Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Marten Luiten: 'Op Jumping Amsterdam winnen is echt kicken'

 
Profiel   

Jumping Amsterdam
Sport


[ img ]
Marten Luiten met Fynona tijdens Jumping Amsterdam.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Marten Luiten was als ponyruiter al onverslaanbaar. Met de merrie Fynona (v. Ampère) is hij al sinds zijn juniorentijd de meest winnende dressuurruiter. Nederlands kampioen, Europees goud, alles won Marten Luiten met de Ampère-dochter. Tot en met woensdagavond. Want ook in de U25 was het KNHS Talent van het Jaar 2021 met een score van 72,051% de sterkste.

Super mooie ervaring
‘‘Ik vind het een super mooie ervaring dat ik als U25-ruiter hier mag rijden. Om dan zo’n ring binnen te rijden en dan ook te winnen, is echt kicken. Ik had niet verwacht dat ik zou winnen, maar ik had het wel gehoopt. Er doen hier heel veel goede ruiters mee. Ik heb er wel heel hard voor getraind. Fynona was goed in vorm en dat scheelt altijd.’’

Van Z2 naar U25 opgewerkt
‘‘Fynona is 13-jaar oud en een merrie van Ampère x Gribaldi. Ze is in eigendom en ook gefokt door Stal 104. Ik rijd haar al sinds de Junioren. We hebben ons van Z2 helemaal opgewerkt naar de U25. Dit is misschien al wel het hoogtepunt van het jaar, want we mogen op Jumping Amsterdam rijden.’’

Genieten van elke proef
Marten is een veelbelovende ruiter in de U25, maar dit brengt geen extra druk met zich mee. ‘‘Ik probeer van elke proef te genieten en doe ook steeds zo goed mogelijk mijn best.’’

KNHS Talent van het Jaar
In 2022 werd Marten KNHS Talent van het Jaar van 2021. ‘‘Dit was echt geweldig. Dit weekend wordt het nieuwe Talent van het Jaar van 2022 bekend gemaakt. Dit is natuurlijk ook heel spannend. Ik vond het super leuk dat ik afgelopen jaar won na een heel succesvol seizoen bij de Young Riders.’’

Plannen voor 2023
Marten heeft ook al plannen voor 2023. ‘‘Ik wil dit jaar vooral toewerken naar het EK voor U25. Ik hoop nog wat mooie wedstrijden mee te pakken op de weg ernaar toe zoals deze.’’

Klik hier voor de volledige uitslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 01:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen