Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Celstraf voor man die paard met hand penetreert

 
Profiel   

Mwah..is te zwart wit.

Hulpmiddelen bij goed gebruik zouden geen pijn moeten doen.

Dieren penetreren voor medische doeleinden kan levensreddend zijn (opvoelen, koliek).

Ook in de vleesindustrie zijn er regels voor slachten e.d. die ervoor zouden moeten zorgen dat het snel en pijnloos gebeurd. (uiteraard zijn er misstanden).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:48 



 
Profiel   

Sheran schreef
Dieren penetreren met seksuele intentie mag niet - maar zonder seksuele intentie wel


Klopt! Zo stelt de wet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:50 



 
Profiel   

Er is een aardige ontwikkeling geweest in de afgelopen 2000 jaar als je kijkt naar het omgaan met dieren hoor.

Hoe de Romeinen of Genghis Khan met hun paarden omgingen is wel een stukje wreder, vermaken zoals geitgooien of kiptrekken in de Middeleeuwen waren ook niet fris, en de manier van dieren slachten is in de loop der tijd echt een stuk pijnlozer geworden.

Over 100 jaar kijken we vermoedelijk ook weer met opgetrokken wenkbrauwen naar hoe wij het nu doen.

Beschaving ontwikkelt zich gewoon langzaam, omdat snelle veranderingen op weerstand stuiten. Ook dat is normaal menselijk gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:53 



 
Profiel   

Sheran schreef
Ibbel schreef
Nee, er wordt niet met twee maten gemeten. Er is een wet, die zegt dat seks met dieren verboden is.

Je mag ook niet met 160 over de snelweg. Dat hebben we met z'n allen afgesproken, ook al kan de chauffeur deze snelheid aan, en al kunnen zowel de auto als het asfalt het aan.


Dieren penetreren met seksuele intentie mag niet - maar zonder seksuele intentie wel

Dieren pijn doen mag niet - maar rijden met pijnlijke hulpmiddelen wel.

Dieren pijn doen mag niet - maar de vleesindustrie wel.

In mijn hoofd 'mist' daar wat en ik vul het in als de ogen een beetje sluiten voor wat we daadwerkelijk aan het doen zijn omdat het ons goed uitkomt.


Helemaal mee eens. In dit geval is het duidelijk dat dit alle grenzen voorbij gaat en is deze man terecht gestraft. Dat is feitelijk zo volgens de wet en emotioneel gezien vanwege moraal.

Wat hier breder besproken wordt is of we als mens zijnde verder kunnen kijken naar of wat we doen juist is en waar de grens ligt in wat we wel veroordelen en wat niet. Bijvoorbeeld: dieren pijn doen mag niet, maar we slaan wel met de zweep wanneer een paard niet 'luistert'. Een ander moorden mag niet, maar een dier mag je wel vermoorden. Want dat is voedsel.

Ik vind het iig een interessante discussie zonder dat ik er zelf een antwoord op heb.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen