Studioprogramma KWPN.tv: De wolf zorgt voor hoofdbrekens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:27

Huertecilla schreef:
gillian schreef:
Serieus. Bijtincidenten. :')
Dit stuk kun je toch niet serieus nemen..


De vooringenomen, ongeinformeerde reacties op Bokt wel dan?


Kom op joh, doe ff gezellig.
Bijtincidenten. Dat is als je door een hond gebeten wordt, een paar gaten in je hand been of whatever hebt, ab kuurtje en klaar. Afgeslachtte kuddes horen niet onder bijtincidenten.. dat dekt de lading toch niet.
Maar goed, jij hebt een totaal andere opvatting over het probleem Wolf. Dus ik ga verder geen discussie aan. Ik sta daar namelijk heel anders in.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:47

Wildcamera’s bij je weiland zijn een prima mogelijkheid om aan te geven wat er in je weiland heeft gelopen.

Melzazu
Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Studioprogramma KWPN.tv: De wolf zorgt voor hoofdbrekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 19:52

Ik zie net op tv dat zelfs de lynx misschien terugkeert. In Duitsland schijnt die al weer rond te lopen en al op 20 km van de grens gezien. :roll:

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:27

Jorex schreef:
@Isapaardje ze staan vast al wel achter schrikdraad, de shetlanders, maar wat hun wolf werend vinden dat weert gewoon geen wolven.

Uiteraard staan ze achter schrikdraad, maar aan de binnenzijde van mijn hek, zodat ze niet schuren tegen het hek, omdat dat hek weer het hek van de buren is (staat op de erfgrens).
Maw, als ik een draadje wil gaan trekken buiten langs, sta ik op hun perceel, aan hun struiken te knippen en hun gras weg te maaien. Gaat het niet worden. :o
Ik weet ook nog niet hoe ik dat ga oplossen.

Daarbij zijn mijn shetlanders nogal lomp en ik tref regelmatig kapotgetrokken draden aan in de ochtend omdat er weer eens eentje tijdens het omrollen in de draad is blijven hangen.
Ik moet er dus ook niet aan denken dat ik een draad op 20 cm van de grond moet gaan trekken, die ook nog eens voorzien is van een heuse klap stroom en onbreekbaar is.
Dan slaap ik ook niet meer. Blijft de wolf misschien buiten, maar is er dagelijks angst dat er eentje in de draad hangt te paniekeren.

En het huidig 'herashekwerk' van 1.80 met harmonicagaas en prikkeldraad, schijnt zonder stroom volgens die wolvenclub niets te doen om een wolf tegen te houden. Ik dacht dat het wel voldoende hoog en stevig zou zijn, maar nee, het moet ook nog zoveel centimeter de grond in tegenwoordig, want de wolven leren snel.

Het komt er dus op neer, dat we, willen we het 100% goed doen, dus zowel paardvriendelijk als wolfwerend, we beter geen pony's meer kunnen houden.

En dat is momenteel mijn hoofdbreker. Ik kocht 2 jaar terug een driejarige pony erbij met het idee dat ik daar nog zo'n 20 jaar plezier aan had, maar ik zit niet te wachten op 20 jaar kopzorgen.
Maar verkopen gaat ook niet meer lukken, want er zijn overal wolven tegenwoordig, dus veilig is ze nergens meer en opsluiten in een stal gaat zo tegen mijn principe van paardenhouden in, dat ik hier ook erg mee worstel.

Dus ja, de wolf zorgt zeker voor hoofdbrekens

tienus63

Berichten: 12057
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Studioprogramma KWPN.tv: De wolf zorgt voor hoofdbrekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:58

Vandaag in Cuxhaven dld pony verscheurd door 1 of meerdere wolven.

Foto’s van de gedode pony staan in de link.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1956794787

In Spanje meerdere KBH opgevreten door wolven.
Foto’s zijn te schokkend om hier te plaatsen vind ik.