Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Sinterklaaspaarden: de trouwe helpers van Sint

 
Profiel   

*Bokt.nl
Bokt Community


[ img ]
Flint's Pasador van Vernon


Nadat de Sint in het land was aangekomen plaatsten wij een oproep op Bokt. Er zijn altijd vele paarden (en pony's) die Sinterklaas (en Ozosnel) helpen in het land. Deze verdienen een mooi plaatsje hier op de Voorpagina. Er zijn veel sinterklaaspaarden op Bokt zijn we achter gekomen. Paarden die voor het eerst meedoen en paarden met al een lange Sint-geschiedenis. Paarden die worden uitgeleend aan de fokker om samen met familie in het span te lopen. Paarden die onbedoeld (S)internet beroemdheid worden wegens opstapproblemen. Sinterklaaspaarden hoeven niet per se schimmel te zijn, of paard, alle kleuren en formaten zijn mogelijk zolang de viervoeter in kwestie het leuk vindt en braaf is. Hieronder, in willekeurige volgorde, alle ingezonden paarden met foto:

1 Vernon met Flint's Pasador

Dit is Flint's Pasador en hij heeft inmiddels al 3 jaar meerdere Sinterklaas intochten mogen lopen in verschillende dorpen en voor bedrijven. Hij doet het altijd met veel plezier <3 Hij geniet dan van aandacht van alle kindjes en ook van de paar pepernoten die hij dan stiekem toegestopt krijgt :D Pasador is zijn carrière begonnen als filmpaard in Engeland, maar is daarna naar Nederland verhuisd. Hier mocht hij ook in verschillende films meedoen, maar daarna kwam er ook hulp Amerigo/Ozosnel op zijn cv te staan. Helaas had Pasador aan het begin van dit jaar veel pech. Hij kreeg last van zijn hoef en hier bleek een fikse hoornzuil in te zitten. Hij is in februari geopereerd en moest daarna zeer lang herstellen. Vandaag mochten we er pas voor het eerst weer op. Hierdoor heeft hij de intocht van dit jaar moeten missen.... Maar Sinterklaas heeft hem wel een zak wortels gebracht en heeft afgesproken dat we volgend jaar weer van de partij zijn! *\o/*


2. Amable met Jauke

Ondanks het gebrek aan witte haren mocht Jauke de Sint in Eindhoven Centrum binnen dragen :D

[ img ]


3. Janouk met Janouk

Helaas is Janouk overleden. Ze was jaren een grote vriendin van Sinterklaas.

Ze kon heus wel meer dan een ZZ dressuur proefje mennen of de hoofdrolspeler zijn in een Boek van Janouk. Dat weet Sinterklaas.

Dus als Sinterklaas belt of je wil helpen, dan doe je dat natuurlijk. In plaats van haar kroontje gaat dan haar Sinterklaas mijter op.

Volgens Sint was ze heel braaf en kreeg ze vaak meer aandacht dan Sint zelf


[ img ]

4. Rink met Hanky Panky

Onze Americo/Hanky Panky is al even met pensioen maar haalde met veel plezier altijd de Sint binnen in ons dorp. Een icoon van ons bedrijf want hij is jaren veelzijdig inzetbaar geweest en genoot van zijn december taak. Nu hoeft hij alleen nog gras te maaien en is ondertussen ruim in de 30.

[ img ]

5. YvonneV met Bo

Onze AmeriBo in 2010 Steenwijk
[ img ]

6. Hilli met Niek

Mijn allerliefste Niekpiet op weg naar een ontmoeting met Sinterklaas. Nog heel even bij daglicht...
[ img ]

7. Chameleon met Ploem

Nou ik zet mijn fantastische Ozosnel, aka Ploem, ook graag in het zonnetje! Wij zijn druk in Sinterklaastijd, met intochten, huisbezoeken (we bezorgen met de Ozosnel-expres pakjes aan huis bij mensen in ons dorp, jaarlijks te boeken en altijd een groot succes en drukke dagen), we bezoeken scholen en speeltuinen en Sinterklaashuizen. Wereldpaard, ongelofelijk wat ze doet, en meestal nog met plezier ook <3 Ze is grootgebracht naast haar moeder, die hetzelfde werk deed, moeders leeft al 7 jaar niet meer en toen zij overleed heeft haar dochter het werk overgenomen. Inmiddels is Ploem 13 en ik hoop nog vele jaren de mooiste tijd van het jaar met haar door te maken!

[ img ]


8. Billy3105 met Arven

Naam paard: Arven
Leeftijd: 8
Ras: Arabier
Plaats van intocht: Bavel NB
Bijzonderheden: loopt op internationaal niveau endurance
Arven is nu 2,5 jaar in mijn bezit en ontzettend braaf en lief met kinderen. Toen mijn oude dorps committee vroeg of ze Arven mochten lenen kon ik geen nee zeggen! Op donderdag de eerste keer begonnen met wassen en zaterdag nog een keer. En zondag ochtend de laatste vlekken eruit gewassen. Het was de eerste keer voor hem om in zo’n intocht mee te lopen en de Sint voelde zich zeer vertrouwd met hem!

Hier mocht mijn lieverd voor het eerst mee doen, 3dubbel geslaagd! *\%/*

Hij is voor volgend jaar al gereserveerd. Lopen volgend jaar wel met 2 man ernaast. Hij zwenkte soms wat uit in enthousiasme :')

[ img ]


9.Zhippo met Zhippo

Deze knappe 18 jarige Zhippo heeft de sint al vele malen veilig mogen rondbrengen. Het begon in 2017, toen liep hij een mega intocht in Weert. Daarna is heb ik het 2 jaar niet gedaan omdat hij helaas vlak na dr i tocht een longbloeding had gehad. Toch werd ik gevraagd voor een kleine intocht. Dat wilde ik wel doen, dus in 2019 liep hij een intocht in Klimmen. 2021 werd hij gevraagd voor Oirsbeek, Wanssum en Dieteren. Dit jaar loopt hij Montfort, Posterholt (sint maarten),sint odielienberg, Oirsbeek, Wanssum en Dieteren. Al is hij voor nog meer intochten gevraagd.

Zhip is van alle markten thuis, ooit Zz-zwaar gestart, maar omdat het lichamelijk te zwaar werd besloten om te stoppen. Buitenritjes, zonder hoofdstel rijden, clinic, viertal, indoor Brabant, niks is hem te gek. Het is geweldig maar ook soms heet paard <3

[ img ]


10. Niwla

Die van mij mag de intocht bij de basisschool doen. Deze foto is van vorig jaar mei, hij is inmiddels alweer een stuk witter. Sint en pieten durven er alleen niet op, dus ik ga zelf verkleed als Piet en de rest loopt er naast. :))

Ik moet alleen nog even rode bandages en een rood dekje ergens opdiepen.
[ img ]


11, Anna_98 met Gosse

Hier een trotse bijrijder van een sinterklaaspaard. Dit is het tweede jaar dat Gosse de intochten in twee verschillende dorpen mag lopen. Ik kan er helaas nooit bij zijn, dus ik laat hem 's ochtends netjes gepoetst achter en dan geniet ik van de beelden achteraf. Maar hij doet het altijd super braaf, oortjes er op en hij stapt gewoon vrolijk tussen alle kinderen door, niets aan de hand
[ img ]


12. amberhaike met Valentijn

In 2018 mochten Valentijn en ik mee naar de sinterklaasviering in de brandweerkazerne bij een goede vriend. <:) Pony keek haar ogen uit maar ze was zo braaf!!

[ img ]


13 wacker81 met Donelia

Onze Donelia (14 Jr van Zorro) mocht gisteren ook de Sint binnen brengen in Diever.
Gelukkig een braaf paard en een Sint die goed kan rijden


[ img ]


14 ThijsenMark

Oke, die hele brave schimmel die vorige week de Sint in Elburg heeft ge/ver -dragen? Met die plassende Fries? Die twee staan hier in de wei.
Ja : het geheel was heel leuk maar er zijn flink voorbereidingen nodig om alles veilig te laten verlopen. Dat de Sint moeite had met opstijgen was op zich niet onveilig voor de omstanders.

https://www.gld.nl/nieuws/7803356/zien- ... g-dit-jaar


15 Janneke584 met Anke van de Lage Landen

Naam van het paard: Anke van de Lage Landen
waar en wanneer ingezet als Sinterklaaspaard: 12 november intocht in Kesteren
Mijn lieve merrie uitgeleend aan de fokker om sinterklaas te rijden samen met haar nichtje Fieke van de Lage Landen

[ img ]

16 Chamion met Baila

Baila heeft vandaag voor het eerst de Sint geholpen om bij de Basisschool op bezoek te gaan. Ze was heel braaf en vond het eigenlijk erg gezellig.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:36 



 
Profiel   

Wat leuk en wat een stoere paarden <3 en oh Pasador! Ik hoop op nog een keer een filmtopic :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 17:22 



 
Profiel   

Stoere paarden hoor, toch vind ik dat het paard van Sinterklaaas een schimmel moet zijn

dan dat brave dier in Elburg, fantastisch, wat zal die Sinterklaas gebaald hebben hahahahah

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 17:54 



 
Profiel   

Mag ik er een aan toevoegen. Vandaag gezien. Ozoklein. (Echte naam onbekend, misschien een bokker?) deze Ozobraaf schijnt al een tijdje Sinterklaas te brengen.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 18:15 



 
Profiel   

karrij schreef
Stoere paarden hoor, toch vind ik dat het paard van Sinterklaaas een schimmel moet zijn

dan dat brave dier in Elburg, fantastisch, wat zal die Sinterklaas gebaald hebben hahahahah


Vind ik ook! Maar stuk voor stuk goud waard <:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 18:35 



 
Profiel   

Knappe vrienden van Sint *\o/* /3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 18:37 



 
Profiel   

[ img ]
Ozorapje (Japje)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 23:07 



 
Profiel   

Wat een onwijs leuk topic! Ik heb genoten van alle verhalen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 23:14 



 
Profiel   

karuna schreef
Mag ik er een aan toevoegen. Vandaag gezien. Ozoklein. (Echte naam onbekend, misschien een bokker?) deze Ozobraaf schijnt al een tijdje Sinterklaas te brengen.



[ [url=m/QotZHk.png]Afbeelding[/url] ]


Uut Barchem

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:20 



 
Profiel   

Ah herkenbaar dan :j braaf diertje hoor. <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen