Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 23 [ 567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Plaats een nieuw onderwerp

Dier&Recht wil verbod op bit en zweep, SRP pleit voor dialoog

 
Profiel   

Arabesk schreef
Tenzij je over de schouder meekijkt weer je niet of een tandarts het gedaan heeft. Het lastige aan een gebit is dat veel onzichtbaar blijft.


Maar kom jij het veel tegen dan in je werk?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 16:32 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Arabesk schreef
Tenzij je over de schouder meekijkt weer je niet of een tandarts het gedaan heeft. Het lastige aan een gebit is dat veel onzichtbaar blijft.


Maar kom jij het veel tegen dan in je werk?


Ja als ik een nieuwe klant heb en degene voor me was géén hand vijler, dan is 9 vd 10 keer nog de afronding te zien (na een jaar).

Ik ben niet anti bit, dat is niet haalbaar, maar het zou al een grote stap zijn als de s&t verplichting eruit gaat en bepaalde bitten gewoon verboden worden bij wedstrijden. En maak bitloos mogelijk op elk niveau en in elke discipline, zodat er een KEUZE is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:17 



 
Profiel   

Die verplichting is er al af bij de knhs he? En bitloos mag iig de gehele basis.

Maar het is wel de reden waarom ik dis juist voorstander ben van lijst met toegestane optomingen ipv alles maar vrijlaten en alles toestaan. Zou nog strenger mogen, ja, maar het is iig nog zo dat bepaalde bitten of andere optomingen verboden zijn, omdat ze niet geschikt bevonden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:23 



 
Profiel   

De stang & trens verplichting eruit zou ik ook graag zien :j ook omdat het bij veel modern gefokte paarden simpelweg niet meer in dat fijne mondje past. Je zou die eventueel kunnen vervangen door een ongebroken pelham. De gebroken versie ben ik geen fan van, een hefboom met een gebroken bit wordt een notenkraker vrees ik.

Eens hoor MWM. Ik vind het wijs dat daar toezicht op is. Mensen hangen de gekste dingen in als het mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:28 



 
Profiel   

Stang en trens verplichting is er al uit in Nederland. T/m Grand Prix mag gewoon op trens.

Bitloos mag van mij ook op alle niveaus hoor. Hervormingen zijn niet slecht. :-)

Maar hoorde dat de KNHS al flink bezig is achter de schermen dus even afwachten nog denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:41 



 
Profiel   

En ik zeg ook nog steeds sporen pas vanaf de M.
Eventueel lagere klasses toestaan wanneer je met een vorig paard M of hoger bent gestart.


Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 11-02-23 19:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:51 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
En ik zeg ook nog steeds sporen pas vanaf de M.
Eventueel lagere klasses toestaan wanneer je met een vorig paard M of hoger bent gestart.

Eens. En niet verplicht stellen. Als je zonder kan, mag het ook zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:52 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
En ik zeg ook nog steeds sporen pas vanaf de M.
Eventueel lagere klasses toestaan wanneer je met een vorig paard M of hoger bent gestart.


Ook eens, eerst maar eens paard fatsoenlijk aan het been leren rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:53 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Cowgirl schreef
En ik zeg ook nog steeds sporen pas vanaf de M.
Eventueel lagere klasses toestaan wanneer je met een vorig paard M of hoger bent gestart.

Eens. En niet verplicht stellen. Als je zonder kan, mag het ook zonder.

Is al een tijdje niet meer verplicht volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:53 



 
Profiel   

Maar je mag toch wel met S&T starten vanaf de Z...veel beginnen al in de M thuis te oefenen met S&T .
Dan zie ik toch liever toestaan vanaf zz licht/zwaar of misschien nog wel een klasse hoger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:55 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Cowgirl schreef
En ik zeg ook nog steeds sporen pas vanaf de M.
Eventueel lagere klasses toestaan wanneer je met een vorig paard M of hoger bent gestart.

Eens. En niet verplicht stellen. Als je zonder kan, mag het ook zonder.

Dat is het al jaren niet meer. Je mag tm grand prix zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:56 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Cowgirl schreef
En ik zeg ook nog steeds sporen pas vanaf de M.
Eventueel lagere klasses toestaan wanneer je met een vorig paard M of hoger bent gestart.

Eens. En niet verplicht stellen. Als je zonder kan, mag het ook zonder.


Ze zijn allang niet meer verplicht.

Het is altijd jammer bij zulke discussies dat er hele oude regels aangehaald blijven worden. Zoals de stang en trens, sporen of bitloos.


Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 11-02-23 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:56 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Maar je mag toch wel met S&T starten vanaf de Z...veel beginnen al in de M thuis te oefenen met S&T .
Dan zie ik toch liever toestaan vanaf zz licht/zwaar of misschien nog wel een klasse hoger.

Ik zou zeggen de hele basis verplicht op trens. En subtop mag je liezen dus vanaf zz zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:57 



 
Profiel   

Haha ik ben dankzij jullie weer op de hoogte :') dank :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 20:29 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ze zijn allang niet meer verplicht.

Het is altijd jammer bij zulke discussies dat er hele oude regels aangehaald blijven worden. Zoals de stang en trens, sporen of bitloos.

Inderdaad. En als je dan vervolgens zegt dat het moeilijk een mening te vormen is als je de ins en outs niet kent, krijg je een bak stront over je heen :+

Prima als mensen hun mening willen geven, maar het is wel handig als je dan in ieder geval feitelijk weet waarover je hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 21:10 



 
Profiel   

Het is toch wel handig om inderdaad even de reglementen te checken voor je iets schrijft.

:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 01:56 



 
Profiel   

996981 schreef
MyWishMax schreef
Ze zijn allang niet meer verplicht.

Het is altijd jammer bij zulke discussies dat er hele oude regels aangehaald blijven worden. Zoals de stang en trens, sporen of bitloos.

Inderdaad. En als je dan vervolgens zegt dat het moeilijk een mening te vormen is als je de ins en outs niet kent, krijg je een bak stront over je heen :+

Prima als mensen hun mening willen geven, maar het is wel handig als je dan in ieder geval feitelijk weet waarover je hebt.

Net als de stichting waar dit topic om gestart is, die baseren zich ook op achterhaalde informatie, fakenews en verzinsels.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 23:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 23 [ 567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen