Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Janouk aan het woord: samen draver Madness gekocht

 
Profiel   

Ahja bedankt, dan begrijp ik het inderdaad wat beter.

Ik zie ze inderdaad ook achter vrij wijd draven als ze zo hard gaan omdat ze zo enorm stuwen dat die achterbenen er eigenlijk al nauwelijks meer onder kunnen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:45 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ahja bedankt, dan begrijp ik het inderdaad wat beter.

Ik zie ze inderdaad ook achter vrij wijd draven als ze zo hard gaan omdat ze zo enorm stuwen dat die achterbenen er eigenlijk al nauwelijks meer onder kunnen.


En de achter benen gaan zo ver naar voor dat ze zich op hun voorbenen vangen als ze netjes in 2 sporen zouden lopen. Ze moeten dus ook wel wijd om hun eigen benen heel te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:52 



 
Profiel   

Ja inderdaad, anders komt dat niet goed...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:54 



 
Profiel   

Doen ze niet allemaal hoor, mijn merrie bleef gewoon in het spoor van de voorbenen. Zij galoppeerde dan ook vrij makkelijk, heb nog een paar jaar dressuur met haar gereden na haar koers carrière.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 11:10 



 
Profiel   

Leuk om te lezen, een competitief paard!
Als Madness is uitgekoerst houd je hem dan aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 11:32 



 
Profiel   

Adrija schreef
Leuk om te lezen, een competitief paard!
Als Madness is uitgekoerst houd je hem dan aan?


Vooralsnog hopen we dat hij nog een flink aantal jaar wil koersen. En daarna gaan we kijken wat bij hem past als vervolg carrière.

Of hij straks geschikt en happy is als menpaard zullen we dan onderzoeken. Of misschien voor de endurance onder het zadel.

Kijken wat bij hem past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:23 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 05:44 



 
Profiel   

prompter schreef
Doen ze niet allemaal hoor, mijn merrie bleef gewoon in het spoor van de voorbenen. Zij galoppeerde dan ook vrij makkelijk, heb nog een paar jaar dressuur met haar gereden na haar koers carrière.


Misschien zit daar dan ook verschil in bouw in en verklaard het ook waarom de ene na de drafcarriere wel geschikt is als rijpaard en de ander niet.

Een manege in de buurt had hier vroeger afgekeurde Buitenzorg dravers, naar mijn weten gallopeerden deze ook gewoon normaal en makkelijk.

Fijn dat er voor Madness ook gekeken wordt naar mogelijkheden voor na zijn carriere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 10:07 



 
Profiel   

Echt, zon baan wil ik ook wel voor onze beide <3
Onbelast lekker los kunnen bewegen zonder teveel scherpe bochten etc...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 10:22 



 
Profiel   

hagelslag schreef
Echt, zon baan wil ik ook wel voor onze beide <3
Onbelast lekker los kunnen bewegen zonder teveel scherpe bochten etc...


Ja lekker he, fijn voor de paarden om los gewoon even lekker gas te geven op een veilige baan. Ik denk dat er veel paarden zijn die dat zalig zouden vinden.

Het is telkens weer zo gaaf om te zien hoe verschillend het karakter en de hobby's van onze paarden zijn: bijvoorbeeld van Madness en onze Haflinger Meneer Anton.

Madness kan de hele dag bezig zijn met hard draven door de wei: meten wie het snelst kan draven. Die vindt de baan ook zalig om gas te geven.
Haflinger Meneer Anton kan het niet echt schelen wie het snelst kan lopen. Hij wil op de wei best 10 minuten rennen, bokken en springen, maar dan gaat hij over naar zijn belangrijkste hobby: gras eten.
"voor je het weet, is het gras gegroeid in die 10 minuten" aldus Meneer Anton. :wave:
Die zou de auto rustig laten passeren: er zijn andere dingen die zijn aandacht trekken O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:20 



 
Profiel   

Hahahaha, hilarisch die vergelijking. Mijnheer Anton heeft weer andere kwaliteiten. Je wordt niet rijk van hem maar ook niet arm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:42 



 
Profiel   

Meneer Anton is hier directeur groen beheer en voedsel.
Aladdin is directeur Welness en modderbaden
En Madness is directeur sportzaken

En wij.....wij zijn personeel en sponsor_O-
*\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:19 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ladygiroc schreef
Mooi broodje aap is mij altijd vertelt dan :+
Handelaar waar ik voor reed vond dat not done en ik dacht dus dat dat normaal was in die wereld.

Nooitteoudomteleren


Nou dat dacht ik dus ook. :+

Wat ik mij dan afvraag als galloperen geen probleem is, waarom hebben sommige dravers die dan van de baan af komen en omgeschoold moeten worden dan juist zoveel problemen met de galop?

Volgens mij worden dravers speciaal erop getraind om niet te gaan galopperen. Als je ze daarna weer wel wil laten galopperen omdat je ze als gewoon rijpaard wil gaan gebruiken dan moet je de eerdere training er weer uittrainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:38 



 
Profiel   

janouk schreef
Meneer Anton is hier directeur groen beheer en voedsel.
Aladdin is directeur Welness en modderbaden
En Madness is directeur sportzaken

En wij.....wij zijn personeel en sponsor_O-
*\%/*



Voilà _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:56 



 
Profiel   

Bedankt namens ons en de trainer voor al jullie lieve reacties en vragen. We beantwoorden ze graag.

De ontwikkeling in de training van Madness gaat veelbelovend.
Nog even en dan is hij klaar voor de wedstrijd
Heel benieuwd wat dit seizoen gaat brengen, want de concurrentie heeft natuurlijk ook niet stil gezeten

Ik zal vanaf nu de updates verder in zijn eigen topic hier op bokt plaatsen.

Eentje is de eerste, de eerste....eentje loopt voorop.
lijflied van Madness


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 00:14 



 
Profiel   

Net bericht van de trainer ontvangen............

Madness traint zo fijn, dat hij Madness heeft ingeschreven voor zijn eerste koers van 2023, aanstaande zondag, 26 februari Op Wolvega. *\o/*

Heel benieuwd hoe Madness het gaat doen.

Spannend weer na zijn vakantie de eerste keer sinds september vorig jaar

Updates jij zijn eigen topic janouk @ [DRS] Maak kennis met onze draver Madness
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 23:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen