Edward Gal: 'Ik vond dat mijn jaar geen wedstrijden nu wel voorbij is'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:34

Elisa2 schreef:
Nou Rath werd de ring uitgestuurd en Gal niet...

Gal had al bij meerdere paarden de ring uit gestuurd moeten worden. Dat zegt niks. Gal werd niet eens de ring uit gestuurd toen Gribaldi vol in protest ging, en ook niet toen Totilas datzelfde kunstje deed in de piaffe.
De jury die in die tijd Gal de ring uit gestuurd had, zou nooit meer gejureerd hebben en dat weet jij net zo goed als ik.

That being said: Totilas is imo gewoon net op tijd verkocht voor Gal en co.
Het eeuwig trieste verhaal van het wonderpaard met zijn wonderprins.... Op weg naar grootse dingen. Olympische spelen... Tot de boze heks op het toneel komt en ze uit elkaar haalt.... Tranen met tuiten, miljoenen in de zakken maar oh wat mist wonderprins zijn paard.... Dát is waar we op focussen. En als je nu terug kijkt op de ritten met gal zie je dat hij bij Gal ook onregelmatig was. Gal had hem alleen zo strak in het frame dat die dat beter kon verdoezelen. Maar of dat nu beter was voor het paard? Ik twijfel er aan.

Dat een paard het lang goed doet recreatief maakt hem niet gezond. Genoeg paarden die niet meer geschikt zijn voor de sport (kapot) die naar recreatie ruiters gaan.

Je noemt vijf paarden op die hij kapot gemaakt heeft. Waarom is het dan zo onvoorstelbaar dat Totilas ook stuk was voor verkoop? PS zou dat een zorg zijn die wilde hem vooral om te dekken. Zo lang ie op de bok kon springen was die tevreden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-02-23 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Edward Gal: 'Ik vond dat mijn jaar geen wedstrijden nu wel voorbij is'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:35

100% eens met Ayasha.

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:37

Phonix schreef:
Naja, als iemand rijdt zoals hem mag je er wel wat van zeggen omdat anders rijden geen enkele van ons paarden over 10 jaar.

Popstra, er staat weining over Gal in die stuk en hij is blijkbaar van de Glocks kant aangezien hij alleen slecht over Anky/Dinja schrijft. Aangezien hij alleen praat over de kleding van Gal op de clinic, zegt dat genoegd

Gewoon ff goed lezen

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:37

Adelaide71 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Maar het is online gewoon een hetze aan het worden (en dan bedoel ik niet bokt, want dat gaat vaak nog wel inhoudelijk over de manier van rijden/voorstellen.)

Maar bv dat er zelfs mensen helemaal los gaan dat het een vreselijke vent is omdat hij een groen/leger outfit aan had bij de clinic en hij daarmee mensen uit de Oekraïne zou kwetsen.

Het maakt niet uit wat hij doet lijkt het, op alles wordt hij aangevallen en af gebrand.


Nee dat op de persoon spelen en afkraken slaat nergens op, heeft er ook niks mee te maken.
Maar vind jij dan niet dat er iets fout gaat met de manier hoe hij (en anderen) de paarden voorstellen op concours en hier in de clinic? Volgens mij heeft hij talent genoeg om de paarden op een vriendelijker manier voor te stellen. Maar zolang dit blijft scoren en bejubeld wordt, verandert er niks. En ik vond het eerlijk niet fijn om naar (in dit geval) het filmpje van de clinic te kijken; het dier liep met de kin op de borst en kon geen kant op.


Heb deze clinic gezien en ben het daarin ook met de meeste eens. Het was veel spanning en te kort en te veel er achter. Wel zaten er ook mooie stukken in, maar het andere had de overhand.
Het had mooi geweest als hij meer van het andere had laten zien, en omdat het een paard is die er met spanning graag achter duikt imo hadden er dan meer dingen mis gegaan, maar dat had ik liever gezien.
Dan had hij ook een andere kant kunnen laten zien en uit kunnen leggen waarom hij een bepaalde visie heeft en waarom hij bepaalde keuzes maakt.

Maar ik denk dan ook, gezien de gekleurdheid van veel meningen, dat hij dan weer veel commentaar had gekregen dat het paard te veel uit elkaar liep, niet onder controle was en het sneu voor het paard was dat hij zo zenuwachtig en ongecontroleerd door de ring was gegaan.
Want ik blijf erbij dat hij geen goed kan doen in veel mensen hun ogen. Daar was de kleding voor mij weer een voorbeeld van en dat is jammer. Er zou meer dialoog moeten zijn op dit gebied waarbij je van elkaar kan leren. En niet zo zwart/wit.

Deze man heeft waanzinnig veel talent, en echt het beste met zijn paarden voor, dat geloof ik oprecht. Zie ze vaak genoeg achter de schermen op grote wedstrijden waar ik met anderen als groom of hulp mee naar toe ben en hoe ze met de paarden om gaan.

Maar dat neemt ook niet weg dat ik het ook liever met minder druk en lengte zou willen zien. Maar dat is denk ik gewoon verschil in visie en smaak.

Dat de paarden kapot worden gereden is een aanname die vaak wordt gedaan... maar dat kan je gewoonweg niet vaststellen.
Genoeg blije paarden die altijd lekker met het neusje eruit mogen lopen en nooit onder druk staan en toch vroeg gaan hemelen omdat ze vol hangen met arthrose. Alleen als je hen zelf bent of hun VA heb je toegang tot alle informatie van de betreffende paarden.
Maar ik begrijp de kritiek wel, maar het blijft verdomd lastig om daar over te oordelen of daar uberhaupt een mening over te vormen want je hebt niet alle informatie.
Want ik kom niet eens 0,1% in de buurt van wat deze heren kunnen. Dus kan ik het waarschijnlijk al niet goed genoeg begrijpen.
Het enige wat ik kan zeggen is of ik iets wel of niet prettig vind om naar te kijken.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 01-02-23 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Phonix
Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:38

Vraag me af hoeveel paarden hun doorheen gaan zonder dat wij het horen of zien

mce
Berichten: 654
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:39

maar fysiek kapot rijden of mentaal breken maakt het verschil, denk ik

dat is ook helaas nog niet aan te tonen, bij mensen wel, die zitten met een burn out thuis en op rust, paarden moeten veelal doorgaan en knakken, worden afgeserveerd door de achterdeur

zie vaak teveel eenzijdig werk voor die paarden, ook buiten lopen gaat veel al "in de krul" want veronderstel dat ze de drafbaan even benutten, of tegen een zandheuvelop galoperen

balkjes lopen kennen ze ook niet want..............alles moet fysiek blessure vrij gebeuren,

terwijl als je paarden even vrijheid geeft je ze enorme kunt motiveren en zich kunnen ontspannen, wij gebruiken graag de natuurlijk hindernissen, het leert ze ontspannen en schakelen, iets meer dan 60 mtr. om even hun balans te kunnen vinden, of om in het 'frame " even los en sluiten te oefenen
Laatst bijgewerkt door mce op 01-02-23 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:42

Ayasha:

Wie zegt dat ik het onvoorstelbaar vind? Dat zeg ik niet..ik mis alleen wat nuances in de hetze tegen Gal.

Je moet ook niet vergeten dat er een heel management achter zit om op een paard op topniveau te kunnen laten presteren. Bij Schockemohle moest Totilas enorm veel dekken om zijn aankoop bedrag er enigzins uit te krijgen.

Volgens mij stuurt geen enkele jury een combinatie de ring uit als het paard gaat staken, mits het staken opgelost wordt. Dat hij ongelijk was in het voorbeen tijdens de uitgestrekte draf, ja dat zag ik ook hoor destijds. Maar dat had imo meer met de manier van rijden te maken dan met wat anders.

En ik denk dat als we de paarden van Bokkers langs dezelfde meetlint leggen als Totilas dat ook meer dan de helft niet (meer) geschikt voor de sport zou zijn. Alleen dat valt niet op, want die presteren niet tot nauwelijks.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Edward Gal: 'Ik vond dat mijn jaar geen wedstrijden nu wel voorbij is'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:47

De paarden van Bokkers staan hier wel niet ter discussie, dus beetje offtopic :D

Nogmaals, een paard dat zoveel achter elkaar geblesseerd is, en even loopt en dan weer kapot is, is gewoon kapot. En die dingen gebeuren niet van de een op de andere dag, en met de historie van Totilas (die ik om die reden ook even linkte) is het een heel logische conclusie dat hij door Gal kapot gereden is.

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:48

_San87_ schreef:
Dat heb ik gedaan, en dat hele stuk is bepaald geen positief verhaal over de Nederlandse dressuur toen en nu.


Is ook zo. Maar er staat in dat Gal bij de judges altijd goed gescoord heeft met zijn manier van rijden en hij volledig de grond in geboord werd door de toetsenbord/bakrand ridders en daarom een jaar er tussen uit ging.

Best lastig lijkt mij dat als je altijd in de top hebt mee gedraaid om dan je trainingswijze te veranderen...

Als je op FEI TV pagina kijkt (op FB) krijgt Dinja ook vreselijke kritiek over zig heen.

Haters gonna hate..

mce
Berichten: 654
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:49

Kunnen we niet beter over de huidige paarden praten, b.v. FAME die onder Carl Hester leuk een wedstrid wint en laat zien wat rust kan doen bij paarden


UIteindelijk zijn het de paarden die vertellen of we iets goeds of niet goed gedaan hebben
Laatst bijgewerkt door mce op 01-02-23 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:49

Maar dat zegt mij al lange tijd meer over hoe er gejureerd word dan over de toetsenbord ridders...

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:50

Ja maar @avalanche die conclusie kan je nog bevestigen nog ontkrachten, omdat je de informatie niet hebt.
Het is en blijft een ongefundeerde aanname.

Zoals ik al zei, zijn er ook genoeg paarden die dagelijks alleen buitenritten maken of alleen lekker een beetje in de basis rondhobbelen die ook van blessure naar blessure gaan of met 15 jaar afgeschreven kunnen worden door artrose.

Het is voor ons, achter ons scherm gewoonweg niet vast te stellen. Dat kan alleen de VA die het betreffende dier onder behandeling heeft.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:51

Avalanche schreef:
De paarden van Bokkers staan hier wel niet ter discussie, dus beetje offtopic :D

Nogmaals, een paard dat zoveel achter elkaar geblesseerd is, en even loopt en dan weer kapot is, is gewoon kapot. En die dingen gebeuren niet van de een op de andere dag, en met de historie van Totilas (die ik om die reden ook even linkte) is het een heel logische conclusie dat hij door Gal kapot gereden is.

Nee, dat is geen logische conclusie. De causaliteit is simpelweg niet aan te tonen. We weten niet hoe gezond dat paard was (gebleven) als hij niet of anders belast was.

1+1=2 is te simpel in deze. Gezondheid is van zoveel factoren afhankelijk. Je kunt niet stellen dat dit paard niet kapot was gegaan als het anders was gereden of gemanaged. Er worden hier dagelijks topics geopend door recreatieruiters over de gezondheidsproblemen van hun paarden.

Die mensen belasten hun paarden anders en tóch gaan ook dezen stuk.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:52

Elisa2 schreef:
Ayasha:

Wie zegt dat ik het onvoorstelbaar vind? Dat zeg ik niet..ik mis alleen wat nuances in de hetze tegen Gal.

Je moet ook niet vergeten dat er een heel management achter zit om op een paard op topniveau te kunnen laten presteren. Bij Schockemohle moest Totilas enorm veel dekken om zijn aankoop bedrag er enigzins uit te krijgen.

Volgens mij stuurt geen enkele jury een combinatie de ring uit als het paard gaat staken, mits het staken opgelost wordt. Dat hij ongelijk was in het voorbeen tijdens de uitgestrekte draf, ja dat zag ik ook hoor destijds. Maar dat had imo meer met de manier van rijden te maken dan met wat anders.

En ik denk dat als we de paarden van Bokkers langs dezelfde meetlint leggen als Totilas dat ook meer dan de helft niet (meer) geschikt voor de sport zou zijn. Alleen dat valt niet op, want die presteren niet tot nauwelijks.

Juist, je zag het in de uitgestrekte draf omdat hij dan enigszins moest mee geven, en zodra ie terug verzameld moest, ging ie weer zo strak in het kader dat ie amper onregelmatig kon zijn als ie het wilde. Rath reed hem veel losser waardoor het meer op viel. Maar dát deed ie onder Gal al. Zoals ik al zei: Gal wist het gewoon beter te verbergen.

Wij hebben hier 10 seconden nu om het op te lossen anders worden we de ring uit gestuurd. Maar het is me al vaker op gevallen dat internationale ruiters met meer weg komen dan veel regionale ruiters. :+

Waar je met je laatste opmerking heen wil weet ik niet. Ik geloof je meteen maar ik heb geen ide waar je er mee naar toe wil binnen deze discussie.

Phonix
Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:53

Denk ook dat het meespeelde dat hij merkte dat hij niet meer dezelfde scoren had op international niveau dan wat hij gewend was. In Nederland krijgt hij bijn standard 5% bovenop gegooid…

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:54

DuoPenotti schreef:
Maar dat zegt mij al lange tijd meer over hoe er gejureerd word dan over de toetsenbord ridders...



Dat. Ik denk dat de jurering een stuk beter is geworden en de jury's andere dingen willen zien.

Wat ik leuk vindt is dat er toen werd gezegd: ja maar dit is wat het publiek wil zien, en daarom straft de jury het niet af. Wat je ziet is dat het publiek gewoon meegaat met de jury en dat vind ik dan wel mooi :D

c_alsemgeest schreef:
Het is en blijft een ongefundeerde aanname.

Zo ongefundeerd toch niet want die is gefundeerd op de historie. Die is redelijk goed te vinden op internet, is allemaal zeer uitgebreid in het nieuws geweest.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Edward Gal: 'Ik vond dat mijn jaar geen wedstrijden nu wel voorbij is'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:59

Ben ik niet met je eens @avalanche. Je weet de inhoud van het medisch dossier niet, die is nergens vrijgegeven en dus ook niet of het paard er met een andere belasting het niet had gekregen.
Wellicht had hij er als hij van Miep om de hoek was geweest er op dezelfde leeftijd last van gekregen... en misschien ook niet en komt het er wel door.
Maar dat is dus voor ons volledig onmogelijk om daar wat over te zeggen.
Dus ik blijf het een ongefundeerde aanname vinden.

Denk je ook niet dat het geen staartje had gekregen als het zo makkelijk bewijsbaar was geweest? Er is nogal veel geld betaald voor dit "stuk gereden" paard... wat volgens jou zo makkelijk te herleiden is naar de rijderij? Als dat zo was, was er echt nog wel een verhaling achter aan gekomen.

Ik vind zulke dingen gewoon niet goed. Zwart wit denken en aannames doen met de info die wij van veraf op internet aangeboden krijgen.
Zoals ik al zei, wij hebben niet de informatie om dit te kunnen vaststellen.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:00

Avalanche:
Je was er niet bij, hebt de dierenartsen niet gesproken..paard is ook echt wel gekeurd bij verkoop. Dus ik vind de 1+1-2 conclusie ook te kort door de bocht.

Ayasha, wat ik bedoel met mijn laatste opmerking is dat de gezondheid van paarden een beetje willekeurig langs de meetlat wordt gelegd. Een Totilas wordt nu afgebrand als kapot paard terwijl hij recreatief en zelfs nog op internationale GP wedstrijden heeft gepresteerd na/ met zijn blessures. En ik denk dus dat er vele paarden zijn die "minder" zijn qua gezondheid en als gewoon goed gezond en niet kapot paard worden beschouwd.

Volgens mij was het commentaar over ongelijk worden in het voorbeen er al bij Totilas als 5 jarige bij het WK in Verden trouwens. Even kijken of dat ik nog terug kan vinden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:03

c_alsemgeest schreef:
Ben ik niet met je eens @avalanche. Je weet de inhoud van het medisch dossier niet, die is nergens vrijgegeven en dus ook niet of het paard er met een andere belasting het niet had gekregen.
Wellicht had hij er als hij van Miep om de hoek was geweest er op dezelfde leeftijd last van gekregen... en misschien ook niet en komt het er wel door.
Maar dat is dus voor ons volledig onmogelijk om daar wat over te zeggen.
Dus ik blijf het een ongefundeerde aanname vinden.

Denk je ook niet dat het geen staartje had gekregen als het zo makkelijk bewijsbaar was geweest? Er is nogal veel geld betaald voor dit "stuk gereden" paard... wat volgens jou zo makkelijk te herleiden is naar de rijderij? Als dat zo was, was er echt nog wel een verhaling achter aan gekomen.

Ik vind zulke dingen gewoon niet goed. Zwart wit denken en aannames doen met de info die wij van veraf op internet aangeboden krijgen.
Zoals ik al zei, wij hebben niet de informatie om dit te kunnen vaststellen.

Waarom zouden ze als het eerlijk verteld is onderling? PS wilde hem hoofdzakelijk om te dekken. Sport was bijzaak en Rath is met open ogen in die val gelopen, dat zal ie ook nooit meer doen vrees ik want ondanks dat Rath echt geen beroerde ruiter heeft, heeft die meer kots over zich heen gekregen dan Gal. Puur vanuit "chauvinisme". Want dat praat alles goed. :j

Elisa; Het zou me niks verbazen als het er toen al was. Ik heb hem iig nooit zonder die ongelijkheid zien lopen. Niet onder Gal, niet onder Rath. :) Maar bij Gal was dat dik oké en bij Rath was het ineens Rath zijn schuld dat ie stuk was. :+

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:04

Elisa2 schreef:
Avalanche:
Je was er niet bij, hebt de dierenartsen niet gesproken..paard is ook echt wel gekeurd bij verkoop. Dus ik vind de 1+1-2 conclusie ook te kort door de bocht.

Ayasha, wat ik bedoel met mijn laatste opmerking is dat de gezondheid van paarden een beetje willekeurig langs de meetlat wordt gelegd. Een Totilas wordt nu afgebrand als kapot paard terwijl hij recreatief en zelfs nog op internationale GP wedstrijden heeft gepresteerd na/ met zijn blessures. En ik denk dus dat er vele paarden zijn die "minder" zijn qua gezondheid en als gewoon goed gezond en niet kapot paard worden beschouwd.

Volgens mij was het commentaar over ongelijk worden in het voorbeen er al bij Totilas als 5 jarige bij het WK in Verden trouwens. Even kijken of dat ik nog terug kan vinden.

Ik meen me ook zoiets te herinneren.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:10

@ayasha Oh maar hoe het (veelal Nederlandse) publiek met Rath om ging na de verkoop is minstens net zo triest.
En wat jij zegt zou zeker kunnen... maar dat het zo is, kunnen we ook niet vaststellen.

Ik hoop vooral dat mensen proberen het vanuit verschillende perspectieven te zien en zich gaan beseffen dat we over bepaalde zaken geen oordeel kunnen hebben omdat we simpelweg de informatie niet hebben die nodig is om dergelijke conclusies te trekken.

Wat we wel kunnen vinden is dat je iets wel of niet prettig vind om naar te kijken en hoe je het graag anders zou zien.
Maar ik denk dat met het betreffende optreden daar veel meningen wel gelijk over zijn.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:11

c_alsemgeest schreef:
@ayasha Oh maar hoe het (veelal Nederlandse) publiek met Rath om ging na de verkoop is minstens net zo triest.
En wat jij zegt zou zeker kunnen... maar dat het zo is, kunnen we ook niet vaststellen.

Ik hoop vooral dat mensen proberen het vanuit verschillende perspectieven te zien en zich gaan beseffen dat we over bepaalde zaken geen oordeel kunnen hebben omdat we simpelweg de informatie niet hebben die nodig is om dergelijke conclusies te trekken.

Wat we wel kunnen vinden is dat je iets wel of niet prettig vind om naar te kijken en hoe je het graag anders zou zien.
Maar ik denk dat met het betreffende optreden daar veel meningen wel gelijk over zijn.

Ik snap je hoor, en je hebt een heel goed punt :j en dank voor jouw perspectief.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:13

Avalanche schreef:
Elisa2 schreef:
Avalanche:
Je was er niet bij, hebt de dierenartsen niet gesproken..paard is ook echt wel gekeurd bij verkoop. Dus ik vind de 1+1-2 conclusie ook te kort door de bocht.

Ayasha, wat ik bedoel met mijn laatste opmerking is dat de gezondheid van paarden een beetje willekeurig langs de meetlat wordt gelegd. Een Totilas wordt nu afgebrand als kapot paard terwijl hij recreatief en zelfs nog op internationale GP wedstrijden heeft gepresteerd na/ met zijn blessures. En ik denk dus dat er vele paarden zijn die "minder" zijn qua gezondheid en als gewoon goed gezond en niet kapot paard worden beschouwd.

Volgens mij was het commentaar over ongelijk worden in het voorbeen er al bij Totilas als 5 jarige bij het WK in Verden trouwens. Even kijken of dat ik nog terug kan vinden.

Ik meen me ook zoiets te herinneren.


En toen werd hij trouwens nog gereden door Jiska.
Ik weet niet of het bij de pavo het jaar daarvoor wellicht ook al als aandachtspunt gegeven werd?

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:14

Rath heeft ook echt veel onterechte shit over zich heen gekregen, vond dat destijds al erg sneu.

https://www.youtube.com/watch?v=C54o9yYnYmQ
Hier loopt hij in Verden, vind die uitgestrekte draf ook maar matigjes en niet zo tactzuiver. Zou eerlijk gezegd op deze beelden nooit gedacht hebben dat er zoveel talent in dat paard zou zitten.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:19

Elisa2 schreef:
Rath heeft ook echt veel onterechte shit over zich heen gekregen, vond dat destijds al erg sneu.

https://www.youtube.com/watch?v=C54o9yYnYmQ
Hier loopt hij in Verden, vind die uitgestrekte draf ook maar matigjes en niet zo tactzuiver. Zou eerlijk gezegd op deze beelden nooit gedacht hebben dat er zoveel talent in dat paard zou zitten.

Ook niet als je naar de gemiddelde kwaliteit van paarden in 2005 in Verden kijkt?