Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Britse hoefsmid veroordeeld voor barbaarse aanval op paard

 
Profiel   

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

[ img ]
Een hoefsmid is een paard aan het beslaan. Dit is niet de
hoefsmid uit dit artikel. Foto: Marlies Trap Fotografie


Een hoefsmid uit het Britse Cheltenham is veroordeeld voor dierenmishandeling, nadat hij een paard negen keer sloeg met een hamer. Dit gebeurde in april 2022, terwijl hij bezig was het dier te beslaan. De woedeaanval van de hoefsmid duurde ruim zes minuten. Hierbij brak ook de hamer van de hoefsmid. Het paard stond op dat moment vastgebonden en kon niet aan het slaan ontkomen. De eigenaar van het paard was op dat moment niet aanwezig bij het paard. De smid informeerde de eigenaar wel over de breuk van de hamer, maar niet over het geweld. Toen de eigenaar het niet vertrouwde, omdat het paard normaal gesproken erg volgzaam is, is deze de beelden van bewakingscamera gaan bekijken.

Hierop was te zien dat de hoefsmid zijn geduld verloor en het paard negen keer met de hamer sloeg. Hij raakte hierbij de voorbenen van het paard, op plekken waar weinig weefsel zit. De slagen kwamen dus op het bot. Dit was pijnlijk voor het dier, gelukkig zijn er geen botten gebroken. Wel bleek het paard diverse wonden te hebben aan de benen en was het rechtervoorbeen opgezwollen. Rondom het pijpbeen was de vacht ook weg, hierdoor lag de huid bloot. Ook liet het paard niet meer toe dat de eigenaar de benen aanraakte of hem poetste. Toen een andere hoefsmid hem wilde behandelen, moest het dier twee keer verdoofd worden door een dierenarts. Ook was het paard bang geworden om zijn stal in te gaan en op zijn hoede voor mensen. Intussen is het dier wel weer hersteld van deze verwondingen.

Op maandag 20 maart is de hoefsmid veroordeeld voor dit geweld, nadat hij in een eerdere zitting al bekende schuldig te zijn. Hij verklaarde dat hij stress had, omdat hij in die periode twee keer per week zijn stervende moeder in Schotland bezocht. Ook betuigde hij spijt van het gebeurde. De hoefsmid mag tien jaar lang geen dieren meer houden en niet met dieren werken. Ook krijgt hij een voorwaardelijke gevangenisstraf van 12 weken en moet hij 150 uur taakstraf uitvoeren. De kosten van 400 Britse pond moet de hoefsmid ook betalen, net als een slachtoffervergoeding van 128 Britse pond. Ook krijgt hij 20 dagen Rehabilitation Activity Requirements (RAR). Deze RAR is een verplichting om aan activiteiten deel te nemen die de kans op herhaling verkleinen.

Advocate Lindi Meyer vertegenwoordigde de RSPCA tijdens de zaak en schreef in haar rapport:
“Het paard werd negen keer gemeen geslagen tijdens een aanval van 6,5 minuut, waaraan het zwellingen in het zachte weefsel en snijwonden aan de ledematen overhield. De aanval was niet uitgelokt, onaanvaardbaar en volkomen onnodig en heeft dit paard zowel fysieke als psychologische schade toegebracht. De mishandeling gaat veel verder dan wat verwacht wordt van een mens die met paarden omgaat, laat staan van een professionele hoefsmid die van de eigenaren bewegen om stil te staan, zijn voeten op te tillen of enige andere actie te ondernemen. De acties waren gewoon om het paard te slaan uit woede, een kort lontje of frustratie.”

Op de site van Horse and Hound zijn beelden te zien van de aanval. LET OP! Deze kunnen schokkend overkomen!

Gebruikte bronnen:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:50 



 
Profiel   

Nou had wel meer mogen betalen aan de eigenaar van het paard.
Om hem te ontzeggen van zijn beroep 10 jaar weet ik niet zo goed wat ik daarvan moet vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:57 



 
Profiel   

Arm dier, doet weinig verkeerd zo te zien en dan met een hamer geslagen worden terwijl je vast staat. |(

als je je geduld niet kunt bewaren moet je niet met dieren of mensen werken. Mooi dat er beelden van gemaakt zijn en dat hij er niet mee weg komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:59 



 
Profiel   

Nou die is goed afgestraft. En terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:05 



 
Profiel   

tita schreef
Nou had wel meer mogen betalen aan de eigenaar van het paard.
Om hem te ontzeggen van zijn beroep 10 jaar weet ik niet zo goed wat ik daarvan moet vinden

serieus?
Je ziet dat ie op het been slaat met dat ding? En als een dier na zo'n behandeling je laat verder doen dan geloof ik nooit dat die veel aan het uit steken was. Wat een braaf paard... Arm dier. Van mij hadden ze hem levenslang mogen verbieden eender welke job met dieren uit te voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:09 



 
Profiel   

Gelukkig staat zijn volledige naam in het artikel dus denk niet dat hij ooit nog als hoefsmid klanten gaat krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:14 



 
Profiel   

Ayasha schreef
tita schreef
Nou had wel meer mogen betalen aan de eigenaar van het paard.
Om hem te ontzeggen van zijn beroep 10 jaar weet ik niet zo goed wat ik daarvan moet vinden

serieus?
Je ziet dat ie op het been slaat met dat ding? En als een dier na zo'n behandeling je laat verder doen dan geloof ik nooit dat die veel aan het uit steken was. Wat een braaf paard... Arm dier. Van mij hadden ze hem levenslang mogen verbieden eender welke job met dieren uit te voeren.


Als je gefrustreerd bent, ga hardlopen, of sla op zo’n boksbal, of evt. iets anders materieels. Maar reageer je nooit af op een dier !
Levenslang geen werk meer met dieren, en een hoge boete is het minste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:18 



 
Profiel   

Wat een vreselijk braaf paard is dat. En wat een vreselijke vent.
Mag van mij - wat de oorzaak dan ook is - voor zn leven niet meer met dieren werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:29 



 
Profiel   

Ik durf het filmpje niet te kijken. Wat een hufter. Blijk van onmacht en onvermogen. En het nog verzwijgen ook. Moet een ander vak kiezen. Straf is nog te laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:54 



 
Profiel   

Ayasha schreef
tita schreef
Nou had wel meer mogen betalen aan de eigenaar van het paard.
Om hem te ontzeggen van zijn beroep 10 jaar weet ik niet zo goed wat ik daarvan moet vinden

serieus?
Je ziet dat ie op het been slaat met dat ding? En als een dier na zo'n behandeling je laat verder doen dan geloof ik nooit dat die veel aan het uit steken was. Wat een braaf paard... Arm dier. Van mij hadden ze hem levenslang mogen verbieden eender welke job met dieren uit te voeren.



Ik vind het ook verbazingwekkend hoe braaf het paard is. De straf is imo hoog genoeg. Hij komt nooit meer aan de bak . Terecht ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:09 



 
Profiel   

Zo, aanpakken die malloot! Zo heb ik een keer een dierenarts het erf afgezet bij familie met fokmerries. Die trapte een merrie meerdere keren in de buik terwijl ze voor een drachtigheidsscan moest en schrok van een ander paard. Wat een (¥]{°^× heb je er bij -:(-


Laatst bijgewerkt door Bravura op 25-03-23 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:29 



 
Profiel   

wauw en dan ook nog aangeven dat je hamer gebroken is. the nerve.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:32 



 
Profiel   

Wat ongelooflijk triest zeg..arm paard.

Zo jammer dat het dier die gast niet zelf een trap heeft verkocht.

Maar goed, gelukkig is hij wel gestraft, schorsing en wordt hij behandeld. Denk dat dat hard nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:40 



 
Profiel   

Niet te geloven, arm paard.
Goed dat hij gestraft is.
Hoop dat het paard straks weer zonder verdoving, naar een fijne hoefsmid kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:12 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Wat ongelooflijk triest zeg..arm paard.

Zo jammer dat het dier die gast niet zelf een trap heeft verkocht.

Maar goed, gelukkig is hij wel gestraft, schorsing en wordt hij behandeld. Denk dat dat hard nodig is.


Gelukkig heeft het dier DAT niet gedaan. De man is geflipt bij een zeer braaf dier. Er was niemand bij. Als het dier had uitgehaald dan was hij nog erger afgeranseld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:15 



 
Profiel   

Ik kijk het film maar niet.
Word ik naar van.

Wat een onbeschofte vent die hoefsmid!
Van mij mag hij levenslang verbod krijgen.

Helaas kende ik ook een hoefsmid die ook met een hamer slaat! Mooi dat hij nooit in de buurt van mijn paard komen mag en altijd ben ik er zelf bij aanwezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:05 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Elisa2 schreef
Wat ongelooflijk triest zeg..arm paard.

Zo jammer dat het dier die gast niet zelf een trap heeft verkocht.

Maar goed, gelukkig is hij wel gestraft, schorsing en wordt hij behandeld. Denk dat dat hard nodig is.


Gelukkig heeft het dier DAT niet gedaan. De man is geflipt bij een zeer braaf dier. Er was niemand bij. Als het dier had uitgehaald dan was hij nog erger afgeranseld.


Dat is waar..dan had hij het gelijk goed moeten doen zodat die man niks meer zou hebben gekund. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:08 



 
Profiel   

Diezelfde hoefsmid heeft enkele jaren geleden de hond van zijn vriendin door het raam van een rijdende auto gegooid...

https://www.horseandhound.co.uk/news/su ... car-741944

Hoop dat deze man nooit meer met dieren in aanraking komt
Echt niet normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:10 



 
Profiel   

Huh? Dan ben je toch ook niet helemaal 100...die is echt niet goed hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:38 



 
Profiel   

Goh wat een braaf paardje. Die hoefsmid gaat echt uit z'n panty. Ongeacht of je moe, emotioneel of wat dan ook ben, zo ga je niet met dieren om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:56 



 
Profiel   

Schuur_ schreef
Diezelfde hoefsmid heeft enkele jaren geleden de hond van zijn vriendin door het raam van een rijdende auto gegooid...

https://www.horseandhound.co.uk/news/su ... car-741944

Hoop dat deze man nooit meer met dieren in aanraking komt
Echt niet normaal.


Lekkere vent zo te lezen. Maar als ik dit lees vraag je je wel af wat hij nog meer uitgespookt heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:16 



 
Profiel   

Goed dat ‘ie nu aan de schandpaal wordt genageld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:35 



 
Profiel   

Die hoefsmid heeft serieuze issues….

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:50 



 
Profiel   

Oke duidelijk. Niet een filmpje voor mij. :n Dacht in eerste instantie nog 'wow 10 jaar is wel veel' maar misselijk mannetje. Ga maar vuilnis ophalen ofzo incl al het bijpassende Engelse weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:04 



 
Profiel   

Ik ga het filmpje niet kijken. Ik kan dat soort dingen niet zien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen