Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ger Visser veroordeeld tot jarenlange celstraf wegens fraude

 
Profiel   

Equnews
Algemeen
Ingezonden door Earth

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Voormalig Eurocommerce-topman Ger Visser is veroordeeld tot een celstraf van vier jaar en drie maanden. De Gorsselaar vervalste huurovereenkomsten om zo een financiering voor zijn bedrijf te krijgen. Ook sluisde hij vermogen naar zijn privérekening vlak voordat het bedrijf failliet ging. De echtgenote van Visser is veroordeeld tot een gevangenisstraf van achttien maanden, en ook hun zoon moet de cel in. De zaak tegen zijn dochter wordt uitgesteld omdat ze op dit moment geen advocaat heeft.

Visser was jarenlang de topman van één van de grootste vastgoedbedrijven van Nederland. Eurocommerce uit Deventer ging tien jaar geleden, in 2012, failliet en liet zo een schuldenlast van vele honderden miljoenen euro's achter bij de banken. Na een proces dat al jarenlang aansleept, startte justitie in september van dit jaar een nieuw onderzoek naar de mogelijke vervalsing van notulen naar het gerechtshof. Visser werd daar naderhand van vrijgesproken, maar werd nu in de nasleep van het gehele proces toch veroordeeld tot een jarenlange celstraf voor fraude.

Vrouw en zoon
De echtgenote van Visser is veroordeeld tot een gevangenisstraf van achttien maanden. Zij was betrokken bij het onttrekken van vermogen uit het bedrijf, vlak voordat het failliet ging. Dit deden ze door hun huis voor één euro te verkopen aan een stichting.

Ook de zoon van Visser moet de cel in, hij is veroordeeld voor faillissementsfraude en schuldwitwassen. Hij was betrokken bij de verkoop van de renstal van Eurocommerce voor een veel te laag bedrag.

Quote 500
Visser stond jarenlang in de Quote 500 in het lijstje tussen de rijkste Nederlanders, dankzij het florerende Eurocommerce. Zijn vastgoedbedrijf bouwde met name kantoren, om die vervolgens inclusief huurders te verkopen aan investeerders.

Rond 2011 ging het mis. De economische crisis leidde de val in van de kantorenreus. Visser probeerde te redden wat er te redden was en haalde miljoenen euro's en bezittingen uit de boedel van Eurocommerce.

Zaak tegen dochter aangehouden
De zaak tegen de dochter van Visser is aangehouden omdat ze op dit moment geen advocaat heeft. Ook zij is volgens het OM betrokken bij 'frauduleuze handelingen'.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 10:27 



 
Profiel   

Boontje komt om zijn loontje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 11:11 



 
Profiel   

Dat zijn stevige straffen , want deze mensen moeten echt de gevangenis in. Wouw. Ik heb het niet zo gevolgd, dus er zal wel heel erg veel aan de hand zijn in die familie, want de rechters geven niet zomaar gevangenis straf voor fraude in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 11:18 



 
Profiel   

Inderdaad. Ik vind de straf nog mild eigenlijk. Voor de geïnteresseerde op Netflix staat een Docu hierover 'Vals Spel'. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 12:39 



 
Profiel   

Mooi, play stupid games, win stupid prices.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 13:01 



 
Profiel   

Die docu heb ik gezien. Als ik het mij goed herinner, vond hij zichzelf vooral het slachtoffer en had hij niets verkeerd gedaan. Denkt de rechter dan blijkbaar toch behoorlijk verschillend over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 13:23 



 
Profiel   

Ook niet zo gek, gewoon faillissementsfraude lijkt me als je met voorbedachte rade bij naderend faillissement gelden uit het bedrijf wegsluist naar je privé rekening :') Boontje komt om zijn loontje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 14:28 



 
Profiel   

Ik heb de docu van Anette van Trigt gezien.. Dat dit nu nog steeds speelt joh..
Hoe krijgen ze het voor elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 14:38 



 
Profiel   

Wat heeft dat ongelofelijk lang geduurd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 17:43 



 
Profiel   

Ze gaven vroeger wel mooie boeken met hun hengsten uit. Daar heb ik er nog een aantal van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 19:21 



 
Profiel   

Ik was zo blij dat de oudjes gered waren toendertijd.

Wat heeft dit proces een tijd en geld gekost zeg. Ongelofelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:07 



 
Profiel   

Ik zat al te zoeken naar de uitspraak zelf maar hij is kennelijk nog niet gepubliceerd. Ben ik toch best benieuwd naar.
Ik kwam wel allerlei wrakingsverzoeken en uiteindelijk een wrakingsverbod tegen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:55 



 

Sunnda schreef
Ik was zo blij dat de oudjes gered waren toendertijd.

Wat heeft dit proces een tijd en geld gekost zeg. Ongelofelijk.

Ja die oudjes hebben nog jarenlang een fijn pensioen gehad gelukkig…

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:20 



 
Profiel   

Ik vind jarenlange straf wat overdreven klinken. Ben benieuwd hoeveel hij er uiteindelijk van moet zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:54 



 
Profiel   

Die straf is voor jarenlange, bewuste fraude waar tientallen miljoenen euro's in om zijn gegaan. En dan de faillissementsfraude op het einde. En heel erg dwarsliggen tijdens het onderzoek en tijdens de procedure. Ik denk dat het niet zo gek is, die straf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 23:27 



 
Profiel   

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Ik vind de tekst jarenlang wat overdreven klinken. 4 jaar en dan gaat er waarschijnlijk nog af

Ik heb het er niet over of ik de straf terecht vind

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 23:29 



 

Amber_anne schreef
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Ik vind de tekst jarenlang wat overdreven klinken. 4 jaar en dan gaat er waarschijnlijk nog af

Ik heb het er niet over of ik de straf terecht vind
Ik vond het ook meer klinken alsof hij 10 jaar de bak in moet inderdaad. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 00:13 



 
Profiel   

Is dit een veroordeling door de rechtbank, of gerechtshof? Zal wel een hoger beroep volgen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 12:08 



 
Profiel   

Risico van het vak denk ik dan maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 12:27 



 
Profiel   

Dat heeft wel lang gespeeld.

Wat hebben die mensen de afgelopen 10jr gedaan? Als je zo handig bent met cijfers en je bent een bepaalde levensstandaard gewend, zullen ze wel niet van 9-5 bij de AH achter de kassa hebben gezeten en een sociale huurwoning hebben gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 13:04 



 
Profiel   

Lang procederen over het huis. Dat is pas dit jaar in de verkoop gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 13:05 



 
Profiel   

Prrrr schreef
Lang procederen over het huis. Dat is pas dit jaar in de verkoop gekomen.


Maar al die jaren moeten die mensen toch leven en zichzelf onderhouden? Je gaat mij niet wijsmaken dat er al die jaren geen geld was. Zeker als je zo handig bent met cijfers

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 13:16 



 
Profiel   

Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar. Eurocommerce ging failliet, de familie Visser niet. Ze zullen ongetwijfeld een hele constructie van BV's hebben opgetuigd waardoor ze wel veel, maar niet alles kwijt zijn. Daarnaast is er nog het privévermogen, wat ook niet mis geweest zal zijn na jarenlang zo'n miljoenen bedrijf gehad te hebben.

Ook is er niet gezegd dat ze in de tussentijd geen andere ondernemingen hebben mogen starten, mogelijk hebben ze dus gewoon gewerkt al die jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 13:56 



 
Profiel   

LiselotZorro schreef
Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar. Eurocommerce ging failliet, de familie Visser niet. Ze zullen ongetwijfeld een hele constructie van BV's hebben opgetuigd waardoor ze wel veel, maar niet alles kwijt zijn. Daarnaast is er nog het privévermogen, wat ook niet mis geweest zal zijn na jarenlang zo'n miljoenen bedrijf gehad te hebben.

Ook is er niet gezegd dat ze in de tussentijd geen andere ondernemingen hebben mogen starten, mogelijk hebben ze dus gewoon gewerkt al die jaren.


Ik haal niks door elkaar, ik vroeg gewoon wat ze die 10jr hebben gedaan. Heb verder niet in die familie zitten spitten.

Daarnaast ook een vraag omdat dat soort mensen vaak doorgaan met toveren met cijfers en geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 14:09 



 
Profiel   

Ger Visser is ook persoonlijk failliet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 14:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen