Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 23 [ 567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dier&Recht wil verbod op bit en zweep, SRP pleit voor dialoog

 
Profiel   

Precies benzz ze durven hier niet tegen de bekende ruiters in te gaan.
En nu word dat gelukkig wel meer erkent.
Maar deed je dat een paar jaar terug was je een bakrand ruiter of jaloers of weet ik wat.

Maar gelukkig steeds meer tegengeluiden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:47 



 
Profiel   

Zou dat Dier & Recht zich niet eens meer richten op alle misstanden in de intensieve veeteelt of is dat geen dierenleed volgens hen?

Uiteraard ben ik het ook eens dat er misstanden zijn in de paardenhouderij maar denk dat het grootste percentage mensen die iets met paarden doen het beste met hun dier voor hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 18:12 



 
Profiel   

Ik weet niet of deze al hier gedeeld was...

https://nieuws.horse/2023/01/19/klaas-d ... ialnetwork

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 18:18 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik weet niet of deze al hier gedeeld was...

https://nieuws.horse/2023/01/19/klaas-d ... ialnetwork



Heel interessant artikel Popstra

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 18:25 



 
Profiel   

Benzz schreef
Van oudsher was een zweepje een dirigeerstokje om iets aan te wijzen aan het paard, de bedoeling was op een lichte manier een paard wat te leren. Slaan is nooit de bedoeling geweest.
Sporen was een verfijning om een hulp heel klein te corrigeren. Niet voor dat geprik wat we nu zien.

Zolang we de meest vreselijke combinaties op een hengstenkeuring zien, waarbij die paarden in 3 stukken worden getrokken en de jury daar het bejubeld omdat het een bekende naam is......tot die tijd wordt het alleen maar erger vanuit organisaties die tegen sporten met paarden is.

Duitsland, Denemarken, Zweden, Engeland en USA hadden het al veel eerder door dat harmonie de boventoon moet voeren en zijn allemaal weer klassiek gaan rijden. Maar dat kwartje blijkt in Nederland maar niet te vallen.

_/-\o_

Avalanche schreef
Benzz, ik ben het echt heel vaak eens met jou de laatste tijd :D

Ik heb hetzelfde probleem, ik begin me zorgen te maken. _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 19:41 



 
Profiel   

Melzazu schreef
Popstra schreef
Ik weet niet of deze al hier gedeeld was...

https://nieuws.horse/2023/01/19/klaas-d ... ialnetwork



Heel interessant artikel Popstra


Ik vind het ook interessant, maar ik mis toch een beetje de clou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 21:36 



 
Profiel   

De clou is dat het een groot marketingfeestje is. Alle partijen hebben 3 miljoen of meer en de paardensport 50 duizend...........
Al vind ik dat de marketing vanuit de knhs en kwpn ook echt op houtje touwtje niveau is.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 21:46 



 
Profiel   

De Knhs en kwpn net doen of ze alle paardenhouders vertegenwoordigen maar dat in de praktijk is dat echt niet zo.Ze missen een enorme groep paardenliefhebbers.
Ik voel mij in ieder geval niet door hun vertegenwoordigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 21:50 



 
Profiel   

Ik mis ook de clou van dat stuk. Lijkt alsof hij zegt: geen gezeur alles moet hetzelfde blijven als je maar met een goede groep mensen bent en een dierenarts die het tegendeel kan bewijzen...

Hij heeft het over een hond met een coltruitje om het belachelijk te maken? Sorry hoor, maar paarden hebben mss geen coltruitje aan, maar wel allemaal kleur bij kleur, bling bling, solarium, gelakte nagels, gestylde manen, gewassen velletje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:05 



 
Profiel   

Benzz schreef
De clou is dat het een groot marketingfeestje is. Alle partijen hebben 3 miljoen of meer en de paardensport 50 duizend...........
Al vind ik dat de marketing vanuit de knhs en kwpn ook echt op houtje touwtje niveau is.....


En dus het bedrag ophogen en daar ook meer aan marketing doen?
Of bedoeld hij ook meer geld uitgeven om daadwerkelijk dingen in de paardenwereld te verbeteren?
Want ik ben het eens dat je die activistische clubs beter vóór kan zijn, maar vind óók dat er wel wat verbeteringen plaats kunnen vinden.
En Klaas Dijkhof kennende, vind hij niet dat dat nodig is, omdat hij niet vindt dat er sprake is van structureel dierenleed. Niet in de bio industrie en niet in de paarden wereld. Maar wat mij betreft draait mijn maag om, welke pensionstal ik ook binnen loop.
Dus veranderingen zijn imo wèl nodig, maar niet hetgeen dat Dier&Recht voor staat.
Oftewel: ik vertrouw D&R niet, maar Klaas Dijkhof ook niet.

Beetje offtopic denk ik maar ik heb ook altijd mijn vraagtekens bij Wakker Dier. Ik krijg altijd mails van hun en ik ben het met sommige dingen hartgrondig eens. Maar ik twijfel wel vaak aan de oprechtheid van de informatie. Of er is geen informatie. Ze sturen een dramatische slogan en vragen dan of je wil tekenen. Ik mail ze dan terug met de vraag hoe het dan zit volgens hun, dat hun campagne geen inhoudelijke informatie biedt. Ik vind dat raar.

Manubres idd; is hij nou van mening dat honden eigenlijk nog vóór het karretje horen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:09 



 
Profiel   

Nee hij is van mening dat een hond ín een karretje met een coltruitje aan belachelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:24 



 
Profiel   

Ik denk dat hij bedoelt dat je met een ruim marketingbudget alles kunt "verkopen" , en dus donateurs kunt "kopen".
Dat de paardensector te weinig geld uit geeft om zichzelf te promoten.
Als je maar een goede campagne hebt hoef je niets te veranderen in je doen en laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:31 



 
Profiel   

Waarbij voor het gemak wederom voorbij wordt gegaan aan de kritiek en vraag om verandering uit de eigen gelederen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:33 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Ik denk dat hij bedoelt dat je met een ruim marketingbudget alles kunt "verkopen" , en dus donateurs kunt "kopen".
Dat de paardensector te weinig geld uit geeft om zichzelf te promoten.
Als je maar een goede campagne hebt hoef je niets te veranderen in je doen en laten.

Dat, maar zonder goede campagne maakt het niks uit als je wel veranderingen doorvoert als je tegenpartij er (voor eigen gewin of niet) op uit is je zwart te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:34 



 
Profiel   

Toch klopt het wel wat hij zegt, hoe lullig en oneerlijk ook. Sommige mensen zijn zo verschrikkelijk goed in campagne voeren en zeker via social media dat ook een goed iemand met de grond gelijk gemaakt kan worden.

Dat verandering nodig is, is een feit, maar staat imo los hiervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:36 



 
Profiel   

Nikass schreef
Beetje offtopic denk ik maar ik heb ook altijd mijn vraagtekens bij Wakker Dier. Ik krijg altijd mails van hun en ik ben het met sommige dingen hartgrondig eens. Maar ik twijfel wel vaak aan de oprechtheid van de informatie. Of er is geen informatie. Ze sturen een dramatische slogan en vragen dan of je wil tekenen. Ik mail ze dan terug met de vraag hoe het dan zit volgens hun, dat hun campagne geen inhoudelijke informatie biedt. Ik vind dat raar.

Het is niet eens heel erg off topic, want Wakker Dier is van hetzelfde laken een pak als de stichting waar dit topic over gaat. Je hoort en ziet vaak commercials op tv en radio met een verhaal wat echt klinklare onzin is. Ze proberen heel erg in te spelen op een bepaald sentiment bij dierenliefhebbers die niet goed op de hoogte zijn van werkelijke zaken. Het doel is het ontvangen van donaties en contributie van die dierenliefhebbers die gevoelig zijn voor een zielig verhaal. Heartbreaking stories generen geld en daarvoor hoeven ze niet per se waar te zijn. Het lukt vrij aardig, want ze hebben geld voor commercials op radio en tv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:45 



 
Profiel   

Het is niet Klaas Dijkhoff, maar Klaas Dijkstra.
Op heel veel plekken gedeeld de laatste week…
Wat hij probeert te zeggen is volgens mij:
De sector snapt het niet (parallelle werelden)… Als je wat wilt veranderen, zorg dan voor geld, kennis en capaciteit.
Zorg voor een goede marketing, heb je netwerk op orde, gebruik incidenten en wees je bewust van de ‘power of minority’.

Met de hondenkar probeert hij te laten zien hoe het denken over dierenwelzijn is veranderd. Vroeger trok de hond de mens en nu trekt de mens de hond…

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:47 



 
Profiel   

Ik denk ook dat de sector het mist. Het zou heel makkelijk zijn om in te spelen op regulering en onderwijs ipv het verbieden van symptomen. Laten we wel zijn, dat is wat er gebeurt. Er wordt geschoten op middelen die vaak in onervaren of on-onderwezen handen niet meer goed worden gebruikt. Maar wat willen we eigenlijk in een sector waar 16 jarige meisjes zonder diploma mensen staan les te geven. Waar 18/20 jarige van dierknuffelopleidingen af komen en experts zijn. Waar je 10 dagen cursus kunt doen en vervolgens een paardenhoef kan onderhouden. Waar zomaar mensen zonder paardenkennis een stal kunnen openen (omdat ze nog een schuurke over hebben).

Zodra je naar de overheid loopt en zegt: Dit gaan we doen, we hebben daar geld en mogelijkheid voor nodig. Dan krijgt de sector dat, zeker weten. Dan kun je dus instructeurs/trainers/hoefsmeden/coaches opleiden via echte vakorganisaties. Laten bijscholen via keurmerken en again echte instanties. Houderschapsregels zijn er al in tal van andere sectoren in de dierensector. Er zijn wettelijke papieren voor kennelhouders, voor proefdierhouders en dierentuinen. Hierop kun je prima ook een systeem maken voor stalhouders. Met kennis bestrijd je de onkunde die ontstaat doordat de hele paardenhouderij is gestoeld op liefhebberij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 23:15 



 
Profiel   

Kendra schreef
Het is niet Klaas Dijkhoff, maar Klaas Dijkstra.
Op heel veel plekken gedeeld de laatste week…
Wat hij probeert te zeggen is volgens mij:
De sector snapt het niet (parallelle werelden)… Als je wat wilt veranderen, zorg dan voor geld, kennis en capaciteit.
Zorg voor een goede marketing, heb je netwerk op orde, gebruik incidenten en wees je bewust van de ‘power of minority’.

Met de hondenkar probeert hij te laten zien hoe het denken over dierenwelzijn is veranderd. Vroeger trok de hond de mens en nu trekt de mens de hond…

Het staat inderdaad heel duidelijk beschreven in het artikel. Het moet dus beter met de marketing van onze sport, hobby, passie. Het beste zou zijn om zelf een strategie te bedenken die met een boog om de dierenactivisten een hun boodschap heen gaat, maar juist zelf neerzetten wat je neer wil zetten en de media zoeken om de strategie te bestendigen. De KNHS is hier uiterst zwak in en dat is jammer. Ze zouden bijvoorbeeld eens kunnen praten met het communicatiestrategieteam van Bio Vakantieoord, die hebben toch heel knap de paardensport ingevlochten in hun commercials.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 23:20 



 
Profiel   

fransje23 schreef
De Knhs en kwpn net doen of ze alle paardenhouders vertegenwoordigen maar dat in de praktijk is dat echt niet zo.Ze missen een enorme groep paardenliefhebbers.
Ik voel mij in ieder geval niet door hun vertegenwoordigd.


En deze onverdeeldheid maakt ‘ons’ als paardenliefhebbers en -sporters, natuurlijk een zwakkere schakel…

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 00:00 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
fransje23 schreef
De Knhs en kwpn net doen of ze alle paardenhouders vertegenwoordigen maar dat in de praktijk is dat echt niet zo.Ze missen een enorme groep paardenliefhebbers.
Ik voel mij in ieder geval niet door hun vertegenwoordigd.


En deze onverdeeldheid maakt ‘ons’ als paardenliefhebbers en -sporters, natuurlijk een zwakkere schakel…

Ik denk dat dat wel meevalt. Je hoeft niet de KNHS aan te hangen om te tonen dat je van je sport houdt.
Ik vind de communicatie vanuit deze partijen richting de niet-paardensporters altijd wat teleurstellend.

Misschien moet er niet gewacht worden op elkaar, wijzend naar wie wat moet zeggen of laten zien. Misschien is het wel juist nu aan die liefhebbers die communicatief sterk zijn om op te staan en openheid te geven. Met argumenten de discussie punt voor punt aangaan. Zelf een oplossing voor te stellen. Zet die knappe koppen maar eens bij elkaar en schrijf, vertel. Ik denk dat er veel behoefte aan is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 06:52 



 
Profiel   

Ik vind de communicatie ook teleurstellend vanuit de KNHS, ze komen vaak niet verder dan: wij zorgen goed voor onze paarden anders zouden ze niet presteren.

Wat imo echt een gemiste kans is..ik mis het uitleggen hoe je een zweep en bit correct gebruikt en waarvoor het uberhaupt nodig is en waarom er verschillende optomingen zijn en met welke redenen en inwerking. Echt de inhoudelijke argumenten.

Wat een paard voor een wezen is (vluchtdier) en dat sommige zaken noodzakelijk zijn om de veiligheid te kunnen waarborgen etc.

Gewoon in duidelijke, voor leken begrijpelijke taal.

En mee eens, dat ieder voor ons dat ook kan doen door eigen voorbeelden te geven en uitleg te geven op bijv. social media kanalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 08:26 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Toch klopt het wel wat hij zegt, hoe banketstaaf en oneerlijk ook. Sommige mensen zijn zo verschrikkelijk goed in campagne voeren en zeker via social media dat ook een goed iemand met de grond gelijk gemaakt kan worden.

Dat verandering nodig is, is een feit, maar staat imo los hiervan.

Precies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 09:03 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik vind de communicatie ook teleurstellend vanuit de KNHS, ze komen vaak niet verder dan: wij zorgen goed voor onze paarden anders zouden ze niet presteren.

Wat imo echt een gemiste kans is..ik mis het uitleggen hoe je een zweep en bit correct gebruikt en waarvoor het uberhaupt nodig is en waarom er verschillende optomingen zijn en met welke redenen en inwerking. Echt de inhoudelijke argumenten.

Wat een paard voor een wezen is (vluchtdier) en dat sommige zaken noodzakelijk zijn om de veiligheid te kunnen waarborgen etc.

Gewoon in duidelijke, voor leken begrijpelijke taal.

En mee eens, dat ieder voor ons dat ook kan doen door eigen voorbeelden te geven en uitleg te geven op bijv. social media kanalen.


Klopt...maar mensen zijn niet zo dom om daar in te trappen als ze in de ring wat anders zien. Er er zijn ook andere methodes om paarden te beteugelen dan een bit en dwangmiddelen.
Dus je kan prima campagne voeren, maar het moet wel echt wat zeggen en niet denken dat je iedereen maar wat wijs kan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 11:26 



 
Profiel   

Wat vinden jullie eigenlijk van deze sport?

https://youtu.be/WtPkifXwk_0

Toen ik dit filmpje zag dacht ik gelijk: vreselijk, wat zielig. Maar daarna dacht ik: zo kijken waarschijnlijk veel mensen aan tegen onze "normale" sport...zij kijken met een oog die niet gewend is aan wat wij allemaal als normaal zijn gaan zien. Krijg je dan ineens een sport te zien die in onze/mijn ogen niet normaal is, dan heb je ineens zelf ook een hele andere kijk erop...tenminste zo ervaar ik dat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 11:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 23 [ 567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen