Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pony weggezakt in moerasgrond in Haaksbergen

 
Profiel   

Brandweer Haaksbergen
Algemeen

[ img ]
Foto: Screenshot facebookpagina Brandweer Haaksbergen


Op 22 januari kwam rond het middaguur de 14e melding van het jaar binnen op de pagers van Brandweer Haaksbergen. Aan de Smitterijweg was een paard weggezakt in moerasgrond en kon hier niet meer zelfstandig uit komen.

Op voorhand hebben ze ook een HV1 aan laten rijden. Dit voertuig is onder andere voorzien van een kraan en die zou misschien wel handig kunnen zijn. Ter plaatse konden de brandweer met behulp van spanbanden en vereende krachten het paard (pony) lostrekken en konden ze de HV1 weer afbestellen. Het paard heeft het er zonder verwondingen vanaf gebracht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 18:31 



 
Profiel   

De ruiter zal zich ook wel rot geschrokken zijn. Fijn dat de brandweer zo goed geholpen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 18:38 



 
Profiel   

[ img ]

Opgroeien in de jaren '80 was zeer traumatisch. Ik moest direct hier aan denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 19:26 



 
Profiel   

O nee...heb zo gehuild bij die scène.

Gelukkig in Haaksbergen alles goed afgelopen. Wat een schrik heb je dan zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 19:42 



 
Profiel   

Benfan schreef
[ [url=m/Hw8Ld0.webp]Afbeelding[/url] ]

Opgroeien in de jaren '80 was zeer traumatisch. Ik moest direct hier aan denken.


Oh nee hartverscheurend idd, "Artreyuuuuu"

Gelukkig voor paard hierboven goed afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 20:30 



 
Profiel   

Oh flashbacks naar een trektocht door de Belgische Ardennen. In de zomer, maar de weken ervoor had het enorm geregend (met al die overstromingen toen in dl, be en limburg). We zaten op een ruiterpad, langs een soort dijkje, bovenop zat een autoweg, aan de andere kant van het ruiterpad zat bos. Het pad zelf zag eruit als een doodnormaal graspad met een paar plassen. Opeens zakte beide paarden tot hun buik weg, beide paarden reageerde gelukkig snel door eruit proberen te springen. Nog een paar keer weggezakt, echt doodeng, ben er toen afgesprongen om paard te begeleiden, tot we eindelijk de droge bosgrond bereikte. 2 hoefschoenen zaten vastgezogen, door lang gras op de modder te leggen kon ik erop knielen en ze uitgraven. Duurde drie kwartier voor ik ze weer had, hoe meer ik weggraafde hoe dieper ze wegzakte. :wow: Uiteindelijk ons een weg dwars door het bos gebaand om op een ander pad te komen.
Sindsdien vertrouw ik nat gras voor geen meter meer. :')

Nog wel beeldmateriaal van een van de weggezogen hoefschoenen. Mijn voeten waren ook doorweekt door de natte bende. Hier lach ik, voornamelijk van opluchting, want de momenten ervoor waren echt niet leuk. :=
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 20:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen