Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight
Benzz schreef:Van oudsher was een zweepje een dirigeerstokje om iets aan te wijzen aan het paard, de bedoeling was op een lichte manier een paard wat te leren. Slaan is nooit de bedoeling geweest.
Sporen was een verfijning om een hulp heel klein te corrigeren. Niet voor dat geprik wat we nu zien.
Zolang we de meest vreselijke combinaties op een hengstenkeuring zien, waarbij die paarden in 3 stukken worden getrokken en de jury daar het bejubeld omdat het een bekende naam is......tot die tijd wordt het alleen maar erger vanuit organisaties die tegen sporten met paarden is.
Duitsland, Denemarken, Zweden, Engeland en USA hadden het al veel eerder door dat harmonie de boventoon moet voeren en zijn allemaal weer klassiek gaan rijden. Maar dat kwartje blijkt in Nederland maar niet te vallen.
Avalanche schreef:Benzz, ik ben het echt heel vaak eens met jou de laatste tijd
Benzz schreef:De clou is dat het een groot marketingfeestje is. Alle partijen hebben 3 miljoen of meer en de paardensport 50 duizend...........
Al vind ik dat de marketing vanuit de knhs en kwpn ook echt op houtje touwtje niveau is.....
fransje23 schreef:Ik denk dat hij bedoelt dat je met een ruim marketingbudget alles kunt "verkopen" , en dus donateurs kunt "kopen".
Dat de paardensector te weinig geld uit geeft om zichzelf te promoten.
Als je maar een goede campagne hebt hoef je niets te veranderen in je doen en laten.
Nikass schreef:Beetje offtopic denk ik maar ik heb ook altijd mijn vraagtekens bij Wakker Dier. Ik krijg altijd mails van hun en ik ben het met sommige dingen hartgrondig eens. Maar ik twijfel wel vaak aan de oprechtheid van de informatie. Of er is geen informatie. Ze sturen een dramatische slogan en vragen dan of je wil tekenen. Ik mail ze dan terug met de vraag hoe het dan zit volgens hun, dat hun campagne geen inhoudelijke informatie biedt. Ik vind dat raar.
Kendra schreef:Het is niet Klaas Dijkhoff, maar Klaas Dijkstra.
Op heel veel plekken gedeeld de laatste week…
Wat hij probeert te zeggen is volgens mij:
De sector snapt het niet (parallelle werelden)… Als je wat wilt veranderen, zorg dan voor geld, kennis en capaciteit.
Zorg voor een goede marketing, heb je netwerk op orde, gebruik incidenten en wees je bewust van de ‘power of minority’.
Met de hondenkar probeert hij te laten zien hoe het denken over dierenwelzijn is veranderd. Vroeger trok de hond de mens en nu trekt de mens de hond…
fransje23 schreef:De Knhs en kwpn net doen of ze alle paardenhouders vertegenwoordigen maar dat in de praktijk is dat echt niet zo.Ze missen een enorme groep paardenliefhebbers.
Ik voel mij in ieder geval niet door hun vertegenwoordigd.
AlwaysH schreef:fransje23 schreef:De Knhs en kwpn net doen of ze alle paardenhouders vertegenwoordigen maar dat in de praktijk is dat echt niet zo.Ze missen een enorme groep paardenliefhebbers.
Ik voel mij in ieder geval niet door hun vertegenwoordigd.
En deze onverdeeldheid maakt ‘ons’ als paardenliefhebbers en -sporters, natuurlijk een zwakkere schakel…
Avalanche schreef:Toch klopt het wel wat hij zegt, hoe banketstaaf en oneerlijk ook. Sommige mensen zijn zo verschrikkelijk goed in campagne voeren en zeker via social media dat ook een goed iemand met de grond gelijk gemaakt kan worden.
Dat verandering nodig is, is een feit, maar staat imo los hiervan.
Elisa2 schreef:Ik vind de communicatie ook teleurstellend vanuit de KNHS, ze komen vaak niet verder dan: wij zorgen goed voor onze paarden anders zouden ze niet presteren.
Wat imo echt een gemiste kans is..ik mis het uitleggen hoe je een zweep en bit correct gebruikt en waarvoor het uberhaupt nodig is en waarom er verschillende optomingen zijn en met welke redenen en inwerking. Echt de inhoudelijke argumenten.
Wat een paard voor een wezen is (vluchtdier) en dat sommige zaken noodzakelijk zijn om de veiligheid te kunnen waarborgen etc.
Gewoon in duidelijke, voor leken begrijpelijke taal.
En mee eens, dat ieder voor ons dat ook kan doen door eigen voorbeelden te geven en uitleg te geven op bijv. social media kanalen.