Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

KWPN en Aeres Barneveld gaan samenwerking aan op KWPN Stallion Show

 
Profiel   

KWPN
Algemeen



Gisteren hebben KWPN-directeur Bastiaan Meerburg en Aeres Barneveld-directeur Gertwim de Haas een samenwerkingsovereenkomst getekend. Vijftien studenten van Aeres MBO Barneveld gaan in het kader van praktijkleren meehelpen op de KWPN Stallion Show.

“Het KWPN is erg blij met deze samenwerking. Wij geven graag de jeugd kansen om ervaring op te doen op de KWPN Stallion Show. De jeugd heeft immers de toekomst”, legt Bastiaan Meerburg het belang van de samenwerking uit.

De vijftien studenten van de mbo-opleiding Paardensport en -houderij leveren op donderdag 2 t/m zaterdag 4 februari een bijdrage in de piste en werken mee in verschillende functies. “Er is bewust gekozen voor deze opzet. De mogelijkheid om ervaring op te doen op de KWPN Stallion Show in het kader van praktijkleren is voor studenten een must”, aldus Gertwim de Haas. “De opgedane kennis nemen studenten mee in hun toekomstige carrière in de hippische sector.” Het is de bedoeling dat de studenten genoeg gelegenheid krijgen tot netwerken en het volgen van het programma. Bij een succesvol verloop breiden we deze samenwerking in de toekomst graag verder uit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 17:08 



 
Profiel   

Grinnik.
Hoe krijg ik 15 gratis vrijwilligers (nou ja, ze kunnen ook niet echt weigeren natuurlijk) op m'n evenement, waar ik anders voor moet soebatten/die anders nauwelijks te vinden zijn :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 17:21 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Grinnik.
Hoe krijg ik 15 gratis vrijwilligers (nou ja, ze kunnen ook niet echt weigeren natuurlijk) op m'n evenement, waar ik anders voor moet soebatten/die anders nauwelijks te vinden zijn :))

Dit is de manier. Ook de reden waarom staatsbosbeheer de autumn desserttrail organiseerde in samenwerking met het Terra college in Meppel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 18:15 



 
Profiel   

Ik snap helemaal dat dit een makkelijke manier is om een blik vrijwilligers open te trekken. En op zich natuurlijk best leerzaam.
Alleen om dat dan zo met een hoop poeha en een marketingsausje van 'praktijkleren' bekend te maken, vind ik wel humor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 18:19 



 
Profiel   

Ze betalen die mensen bij PR/communicatie niet voor niets Ibbel, ze hebben het mooi verpakt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 18:32 



 

Is toch mooi evenement om bij te zijn?
Zijn vast minder leuke stages

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 14:41 



 
Profiel   

Ik heb zelf een opleiding gevolgd bij Terra in Meppel, die dus de Autumn Desert Trail doen.. Wij vonden het echt onwijs leuk om te doen, ik zie het probleem ook niet zo. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 15:13 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Grinnik.
Hoe krijg ik 15 gratis vrijwilligers (nou ja, ze kunnen ook niet echt weigeren natuurlijk) op m'n evenement, waar ik anders voor moet soebatten/die anders nauwelijks te vinden zijn :))


Ik zit op de opleiding op Yuverta en heb zo ook op meerdere grote evenementen mogen helpen. Super interessant en je bouwt zou contacten op;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 16:03 



 
Profiel   

Zo bouw je in iedere andere bedrijfstak ook je contacten op, en als het niet voor opleiding is is het eventueel ook wel handig om wat eigen tijd in betekenisvolle evenementen te stoppen, dat is gewoon een investering in je toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 16:29 



 
Profiel   

princequillo schreef
Ik heb zelf een opleiding gevolgd bij Terra in Meppel, die dus de Autumn Desert Trail doen.. Wij vonden het echt onwijs leuk om te doen, ik zie het probleem ook niet zo. :+

Niemand heeft er problemen mee toch. Het is gewoon de manier om voldoende vrijwilligers te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 22:11 



 
Profiel   

De constructie is logisch, maar het is wel leuk dat het zo gebracht wordt inderdaad. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 23:02 



 
Profiel   

Het is ook maar hoe je in het leven staat natuurlijk.

Ik zie er een win-win situatie in.
En niks mis met een stukje erover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 00:03 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Grinnik.
Hoe krijg ik 15 gratis vrijwilligers (nou ja, ze kunnen ook niet echt weigeren natuurlijk) op m'n evenement, waar ik anders voor moet soebatten/die anders nauwelijks te vinden zijn :))


Tijdens mijn opleiding 15 jaar geleden was het ook al raak. En de omroeper maar de vrijwilligers bedanken, zowel in de baan als de "vrijwilligers" in de horeca.... :') :x vooral omdat er al veel gemord werd omdat we het maar 2 weken van de voren te horen kregen, sommige mensen maar moeilijk vrij konden regelen. Maar als we niet 2 van 3 dagen er stonden zouden we blijven zitten was het dreigement. -:(-

En netwerken viel ook vies tegen. Heb elke dag 5 uur in het parcours gestaan. Opbouwen, balken oprapen, ombouwen, afbouwen enz. Zag alleen de parcoursbouwer en mijn eigen klasgenoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:09 



 
Profiel   

En dat is dus precies de reden voor mijn enigszins cynische reactie. Die win-win is niet zo heel erg in balans, had ik het idee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 09:50 



 
Profiel   

Maar Ibbel, daar weet jij nog helemaal niets van!
Het evenement moet nota bene nog plaatsvinden!

Ik lees vervolgens toch ook andere berichten over situaties als deze.
Mensen die zoiets als positief, leerzaam of gewoon leuk hebben ervaren.

Misschien moeten we concluderen dat het afhankelijk is van het evenement, maar zeker ook van de instelling van de studenten. Misschien doen we dan het meest recht aan de realiteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:08 



 
Profiel   

Boras schreef
Maar Ibbel, daar weet jij nog helemaal niets van!
Het evenement moet nota bene nog plaatsvinden!
.


Laat ik eens een ander voorbeeld ervan maken.

Stel, de gemeente maakt een deal met een VMBO school in het kader van de warenmarkt om 15 'vrijwillige' krattensjouwers/kramen opbouwers/extra verkopers te leveren onder het mom van: stage lopen, werkend leren, en je kunt netwerken voor straks, als je je diploma hebt en een baan zoekt.

En dat wordt in een persbericht met veel blabla aangekondigd.

Gaan dan de wenkbrauwen wel omhoog? Zeggen we dan wel: hmmm, hier worden slaafjes geronseld om zwaar werk te doen met een kulsmoes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:31 



 
Profiel   

Ibbel schreef
En dat is dus precies de reden voor mijn enigszins cynische reactie. Die win-win is niet zo heel erg in balans, had ik het idee...


Tja ligt net eraan wat je doet dan. Met JIM heb ik de ruiters geholpen met uitladen, naar de stallen gewezen, opgestrooid etc. Daar behaal je echt wel wat mee, zeker als dit internationale topruiters zijn met hun grooms. Hard werken maar het beloont wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:38 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Boras schreef
Maar Ibbel, daar weet jij nog helemaal niets van!
Het evenement moet nota bene nog plaatsvinden!
.


Laat ik eens een ander voorbeeld ervan maken.

Stel, de gemeente maakt een deal met een VMBO school in het kader van de warenmarkt om 15 'vrijwillige' krattensjouwers/kramen opbouwers/extra verkopers te leveren onder het mom van: stage lopen, werkend leren, en je kunt netwerken voor straks, als je je diploma hebt en een baan zoekt.

En dat wordt in een persbericht met veel blabla aangekondigd.

Gaan dan de wenkbrauwen wel omhoog? Zeggen we dan wel: hmmm, hier worden slaafjes geronseld om zwaar werk te doen met een kulsmoes?

De gemiddelde stagiaire in de dierenwereld komt niet verder dan poepscheppen in paardenstallen, hondenpensions oid. Zoals een stagiaire bij mijn uitlaatdienst verzuchtte: 'dit is de enige stage waarbij ik geen poep hoef te scheppen.' Zo'n evenement is dan voor leerlingen een keer wat anders en ze hebben het een keer gezien en meegemaakt. Het aantal stageplaatsen is vaak beperkt, als er dan eens een extra mogelijkheid is om wat ervaring op te doen is dat alleen maar positief denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:47 



 
Profiel   

Ik ben erg benieuwd! Ik ben een van de studenten die mee gaat namelijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:52 



 
Profiel   

Een vriendin van mij moest destijds van Terra helpen bij de autumn dessert trail. Ze heeft de hele dag staan koukleumen op de parkeerplaats. Leuk? Nou nee. Iets geleerd? Niet echt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 14:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen