Dier&Recht wil verbod op bit en zweep, SRP pleit voor dialoog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 15979
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Dier&Recht wil verbod op bit en zweep, SRP pleit voor dialoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:26

Dit!!! Heel veel dingen ben ik het mee eens he, zweepje kan ik ook prima zonder. Ik heb spoortjes met een balletje, die zijn superzacht. Maar ik wil wel een bitje. Mijn paard vindt bitloos echt helemaal niets. Ik heb een kaptoom, super zacht ding, meerdere paarden mee gewerkt, ze accepteren hem allemaal maar deze niet. Bij druk op de neus gaat het hoofd de lucht in, meteen. Bitje vindt ie helemaal prima, hoofdje komt omlaag, neemt je hand mee naar voren en naar beneden, slagroomrandje op de lippen, helemaal blij. Bitloos wilt hij gewoon niet.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:48

Ik wil niet zonder zweep rijden hoor. Als mijn lijf niet meewerkt kan ik dat gebruiken als extra stuur i.p.v mijn been/lijf. Stem werkt vaak ook, maar soms hebben we een beetje te veel wind. En anders maar een megafoon kopen, ook zo diervriendelijk als ik erop zit te blèren. Gelukkig staat dat niet op de lijst. En oordoppen mogen niet, hoort ie het extra goed. :j :+

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:50

Ik vind een zweep er handig hoor, bit heb ik dan weer niet nodig.
Maar om vanuit het zadel dazen weg te vegen, honden op afstand te houden , soms de achterhand een bepaalde kant op te vragen is een zweep er handig.
Je kunt er zoveel mee doen zonder er mee te slaan. :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:52

DreamGuide schreef:
Zou jammer zijn als dit soort regels gemaakt worden en ik mijn paard straks verplicht bitloos moet rijden.
Mijn paard is echt zichtbaar oncomfortabel in een sidepull en kingekruist hoofstel, terwijl ze dat niet heeft met een bit in. Zou sneu zijn als ze dan niet meer met een bitje mag lopen.

afhankelijk van wat bedoelt wordt met "smalle neusriemen" komt bitloos ook in het gedrang.

Ik ben de eerste om paardenwelzijn aan te moedigen maar ik denk dat als je bepaalde bitten, sporen en neusriemen verbied dat je dan al een heel eind komt zonder in extremen te vervallen. Als je ook al gaat vallen over neusriemen dan kan je in wezen een paard al niet meer naar een weide brengen tenzij die aan je stal vast ligt gezien een halster ook een neusriem heeft. :=

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Dier&Recht wil verbod op bit en zweep, SRP pleit voor dialoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:09

Ik vind veel reacties in dit topic tekenend en alleen daarom al ben ik blij dat Dier en Recht bestaat.
En ja, ik snap dat ze aan één kant van het spectrum staan. Weinig moeite mee. :)

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Dier&Recht wil verbod op bit en zweep, SRP pleit voor dialoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:41

Voor de mensen die last hebben van strakke bitloze hoofdstellen en paarden met gevoelige hoofden...probeer eens een touwhalster. Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, doen en denken...maar met touwhalster heb je meer controle dan met bitloos hoofdstel. Het is natuurlijk niet voor de fijne dressuur, maar grote lijnen kan je er prima mee rijden,

Avalanche

Berichten: 15979
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Dier&Recht wil verbod op bit en zweep, SRP pleit voor dialoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:45

Als ik mijn leven écht zat ben, zal ik dat eens gaan doen :D

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:47

manubres schreef:
Voor de mensen die last hebben van strakke bitloze hoofdstellen en paarden met gevoelige hoofden...probeer eens een touwhalster. Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, doen en denken...maar met touwhalster heb je meer controle dan met bitloos hoofdstel. Het is natuurlijk niet voor de fijne dressuur, maar grote lijnen kan je er prima mee rijden,


Een touwhalster wordt juist heel vaak misbruikt. Mensen rukken eraan, want 'het is toch maar een touwtje'. Terwijl die knopen op enorm gevoelige plekken liggen, daarom doet een paard er alles aan om druk daarop te vermijden.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:53

Loretta schreef:
Switch2016 schreef:
Achter Dier & Recht zit PETA en hun toekomst is niemand zal ooit meer een dier bezitten dus in kleine stapjes wordt dit uitgevoerd!


Dat is inderdaad de agenda van die clubs. De PVDD hoort er ook bij voor wie dat nog niet wist.


Kan je laten zien waar je dat op baseert? Staat dit in hun partijprogramma of elders op hun website, genoemd in een interview? Of heb je dit zelf zo geïnterpreteerd? Ik heb zelf nog nooit van de PVDD gehoord dat de PVDD als visie heeft dat niemand ooit nog een dier mag bezitten.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:56

Avalanche schreef:
Als ik mijn leven écht zat ben, zal ik dat eens gaan doen :D


Dat zit echt tussen de oren, heb ook een monster net als jij...maar met touwhalster het makkelijkst te rijden. Ik vond het eerst heel eng want ik dacht ik heb geen links/rechts teugel en geen controle. Maar het reed echt fijn.

Popstra
Berichten: 13740
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:57

Nienkje_H schreef:
KSHancox schreef:
Maar is dit echt zo? Misschien zijn de paardensporters wel de minderheid.

Ik merk dat binnen de paardensport soms een vertekend beeld is van wat er in de rest van de maatschappij gebeurd qua opinie. Er is meer aandacht voor dierenwelzijn dan ooit en veel dingen die binnen de paardensport heel normaal zijn, zijn dat volgens het gewone voetvolk inmiddels niet meer. :D

Fikkie mag je ook geen metaalwerk in de mond hangen of bewerken met een zweep. Daarnaast is de paardensport als geheel heel slecht in laten zien dat we wèl het beste voorhebben met onze viervoeters. Het is logisch dat mensen zich afvragen waarom je een paard wel metaal in de mond mag drukken, erop mag zitten met allerlei hulpmiddelen en dan ook nog het land door mag reizen voor wedstrijdjes. De publieke opinie staat meer dan ooit open voor de vraag of dat nog wel van deze tijd is en of dit wel echt leuk is voor het paard, of meer voor mensen.

Er komt een punt waarop de paardensport zelf het heft in handen moet nemen, want anders gebeurt het voor ons. Dat moment was een paar jaar geleden als je het mij vraagt. ;)

Dan hoor je me nieteens over hoe terecht dat allemaal is, maar de tijd van "paardensport op tv = oeh en ah" ligt wel echt achter ons. We moeten komen met een beter verhaal dan "hij moet werken voor z'n volpension", "kijk eens wat ik kan bereiken met mijn paard" of "mijn paard accepteert alleen hulpmiddel X".


Hear hear.
Ik moet er ook niet aan denken om buiten geen noodrem te hebben, maar ik vind het echt prima dat dier & recht (en PETA en PvdD) zich écht hard maken voor de dieren.

Dan maar beter leren rijden, of de paarden zo trainen/africhten dat we ze wel op zit, stem en vriendelijk hoofdstel kunnen bereiken (ook in nood). En wat misschien kan meehelpen: normalere (niet bere sensibele/bloederige) dieren fokken.

We moeten echt hand in eigen boezem gaan steken en het beter gaan doen.

Mijn reining paarden reageren op Whoa en mn zit aan losse teugel en stoppen dan vanuit een snelle galop maar dat is in een arena.
Als ze buiten aan de kletter gaan dan gaan ze echt niet op die manier stoppen!!
Geen een paard die er vandoor gaat kun je dan stoppen zonder druk in of rond de mond! Helemaal niet als ze in paniek zijn door schrik

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:58

manubres schreef:
Avalanche schreef:
Als ik mijn leven écht zat ben, zal ik dat eens gaan doen :D


Dat zit echt tussen de oren, heb ook een monster net als jij...maar met touwhalster het makkelijkst te rijden. Ik vond het eerst heel eng want ik dacht ik heb geen links/rechts teugel en geen controle. Maar het reed echt fijn.

Ik heb een hele lieve ruin die ik mijn leven toe vertrouw. Maar een touwhalster doe ik hem niet aan. Dat zou hij echt niet waarderen. Mijn draak van een merrie daarentegen reageert er idd wel goed op. Maar Sam is daar echt te gevoelig voor op zijn neus, misschien als ik iets van bontje onder de "neusriem" doe maar als Dier en recht zijn zin krijgt gaan touwhalsters ook niet meer mogen want ik veronderstel dat touw van een paar mm diameter absoluut onder "smalle neusriem" valt. :)

Een paard dat echt in paniek is stop je ook niet met druk in de mond. :) Ons bit, touwhalster, bitloze optoming, wat we dan ook gebruiken is uiteindelijk niks meer dan een manier om te communiceren. Als ie gaat, gaat ie. Tenzij je er een tractor aan hangt.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:00

VuurVleugels schreef:
manubres schreef:
Voor de mensen die last hebben van strakke bitloze hoofdstellen en paarden met gevoelige hoofden...probeer eens een touwhalster. Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, doen en denken...maar met touwhalster heb je meer controle dan met bitloos hoofdstel. Het is natuurlijk niet voor de fijne dressuur, maar grote lijnen kan je er prima mee rijden,


Een touwhalster wordt juist heel vaak misbruikt. Mensen rukken eraan, want 'het is toch maar een touwtje'. Terwijl die knopen op enorm gevoelige plekken liggen, daarom doet een paard er alles aan om druk daarop te vermijden.


Ik denk zeker dat je gelijk hebt als je hard eraan rukt. Daarom heb je ook wel controle als het echt moet. Maar een touwhalster heeft ook een goede release vind ik. Maar als er echt wat gebeurt waarbij je moet ingrijpen zal iemand ook flink aan de teugels hangen en het bit door de mond trekken...

@Ayasha Denk ook dat touwhalster dan niet mag, maar een touwhalster zit niet strak om een hoofd, dus dan wil jouw paard ook geen gewoon halster om?
Laatst bijgewerkt door manubres op 03-02-23 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:02

Ik heb soms het gevoel dat ze hele paardensport nuance mist.. Ja, ik ben groot voorstander van zo vriendelijk mogelijk. Maar dit is uiteraard per individu verschillend. Mijn paard is bitloos ingereden, en nog steeds rij ik hem bitloos. Wel op verschillende optomingen: sidepull, touwgalster, hackamore (ja, met hefboom). Een zweepje gaat mee op buitenritten als ik in 'spits' tijden het bos in ga als bescherming en evt honden preventie.

Als mijn paard bitloos vreselijk had gevonden had hij een bitje zonder neusriem gehad.. Juist om hem tegemoet te komen.

Ik denk nog altijd (of hoop in ieder geval) dat de meeste mensen toch echt wel handelen in het belang van hun paard.. laat er vooral maar strengere regels komen op wedstrijden etc, dan wordt dat doel voor mensen vanzelf bijgesteld indien dit dus niet zo is.

Overigens mogen van mij echt wel dingen verboden worden. Maar wel met nuance..

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:10

Ik vind de discussie wel goed, ookal rij ik zelf met bit etc.
Maar het gemiddelde privé paard loopt misschien 4x een uurtje per week, daarnaast heb je nog 164 uur over waar de discussie denk ik nuttiger over is. Paarden die alleen op een paddockje staan, veel op stal, te weinig ruwvoer, te weinig sociaal contact en vrije beweging. Daar zit toch veel meer impact in het welzijn van het leven van een paard? Zeker in de topsport zit daar veel van het mentale leed. Als die paarden na een serieuze inspanning met spanning en enige dwang daarna lekker met maten de wei op konden, ipv de stal weer in of de stapmolen. Goed, misschien een aparte discussie, want alsnog is dwang een discussie waard.

Avalanche

Berichten: 15979
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:12

manubres schreef:
Avalanche schreef:
Als ik mijn leven écht zat ben, zal ik dat eens gaan doen :D


Dat zit echt tussen de oren, heb ook een monster net als jij...maar met touwhalster het makkelijkst te rijden. Ik vond het eerst heel eng want ik dacht ik heb geen links/rechts teugel en geen controle. Maar het reed echt fijn.

Dat zit niet tussen mijn oren.

Dit is Monster zijn normale kopstuk:


Afbeelding

Afbeelding

En die keuze heb ik gemaakt omdat hij serieus pissed off kan worden over druk achter de oren. Hij is ook absoluut niet blij met druk op de neus, maar met een bit fijn te rijden. Ik kan hem ook rijden met een touw om de hals, en ik heb hem vandaag helemaal zonder tuig gewerkt. Het heeft niets te maken met controle, wel met comfort.

Nikass

Berichten: 16686
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:22

Daancha schreef:
Ik vind de discussie wel goed, ookal rij ik zelf met bit etc.
Maar het gemiddelde privé paard loopt misschien 4x een uurtje per week, daarnaast heb je nog 164 uur over waar de discussie denk ik nuttiger over is. Paarden die alleen op een paddockje staan, veel op stal, te weinig ruwvoer, te weinig sociaal contact en vrije beweging. Daar zit toch veel meer impact in het welzijn van het leven van een paard? Zeker in de topsport zit daar veel van het mentale leed. Als die paarden na een serieuze inspanning met spanning en enige dwang daarna lekker met maten de wei op konden, ipv de stal weer in of de stapmolen. Goed, misschien een aparte discussie, want alsnog is dwang een discussie waard.


Er zijn ook topsport stallen waar paarden wel vrije beweging krijgen.
Laten we niet alles over één kan scheren ;)
Maar ik ben het wel met je eens dat de discussie breder moet zijn.
In de recreatieve sector mis je imo heel vaak basisverzorging.
Ik zie regelmatig paarden gereden worden die kreupel zijn bijvoorbeeld.
Dat zie je dan weer in de topsport niet zo snel.

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:23

Popstra schreef:
Nienkje_H schreef:

Ik moet er ook niet aan denken om buiten geen noodrem te hebben, maar ik vind het echt prima dat dier & recht (en PETA en PvdD) zich écht hard maken voor de dieren.

Dan maar beter leren rijden, of de paarden zo trainen/africhten dat we ze wel op zit, stem en vriendelijk hoofdstel kunnen bereiken (ook in nood). En wat misschien kan meehelpen: normalere (niet bere sensibele/bloederige) dieren fokken.

We moeten echt hand in eigen boezem gaan steken en het beter gaan doen.

Mijn reining paarden reageren op Whoa en mn zit aan losse teugel en stoppen dan vanuit een snelle galop maar dat is in een arena.
Als ze buiten aan de kletter gaan dan gaan ze echt niet op die manier stoppen!!
Geen een paard die er vandoor gaat kun je dan stoppen zonder druk in of rond de mond! Helemaal niet als ze in paniek zijn door schrik


Ik denk dat je gelijk hebt, maar in dat geval zou het dus ook niet uitmaken als er geen bit meer in mag.
Misschien is het minder streven naar minder heet (voor sommige mensen hoor, ik ken ook volksstammen die een zoet, relaxed paard willen) dan misschien ook een factor.

In deze discussie (die ik overigens over het algemeen onboktig genuanceerd en netjes vind) las ik ergens dat een incidentele jens aan een bit om niet onder een auto te belanden misschien niet het allerergste is, maar wel het in de krul zagen, begeleid door constant kloppen met de bespoorde hakken. En dat vond ik een waar woord.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 00:16

manubres schreef:
Ik denk zeker dat je gelijk hebt als je hard eraan rukt. Daarom heb je ook wel controle als het echt moet. Maar een touwhalster heeft ook een goede release vind ik. Maar als er echt wat gebeurt waarbij je moet ingrijpen zal iemand ook flink aan de teugels hangen en het bit door de mond trekken...

@Ayasha Denk ook dat touwhalster dan niet mag, maar een touwhalster zit niet strak om een hoofd, dus dan wil jouw paard ook geen gewoon halster om?

Het mag om maar je moet er niet aan zitten frummelen nee. :) Daar wordt ie erg ongelukkig van. Hij zal zelf ook nooit druk op het touw zetten en is altijd blij als het uit kan. Hij krijgt het om die reden ook alleen om als hij mee moet over straat of op wedstrijd. Thuis/in een veilige omgeving leg ik een touw om zijn hals en neem ik hem zo mee. Op de poetsplaats thuis staat hij gewoon zonder halster met hoogstens een touw over zijn hals/schoft heen (het zakt meestal richting de schoft. :) ). Dat is voor hem het signaal dat hij "aangebonden" staat. Zodra ik een touw over zijn hals leg volgt hij me zoals elk ander paard zou doen met een halster om.

Zolang je geen druk op die riemen zet kan hij er mee leven maar je moet niet willen "sturen" met de neusriem zeg maar. :)

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Dier&Recht wil verbod op bit en zweep, SRP pleit voor dialoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 01:19

Ik pleit voor een verbod op Dier & Recht.

Ze schieten met een kanon op een mug en hebben van generaliseren hun handelsmerk gemaakt.

Walgelijke organisatie vind ik het.

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 07:17

Raineri schreef:
Op zich vind ik een verbod op het gros van die lijst geen probleem. Bit, zweep en sporen niet. Ik denk dat we hebben kunnen zien dat gros van de mensen gewoon loopt te klooien en inderdaad een dier schade aanbrengt. Wel jammer, de laatste jaren is er ook echt een fikse vooruitgang. Denk dat er meer een normalisering mag komen en sociale controle. Zie je dat iemand hardhandig is, hup aanspreken. Zero tolerance beleid is het enige wat onze sport nog kan redden. We weten zoveel tegenwoordig, tijd om oude en dieronvriendelijk tradities los te laten.

+1 :j

Avalanche

Berichten: 15979
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Dier&Recht wil verbod op bit en zweep, SRP pleit voor dialoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 08:00

Die dingen verbieden helpt toch geen reet ook. Wanneer wordt er nu eens ingezien dat het neit het hulpmiddel is wat het probleem is, maar de manier waarop ermee omgegaan wordt?

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 08:50

Dit groepje ‘stadse schooiers’ heeft het veel beter voor met paarden dan menig paardenliefhebber. Die zitten vast in een wereldje waar het gebruik van scherpe bitten, bijzetteugels en zwepen wordt goedgepraat en zo ‘scherp zijn als de hand van de ruiter’. Terwijl we allemaal dondersgoed weten dat het er in de praktijk echt niet altijd netjes aan toe gaat.

Ik denk dat we paarden moeten beschermen tegen de mensen die ze als sportattribuut zien en alleen maar zijn gefocust op lintjes en winstpunten. En het zijn echt niet allemaal stadse schooiers, ik kom zelf uit een dorp, zit al 25 jaar in de paarden en denk er toch echt precies zo over. Tien jaar geleden nog niet, toen reed ik ook zonder blikken of blozen met een slofteugel rond en reed ik altijd met zweep. Maar op een gegeven moment ben ik me af gaan vragen wat mijn paard er nou eigenlijk van vond en ik kon me niet voorstellen dat ik hem er een plezier mee deed. En dan kom je tot de conclusie dat dit groepje ‘stadse schooiers’ gewoon een punt heeft en de paardensport er voor de buitenwereld niet bepaald diervriendelijk uitziet.

Lees ook weer onzin over de Partij voor de Dieren en dan vraag ik me af: is dit uit angst? Ga eens met die mensen praten over hun standpunten, 9 van de 10 is zelf dierenbezitter en er zijn zelfs politici die paardrijden. Je moet je mening niet baseren op een klein groepje individuen die huisdieren wil verbieden (want die zijn er wel, maar het is niet zo zwart-wit) en zoals dit artikel ook stelt: de dialoog eens aangaan. Dan blijken de mensen achter Dier & Recht ineens een stuk minder eng en kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat ze het gewoon goed voor hebben met de dieren. En moet je misschien aan jezelf toegeven dat je toch niet zo’n dierenliefhebber bent als je altijd dacht ;)

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 09:54

_Reneee schreef:
Dit groepje ‘stadse schooiers’ heeft het veel beter voor met paarden dan menig paardenliefhebber. Die zitten vast in een wereldje waar het gebruik van scherpe bitten, bijzetteugels en zwepen wordt goedgepraat en zo ‘scherp zijn als de hand van de ruiter’. Terwijl we allemaal dondersgoed weten dat het er in de praktijk echt niet altijd netjes aan toe gaat.

Ik denk dat we paarden moeten beschermen tegen de mensen die ze als sportattribuut zien en alleen maar zijn gefocust op lintjes en winstpunten. En het zijn echt niet allemaal stadse schooiers, ik kom zelf uit een dorp, zit al 25 jaar in de paarden en denk er toch echt precies zo over. Tien jaar geleden nog niet, toen reed ik ook zonder blikken of blozen met een slofteugel rond en reed ik altijd met zweep. Maar op een gegeven moment ben ik me af gaan vragen wat mijn paard er nou eigenlijk van vond en ik kon me niet voorstellen dat ik hem er een plezier mee deed. En dan kom je tot de conclusie dat dit groepje ‘stadse schooiers’ gewoon een punt heeft en de paardensport er voor de buitenwereld niet bepaald diervriendelijk uitziet.

Lees ook weer onzin over de Partij voor de Dieren en dan vraag ik me af: is dit uit angst? Ga eens met die mensen praten over hun standpunten, 9 van de 10 is zelf dierenbezitter en er zijn zelfs politici die paardrijden. Je moet je mening niet baseren op een klein groepje individuen die huisdieren wil verbieden (want die zijn er wel, maar het is niet zo zwart-wit) en zoals dit artikel ook stelt: de dialoog eens aangaan. Dan blijken de mensen achter Dier & Recht ineens een stuk minder eng en kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat ze het gewoon goed voor hebben met de dieren. En moet je misschien aan jezelf toegeven dat je toch niet zo’n dierenliefhebber bent als je altijd dacht ;)


Aaaaaamen!!! En dat boktgebeuk op de PvDD altijd ben ik zo zat... Ga inderdaad eens met die mensen praten! Maar ja, dieven zijn ook altijd het meest bang voor de politie natuurlijk, dat zegt meer over de dief dan over de politie.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dier&Recht wil verbod op bit en zweep, SRP pleit voor dialoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:00

Ga maar eens met die mensen praten..probeer het maar..ik heb het geprobeerd. Ben de dialoog aangegaan..gekeken of er gezamelijke standpunten waren. Maar die fanatiekelingen (Dier en Recht iig) hebben een totale plaat voor hun kop. Niet voor rede vatbaar, alleen hun waarheid was de juiste..ja zo valt er niet te praten.

Heb vooral geprobeerd duidelijk te maken wat Avalanche zegt, niet het hulpmiddel is het probleem maar hoe ermee om gegaan wordt. Je praat tegen een muur..er is maar een waarheid bij Dier en Recht is en dat is dat bitloos vriendelijker is en een paard scheef met een weggedrukte rug rijden ook..want ze snappen niks van dressuur.

Dus hoezo hebben zij het beter voor met de paarden? Als we volgens hun idealen gaan trainen dan worden een hoop paarden diep ongelukkig.

Ik ben voor het aanpakken van misstanden, en mensen die zelf verkeerd omgaan met hulpmiddelen maar er zit een heel groot grijs gebied tussen rijden met slof omdat je niet beter weet en gewoon netjes dressuur rijden.