Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Europees burgerinitiatief tegen paardenslacht geaccepteerd

 
Profiel   

Het verschil met Amerika was, dat paardenvlees gewoon een deel van de voedsel consumptie is in Europa. Goedkoop en met ruim voldoende nutrienten. Ik denk dat de lobby (activisten) express een aantal dingen niet vermeld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:16 



 
Profiel   

Captain schreef
Ik snap niet zo goed waarom hun focus zo op paarden ligt. Dus voor koeien, kippen en varkens is het niet zielig? :Y)

Ik eet overigens gewoon vlees, maar trek het dan door voor alle dieren. Waarom alleen paarden?


Verdeel en heers!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:01 



 
Profiel   

Hoezo zou paardenvlees onveilig zijn? De meeste paarden hebben juist een vrij gezond dieet gedurende hun leven. Als de medicatie registratie goed bijgehouden wordt zie ik geen problemen met een paard slachten en opeten. Voor zover ik begrepen heb is het juist gezond vlees. Al eet ik het niet uit principe.

Wel heb ik problemen met lange afstandtransporten en dieren die niet goed behandeld worden. Of die zorg onthouden worden etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:21 



 
Profiel   

Captain schreef
Ik snap niet zo goed waarom hun focus zo op paarden ligt. Dus voor koeien, kippen en varkens is het niet zielig? :Y)

Ik eet overigens gewoon vlees, maar trek het dan door voor alle dieren. Waarom alleen paarden?

Zo denk ik er ook over. Ik eet het allemaal niet, maar vind het paard niet zieliger dan de koe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:24 



 
Profiel   

Paardenvlees is alleen onveilig, als er bepaalde soorten medicatie zijn gebruikt en dat, dat nergens is terug te vinden. Bijv. door veranderde papieren. Paarden zouden volgens mij ook lokaal geslacht moeten worden en niet op lange afstandstransporten moeten worden gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:24 



 
Profiel   

Het is ook vreemd dat alle verwerking van paarden wordt uitgesloten - het veiligheidsaspect van vlees is niet heel overtuigend vind ik, maar het is tenminste een argument. Maar het geldt helemaal niet voor het produceren van leer bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:29 



 
Profiel   

nikkel schreef
Paardenvlees is alleen onveilig, als er bepaalde soorten medicatie zijn gebruikt en dat, dat nergens is terug te vinden. Bijv. door veranderde papieren. Paarden zouden volgens mij ook lokaal geslacht moeten worden en niet op lange afstandstransporten moeten worden gezet.


dat is al een puntje, aangezien hier niet zoveel slachterijen zijn die paarden slachten/verwerken

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:21 



 
Profiel   

Allereerst vind ik dat er verbod moet komen om levende have naar het buitenland te laten gaan voor de slacht. Scheelt lange vervoersleed en barbaarse omgang van nog levende slachtdieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:16 



 
Profiel   

Ragdollcat schreef
Allereerst vind ik dat er verbod moet komen om levende have naar het buitenland te laten gaan voor de slacht. Scheelt lange vervoersleed en barbaarse omgang van nog levende slachtdieren.

Er zijn in Nederland boerderijen die zo dicht bij de grens liggen, dat het slachthuis over de grens dichterbij ligt dan het dichtst bij zijnde slachthuis in Nederland.
Daarnaast zijn er legio melkkoeien die na hun werk als melkkoe in de regio Friesland of Noord-Holland, eindige op een slachthuis in Brabant (terwijl er in Friesland en Noord-Holland ook slachthuizen zijn).
Dus puur binnenlands houden, wil niet perse zeggen dat het transport er korter van wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:49 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
En dan krijgen we hier in Europa Amerikaanse toestanden of hoe moet ik dat voor me zien?


Precies. Daar gaan ze nu naar Mexico en Canada. Dagen onderweg, zonder voer of water.
Ook worden er sinds het slacht verbod meer paarden verwaarloosd en achter gelaten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen