Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Dinja van Liere en Hermès N.O.P. winnen Grand Prix Jumping Amsterdam

 
Profiel   

mce schreef
Het totaal plaatje is bij Isabell volledig in harmonie, dat is heel fijn om naar te kijken.

Kritiek op Dinja deel ik ook niet, zeker in de kür moest ze even zeggen dat hij moest wachten en ja dan mag dat ook wat duidelijker, deed het kort en duidelijk en Hermes wist dat hij even moest wachten,
het verstoorde niet knap als je dat kan,

Dat dus idd. Het was eerlijk. Hij werd écht heel heet, en dan kan je het ze laten overnemen, en je kan ook zeggen, nee terug en wachten op de hulp en dat deed ze perfect :)

Ik dacht dat Ingrid op 2 geëindigd was eigenlijk :=

Ik vind Isabell altijd lastig he. Ze is geen elegante ruiter maar is wel méé met het paard, in haar handen en haar hele lijf, en als er een persoon is die paarden niet vastrijdt is zij het. Ik vond dat verlengen in het frame ook eigenlijk wel gaaf om te zien of zo, paard liet zich goed rijden en liet fijn los ook.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:53 



 
Profiel   

Ik vind de proef van Kirsten B. ook enorm goed, overduidelijk een Jazz nakomeling, fijne paarden. Fan hier, en ook van Bretton Woods :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:20 



 
Profiel   

Yep same. Zo fijn en zo vriendelijk gereden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:22 



 
Profiel   

Ik vond de proef van Dinja met Independent Little Me niet zo. Heel veel open mond, heb echt wel 30 foto's weggegooid.

De proef met Hermes was netter/beter.

Isabel vond ik top vandaag. Fijn beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:24 



 
Profiel   

Net begonnen met terugkijken :)

Moet zeggen nu al begrijp ik niks van de punten als Charlotte en HP zo dicht bij elkaar zitten hoe dan?? Naar mijn idee zo ontzettend groot verschil, en dat zie je helemaal niet terug.

Beloofd wat

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:01 



 
Profiel   

Dat ze dicht bij elkaar zitten qua punten zegt niets. Ze verdienen voor elk onderdeel punten, en ze kunnen voor heel verschillende onderdelen gelijke punten hebben, terwijl het toch een heel verschillende proef is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:58 



 
Profiel   

different1 schreef
Dat paard van Isabell loopt toch totaal niet in verbinding??
Overgangen pi-pa, het achterbeen stond nog bij A en de neus al bij C :=
Nu is deze aan alle kanten lang, waar de meesten bij haar vooral lang achter het zadel zijn...
Ik vond ze wel iets stiller zitten dan ik gewend ben, maar had toch liever Ingrid Klimke in de top 3 gezien.
Die had wat foutjes, maar dat paard loopt wél in verbinding, altijd bergop, mooi op lengte en het gehele beeld is harmonie en lichtheid.

BH Zack was erg leuk, prachtig hoe hij op deze leeftijd nog presteert.

En al die piaffe-pirouettes... heb nog geen enkel paard gezien die daarin in balans en ritme kon blijven, vind ik echt zonde!


Ingrid kan super fijn rijden, maar juist die overgangen piaffe-passage waren bij haar niet zo best. Dat is echt niet zijn sterkste punt.

Isabell zou iets meer verbinding mogen hebben idd (maar ik zie het liever zo dan dat stang getrek de hele tijd) maar zijn piaffe/passages vond ik juist wel loepzuiver en in takt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 09:39 



 
Profiel   

Avalanche, succes met terugkijken vandaag! Hoop dat de frustratie inmiddels iets gezakt is O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 11:57 



 
Profiel   

Gaabje schreef
Avalanche, succes met terugkijken vandaag! Hoop dat de frustratie inmiddels iets gezakt is O:)

Hahaha ja hoor :D dank je :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 11:59 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Ik vond de proef van Dinja met Independent Little Me niet zo. Heel veel open mond, heb echt wel 30 foto's weggegooid.

De proef met Hermes was netter/beter.

Isabel vond ik top vandaag. Fijn beeld.


Ik snap niet dat iedereen Hermes zo geweldig vindt, zijn kruis komt steeds hoger en zijn rug steeds holler. Hij loopt mooi over de benen, maar er is weinig verbinding in het lichaam. Voor mij echt een voorbeeld van absolute oprichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 14:18 



 
Profiel   

Die swung van Franziskus door zijn hele lijf zie ik bij geen enkel ander paard in de wedstrijd terug. Waarom wordt dat niet wat hoger gewaardeerd? Zoals de buitenlandse commentaar juist aangaf bij diverse combinaties: paard houdt zich in de rug vast, mag meer door het lijf bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 14:43 



 
Profiel   

Dat is durchlassigheid denk ik wat je ziet dan gaan alle spieren deinen en bewegen. Zie ik ook graag.

Ik vind Hermes geweldig in piaffe/passage maar in de galop valt hij mij tegen, dat is gewoon echt niet zijn sterkste punt. Maar hij doet het wel allemaal met zijn eigenlijk niet zo voordelige lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 14:50 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Dat is durchlassigheid denk ik wat je ziet dan gaan alle spieren deinen en bewegen. Zie ik ook graag.

Ik vind Hermes geweldig in piaffe/passage maar in de galop valt hij mij tegen, dat is gewoon echt niet zijn sterkste punt. Maar hij doet het wel allemaal met zijn eigenlijk niet zo voordelige lijf.


Is het zijn lijf of de manier van rijden/trainen? Ik zie het namelijk steeds erger worden. Je zou dan toch anders kunnen gaan trainen met een paard met holle rug en hoog kruis...

Ik heb Hermes een aantal keer in de hengstencompetitie gezien en toen leek hij toch een normaal lichaam te hebben.

https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-503958

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 14:59 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=kkcce9Q-Tdg

Het is zijn bouw, kijk maar een filmpje van vier jaar geleden daar zie je het nog duidelijker.

Die standfoto bij het KWPN moet je niet in trappen, hij staat nogal op een heuvel. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 15:03 



 
Profiel   

Ja, maar hier loopt hij toch nog meer door het lichaam vind ik...al krijg ik bij dit filmpje ook plaatsvervangende nekpijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 15:46 



 
Profiel   

manubres schreef
Bellatrix schreef
Ik vond de proef van Dinja met Independent Little Me niet zo. Heel veel open mond, heb echt wel 30 foto's weggegooid.

De proef met Hermes was netter/beter.

Isabel vond ik top vandaag. Fijn beeld.


Ik snap niet dat iedereen Hermes zo geweldig vindt, zijn kruis komt steeds hoger en zijn rug steeds holler. Hij loopt mooi over de benen, maar er is weinig verbinding in het lichaam. Voor mij echt een voorbeeld van absolute oprichting.

Dat zie ik niet zo, maar ik ga wel mijn eerdere woorden over Dinja terugnemen, ik heb nog wat filmpjes bekeken, en ik vind dat ze hem heel erg vasthoudt van voor, waardoor ik denk dat hij losser kan zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 17:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen