Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

 
Profiel   

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Twee Belgische meisjes hebben in Everberg een pony en een paard geleend om een ritje door het dorp te maken. De politie van Herko heeft dit bevestigd.

Toen de eigenaresse van de dieren bij de weide aankwam, waren ze verdwenen. Daarop sloeg ze direct alarm en belde de politie. De dame van in de 60 heeft ging zelf op onderzoek uit en kon de amazones op aanwijzing van een omstander lokaliseren bij de kerk van Everberg. Eenmaal terug bij de wei, vatte ze meisjes in de kraag en gaf ze een berisping. “Ze zetten het direct op het lopen, maar een voorbijganger kon een van de meisjes tegenhouden”, vertelt de eigenaresse van de dieren. “Ik heb ze natuurlijk direct hun vet gegeven. Toen ik vroeg wat hen bezielde, zeiden ze gewoon dat ze graag paardreden.” Het paard is blind aan een oog, dus het was een gevaarlijke situatie, volgens de eigenaresse. “Gelukkig kan die de pony nog volgen, maar zelfs ik moet er voorzichtig mee zijn. Dit was echt levensgevaarlijk.”

Het was niet de eerste keer dat de dames de dieren ongevraagd beweging gaven. Ze hebben al drie keer eerder in de wei gereden, en twee keer in het dorp. De eigenaresse dient een klacht in bij de politie.

De ouders van de tieners zijn ook ingelicht. “Die waren natuurlijk allesbehalve tevreden”, zegt Natalie Dekeyzer van politiezone Herko. “Deze streek was niet enkel gevaarlijk voor henzelf, maar ook voor voorbijgangers en het verkeer. Hopelijk is die boodschap doorgedrongen.”


Gebruikte bronnen:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:29 



 
Profiel   

Nieuwsredactie schreef
De ouders van de tieners zijn ook ingelicht. “Die waren natuurlijk allesbehalve tevreden”, zegt Natalie Dekeyzer van politiezone Herko. Deze streek was niet enkel gevaarlijk voor henzelf, maar ook voor voorbijgangers en het verkeer. Hopelijk is die boodschap doorgedrongen.”


En de dieren.

Toch?

Klacht neergelegd

De vrouw heeft beslist om een klacht neer te leggen. “Het gaat me niet om straffen”, zegt de eigenares. “Ik wil vooral dat dit hen op het rechte pad brengt. Twee zomers geleden heb ik ze ook al eens uit de wei moeten halen, en toen heeft mijn berisping ook niet geholpen. Hopelijk beseffen ze zo dat dit echt niet kan.”


Beetje hardleerse meisjes dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:38 



 
Profiel   

Wat een achterlijke ondoordachte actie! Daarbij ..wat geeft je het gore tyfeslef om aan de dieren en/of spullen van iemand anders te komen?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:17 



 
Profiel   

TheWelsh schreef
Wat een achterlijke ondoordachte actie! Daarbij ..wat geeft je het gore tyfeslef om aan de dieren en/of spullen van iemand anders te komen?!

Mind your tongue.
Je kan het ook beschaafd verwoorden.
tyfus: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tyfus

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:25 



 
Profiel   

Wat een brutaliteit zeg! Van schaamte en berouw hebben ze kennelijk nog nooit gehoord?

Ik hoop echt dat ze een flinke straf krijgen en nog weleens 3x nadenken voor ze weer zoiets in hun hoofd halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:26 



 
Profiel   

Je zal toch raar opkijken als je je paard ineens rond ziet rijden door het dorp met een kind erop

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:56 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
TheWelsh schreef
Wat een achterlijke ondoordachte actie! Daarbij ..wat geeft je het gore tyfeslef om aan de dieren en/of spullen van iemand anders te komen?!

Mind your tongue.
Je kan het ook beschaafd verwoorden.
tyfus: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tyfus


Oh ik zie het, spelfoutje is snel gemaakt he!
Correctie: Tyfuslef

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:59 



 
Profiel   

Citaat
De vrouw heeft beslist om een klacht neer te leggen. “Het gaat me niet om straffen”, zegt de eigenares. “Ik wil vooral dat dit hen op het rechte pad brengt. Twee zomers geleden heb ik ze ook al eens uit de wei moeten halen, en toen heeft mijn berisping ook niet geholpen. Hopelijk beseffen ze zo dat dit echt niet kan.”


Goede eigenares die ook gevoel voor de tiener heeft en ze pedagogisch wil corrigeren door ze op het rechte pad te krijgen. Ik zou net zo doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:14 



 
Profiel   

Ik dacht eerst "ondoordachte actie, ach kan gebeuren". Maar nu ik lees dat ze dit al meerdere keren geflikt hebben. Ik zou echt al mijn spullen goed vergrendelen, desnoods mee naar huis nemen en goed stroom op de hengsels waarmee de wei open kan zetten. Echt ik zou zo pissig zijn. Laat ze het dan maar voelen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:21 



 
Profiel   

Waar zijn die ouders van die meiden? Een keer een kwajongens(meiden dan)streek wil ik wel inkomen. Iets met nog niet echt gevolgen kunnen inschatten enzo maar meerdere keren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:24 



 
Profiel   

Onali schreef
Nieuwsredactie schreef
De ouders van de tieners zijn ook ingelicht. “Die waren natuurlijk allesbehalve tevreden”, zegt Natalie Dekeyzer van politiezone Herko. Deze streek was niet enkel gevaarlijk voor henzelf, maar ook voor voorbijgangers en het verkeer. Hopelijk is die boodschap doorgedrongen.”


En de dieren.

Toch?

Klacht neergelegd

De vrouw heeft beslist om een klacht neer te leggen. “Het gaat me niet om straffen”, zegt de eigenares. “Ik wil vooral dat dit hen op het rechte pad brengt. Twee zomers geleden heb ik ze ook al eens uit de wei moeten halen, en toen heeft mijn berisping ook niet geholpen. Hopelijk beseffen ze zo dat dit echt niet kan.”


Beetje hardleerse meisjes dus.


Ik denk eigenlijk dat ze er al vanuit was gegaan dat die meiden toch niet echt om de veiligheid van de paarden gaven, en het dus maar op die van hunzelf en de omgeving gooiden. Ten minste, dat is denk ik de neiging die ik zou hebben.

Maar echt bizar, ook dat het eigenlijk al zo vaak gebeurd is. Gelukkig kon ze ze in ieder geval bij de kraag vatten, dit soort dingen zijn vast al vaker ongemerkt gebeurd met deze meiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:28 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Citaat
De vrouw heeft beslist om een klacht neer te leggen. “Het gaat me niet om straffen”, zegt de eigenares. “Ik wil vooral dat dit hen op het rechte pad brengt. Twee zomers geleden heb ik ze ook al eens uit de wei moeten halen, en toen heeft mijn berisping ook niet geholpen. Hopelijk beseffen ze zo dat dit echt niet kan.”


Goede eigenares die ook gevoel voor de tiener heeft en ze pedagogisch wil corrigeren door ze op het rechte pad te krijgen. Ik zou net zo doen.


Jij bent zoveel beter dan ik. Bij de eerste keer had ik ze al van het paard afgesleurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:36 



 
Profiel   

Haaha denisesilver.........

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:08 



 
Profiel   

Ik zou ze eerder met de riek de wei uit jagen dan pedagogisch corrigeren. Dat is niet mijn taak.
Dat is er 1 voor de ouders die dat blijkbaar ook niet zo goed kunnen.

Nee helemaal gek geworden. Schrik aanjagen werkt misschien nog iets bij zulke onnozele brutale

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:17 



 
Profiel   

Ik heb zo het vage idee dat de ouders dit ook niet wisten. Áls er al iets verteld werd, dan zal dat eerder iets als: "ja, we mogen van die mevrouw op haar paard rijden" geweest zijn.
Die ouders hebben nu de politie aan de deur gehad en ik neem maar even aan dat de meiden vanuit die hoek echt ook nog wel wat te horen zullen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:21 



 
Profiel   

Jammer dat ze helemaal in België wonen ik zoek nog een hulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:09 



 
Profiel   

Haha, ik heb maar zo het idee dat deze meiden meer van: "wel de lusten, niet de lasten" zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:58 



 
Profiel   

Het zijn ondeugende meiden die over de grenzen zijn gegaan en nu even echt gecorrigeerd moeten worden, daar ze eerdere waarschuwingen genegeerd hebben. Net als Ibbel denk ik dat de ouders van niets wisten en dit nog een staartje krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 09:05 



 
Profiel   

Citaat
Twee Belgische meisjes hebben in Everberg een pony en een paard geleend om een ritje door het dorp te maken.

Gestolen heet zoiets, niet "geleend".

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:23 



 
Profiel   

Degene die dat met mijn paarden zou proberen, krijgt ongetwijfeld gratis vliegles! }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:07 



 
Profiel   

Jorex schreef
Ik dacht eerst "ondoordachte actie, ach kan gebeuren". Maar nu ik lees dat ze dit al meerdere keren geflikt hebben. Ik zou echt al mijn spullen goed vergrendelen, desnoods mee naar huis nemen en goed stroom op de hengsels waarmee de wei open kan zetten. Echt ik zou zo pissig zijn. Laat ze het dan maar voelen hoor.


Ondoordachte actie??? Dit kan toch niet?!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:58 



 
Profiel   

Jorex schreef
Ik dacht eerst "ondoordachte actie, ach kan gebeuren". Maar nu ik lees dat ze dit al meerdere keren geflikt hebben. Ik zou echt al mijn spullen goed vergrendelen, desnoods mee naar huis nemen en goed stroom op de hengsels waarmee de wei open kan zetten. Echt ik zou zo pissig zijn. Laat ze het dan maar voelen hoor.


Ondoordachte actie??? Dit kan toch niet? Gewoon niet, niet jou paarden = afblijven!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:59 



 
Profiel   

Kunnen wij zien wat hier achter zit? Nee, het mag niet. Maar als dit volstrekt vreemden waren geweest voor de eigenaresse had ze vast heftiger gereageerd dan ze opwachten tot ze weer bij de wei waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:03 



 
Profiel   

Zo blij met mijn eenkennige paard als ik dit weer lees. :+ Succes met vangen, joe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:06 



 
Profiel   

Ondoordachte actie, :') Dit is toch te gek voor worden. Dat het al zo vaak heeft moeten kunnen gebeuren joh, weet niet wat ik zou doen, maar dat was geen vriendelijk vraagje of ze aub van mijn paarden afblijven.
Vraag me ook sterk af waar de ouders staan in dit punt, je zou maar te horen krijgen dat je dochter dieren van n ander steelt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen