Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Janouk aan het woord: samen draver Madness gekocht

 
Profiel   

Leuk en interessant kijkje in de draverskeuken.
Idd benieuwd naar dat losloop rondje op de baan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 21:50 



 
Profiel   

Je pakt je eigen topic toch ook weer op dit seizoen.. ( hoop ik)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 22:13 



 
Profiel   

Leuk interview en wat een super trainer ook. Madness lijkt mij een paard wat niet bij elke trainer goed past, super combinatie dit.

Als wij los trainen rijden wij er met de quad achter. Nouja, ik probeer hem bij te houden, misschien is dat een betere verwoording :')



Vangen is ook een uitdaging


Ben benieuwd hoe Madness dat doet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 22:24 



 
Profiel   

Oh ruitje ik wil jou dravers wel een uurtje komen trainen *\%/*

Best leuk een rondj2 crossen op een quad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:03 



 
Profiel   

@ruitje
:D inderdaad bijhouden is de uitdaging :j
Aan de hand mee laten draven of op de fiets is niet te doen als mens. Of je moet gemiddeld 50 km/u tkunnen fietsen door het zand :wave:

Madness en zijn vrienden zijn al weg voordat je op de fiets of quad zit

Iik heb Claudine gevraagd van de week een stukje te filmen. *-:) van de training of eigenlijk party time, want de meeste paarden vinden bewegen geweldig.

En zo los over de baan past beter bij Madness, dan rondjes lopen in een stapmolen bijv.


Laatst bijgewerkt door janouk op 28-01-23 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 07:59 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Je pakt je eigen topic toch ook weer op dit seizoen.. ( hoop ik)


Zeker, zodra het wedstrijdseizoen begint ga ik verder met het eigen topic van Madness hier op bokt en ik houd zijn verrichtingen bij op Madness zijn eigen website


https://www.chaletparketsport.nl/?page_id=6658

Madness als veulen


[ img ]
Foto van de fokker Magda van der Meulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 08:17 



 
Profiel   

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 08:21 



 
Profiel   

Wat een leuk interview!

Madness lijkt mij een heel fijn paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 08:58 



 
Profiel   

Ik heb wel een vraagje hoe werkt dat nou met dat start vrij en dat los starten. Want als je achter de auto draaft is het logisch dat je dicht bij dat hek komt en dan start maar zo'n vrije start lijkt toch niet eerlijk ofzo. Als je vlug draait dan loop je al vooraan

Hoe werkt dit? Pure interesse hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 13:38 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Mooi broodje aap is mij altijd vertelt dan :+
Handelaar waar ik voor reed vond dat not done en ik dacht dus dat dat normaal was in die wereld.

Nooitteoudomteleren



Hier zelfde!

Heb ik ook weer geleerd!
Ik hou ook van dravers, zijn leuke en eerlijke paarden.

Heb ze ook verzorgd en gereden en ging ik vaak mee naar het koersen door heel Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 14:02 



 
Profiel   

Wat een leuk stukje ! Mooi kijkje achter de schermen.
Madness doet zijn naam ook alle eer aan zo te lezen. }> Wat een geweldig dier !
Veel succes alvast voor het komende seizoen !

Ruitje, die filmpjes :') Ik heb de indruk dat de quad een hele ronde achterligt :))

Voor mij ook een beetje nostalgie dit. De baan in Sterrebeek, vele uurtjes gesleten vroeger.
Nu een golfterrein en chique appartementen. Om te janken :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 14:08 



 
Profiel   

lovelucydan schreef
Ik heb wel een vraagje hoe werkt dat nou met dat start vrij en dat los starten. Want als je achter de auto draaft is het logisch dat je dicht bij dat hek komt en dan start maar zo'n vrije start lijkt toch niet eerlijk ofzo. Als je vlug draait dan loop je al vooraan

Hoe werkt dit? Pure interesse hoor


Deze start heet bandenstart. Op grasbanen kan geen auto met starthekken oprijden, dus wordt met bandenstart gewerkt. Al wordt soms ook een bandenstart gedaan op de verharde banen.
Meestal 10 starters: 5 in de eerste band en 5 in de tweede band. 5 paarden met de laagste Winsom starten in de eerste band op volgorde 1, 2 ,3 etc. De hoogste 5 winsommen starten in d tweede band. Of geloot op startnummer.
De 2 banden worden afgeschermd met lange elastieken, ook de startstreep hangt een elastiek.

Op het binnenterrein rijden ze in het groepje van 5 op startnummer volgorde rondjes tot startrij komt, en draaien ze op volgorde de baan op. Nummer 1 aan de binnenkant. Als de start valt, laten ze de elastieken los, ....je ziet Madness heel erg schrikken van het langs schietende elastiek bij de start in een van de video

De scheidsrechter bepaalt of de start eerlijk was. Zo ja, dan rijden ze door. Als de start vals is, gaat de vlag omhoog en moet de start opnieuw.

Niet ieder paard blijft rustig bij het opdraaien van de baan, soms uit balans en vallen ze in galop. Het is echt aan de rijder om het paard rustig in balans de baan op te draaien. Vakwerk.



Hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 14:27 



 
Profiel   

Wat een leuk interview
Heel interessant en de filmpjes van madness met de adem in gehouden gekeken altijd spannend :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 14:41 



 
Profiel   

Seven schreef
Wat een leuk interview
Heel interessant en de filmpjes van madness met de adem in gehouden gekeken altijd spannend :j


<3 <3 en dat terwijl je wist dat Mad zou winnen

Kan je nagaan hoe het spannend is, als je langs de kant staat bij de koers.....

2 km is lang genoeg voor mij, terwijl Madness de lucht en conditie heeft voor langere koersen. Als toeschouwer houd ik nog langer spanning bij langere afstanden hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 14:45 



 
Profiel   

Mooie uitleg, en super hoe vanuit belang van het paard gekeken wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:33 



 
Profiel   

De trainer heeft vandaag een filmpje voor jullie gemaakt vanuit de auto, als Madness en Melody samen los draven op de kleine baan.

De trainer vindt deze manier fijn om de paarden spelenderwijs te trainen. De paarden hebben lol en hij moet meestal moeite doen om ze bij te houden. Ze bouwen lekker conditie op en kunnen hun spieren los werken. Ook als paarden super druk zijn, kunnen ze zo even hun ei kwijt, voor ze voor de sulky gaan.

Zat ik op te scheppen dat Madness altijd voorop wil lopen. }> Maar dat is tegen de andere mannen.

Nu Madness hier samen met zijn chickie Melody in de baan loopt, drijft hij haar liever voor zich uit. <3 dames eerst.
Gentleman




Laatst bijgewerkt door janouk op 28-01-23 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:18 



 
Profiel   

Leuk :j !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:21 



 
Profiel   

Dikke pret voor mens en paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:24 



 
Profiel   

Hartelijk dank voor de uitleg van de start helder inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:24 



 
Profiel   

Lekker hoor, ff het koppie leeg en onbelast "trainen"

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:43 



 
Profiel   

janouk schreef
snorkel1986 schreef
Je pakt je eigen topic toch ook weer op dit seizoen.. ( hoop ik)


Zeker, zodra het wedstrijdseizoen begint ga ik verder met het eigen topic van Madness hier op bokt en ik houd zijn verrichtingen bij op Madness zijn eigen website


https://www.chaletparketsport.nl/?page_id=6658

Madness als veulen


[ [url=m/HHjI6P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto van de fokker Magda van der Meulen

Wat leuk dat ie bij magda weg komt! Die ken ik wel. Mijn barock pinto gaat dit jaar met haar veulens in de weide :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 02:47 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Mooi broodje aap is mij altijd vertelt dan :+
Handelaar waar ik voor reed vond dat not done en ik dacht dus dat dat normaal was in die wereld.

Nooitteoudomteleren


Nou dat dacht ik dus ook. :+

Wat ik mij dan afvraag als galloperen geen probleem is, waarom hebben sommige dravers die dan van de baan af komen en omgeschoold moeten worden dan juist zoveel problemen met de galop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 09:50 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Wat ik mij dan afvraag als galloperen geen probleem is, waarom hebben sommige dravers die dan van de baan af komen en omgeschoold moeten worden dan juist zoveel problemen met de galop?


Ik praat voor mijn beurt...maar volgens mij is het omdat galop is geen selectiecriterium bij dravers, in de fokkerij wordt gefokt op prestatie in draf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:20 



 
Profiel   

Leuk filmpje ! Goed muziekje erbij ook :D
Ik denk dat menig paard hier jaloers op is. Lijkt me heerlijk voor die dieren, gewoon lekker lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:30 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Elisa2 schreef
Wat ik mij dan afvraag als galloperen geen probleem is, waarom hebben sommige dravers die dan van de baan af komen en omgeschoold moeten worden dan juist zoveel problemen met de galop?


Ik praat voor mijn beurt...maar volgens mij is het omdat galop is geen selectiecriterium bij dravers, in de fokkerij wordt gefokt op prestatie in draf.


Precies, met een bijbehorende bouw: een lang, steil achterbeen dat vrij ver achter het lichaam is geplaatst. Perfect voor snel draven, maar heel moeilijk onder te brengen voor een goed gesprongen galop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen