Bart Veeze wint met megascore Subli Cup finale vierjarigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Bart Veeze wint met megascore Subli Cup finale vierjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 03:50

Jumping Amsterdam
Sport


Afbeelding
Bart Veeze met Nero tijdens de finale van de Subli Cup 2023.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Bart Veeze maakte vanavond in de finale van de Subli Cup voor vierjarigen diepe indruk met Nero. De zoon van Ferguson imponeerde ook de juryleden, want met de megascore van 93,600% schreven Veeze en Nero de finale op hun naam. Femke de Laat werd tweede met Nashville SW (v. Secret) met 92,000%. Charissa Buurmeijer bemachtigde de derde plaats met No Limit (v. Geniaal) met 84,400%.

Bonuspunten
Bart Veeze is erg blij met zijn proef. ‘‘Het ging goed. Toen ik de ring binnen kwam vond hij het heel spannend. Hij was toen echt aan. Ik weet wel dat hij dan niks raars gaat doen en dat het in de loop van de proef wel goed komt. Hij maakte zich hierdoor wel heel mooi. In de loop van de proef werd hij steeds relaxter. Het is een heel nuchter en eerlijk paard. Hij kreeg natuurlijk echt mega veel punten. Voor de stap kregen we zelfs een tien. Dit doet hij echt abnormaal goed. Hier kunnen we makkelijk bonuspunten voor halen. Dat hij zo goed stapt is echt een mega pluspunt.’’

‘Jumping Amsterdam is erg leerzaam voor hem’
Bart en Nero zijn nog niet zo lang een combinatie. ‘‘Ik heb Nero ruim een jaar op stal staan. In de zomer hebben we de selectiewedstrijden voor de Subli Cup gereden. Ik heb hem afgelopen jaar ook op het WK in de rubriek voor vierjarigen gestart. Het is goed voor hem dat hij regelmatig mee gaat op wedstrijd. Dan krijgt hij ook de routine. Zo’n wedstrijd als Jumping Amsterdam is heel leerzaam voor hem. Hier hebben we later als hij ouder is alleen maar profijt van. De jury gaf als commentaar dat hij moet gaan leren om met applaus om te gaan.’’

Reismaatje nodig
‘‘In de omgang is Nero ook een erg lief en makkelijk paard. Hij houdt er niet van om alleen op de vrachtwagen te staan en alleen te reizen dus ik heb een ander paard meegenomen die hem gezelschap kan houden.’’

Hoofddoel: WK Jonge Dressuurpaarden
Bart heeft al plannen voor 2023 met de ruin. ‘‘Nero heeft zich voor de Pavo Cup geplaatst via de WK selectie. Het WK Jonge Dressuurpaarden is dit jaar voor hem het hoofddoel. Ik denk dat hij hier een heel goed paard voor is. We zullen ook wat selecties voor de Subli Cup bij de vijfjarigen meepakken.’’