Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pieter Siebren Koopmans, fokker van Heartbreaker, overleden

 
Profiel   

KWPN
Algemeen

[ img ]
Heartbreaker. Foto: Sjoert.com


Het droevige nieuws heeft ons bereikt dat Piet Sybren Koopmans uit het Friese Raerd op 11 januari op 76-jarige leeftijd onverwachts is komen te overlijden.

In 1980 fokte Pieter Siebren Koopmans zijn eerste KWPN-geregistreerde paard. In 1989 leverde zijn fokkerij hem de in 2021 op 32-jarige leeftijd overleden wereldhengst Heartbreaker op. Als jong paard was deze zoon van Nimmerdor al opvallend gretig, met een superinstelling en een hoge mate van voorzichtigheid. De hengst bracht het onder het zadel van Peter Geerink tot het hoogste niveau in de sport. Als geen ander drukt Heartbreaker zijn stempel op zijn nakomelingen. Tot op heden heeft de hengst maar liefst twaalf bij het KWPN goedgekeurde zonen en 29 goedgekeurde kleinzonen. Daarnaast draagt een groot percentage van zijn dochters het predicaat ster, keur, elite of sport. In 2005 kreeg de hengst het keurpredicaat toegekend en vier jaar later werd hij preferent.

Highvalley
Datzelfde jaar fokte hij niet alleen Heartbreaker, maar ook de Ahorn-zoon Highvalley. Highvalley wist tweemaal Sire of the World op zijn naam te schrijven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 09:42 



 
Profiel   

Officieel was merrie al verkocht en beviel merrie van heartbreaker .. dus op papier fokker maar in t echt was hij niet de fokker..

Klaas Nieuwhof uit berlikum friesland. Daar is heartbreaker geboren.. en opgegroeid.

En voor mij de fokker van heartbreaker!!

De keuze om nimmerdor te gebruiken op bacarole.. maakt hem fokker.. en als je merrie verkoopt. Word merrie wel op naam nieuwe eigenaar gezet. Maarveulen blijft op naam staan van de persoon die ki betaalde..

Ik heb in 2001 drachtige merrie het veulen op mijn naam bij kwpn laten zetten.veulen stond fokker nog op naam vorige eigenaar. Ik kocht merrie op 9 weken dracht.

Met op papier merrie en veulen ondertekend door beide en naar kwpn gestuurd. En vdlstud heeft toen ook ff voor mij gebeld naar kwpn.

En was ik fokker en eigenaar.


Laatst bijgewerkt door amen op 22-01-23 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 09:18 



 
Profiel   

Mijn respect voor de fokker van Hartbreaker, zonder zijn inzicht en handelen was er geen Hartbreaker geweest. Mijn condoleances voor zijn nabestaanden.

Ik vind jouw woorden in een topic als dit weinig respectvol, amen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 09:41 



 
Profiel   

Oh je doet er nog een schepje bovenop door te tekst later ook nog uit te breiden.

Dit topic is naar aanleiding van het overlijden van de heer Koopmans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 09:58 



 
Profiel   

Hij heeft de combi toch bepaalt, zonder dat was heartbreaker er niet geweest… lijkt me dan dus indd dat je fokker bent.

Gecondoleerd voor de nabestaanden…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 10:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen