Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Amazone naar ziekenhuis na val met paard in de duinen

 
Profiel   

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

[ img ]
Een amazone maakt een buitenrit. Dit is niet de amazone uit het artikel.
Foto: Marlies Trap Fotografie


Een ritje door de duinen van Noordwijk eindigde voor een jonge amazone op vrijdagmiddag 17 maart in het ziekenhuis. Tussen de Duindamseslag en de Langevelderslag kwamen paard en amazone te vallen. Hierbij is de vrouw onder het paard terecht gekomen en gewond geraakt. Het paard kon zelf weer opstaan en ging er vervolgens vandoor. Deze is in de buurt van het ongeluk gevangen.

De amazone raakte gewond, daarom werden de hulpdiensten opgeroepen. Gezien de locatie in de duinen kon de ambulance niet bij het slachtoffer komen, dus stapte de bemanning over in een kusthulpverleningsvoertuig van de KNRM, dat al op ze stond te wachten. Eenmaal ter plaatse is de amazone gestabiliseerd en op een brancard gelegd. Met hetzelfde KNRM-voertuig is zij vervolgens naar de ambulance gebracht. Daarmee is ze uiteindelijk met spoed naar een ziekenhuis vervoerd.

Hoe de amazone en haar paard onderuit konden gaan, is niet bekend.

Gebruikte bronnen:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 22:13 



 
Profiel   

Oeioei, hopelijk gaat het goed met haar en haar paard....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 09:05 



 
Profiel   

Een ongeluk is snel gebeurd.
Paard kan gestruikeld zijn in draf of galop en zich niet goed herpakt hebben. Ik ben daarom altijd bang om galop te doen op een onbekend pad en doe dat pad dus eerst in stap of een rustige draf.

Spoedig herstel voor de Amazone.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 09:45 



 
Profiel   

Beterschap voor de amazone.
En hopelijk gaat alles goed met het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:44 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Een ongeluk is snel gebeurd.
Paard kan gestruikeld zijn in draf of galop en zich niet goed herpakt hebben. Ik ben daarom altijd bang om galop te doen op een onbekend pad en doe dat pad dus eerst in stap of een rustige draf.

Spoedig herstel voor de Amazone.

Kan zelfs al in stap. Zo lag ik bijna op het asfalt, omdat mijn paard ineens wegzakte in het zandpad wat net naast de weg lag. Paard zat oneens op haar knieƫn en kon zich nog net redden, anders had ik er onder gelegen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen