Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

[KIJKTIP] Gratis webinar: Help, mijn paard is gevoelig voor suiker!

 
Profiel   

Paardensport Vlaanderen
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Gratis webinar voor paardeneigenaren die alles willen weten over suiker bij paarden

Maak jij je wel eens zorgen over de hoeveelheid suiker in de voeding van je paard? Dan ben je zeker niet de enige! Bijna dagelijks krijgen de nutritionisten van Cavalor vragen over suikers én zetmeel in paardenvoeding. Want, hoe zit het nu precies?

  • Hoeveel suiker en zetmeel mag mijn paard eten?
  • Kan ik het suikergehalte in ruwvoer beïnvloeden, door bijvoorbeeld mijn hooi te weken?
  • Mijn paard krijgt onbeperkt ruwvoer. Moet ik nog iets bijvoeren?
  • Hoeveel energie heeft mijn paard eigenlijk nodig?

Maar er zijn ook veel vragen over suiker en gezondheid van paarden: overgewicht, hoefbevangenheid, IR, EMS en PPID. Want, wat is dan het beste voeradvies? Wil jij antwoord op deze vragen? Bekijk dan zeker het gratis webinar – aangeboden door Cavalor.

Experts aan tafel
Tijdens dit webinar gaan we in gesprek met Caroline Loos, PhD en hoofd R&D bij Cavalor. Caroline heeft onlangs een onderzoek afgerond bij paarden met insulineresistentie, en kent als geen ander alle ins en outs van suiker en zetmeel in paardenvoeding. Ook Fien Demeyere, nutritionist bij Cavalor, schuift bij ons aan. Je herkent haar wellicht van eerdere webinars van Cavalor. Fien geeft dagelijks voedingsadvies aan paardeneigenaren met veel uiteenlopende vragen. In dit webinar deelt zij met jullie enkele inspirerende cases. En laat ze zien hoe jij meer grip kunt krijgen op het ‘suikermanagement’ voor jouw paard. Met het oog op de komende lente praten de experts je ook bij over de beste overgang naar het weideseizoen.

In de praktijk
We brengen ook een bezoekje aan fjordenhengsten Stal Faas. Fenny Haas vertelt ons meer over hoe zij het ‘suikermanagement’ van haar fjorden ziet, en we leren of er een verschil zit tussen warmbloeden en meer sobere rassen.

Wanneer inschrijven?

Wil jij meer weten over:

  • wat suiker nu precies is en doet bij je paard;
  • wat de grootste bronnen van suiker zijn voor je paard;
  • hoeveel suiker een paard nodig heeft;
  • wanneer je voorzichtig moet zijn met suiker;
  • en wat je kunt doen als je paard gevoelig is voor suikers?

Dan is dit gratis webinar echt iets voor jou. Onder de kijkers van het webinar worden 5 Cavalor voeding & care pakketten ter waarde van €100,- verloot. Tijdens het webinar is het ook mogelijk om vragen te stellen aan de experts, je krijgt direct antwoord. Kun je er bij zijn op 28 maart, maar wil je wel alles weten over suiker bij paarden? Meld je dan aan – je krijgt altijd een terugkijklink.

Klik hier om je gratis aan te melden voor het webinar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen