Marlies van Baalen: ‘We hebben alles gegeven’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Marlies van Baalen: ‘We hebben alles gegeven’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-23 15:52

Jumping Amsterdam
Sport


Afbeelding
Marlies van Baalen met Jacky Kennedy Dvb tijdens Jumping Amsterdam.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Marlies van Baalen was vanochtend met Jacky Kennedy DVB (v. Damsey) onverslaanbaar in de Intermediaire I kür op muziek. In de Prix St. Georges op donderdag moest ze nog genoegen nemen met de tweede plaats, maar in de kür nam ze revanche. De combinatie kreeg 78,800%. Renate van Uytert – Van Vliet bemachtigde de tweede plaats met Just Wimphof (v. De Niro) met 77,415%. Jonna Schelststraete – Van den Ham maakte de top drie compleet met Ironman (v. Ferro). Het paar kreeg 75,990%.

‘De kür klopte heel goed’
Marlies van Baalen is heel erg enthousiast over haar proef. ‘‘Het ging super fijn. Ze deed in de drukke arena echt haar ding. Dit maakt mij extra trots. Ik ging voor de winst. Ik weet dat ik een heel goed paard heb en een hele goede kür. We hebben alles gegeven wat we hebben en dit bleek genoeg. Ze voelde heel los, fijn en ontspannen aan. De kür klopte heel goed. We hebben er allebei echt van genoten. De draf, de schouder binnenwaarts en de appuyementen voelde allemaal heel goed aan. De aanleuning voelde ook heel fijn. Ze is een hele elegante en chique merrie. Het is een heel mooi plaatje om te zien.’’

‘Ze is bij ons geboren en getogen’
Jacky Kennedy DVB is een eigen fokproduct van Dressuurstal van Baalen. ‘‘Ze is bij ons geboren en getogen. Het is altijd al een hele fijne merrie geweest om mee te werken. Ik vind het heel leuk om op Dressuurstal van Baalen de opleiding te kunnen doen van dit paard. Dit is wat ik het liefste doe.’’

Le Mans
‘‘Ze krijgt nu eerst lekker vakantie en daarna ga ik haar weer rustig trainen. Dan gaan we naar de internationale wedstrijd in het Franse Le Mans. Dan gaat haar stalgenoot Habibi DVB ook mee.’’

‘Iedereen komt kijken en moedigt aan’
‘‘Ik vind het fantastisch om hier op Jumping Amsterdam te rijden. Het is een geweldige wedstrijd. Er zijn heel veel bekenden van ons. Iedereen komt kijken en moedigt aan. Er hangt een super sfeer.’’

Klik hier voor de volledige uitslag.