Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Edward Gal: 'Ik vond dat mijn jaar geen wedstrijden nu wel voorbij is'

 
Profiel   

karijn schreef
Als de reden van zijn jaartje-off was dat hij de kritiek niet meer kon hebben, dan zou ik serieus overwogen hebben om een andere trainer te zoeken om een andere rijstijl aan te nemen? Hij blijft maar bij Nicole Werner.



Voor hem geldt nog niet: successen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst

Hij rijdt elk paard op dezelde wijze en hij vind dat het zo moet

jammer van het paard en de sport
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 08:51 



 

Niet fijn om naar te kijken. Jammer dit. Inderdaad geen reclame. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 09:02 



 
Profiel   

Ik heb het filmpje ook afgezet..ik kon er echt niet naar kijken. Ik dacht de hele tijd, laat nou gewoon eens los man. Ga dat dier voorwaarts/ neerwaarts rijden. Op het moment dat hij zijn hand naar voren deed werd het dier loperig..nou dan schort er toch iets aan de basis hoor.

Ik heb dit dier als 5 jarige gezien onder Stephanie de Frel bij een selectie voor het WK jonge dressuurpaarden en daar liep hij niet zo kort in de hals, dus ik geloof ook niet dat het aan het paard ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:05 



 
Profiel   

Al zijn paarden doen dat. Als 1 dat doet oke, dan kan het het paard zijn. Als ze het allemaal doen dan is het de ruiter.
Alleen super lieve Totilas bleef zo braaf, wat een gouden dier was dat toch.

Maar ik ben blij eindelijk in een topic eens eensgezindheid te zien, eindelijk.
Ik zei dit 20 jaar terug al maar werd afgeschoten door de oooeee en aaaah mensjes van kijk wat mooi.
Die duidelijk niets geleerd hadden over een paard goed laten lopen, alleen naar het spectaculaire keken.
Sorry voor meneer Gal. Het zal vast een goede kerel zijn en ik denk ook echt wel dat hij om zijn dieren geeft.
Maar hoop dat hij beseft dat het tijdperk van zo rijden voorbij is.
Op naar de jeugd die het weer anders gaat doen, van voor de Anky tijd, maar wel met weer veel betere paarden.
Dan kan de sport weer echt genieten worden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:15 



 
Profiel   

Ja, mee eens..alleen bij sommige paarden valt het wat minder op door hun eigen hals (Zonik bijv.) Dit paard heeft wel de neiging wat kort in de hals te worden/ er achter te kruipen maar die rijstijl helpt absoluut niet om dat beter te krijgen.

Misschien wel leuk om te zien, hetzelfde paard in 2014:
https://www.facebook.com/10006355899964 ... 3934016741

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:44 



 
Profiel   

Ik denk bij t zien van de foto al: handjes iets naar voren, graag...

Filmpje werd ik niet blij van. Heb zelf ook n hele hete gehad, die ook hartstikke kort werd van spanning. Is ook moeilijk. Maar dit paard liep onder z'n vorige ruiter echt wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:48 



 
Profiel   

https://fb.watch/ikGw0bMHQb/

Is dit niet hetzelfde paard ?

Vind het een machtig paard maar werd niet blij van dit beeld onder edward.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:53 



 
Profiel   

Ja dat is hetzelfde paard Gladiator, op hun Facebook zijn genoeg filmpjes van hem te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:59 



 
Profiel   

De latere Gladiator filmpjes laten ook zo’n korte hals zien op hun Facebook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:01 



 
Profiel   

Jongens wat word er weer makkelijk geoordeeld... hij rijd dat paard nog niet zo lang en had hem nu voor het eerst mee op die clinic met publiek. Hij wist nog niet hoe het dier zou reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 17:34 



 
Profiel   

Popstra schreef
Jongens wat word er weer makkelijk geoordeeld... hij rijd dat paard nog niet zo lang en had hem nu voor het eerst mee op die clinic met publiek. Hij wist nog niet hoe het dier zou reageren.

Dan vraag ik mij af waarom juist dit paard meenemen? Edward Gal weet dat zijn manier van rijden onder een vergrootglas ligt bij een grote groep mensen. Dan is zo’n eerste optreden beeldbevestigend. Eerlijk gezegd ook bij mij. Waarom doe je een paard zo’n gok aan en donder je het zo snel in het diepe?
Qua resultaat scoort hij er goed mee, wat dat betreft doet hij het goed en is vreselijk handig. Maar rijtechnisch vs biomechanica is er terecht een flinke discussie te voeren en vaak worden mensen die dat opmerken monddood gemaakt met het argument dat ze het zelf maar eens moeten laten zien voor ze commentaar mogen leveren. Die argumentering zorgt dat elke discussie de nek wordt omgedraaid.
Persoonlijk denk ik dat bij de professionele sport het dier ondergeschikt is aan het resultaat. En in de amateursport is een groep die dat nadoet omdat het scoort. Het plaatje tonen terwijl veel mensen niet kunnen uitleggen wat er waarmee en waarom getraind wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:30 



 
Profiel   

Popstra schreef
Jongens wat word er weer makkelijk geoordeeld... hij rijd dat paard nog niet zo lang en had hem nu voor het eerst mee op die clinic met publiek. Hij wist nog niet hoe het dier zou reageren.


Misschien dachten we - ik ook - dat een jaar rust ook gebruikt zou worden om zijn wijze van rijden iets paardvriendelijker te maken.

Denk dat het voor hem ook beter was geweest om even niet zo hoog in te steken maar meer vanuit de basis dit temperament van Goliath had laten afvloeien dat geeft denk ik een beter beeld over kennis en kunde van de ruiter

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:16 



 
Profiel   

BrankaZ schreef
Popstra schreef
Jongens wat word er weer makkelijk geoordeeld... hij rijd dat paard nog niet zo lang en had hem nu voor het eerst mee op die clinic met publiek. Hij wist nog niet hoe het dier zou reageren.

Dan vraag ik mij af waarom juist dit paard meenemen? Edward Gal weet dat zijn manier van rijden onder een vergrootglas ligt bij een grote groep mensen. Dan is zo’n eerste optreden beeldbevestigend. Eerlijk gezegd ook bij mij. Waarom doe je een paard zo’n gok aan en donder je het zo snel in het diepe?
Qua resultaat scoort hij er goed mee, wat dat betreft doet hij het goed en is vreselijk handig. Maar rijtechnisch vs biomechanica is er terecht een flinke discussie te voeren en vaak worden mensen die dat opmerken monddood gemaakt met het argument dat ze het zelf maar eens moeten laten zien voor ze commentaar mogen leveren. Die argumentering zorgt dat elke discussie de nek wordt omgedraaid.
Persoonlijk denk ik dat bij de professionele sport het dier ondergeschikt is aan het resultaat. En in de amateursport is een groep die dat nadoet omdat het scoort. Het plaatje tonen terwijl veel mensen niet kunnen uitleggen wat er waarmee en waarom getraind wordt.


Ik denk dat hij dit paard puur mee nam om te zien hoe die zou reageren in zulke omstandigheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:46 



 
Profiel   

Dit is geen groen paard, toch? Heeft vaker grotere wedstrijden gelopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:48 



 
Profiel   

Maar niet met hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:49 



 
Profiel   

Hij heeft iig kunnen laten zien hoe je t niet op moet lossen. Is ook wat waard, denk ik dan maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:49 



 
Profiel   

ik rij ook graag mijn nieuwe paarden op een kleinere show eerst proef eer ik naar een groot belangrijk evenement elders in europa ga. En nee, dan gaat het ook niet gelijk heel smooth omdat het paard dingen doet die het thuis niet doet. Moet je mij dan ook gelijk bekritiseren op mijn rij kunsten als ik dan nog even zoekende ben het op te lossen met dat paard?

Een beetje wedstrijd ruiter kan dit wel begrijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:59 



 
Profiel   

Nou, ik vind dit wel een basisprobleem. Zou juist leuk geweest zijn om te laten zien hoe je dus zo'n probleem op lost in bijv. 30 minuten. Ik weet zeker dat er genoeg ruiters zijn die dat hadden kunnen laten zien. Edward Gal helaas niet.

Wat hier al eerder wordt gezegd: ik vind het een aardige, sympathieke man. Maar zijn rijkunst ligt mijlenver af van wat mij -biomechanisch en welzijntechnisch- aanspreekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:04 



 
Profiel   

De ding was dat Dinja kwam binnen met een vergelijkbaar heet paard maar die losten het op, op een heel andere manier.

Het werd duidelijk gemaakt door Nicole dat ze wel weten dat hij hier problemen me hebt maar dat hun deze manier van lopen prima vinden. De clinic kwam heel erg “marketing” over om te laten zien dat mensen die zeggen dat hij strak rijd dat die het fout hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:06 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
neenee
toen was dat juist niet, was uit den boze achter de LL rijden.
En er werd echt gehamerd op van achter naar voor.
Hand ontspannen daar naartoe rijden ipv andersom.

Was ook neit altijd hoor, genoeg ruiters die de handen laag en breed gingen zetten en gingen drijven drijven drijven tot paard een keer inknikte maar was wel voor de loodlijn idd...... maar zo netjes was dat ook niet := (jaren 90 dan he, ik ben jongere generatie)

van papa mochten we onze paarden niet zo rijden, handjes rechtop, teugeltjes dragen en duimpje erbovenop :') en binnenhand opzij en naar voren :j en dan werden ze ook nageeflijk en fijn. Maar ik kreeg ook geen les op de manege want dat mocht niet van ons pa :')


AnnoNiemand schreef
Nou, ik vind dit wel een basisprobleem. Zou juist leuk geweest zijn om te laten zien hoe je dus zo'n probleem op lost in bijv. 30 minuten. Ik weet zeker dat er genoeg ruiters zijn die dat hadden kunnen laten zien. Edward Gal helaas niet.

Wat hier al eerder wordt gezegd: ik vind het een aardige, sympathieke man. Maar zijn rijkunst ligt mijlenver af van wat mij -biomechanisch en welzijntechnisch- aanspreekt.


Eens :j ik word blijer van de manier waarop Dinja het oplost :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:11 



 
Profiel   

* zit zich af te vragen of Edward Gal meelezer is op bokt *

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:14 



 
Profiel   

Popstra schreef
BrankaZ schreef

Dan vraag ik mij af waarom juist dit paard meenemen? Edward Gal weet dat zijn manier van rijden onder een vergrootglas ligt bij een grote groep mensen. Dan is zo’n eerste optreden beeldbevestigend. Eerlijk gezegd ook bij mij. Waarom doe je een paard zo’n gok aan en donder je het zo snel in het diepe?
Qua resultaat scoort hij er goed mee, wat dat betreft doet hij het goed en is vreselijk handig. Maar rijtechnisch vs biomechanica is er terecht een flinke discussie te voeren en vaak worden mensen die dat opmerken monddood gemaakt met het argument dat ze het zelf maar eens moeten laten zien voor ze commentaar mogen leveren. Die argumentering zorgt dat elke discussie de nek wordt omgedraaid.
Persoonlijk denk ik dat bij de professionele sport het dier ondergeschikt is aan het resultaat. En in de amateursport is een groep die dat nadoet omdat het scoort. Het plaatje tonen terwijl veel mensen niet kunnen uitleggen wat er waarmee en waarom getraind wordt.


Ik denk dat hij dit paard puur mee nam om te zien hoe die zou reageren in zulke omstandigheden.


Dan is dit toc totaal verkeerd ingeschat als je zo onder een vergrootglas ligt? Je neemt je paard mee om er iets van te leren en als je voor zo'n groot publiek wilt rijden dan kies je niet voor een paard als deze.

Er straalt echt geen seconde plezier van het dier af en ik vraag me dan echt af wat de bedoeling is geweest van deze rit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:20 



 
Profiel   

Popstra schreef
ik rij ook graag mijn nieuwe paarden op een kleinere show eerst proef eer ik naar een groot belangrijk evenement elders in europa ga. En nee, dan gaat het ook niet gelijk heel smooth omdat het paard dingen doet die het thuis niet doet. Moet je mij dan ook gelijk bekritiseren op mijn rij kunsten als ik dan nog even zoekende ben het op te lossen met dat paard?

Een beetje wedstrijd ruiter kan dit wel begrijpen.


Hij zegt zelf dat hij zijn andere twee toppaarden niet mee wil nemen naar een groot evenement als deze en dat dit paard wel mee zou moeten kunnen want heeft wat ervaring in de benen...

Dat je nieuwe paarden op een kleine show rijdt, dat kan ik helemaal begrijpen en enorm waarderen, maar dit was geen kleine show, met wel een nieuw paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:22 



 
Profiel   

mce schreef
Hannanas schreef
Vind het commentaar wel sneu voor gal.(ongeacht mijn mening, ik zeg niet dat ik er wauwie over ben)

Maar na die hetze denk ik dan wel… neem dan toch een paard mee die je met normale halslengte op een trens de baan kunt rondrijden. Begin ff fris, zonder gelijk weer in de wind te gaan staan. Die storm begint nu opnieuw.



Denk niet dat hij deze uitdrukking kent.



Idd had een braaf rustig te rijden goedzakje mee genomen waar je een grap en een grol mee kan uit halen.
Op een trensje lekker de baan door sturen.
Laat zien dat je ook relaxed kan rijden en rondsturen.
Of heeft ie niet een kuiken mak goedzakje op stal staan.?
Of maakt hij alle paarden koekoek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:27 



 
Profiel   

Weet ik niet, ik weet wel dat je als ruiter en eigenaar ook echt een bepaald type hebt wat bij je past.

Mijn beste paarden zijn altijd kinders van Jazz geweest, of kleinkinderen van hem, gewoon omdat ik dat karakter heerlijk vind. Het zijn leuke speelse clowns, maar ze zijn ook zo heerlijk sensibel en heet, maar ook een work ethic die echt geweldig is :+:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen