Iconische Shutterfly (30) overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Iconische Shutterfly (30) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 11:44

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Shutterfly en Meredith Michaels-Beerbaum.
Foto: Agnes ten Wolde


Shutterfly (v. Silvio I), die succesvol was tot op het hoogste niveau onder Meredith Michaels-Beerbaum, is overleden. Dat schrijft de amazone op haar Facebookpagina.

"Het is met een heel zwaar hart dat ik moet meedelen dat we vanmorgen Shutterfly hebben verloren", begint Michaels-Beerbaum in haar bericht.

De Duitse amazone merkte de donkerbruine ruin op toen hij zes jaar oud was. Niet veel later kwam hij bij haar op stal, waar hij nooit meer weg is gegaan. Samen hebben ze een succesvolle springcarrière uitgebouwd en draaiden ze mee aan de wereldtop. Hun laatste competitie was in 2011, op de prestigieuze vijfsterren wedstrijd in Aachen.

"Shutterfly aka "Petey" begon als een twijfelachtige, onzekere jongeling en bloeide op tot één van de grootste paarden die ooit hebben geleefd. Hij won 3 wereldbekerfinales, 2 Top Tien-finales, de Rolex Grand Prix van Aken, naast vele andere prestigieuze titels. Hij bracht me naar de top van de wereldranglijst, als enige vrouw ooit, waar ik 24 maanden lang van #1 mocht genieten. Shutterfly won op 18-jarige leeftijd de Preis von Europa in Aken tegen de besten van de wereld, vlak voor zijn pensioenceremonie daar voor zijn aanbiddende publiek", prijst de amazone de ruin.

Dat de ruin een permanente plaats in het hart van de amazone (en van vele anderen) veroverd heeft, is duidelijk. "We zullen de vriendelijke en lieve Petey missen die zijn neus in de kinderwagen stak en zachtjes mijn dochter Brianne knuffelde enkele dagen na haar geboorte. Ik weet zeker dat die streling haar de gepassioneerde liefde voor paarden gaf die ze nu heeft."

"Ik zal je missen mijn vriend en ik waardeer elk moment dat ik met je had. Je was de beste partner die iemand ooit zou kunnen hebben. Je zult nooit vergeten worden Petey. Rust in vrede, mijn liefste", besluit het bericht.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Iconische Shutterfly (30) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 12:23

Was echt mijn favo springpaard om te zien, zo lichtvoetig en koppie altijd op go