Zwitserse federatie gaat diervriendelijke combinaties belonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Zwitserse federatie gaat diervriendelijke combinaties belonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 20:00

Equnews
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


De Zwitserse ruitersport federatie en de de organisatie voor het dierenwelzijn hebben al enkele jaren een nauwe samenwerking. De twee organisatie willen nu een nieuw project lanceren, genaamd 'Happy Horse'. Het project wil een voorloper zijn in de globale discussie betreft het paardenwelzijn en de visering van de sector.

Met het project wil de federatie ruiters belonen die respectvol omgaan met hun paarden in de opwarmring. Op regelmatige tijdstippen bekijken 'inspecteurs' de opwarmterreinen van verschillende nationale wedstrijden. Ze evalueren er de combinaties op het respectvol omgaan met de paarden. Daarbij leggen ze de focus op het gebruik van de hulpen, het zachtaardig zijn, et cetera.

De meest harmonieuze combinaties die het 'horsemanship' waardig zijn. worden beloond met een compensatie.

"We willen zo niet alleen onze sector in een positief daglicht zetten, maar ook het algemeen horsemanship en bijgevolg niveau van onze sport verhogen", klinkt het bij de Zwitserse federatie. "Het project werd sinds 2019 al succesvol ingezet in andere disciplines maar zal vanaf dit jaar ook toegepast worden in de springsport."

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Zwitserse federatie gaat diervriendelijke combinaties belonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 20:38

Mooi initiatief!

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 00:12

Helaas hard nodig!!

Telpeva

Berichten: 14709
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Zwitserse federatie gaat diervriendelijke combinaties belonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 00:26

Wat goed!

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Zwitserse federatie gaat diervriendelijke combinaties belonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:05

Zo wat goed! Hopelijk komt dat ook snel hier heen...

pillow
Berichten: 7796
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Zwitserse federatie gaat diervriendelijke combinaties belonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 15:18

Dat toezicht is er toch altijd al. De beloning is nieuw en ik vind dat triest. Ik bedoel, dat er een beloning moet staan op het feit dat je respectvol met je paard omgaat. Te gek voor woorden.

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Zwitserse federatie gaat diervriendelijke combinaties belonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:55

Het is net hoe je het bekijkt..

Sommige mensen doen dat altijd al en geven graag het goede voorbeeld.Deze worden nu ook beloond en het geeft anderen ook de motivatie om het nog beter te willen doen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:59

pillow schreef:
Dat toezicht is er toch altijd al. De beloning is nieuw en ik vind dat triest. Ik bedoel, dat er een beloning moet staan op het feit dat je respectvol met je paard omgaat. Te gek voor woorden.

Eens, absurd dat je een prijsje uitdeelt voor iets dat volkomen vanzelfsprekend zou moeten zijn.

Benzz
Berichten: 2886
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:04

pillow schreef:
Dat toezicht is er toch altijd al. De beloning is nieuw en ik vind dat triest. Ik bedoel, dat er een beloning moet staan op het feit dat je respectvol met je paard omgaat. Te gek voor woorden.

Helaas is er een grote groep ruiters die DENKT respectvol om te gaan met paarden, maar die je het liefst per direct van hun paard af wil trekken. Dit initiatief is juist voor die mensen heel mooi. Ze creeeren bewustzijn.

Top initiatief, graag met spoed naar NL.

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:22

Benzz schreef:
pillow schreef:
Dat toezicht is er toch altijd al. De beloning is nieuw en ik vind dat triest. Ik bedoel, dat er een beloning moet staan op het feit dat je respectvol met je paard omgaat. Te gek voor woorden.

Helaas is er een grote groep ruiters die DENKT respectvol om te gaan met paarden, maar die je het liefst per direct van hun paard af wil trekken. Dit initiatief is juist voor die mensen heel mooi. Ze creeeren bewustzijn.

Top initiatief, graag met spoed naar NL.


Nou precies dit dus.. "mijn paard is mijn alles" en dan rondrijden met zo'n strakke sperriem dat je er zelf benauwd van wordt.