Forums » Bokt Nieuws » [VN] Voorpagina Nieuws |
Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
![]() |
Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |
Plaats een nieuw onderwerp |
Man mishandelt paard: "Mijn cliënt heeft de dieren gewoon geaaid" |
---|
Nieuwsredactie | |
![]() |
Equnews
Algemeen Afeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie Een man uit het Belgische Leuven moet zich verantwoorden voor de rechtbank omdat hij een paard zou hebben gepenetreerd met zijn hand. De feiten speelden zich af op de filmset van een televisiereeks, op het Ladeuzeplein in Leuven. Op 28 juni 2021 vonden er op het Ladeuzeplein in Leuven filmopnames plaats van Theodosia, een reeks van streamingplatform HBO Max. Er waren ook paarden aanwezig op de filmset. De beklaagde, een man uit Leuven, ging de dieren aaien. Daarna zou hij de vulva van het paard gepenetreerd hebben met zijn hand. Een getuige zag het gebeuren en filmde de feiten. De man zat gewoon op een bankje toen de politie aankwam, en lachte hun opmerkingen weg. Bewijsmateriaal "Dierenmishandeling zien we hier wel regelmatig, maar dit is toch ongewoon", zei de rechter in de zitting. De beklaagde ontkent de feiten. "Mijn cliënt heeft de dieren gewoon geaaid", zegt zijn advocaat. "De eigenaar van de paarden vond dat niet leuk en heeft hem weggestuurd. Hij is een dierenliefhebber." Maar de procureur denkt daar anders over. "Op de foto is duidelijk zichtbaar wat er echt gebeurd is", klonk het. De man zou een alcoholprobleem hebben. Het openbaar ministerie vraagt een gevangenisstraf van drie maanden en een geldboete van 600 euro. Het vonnis volgt over een maand. |
Laatste bericht |
![]() |
Babootje | |
![]() |
Gadverdakkie. Dan denk je.. Wat doet zo'n man nog meer?
|
![]() |
Elisa2 | |
![]() |
Die is niet wijs...en ook gewoon nog ontkennen terwijl er bewijs is.
Rijp voor TBS met dwangverpleging denk ik..je vraagt je inderdaad af wat voor een grenzen hij nog meer zo makkelijk overschrijdt. |
![]() |
superpony | |
![]() |
Maar serieus, als iemand zoiets doet, laat hem dan goed nakijken. Alcohol probleem of niet, hij spoort gewoon helemaal niet. Hoe kom je erop en wat heb je dan nog meer gedaan? Dit ontstaat toch niet even spontaan omdat er een paard voor je neus staat?
|
![]() |
Anoniem | |
Even los van het feit dat ik dit verwerpelijk vind, als we dit mishandeling noemen, hoe kunnen we procedures als KI en ICSI dan nog steeds verdedigen?
![]() |
![]() |
agee | |
![]() |
Mkango schreef Even los van het feit dat ik dit verwerpelijk vind, als we dit mishandeling noemen, hoe kunnen we procedures als KI en ICSI dan nog steeds verdedigen? ![]() +1 |
![]() |
Babootje | |
![]() |
Mkango schreef Even los van het feit dat ik dit verwerpelijk vind, als we dit mishandeling noemen, hoe kunnen we procedures als KI en ICSI dan nog steeds verdedigen? ![]() Het gaat denk ik vooral om de man te kunnen bestraffen om zijn intentie. Het paard zal er niks aan overhouden maar de man moet weten dat dit abnormaal is. Een straf is m.i. wel terecht. Een vinkje achter zn naam is nooit verkeerd. |
![]() |
Ibbel | |
![]() |
Mkango schreef Even los van het feit dat ik dit verwerpelijk vind, als we dit mishandeling noemen, hoe kunnen we procedures als KI en ICSI dan nog steeds verdedigen? ![]() Als we een heroinejunk verwerpelijk vinden, hoe kunnen we een bloedafname dan nog accepteren? ![]() En die junk doet het tenminste nog bij zichzelf. |
![]() |
superpony | |
![]() |
Mkango schreef Even los van het feit dat ik dit verwerpelijk vind, als we dit mishandeling noemen, hoe kunnen we procedures als KI en ICSI dan nog steeds verdedigen? ![]() Je hebt een punt, maar........ Ik vond het ook vervelend om een paar keer te moeten laten scannen en zo te moeten insemineren. Had het jaar daarvoor nog een natuurlijke sprong geprobeerd, maar was niet gepakt. Ik vind de achterliggende gedachte en manier waarop dan wel bepalend. Ik heb bijv de baarmoeder laten checken omdat je narigheid wil voorkomen. Die veearts vond ik te onrustig en is ook niet meer geweest. Daarna alle scans laten doen door een rustige, ervaren dame die het ook netjes voor elkaar kreeg. Als je bewust wilt voortplanten zonder teveel risico's werken we tegenwoordig vooral met KI en dan is het een kleine, vervelende handeling tegenover veel voordelen. Niet alleen voor de merrie, maar ook voor de hengst. Deze man was dronken en had geen enkele reden om deze handeling uit te voeren. Ik zou dan denken; wat waren zijn gedachten of gevoelens hierbij? Is deze man sexueel gefrustreerd bijv? Is hij een gevaar voor vrouwen of bijv kleine kinderen? Dat hoeft allemaal niet, maar even je hand in de vulva omdat het kan, is niet helemaal normaal gedrag. Daarbij kan hij het te ruw hebben gedaan, had waarschijnlijk geen glijmiddel en had waarschijnlijk ook geen schone handen en kan zo ook de merrie onnodig in gevaar brengen. |
![]() |
Knuffeldier | |
![]() |
het is mooi dat het aangepakt wordt maar... ik kan niet helpen dat ik er over nadenk dat seksueel geweld naar mensen, áls het al gestraft wordt, vaak lager wordt bestraft...
|
![]() |
princequillo | |
![]() |
In het ene geval gaat het om een ietwat medische procedure, in het andere geval doet iemand dit blijkbaar gewoon "zomaar". Daar zit wel een groot verschil tussen als je het mij vraagt.
![]() |
![]() |
Everwind | |
![]() |
Mkango schreef Even los van het feit dat ik dit verwerpelijk vind, als we dit mishandeling noemen, hoe kunnen we procedures als KI en ICSI dan nog steeds verdedigen? ![]() Precies dat. Hoe zit dat dan met opvoelen? Is dat dan ook mishandeling? Wat "meneer" deed heeft natuurlijk geen enkel nut en nee, hij klinkt me niet helemaal gezond en een psychisch onderzoek lijkt me geen overbodige luxe, maar mishandeling? ![]() |
![]() |
Britt_xxx | |
![]() |
Dus we moeten dit maar normaal vinden dan? Fijn dat er juist een straf op is gezet, moet je na gaan wat zo iemand doet als er niemand bij is.
Een gynaecoloog doet ook vaginaal touches tijdens zijn werk. Maar dat ligt in het openbaar toch ook anders ![]() |
![]() |
Kabayo | |
![]() |
Tsja dan bestaat aanranding ook niet meer. Want een gynaecoloog doet het ook.
Mishandeling zou ik het niet noemen. Penetreren met een hand net zo min (pentetreren doe je niet met de hand, maar met je.....) Zou het wel aanranding van een paard durven noemen |
![]() |
tamary | |
![]() |
Als dit gewoon aaien is, dus begroeten/ditjes en datjes gesprekje bij onbekende mensen. Grijp je die als begroeting dan ook meteen bij de <piep>? Die advocaat doet zijn werk, maar over die verdediging had wel wat beter nagedacht mogen worden.
|
![]() |
Sintara | |
![]() |
Kabayo schreef Tsja dan bestaat aanranding ook niet meer. Want een gynaecoloog doet het ook. Mishandeling zou ik het niet noemen. Penetreren met een hand net zo min (pentetreren doe je niet met de hand, maar met je.....) Zou het wel aanranding van een paard durven noemen Je definitie van penetratie klopt niet, het betekent binnen dringen en dat kan bij wijze van spreken nog met een afstandstuurbare auto zijn. Ik denk niet dat het meteen schadelijk is voor het dier, maar wel ongewenst en ongepast gedrag |
![]() |
Anastasia24 | |
![]() |
Geen mishandeling? Serieus? Medisch opvoelen om te kijken of een merrie drachtig is lijkt mij toch wel heel anders dan een dronken man die zichzelf grappig vind.
Nare reacties hier. Straf is imo te laag, maar dat is het altijd voor mij als het gaat om onschuldige dieren. |
![]() |
Kinke | |
![]() |
bijzondere vergelijkingen komen hier voorbij.
Uiteraard moet die vent bestraft worden, maar inderdaad, voor het dier maakt het echt niet uit of hij erin zat met z'n hand of de veearts omdat baasje graag een veulen wil |
![]() |
Boras | |
![]() |
Mkango schreef Even los van het feit dat ik dit verwerpelijk vind, als we dit mishandeling noemen, hoe kunnen we procedures als KI en ICSI dan nog steeds verdedigen? ![]() ![]() |
![]() |
Ibbel | |
![]() |
Ik las de titel nog een keer en dacht: er mist een N
![]() (Mijn client heeft de dieren gewoon genaaid) |
![]() |
Tieneke | |
![]() |
Want inwendig aaien is een ding?
![]() Ibbel ![]() |
![]() |
superpony | |
![]() |
Kinke schreef bijzondere vergelijkingen komen hier voorbij. Uiteraard moet die vent bestraft worden, maar inderdaad, voor het dier maakt het echt niet uit of hij erin zat met z'n hand of de veearts omdat baasje graag een veulen wil Dat kan wel degelijk uitmaken. Als het goed is gebruikt de veearts glijmiddel en weet hoe hij netjes de merrie zal opvoelen of scannen. Dat hoort niet lukraak en ruw te gaan. Zelfs een hengst weet wanneer het kan en mag en hoe het "hoort". Deze man doet zomaar iets in een dronken bui en kan bijvoorbeeld de boel beschadigen, maar ook bevuilen. En daarnaast kan je dus hele grote vraagtekens stellen bij zijn gedrag, wat misschien nog belangrijker is en serieus naar gekeken zou moeten worden direct. Zelfs dronken is het te idioot voor woorden dat dit in je opkomt. |
![]() |
Elisa2 | |
![]() |
Ik ben het met Superpony eens.
Medisch is toch net even wat anders dan met je vieze tengels er in omdat je daar toevallig zin in hebt. |
![]() |
fransje23 | |
![]() |
superpony schreef Dat kan wel degelijk uitmaken. Als het goed is gebruikt de veearts glijmiddel en weet hoe hij netjes de merrie zal opvoelen of scannen. Dat hoort niet lukraak en ruw te gaan. Zelfs een hengst weet wanneer het kan en mag en hoe het "hoort". Het gaat om zijn hand, niet zijn arm. Zelfs een grote hand komt er niet heel ver in. Even een andere kijk: Zou het niet kunnen dat die man aan het jeuken/kriebelen was aan de zijkant van de staartwortel? Dus totaal zonder wat voor seksuele gedachten dan ook. Mijn vorige merrie vond dat altijd erg fijn maar het kan er vanaf een afstand raar uitzien. Geen idee hoe het beeldmateriaal in deze zaak is. |
![]() |
superpony | |
![]() |
Heel eerlijk? Als iemand mijn merrie zo zou aanraken, kon hij zijn alleen hand gaan zoeken.........
Het is gewoon abnormaal en het komt ergens vandaan. Drank kan maar deels een reden zijn voor zulk gedrag. |
Omhoog |
![]() |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Bokt Nieuws » [VN] Voorpagina Nieuws |
Inloggen |