Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Plaats een nieuw onderwerp

Edward Gal: 'Ik vond dat mijn jaar geen wedstrijden nu wel voorbij is'

 
Profiel   

Elisa2 schreef
Het ergste vind ik dat ik plaatsvervangend pijn in mijn nek kreeg bij zijn proef en het enige wat de jury er lauwtjes over zegt is dat het neusje er soms wat meer uit mag. Nee, hier zou ingegrepen moeten worden en iemand die zo rijdt moet gewoon voor ieder onderdeel een -2 krijgen.

Het publiek snap ik ook echt niet..publiekslieveling...ja..er zijn nog veel verbeteringen te behalen.


Dat snap ik ook niet. Rijd je een B-proef waarbij het paard achter ll loopt, staat dat bij elk onderdeel dat ie er achter kruipt op je protocol.
Maar rijdt een deel van de top het paard er standaard er achter, zitten ze nog in hoge percentages.

Er zijn toch gewoon protocollen hoe een goed gereden paard er uit moet zien? Waarom wordt dit niet afgestraft.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:57 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Kunnen ze allebei niet..en dat is ook mijn grootste probleem met hun "rijstijl". Het is vasthouden en op druk rijden.

Die indruk krijg ik ook. Arme paardenmonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 12:00 



 
Profiel   

zweten die paarden daarom ook zo erg op de hals?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 12:13 



 
Profiel   

Oehlala schreef
zweten die paarden daarom ook zo erg op de hals?
paarden zweten op hun hele lijf. Maar een paard wat stress heeft zweet wel meer. Maar zweet op zich zegt niets. Het is ook gewoon pittig werk voor ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 12:19 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik zie zo snel geen filmpjes, wel foto's.

Die geven wel een aardig idee..

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=63E3A0A9

https://www.facebook.com/photo?fbid=552 ... 5016888491


Wat een gemiste kans om aan te geven dat dit niet is hoe we onze sport willen zien. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 12:22 



 
Profiel   

Oehlala schreef
zweten die paarden daarom ook zo erg op de hals?


Ik heb wel het idee dat die paarden die zo op druk gereden worden overmatig zweten. Wat natuurlijk niet betekent dat ieder paard die overmatig zweet op druk gereden wordt. (sommige zullen gewoon de warmte moeilijker kwijt kunnen/ sneller zweten ook)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 13:00 



 
Profiel   

BigOne schreef
Misschien zijn ze veel te bang om eraf te knikkeren, ze zijn ook al op leeftijd. En Totilas? Die had een cyste in z’n achterbeen. Daarom was hij achter kreupel, dat beeld van hem waarbij hij het been op rust zet na de proef met Rath, triest. Rath kreeg de hele wereld over zich heen dat hij gestart was en misschien terecht maar dit gaf het gouden karakter van Totilas weer. Een ander paard was allang in de staak gegaan door de pijn.


Hoe weet je dat van die cyste? is hij daar aan geopereerd dan? Want cystes worden meestal rap erger met een niet zo gunstige afloop..en dat strookt niet helemaal met zijn terugkeer in de sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 13:01 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Elisa2 schreef
Het ergste vind ik dat ik plaatsvervangend pijn in mijn nek kreeg bij zijn proef en het enige wat de jury er lauwtjes over zegt is dat het neusje er soms wat meer uit mag. Nee, hier zou ingegrepen moeten worden en iemand die zo rijdt moet gewoon voor ieder onderdeel een -2 krijgen.

Het publiek snap ik ook echt niet..publiekslieveling...ja..er zijn nog veel verbeteringen te behalen.


Dat snap ik ook niet. Rijd je een B-proef waarbij het paard achter ll loopt, staat dat bij elk onderdeel dat ie er achter kruipt op je protocol.
Maar rijdt een deel van de top het paard er standaard er achter, zitten ze nog in hoge percentages.

Er zijn toch gewoon protocollen hoe een goed gereden paard er uit moet zien? Waarom wordt dit niet afgestraft.


Misschien het verschil tussen er achter kruipen en er achter getrokken worden?

For Ferrero kroop er heel erg achter, daar kon je aan zien dat die echt kracht nog tekort kwam. Incognito werd gewoon echt enorm vastgehouden in een houding waarin hij nauwelijks nog lucht kreeg. (kin op de borst), in een afgedwongen oprichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 13:04 



 
Profiel   

Maar dat verschil moet een jury op dat niveau kunnen zien lijkt me. En toch krijgt een trekkende ruiter op dat niveau wel gewoon de punten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 13:10 



 
Profiel   

Ja ik snap dat ook niet hoor..net zoals proeven waar de ruiter steeds aan de stang zit te trekken en deze steeds dwars in de mond staat. Ik zou echt zeggen, overal -2 aftrek geven bij ieder onderdeel en dan leren ze het wel af...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 13:14 



 
Profiel   

Oehlala schreef
zweten die paarden daarom ook zo erg op de hals?

Het was gewoon iets tikkie te warm in de hal, plus de spanning door de omgeving en dan heb je de oorzaken wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 13:45 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Oehlala schreef
zweten die paarden daarom ook zo erg op de hals?


Ik heb wel het idee dat die paarden die zo op druk gereden worden overmatig zweten. Wat natuurlijk niet betekent dat ieder paard die overmatig zweet op druk gereden wordt. (sommige zullen gewoon de warmte moeilijker kwijt kunnen/ sneller zweten ook)

Zeker weten!
Paarden die het makkelijk kunnen en ook leuk vinden zweten doorgaans niet overmatig. Hoeven ook niet zwaar belast te worden door lange trainings sessies.
De paarden die echt zeiknat van het werk zijn vinden iets toch dusdanig moeilijk door ander ongemak in hun lichaam, zijn gestressed of niet op conditie.
Je pikt ze er zo uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 14:35 



 
Profiel   

Hmmm, zweten is individueel bepaald.

Maar de plek waar overmatig wordt gezweet kan wel iets zeggen.

'In mijn ideale wereld' wordt ieder paard door de jury gecontroleerd zoals ik het zelf ook doe:
geen hitte pal rond de nek en eerste halswervel (zo ja: bodybuilding met het bit)
geen hitte 'halverwege onderaan' (brachiocefalis) hangt samen met holle rug/ geen correct gebruik van bekken en achterbeen,
graag wel warmte pal voor het zadel: hangt samen met correct gebruik van hals, rug, bekken en achterbeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 14:44 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Oehlala schreef
zweten die paarden daarom ook zo erg op de hals?
paarden zweten op hun hele lijf. Maar een paard wat stress heeft zweet wel meer. Maar zweet op zich zegt niets. Het is ook gewoon pittig werk voor ze.


nee dat snap ik ook wel. Alleen op de foto lijkt het alsof hij met zijn hals in de stortregen heeft gestaan, en bij andere zie je dat niet zo vandaar de vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 15:53 



 
Profiel   

Popstra schreef
Zeker weten!
Paarden die het makkelijk kunnen en ook leuk vinden zweten doorgaans niet overmatig. Hoeven ook niet zwaar belast te worden door lange trainings sessies.
De paarden die echt zeiknat van het werk zijn vinden iets toch dusdanig moeilijk door ander ongemak in hun lichaam, zijn gestressed of niet op conditie.
Je pikt ze er zo uit.


Ja ik zag het gisteren ook weer in de hengstencompetitie waar over het algemeen vriendelijk gereden werd op 1 ruiter na (stond weer veel druk op) en dat paard zweette ook overmatig op de hals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 10:24 



 
Profiel   

Het ligt wel iets genuanceerder dan dat natuurlijk. Het is niet omdat een paard op de hals zweet, dat er ook met veel druk gereden wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:46 



 
Profiel   

Die hallen zijn gewoon bloedheet.
Ik kan er met een trui aan (zonder jas) comfortabel uren stil zitten op een tribune. Die paarden leven gewoon semi-buiten en werken normaal gezien semi-buiten en komen dan in zo'n verwarmde hal. Vind je het gek dat ze dan kunnen gaan zweten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 08:42 



 
Profiel   

Hebben jullie de hengstencompetitie gezien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:44 



 
Profiel   

pol013 schreef
Die hallen zijn gewoon bloedheet.
Ik kan er met een trui aan (zonder jas) comfortabel uren stil zitten op een tribune. Die paarden leven gewoon semi-buiten en werken normaal gezien semi-buiten en komen dan in zo'n verwarmde hal. Vind je het gek dat ze dan kunnen gaan zweten?

Heb het niet perse over indoor wedstrijden. Ik kijk breeder naar training enz. Dan zie je wel vaak verschil.
Dat het bij het ene paard het gewoon makkelijker af gaat dan het andere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:34 



 
Profiel   

Het zweet zit ook op andere plekken, verschil is/was goed te zien tijdens de HC in ieder geval.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen