Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dinja van Liere en Hermès N.O.P. winnen Grand Prix Jumping Amsterdam

 
Profiel   

KNHS
Sport

[ img ]
Dinja van Liere met Hermès N.O.P. tijdens de vrije training.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Dinja van Liere en Hermès N.O.P. wonnen overtuigend de Grand Prix tijdens Jumping Amsterdam. Een mooie opmaat voor de amazone uit Uden voor de wereldbekerwedstrijd morgenmiddag. De Duitse en Deense top werd door Van Liere op achterstand gezet. Hermès N.O.P. scoorde weer tienen voor zijn geweldige piaffes en ging met heel veel schwung en gemak door de proef.

Het wordt morgenmiddag spannend in de Kür op Muziek. Lukt het Dinja om Isabell Werth, Ingrid Klimke en Nanna Skodborg Merrald wederom achter zich te houden. In Mechelen klaarde Dinja de klus ook, maar morgen is de concurrentie nog sterker dan eind december in België.
In de vorm van vandaag zal het geen probleem hoeven te zijn. De proef was vlekkeloos met een geweldig piafferende en passagerende Hermès N.O.P. De uitstraling en het gemak van de combinatie met Dinja is van grote klasse. Dat vonden de juryleden en het publiek in de RAI tijdens de Grand Prix ook. De Grand Prix werd beloond met 79.739 procent.

Kirsten Brouwer reed met de hengst Foundation een fantastische Grand Prix, heel gelijkmatig en bevestigd waarbij het mooie silhouet van de voshengst opvalt. Ze scoorden een persoonlijk record met een score van 75.087%, een verbetering van bijna drie procent. Dat was goed voor de vijfde plaats. Morgen rijden Kirsten en Foundation na Mechelen, waar ze op plaats zes eindigden, hun tweede wereldbeker Kür op Muziek.

Met zes van de vijftien deelnemers was TeamNL goed vertegenwoordigd in de Grand Prix in de RAI. Emmelie Scholtens was met Desperado op plaats 6 de derde landgenote. Morgen rijden ze hun derde wereldbekerwedstrijd van het seizoen. In de tussenstand van de wereldbeker neemt Emmelie voorlopig plaats 10 in. Daar kunnen morgen weer punten bijkomen waarmee een ticket voor de finale in Omaha dichterbij komt.

Marieke van der Putten en haar Totilas-zoon Torveslettens Titanium RS2 scoorden in de verzamelde oefeningen hoge punten. Ze werden achtste met 73.652%.
Hans Peter Minderhoud en Glock’s Dream Boy hadden startnummer 1 vanochtend. Het was na London half december hun tweede wedstrijd na een lange pauze. De charmante Vivaldi-zoon imponeerde in de galop en kwam uiteindelijk op plaats 11 met 73.326%.

Morgenmiddag rijden vijftien combinaties om de wereldbekerpunten in de Kür op Muziek. Hopelijk wordt het dan weer een overwinning voor TeamNL.

Klik hier voor de volledige uitslag van de Grand Prix.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 16:09 



 
Profiel   

Verfrissende proef van Kirsten en Foundation, hoop dat ze deze wijze van rijden volhouden en hierin hun eigen koers blijven volgen
Paarden met een los frame, die de schouder vrij kunnen gebruiken, voorwaarts gereden oprichting, het is fijn dat er steeds meer komen

was wel eens somberder gestemd

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 16:36 



 
Profiel   

Ik ook. Leuk, de lijn die nu ingezet is. Ik mag dit graag zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 16:46 



 
Profiel   

Ik vond het sowieso genieten, veel fijne dressuur en combinaties. Heb alleen de tweede helft gezien..vanaf Zippo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 16:59 



 
Profiel   

Ik ga er vanavond eens voor zitten. Eerst nog wat werk te doen op stal :)

Maar ik word erg blij idd van wat ik tegenwoordig zie, en blij dat de lijn van Edward en consorten toch wat doorbroken lijkt.
En toen waren er ook goede en fijne ruiters hoor, en ze kunnen allemaal stuk voor stuk beter rijden dan wat ik ooit zou kunnen....... maar ik weet wel waar ik liever naar kijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 17:06 



 
Profiel   

Zeker de proef van Ingrid Klimke was mooi los in het lijf en ontspannen aanleuning, en Ingrid in een dressuur zadel zonder wrongen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 17:09 



 
Profiel   

mce schreef
Verfrissende proef van Kirsten en Foundation, hoop dat ze deze wijze van rijden volhouden en hierin hun eigen koers blijven volgen
Paarden met een los frame, die de schouder vrij kunnen gebruiken, voorwaarts gereden oprichting, het is fijn dat er steeds meer komen

was wel eens somberder gestemd


Ben het met je eens, maar ik vind haar erg nerveus met haar handen, als ze die wat rustiger houdt dan is het een heel fijn beeld. Verder vond ik het niet echt meevallen. Veel paarden op de voorhand, weinig los in het lichaam, veel hoog in het kruis en holle ruggen, weinig verbinding van achterhand naar voorhand. Voor mij blonk Daniel eruit met Zippo en Ingrid Klinke. Dieptepunt was Werth, snapte er echt niks van hoe die tweede kon worden. Hermes heb ik ook wel lekkerder zien lopen, kantelde met hoofd in zijgangen, liep niet door het lichaam, maar passage en piaffe deed hij voor hele hoge scores.

En natuurlijk jammer dat Helgstrand nu voor de tweede keer achter elkaar in een wedstrijd bloed in de mond had van zijn mooie merrie. Hij legde later in een eigen filmpje uit dat ze door de spanning op haar tong had gebeten...en hij ging kijken hoe hij dit moet gaan oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 17:11 



 
Profiel   

Er ligt ook veel druk op deze jongedame en ze heeft natuurlijk veel paarden te rijden, dat is denk ik niet in haar voordeel
ze zal best goed personeel hebben maar de eindverantwoordelijkheid en het rijden zelf ligt wel bij haar. Op zo'n wedstrijd meerdere paarden rijden kom je niet echt aan je rust toe denk ik en dat heb je wel nodig, stress is funest


Ik kijk veel al voor me zelf en hoe de plaatsing dan is, tja daar begrijp ik meestal niets van

Zippo is zo 'n paard waarvan je mag hopen dat hij bij Bachman Andersen blijft in opleiding en niet weg gekocht wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 17:21 



 
Profiel   

Ik heb Dinja les zien geven met een clinic.
De amazone zei ik krijg zulke zere armen van haar, zo zwaar op de hand.
Moest ze nog maar harder gaan hangen ze kwam verzuurd van haar paard af qya armen.
Teugels korter en trek maar in elkaar.
Amazone in kwestie zei ik deed juist mee op de hoop dat zij me tips kon geven.
Maar ze kwam verrot van haar paard.
Maargoed niet iedereen die kan sturen kan ook les geven, ze is wel onwijs sympathiek en een onwijs leuke spontane meid.
Daar ligt het niet aan, maar ik zag alleen maar getrek aan de voorkant zonder gaspedaal.
Het viel mij onwijs tegen wat ik zag en ik heb amper het woord been erbij of actiever gehoord.
Enkel doe dit of dat met je hand, met een te traag paard wat onmogelijk zo correct lopen kon en dat viel mij zó tegen. -O-

En echt hoor ik was Anky niet, maar zó weinog activiteit en bij meerdere combinaties, vond ik voor een OS amazone echt zo’n bummer!!!
Ik was echt teleurgesteld en dacht: ok we zijn nog steeds geen steek verder dus.
Ik kijk niet eens meer en weiger nog naar evenementen te gaan.
Terwijl ik het wel supergaaf vond, maar er zit mij teveel leed achter.

Ik zeg ook stop de OS voor paarden en dat gezeul de wereld over.
Ik kan er niet meer achter staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 17:43 



 
Profiel   

Een amazone die ik fijn vind les geven is Jill Huijbregts, die heeft wat mij betreft een hele fijne kijk op rijden.

Zelf denk ik dat binnen 20 jaar de paardensport geen Olympische sport meer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 18:30 



 
Profiel   

moonfish13 schreef
Ik heb Dinja les zien geven met een clinic.
De amazone zei ik krijg zulke zere armen van haar, zo zwaar op de hand.
Moest ze nog maar harder gaan hangen ze kwam verzuurd van haar paard af qya armen.
Teugels korter en trek maar in elkaar.
Amazone in kwestie zei ik deed juist mee op de hoop dat zij me tips kon geven.
Maar ze kwam verrot van haar paard.
Maargoed niet iedereen die kan sturen kan ook les geven, ze is wel onwijs sympathiek en een onwijs leuke spontane meid.
Daar ligt het niet aan, maar ik zag alleen maar getrek aan de voorkant zonder gaspedaal.
Het viel mij onwijs tegen wat ik zag en ik heb amper het woord been erbij of actiever gehoord.
Enkel doe dit of dat met je hand, met een te traag paard wat onmogelijk zo correct lopen kon en dat viel mij zó tegen. -O-

En echt hoor ik was Anky niet, maar zó weinog activiteit en bij meerdere combinaties, vond ik voor een OS amazone echt zo’n bummer!!!
Ik was echt teleurgesteld en dacht: ok we zijn nog steeds geen steek verder dus.
Ik kijk niet eens meer en weiger nog naar evenementen te gaan.
Terwijl ik het wel supergaaf vond, maar er zit mij teveel leed achter.

Ik zeg ook stop de OS voor paarden en dat gezeul de wereld over.
Ik kan er niet meer achter staan.




Grappig dat eerste stuk wat je schrijft.
Vriendin deed ook mee aan een clinic van dinja. En gaf duidelijk aan b niveau en net een paar maanden onder het zadel....
Ze moest inderdaad enkel hoger en hoger zetten de hals echte tips heeft ze verder niet gehad. Heel zonde van de clinic.

Was bij de vrije training aan het kijken maar die Hans Peter die prikt en trekt zijn paard echt helemaal in elkaar, was echt een heel onvriendelijk beeld....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 19:42 



 
Profiel   

Hans Peter heeft eerder wel eens in een interview aangegeven dat hij Dream Boy soms moeilijk aan krijgt en dat hij er niet altijd aan blijft trekken. Misschien lekker thuis laten. Invictus, zijn opkomende ster, is juist het tegenovergestelde ...die krijgt hij niet meer uit als hij "aan staat". Ik heb hem met deze hengst een paar keer zien losrijden en dan prikt en trekt hij totaal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 21:01 



 
Profiel   

manubres schreef
Hans Peter heeft eerder wel eens in een interview aangegeven dat hij Dream Boy soms moeilijk aan krijgt en dat hij er niet altijd aan blijft trekken. Misschien lekker thuis laten. Invictus, zijn opkomende ster, is juist het tegenovergestelde ...die krijgt hij niet meer uit als hij "aan staat". Ik heb hem met deze hengst een paar keer zien losrijden en dan prikt en trekt hij totaal niet.



Geen idee op wie hij reed maar vriendelijk was het zeker niet.
Maakt toch niet uit welk paard het is. Maar eerlijk als je zo een paard rijd krijg je inderdaad al die gekke activisten achter je aan. Geef dan nog maar eens een goede reden om de paarden sport niet te verbieden.
Je hebt een voorbeeldfunctie en dit is weer een stok om mee te slaan.


Paardensport staat onder een heel groot vergrootglas... Dus laten we alsjeblieft zien hoe mooi de paardensport is. Ook op top niveau. En nee ik bedoel niet dat we allemaal zweverig naast je paard moeten gaan staan fluisteren uiteraard

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 21:59 



 
Profiel   

Vond het ook interessant om commentaar van de Duitsers te lezen. Die werden blij van t rijden van Emmelie en Marieke en verder werd er geschreven over paarden met veel kwaliteit , maar toch vaak erg veel spanning en kort in de hals.

Edit; dit ging over de clinics.


Verder natuurlijk top, dat Dinja zo goed scoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 22:54 



 
Profiel   

lovelucydan schreef
Grappig dat eerste stuk wat je schrijft.
Vriendin deed ook mee aan een clinic van dinja. En gaf duidelijk aan b niveau en net een paar maanden onder het zadel....
Ze moest inderdaad enkel hoger en hoger zetten de hals echte tips heeft ze verder niet gehad. Heel zonde van de clinic.

Was bij de vrije training aan het kijken maar die Hans Peter die prikt en trekt zijn paard echt helemaal in elkaar, was echt een heel onvriendelijk beeld....

Toch krijg je paarden ook niet zo aan het lopen hoor, als je alleen maar prikt, want dan gaan ze helemaal niet meer vooruit.
En dat is niet om HP te verdedigen, maar wat ik eerder zei...... kritiek is makkelijk, en eerlijk, ik zie Edward ook minder graag rijden. maar feit blijft dat ze nog altijd wel een stuk beter rijden dan jij of ik.


Getup schreef
Vond het ook interessant om commentaar van de Duitsers te lezen. Die werden blij van t rijden van Emmelie en Marieke en verder werd er geschreven over paarden met veel kwaliteit , maar toch vaak erg veel spanning en kort in de hals.

Duits is ook nog wel anders natuurlijk, Duitsers zijn heel erg van het naar de hand toe rijden, alleen probleem is dat je paard dan op zeker moment erg zwaar wordt en dat zie je bij Isabell Werth terug. En zij kan echt fantastisch rijden hoor, begrijp me goed, maar het is mij wat te zwaar.


moonfish13 schreef
Ik heb Dinja les zien geven met een clinic.
De amazone zei ik krijg zulke zere armen van haar, zo zwaar op de hand.
Moest ze nog maar harder gaan hangen ze kwam verzuurd van haar paard af qya armen.
Teugels korter en trek maar in elkaar.
Amazone in kwestie zei ik deed juist mee op de hoop dat zij me tips kon geven.
Maar ze kwam verrot van haar paard.

Ik snap wel wat Dinja bedoelt. Dinja heeft les gehad van Rieky Young, en heeft daar geleerd om je handen neer te zetten als een soort bijzetje, en dan het paard daar heen te rijden, en als je dat goed doet, laat hij daar ook los, en wordt hij heel licht.

Ik geef ook weleens les met: teugels korter, buitenteugel eraan houden, en dan bedoel ik neit dat je moet gaat trekken, wel dat je de teugels zo kort moet pakken dat het voor het paard niet meer vrijblijvend is. Tegelijk moet je ze dan wel zo actief hebben dat ze idd daar los gaan laten en door het lijf gaan swingen.

Maar het is altijd een lastig evenwicht. Je rijdt een paard niet naar een losse teugel toe, want hij heeft daar geen steun, maar van voor naar achter rijden is ook niet de bedoeling, en ergens moet je daar de balans gaan vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:28 



 
Profiel   

lovelucydan schreef
moonfish13 schreef
Ik heb Dinja les zien geven met een clinic.
De amazone zei ik krijg zulke zere armen van haar, zo zwaar op de hand.
Moest ze nog maar harder gaan hangen ze kwam verzuurd van haar paard af qya armen.
Teugels korter en trek maar in elkaar.
Amazone in kwestie zei ik deed juist mee op de hoop dat zij me tips kon geven.
Maar ze kwam verrot van haar paard.
Maargoed niet iedereen die kan sturen kan ook les geven, ze is wel onwijs sympathiek en een onwijs leuke spontane meid.
Daar ligt het niet aan, maar ik zag alleen maar getrek aan de voorkant zonder gaspedaal.
Het viel mij onwijs tegen wat ik zag en ik heb amper het woord been erbij of actiever gehoord.
Enkel doe dit of dat met je hand, met een te traag paard wat onmogelijk zo correct lopen kon en dat viel mij zó tegen. -O-

En echt hoor ik was Anky niet, maar zó weinog activiteit en bij meerdere combinaties, vond ik voor een OS amazone echt zo’n bummer!!!
Ik was echt teleurgesteld en dacht: ok we zijn nog steeds geen steek verder dus.
Ik kijk niet eens meer en weiger nog naar evenementen te gaan.
Terwijl ik het wel supergaaf vond, maar er zit mij teveel leed achter.

Ik zeg ook stop de OS voor paarden en dat gezeul de wereld over.
Ik kan er niet meer achter staan.




Grappig dat eerste stuk wat je schrijft.
Vriendin deed ook mee aan een clinic van dinja. En gaf duidelijk aan b niveau en net een paar maanden onder het zadel....
Ze moest inderdaad enkel hoger en hoger zetten de hals echte tips heeft ze verder niet gehad. Heel zonde van de clinic.

Was bij de vrije training aan het kijken maar die Hans Peter die prikt en trekt zijn paard echt helemaal in elkaar, was echt een heel onvriendelijk beeld....


HP is heel erg, en niet alleen bij Dreamboy..ik snap werkelijk niet dat hier niet ingegrepen wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 00:01 



 
Profiel   

Ik heb de Grand Prix zelf niet gezien (kan je die ergens terugkijken?), maar wel gisteren de vrije training gezien. Dinja had Hermes een stuk beter aan het lopen dan voorheen, veel meer ontspanning dan eerst. Lijkt me moeilijk om te presteren als er zoveel mensen hoge verwachtingen van je hebben en het is echt geen makkelijk paard, knap!

Maar wie er voor mij met kop en schouders bovenuit stak was Ingrid Klimke, wauw. In de training zie je haar letten op ieder detail. Franziskus was een beetje spokerig in twee hoeken, en ze loste dat zo ongelooflijk goed op. Waar je HP Minderhoud en Isabell Werth en mega ziet rukken/plukken/prikken, rijdt Ingrid met veel gevoel en een ongelooflijk stille, maar meebewegende (!) zit. Het viel mij op dat zij als een van de weinigen echt daadwerkelijk elke beweging van haar paard probeert te volgen en ook op kleine wijze probeert te beïnvloeden. Al zij haar paard corrigeerde met bv scherpere hand- of beenhulp, kon ik dat eigenlijk iedere keer goed plaatsen, zeker omdat ze daarna ook weer mooi los liet (en beloonde) als het paard de hulp begrepen had. Terwijl ik vrijwel alle andere ruiters hele scherpe hulpen zag geven, zonder dat ik nou echt kon zien waarom dat nodig was.

Over Dreamboy trouwens, inderdaad echt zonde hoe die gereden wordt. Ik heb een nakomeling van Dreamboy en herkende best wel veel van zijn trekjes in zijn vader. Het vele staartzwiepen doet de mijne ook als hij iets lastig vindt, en het maken van tactfouten met de achterbenen (bunnyhoppen). Punt is alleen dat ik er heel hard aan werk om het eruit te krijgen, en het lijkt wel of het bij HP alleen maar erger wordt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 00:10 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=_geX5g3wGDI FEI heeft het live uitgezonden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 00:46 



 
Profiel   

Bij Dinja zag ik enkel nog net niet sloffende paarden Avalanche.
Kijk dat bijzetje prima maar geef gás!!!
Zelf ben ik van goed buitenteugel eraan, binnenbeen.
En inderdaad niet loslaten maar van achter naar voren losmaken.
En niet stug vasthouden, maar wel zeggen hier wil ik je graag hebben.

Die stalgenoot moest dat paard ook constant ophijsen terwijl ze geen B proef kon rijden?

En ik gebruik bitten, ik longeer met hele losse pessoateugel en een dubbele longe erbij.
Dan stuur ik enkel bij waar nodig zeg maar.
En hij heeft zijn mening hoor, maar hij kan uit zichzelf zich heeeeel diep en rond instellen.
Met de warming up mag dat van mij, maar daarna is het hup neus naar voren.
En hij tikt echt met zijn achtervoeten zijn voorvoeten aan als je niet oplet.
Zo rond maakt hij zijn rug.
En hij vind dat lijkt heerlijk dat even rekken, maar daarna moest hij van mij toch echt normaal gaan doen. :+
Hij was toen ook erg lenig hoor, dus dat dubbelvouwen kostte hem geen moeite.
Maar waar iedereen er een bijzet aan moest doen kort, liep die van mij laag, diep en rond met bolle rug vrijwillig rond. >;)
Ik dacht eerst echt dat een paard dat nooit zomaar zou doen, mijne wel.
En dan daarna lopen als een zonnetje ook, ik had er ook echt een stopknop op.
Ok klaar nu, neus eruit, aan de bak jij. :Y)

En de pessoa staat echt op kan alleen geen sterren kijken, eigenlijk doet ie amper wat.
Maar hij loopt er heerlijk mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 00:56 



 
Profiel   

Pessoa heb ik altijd een fijne hulpteugel gevonden, zolang hij idd niet te kort ingesteld wordt :j

Eerste deel, ja, volledig mee eens, maar ik twijfel eraan of iemand die nog geen B-proef kan rijden die nuances snapt. Ik denk dat Dinja die wél snapt, maar 't is niet omdat je kan rijden dat je ook les kunt geven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 01:01 



 
Profiel   

Het leek mij een onding, maar hij loopt er zo tevreden mee.
En met een dubbele longe erbij vind ik het een gouden combinatie.

Ik denk gewoon dan Dinja die clinics achterwege moet laten, dit was echt of ze van een soort van voetstuk lazerde.
Ik vond het bizar dat zo iemand naar de OS was geweest en zo lesgaf.
En ik hoorde echt enkel hand hier hand daar maar ondertussen die achterbenen in tokio.
Paard viel zowat om zo traag.

Maar het issue van deze amazone, was juist teveel hand te weinig been.
En zij hoopte tips en tricks te krijgen, en ze kwam gewoon zwaar teleurgesteld van haar paard af omdat ze nog harder moest sleuren.
Later maanden, zei ze nog nooit meer.

Later is ze gaan lessen bij iemand terug naar de basis.
Dus laat dat hoofd maar hoger eerst zelf goed op je paard zitten etc dan komt de rest vanzelf.
Maar geef het tijd, want je paard moet omschakelen en op eigen benen gaan lopen.
Dat resultaat zag je echt terug.
Zij snapte de nuances denk ik wel, maar had gewoon patronen aangeleerd.

Maar met gas, buitenteugel, binnenbeen, en letten op haar houding reed ze binnen 10 minuten veel fijner rond.
En happy!
Ik heb haar toen kort geholpen 10 minuten.
En dan liet het paard ook al stukjes los in de kaak, wat dan lastig was, dus te hard willen.
Dan neigde ze naar terugtrekken, en daar ging het fout, terugrijden op zit waar kan, buitenteugel erbij, en opnieuw.

Maar dan zei ik ook, en nu waren het 3 passen, over een week misschien wel 6, maar verwacht geen wonderen.
Lekker cruisen, wel begrenzen, niet trekken, en gas erop terwijl je zelf goed zit.
En blij zijn met kleine stapjes vooruit.
Dat maakte al zo’n verschil.
Maar vooral dat kleine stukjes vergeten veel mensen valt mij op.
Het moet vaak te lang waardoor het paard het niet volhoudt.

Grappige is dat mijn vriendin z gereden heeft.
En paarden aan huis, soms zat ze vast, en zei ze kom jij eens kijken.
Dan bleek dat ze gewoon net voor de hoek haar paard liet vertragen en net niet goed voorwaards de hoek door reed.
Vond hij moeilijk dat binnen achterbeen dus hij vertraagde teveel.
En loslaten in haar geval, kostte 10 minuten en ze zat weer in haar flow.
Ze zegt jij denkt zo doodsimpel maar biomechanisch klopt het.
En haar instructrice rijdt gp, dus bakrandridder vs gp amazone maar het sloot op elkaar aan.

Maar ik zag in haar manier van lesgeven heel veel terug van mijn manier van kijken.
Toen zei mijn vriendin ook: daarom laat ik jou komen want je kan welliswaar niet meer rijden, maar je ziet wel waar het fout gaat.

Later kwam het voor mij ver boven niveau van wat ik ooit kon, en kon ik vooral zeggen wat ik constateerde, en corrigeerde zij het.
Dan was ik meer dat stalgenootje wat ze miste.
Maar ik rijd om fysieke reden niet meer.
Wie weet hoe ik zou rijden als er nooit wat fout was gegaan.
Maar dat doet er ook niet toe, voor mijn vriendin die soms even een reset nodig had is het een uitkomst geweest.


Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 28-01-23 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 01:25 



 
Profiel   

xLoki schreef
Ik heb de Grand Prix zelf niet gezien (kan je die ergens terugkijken?), maar wel gisteren de vrije training gezien. Dinja had Hermes een stuk beter aan het lopen dan voorheen, veel meer ontspanning dan eerst. Lijkt me moeilijk om te presteren als er zoveel mensen hoge verwachtingen van je hebben en het is echt geen makkelijk paard, knap!

Maar wie er voor mij met kop en schouders bovenuit stak was Ingrid Klimke, wauw. In de training zie je haar letten op ieder detail. Franziskus was een beetje spokerig in twee hoeken, en ze loste dat zo ongelooflijk goed op. Waar je HP Minderhoud en Isabell Werth en mega ziet rukken/plukken/prikken, rijdt Ingrid met veel gevoel en een ongelooflijk stille, maar meebewegende (!) zit. Het viel mij op dat zij als een van de weinigen echt daadwerkelijk elke beweging van haar paard probeert te volgen en ook op kleine wijze probeert te beïnvloeden. Al zij haar paard corrigeerde met bv scherpere hand- of beenhulp, kon ik dat eigenlijk iedere keer goed plaatsen, zeker omdat ze daarna ook weer mooi los liet (en beloonde) als het paard de hulp begrepen had. Terwijl ik vrijwel alle andere ruiters hele scherpe hulpen zag geven, zonder dat ik nou echt kon zien waarom dat nodig was.

Over Dreamboy trouwens, inderdaad echt zonde hoe die gereden wordt. Ik heb een nakomeling van Dreamboy en herkende best wel veel van zijn trekjes in zijn vader. Het vele staartzwiepen doet de mijne ook als hij iets lastig vindt, en het maken van tactfouten met de achterbenen (bunnyhoppen). Punt is alleen dat ik er heel hard aan werk om het eruit te krijgen, en het lijkt wel of het bij HP alleen maar erger wordt...


Ingrid Klimke heeft ook een zadel waarin een lijf kan bewegen zoals het nodig is met de dressuur. Die lelijke anti-tsunami-dijken tegenwoordig zetten je vast. Toch stoer als je dan met een plat zadel zonder wrong komt aanzetten. https://youtube.com/shorts/uWkSJEGdOac?feature=share

Ik ben echt ongelofelijk fan van haar, en Franziskus. Zo jammer dat we het weinig in Nederland terug zien, enkel bij oa Jill Huijbrechts.

Bedacht me net dat dat wel leuke switch zou zijn, Jill op bezoek bij klimke en dan een paardenruil net als Patrik Kittel en Matt Harnacke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 01:54 



 
Profiel   

Hannanas: wauw zeg wat een beeld. _/-\o_
En inderdaad compleet geen wrong, maar wat een fijn teugelgebruik ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 01:57 



 
Profiel   

Ingrid Klimke heeft ook een zit waar je u tegen zegt. Maar die zou zelfs zonder zadel nog zo kunnen rijden. Ze heeft ook een achtergrond in eventing dus een enorm goede zit en ruitergevoel. Echt veel respect voor haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 08:57 



 
Profiel   

Op het voorterrein gezien waren juist de andere twee Nederlandse dames erg fijn aan het rijden. Jammer dat het in de ring toch een ander beeld geeft soms.
Ingrid Klimke is echt genieten, nummer 1 van de dag wat mij betreft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 09:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen