Brits politiepaard aangevallen door hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
furious

Berichten: 7105
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:24

Ik had het filmpje al voorbij zien komen op SM. Zoals die in dat paard hangt :\

Maar toch vraag ik mij dan af. Hoe ga je die hond snel van dat paard krijgen. Die hond is vliegens vlug. Je hebt een bewegend paard.

Kan mij ook nog een filmpje herinneren van een hond die een paard voor de wagen aanvalt. Dat paard sloeg echt gericht terug naar de hond. Dat zie je dit paard niet echt doen. Zo braaf. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:27

Jolien87 schreef:
Daphara schreef:
De verwondingen zijn toch wel flink hoor, gelukkig lijkt het voornamelijk oppervlakkig

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/h ... g-29533002

*KNIP*


Wacht even. Er staat bij het filmpje dat de beelden schokkend zijn en vervolgens deel je foto's van de verwondingen zonder spoiler.
Niet slim. :n
De beelden op het filmpje zijn van heel andere orde. En als je van die foto’s al van de leg raakt, hoop ik dat je je paard in bubbeltjesplastic verpakt en binnen houdt, want zo erg zijn die foto’s nou ook weer niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:28

denisesilver schreef:
"Coco is anders altijd vriendelijk!" Meest gehoorde opmerking van eigenaren van onopgevoede honden ooit |o


Mijn hond heet Coco :') maar die is paarden gewend vanaf dat ze pup is :j . En goed opgevoed. Vind ik.

Dat gezegd hebbende, waarom loopt die hond daar los? Hier in NL mag bijna nergens meer de hond los. Kan me niet voorstellen dat dat daar wel mag.

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:32

Het filmpje is echt naar,

Wel typisch het soort aanval dat ik eerder gezien heb (ook live helaas) dat bij de drive van een bepaald type hond past.
Deze krijgt nog niet helemaal goed grip, anders zou hij vermoedelijk erg vasthoudend geweest zijn.

De reacties op social media op dit filmpje zijn best heftig, vooral richting politie.
Ze hadden moeten taseren of schieten, wordt veel geroepen.
Maar de Engelse politie draagt bij mijn weten geen vuurwapens, dus dat kan niet.
Boven was de situatie veel te gevaarlijk om überhaupt te kunnen schieten.
Omstanders, beweging, paard en hond steeds dicht bij elkaar.
Risico op raken van omstander of t paard was veel te groot.


Ontzettend lelijk incident met een hond die never los had mogen lopen en een incompetente baas die vervolgens ook niet weet te handelen.

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:33

SusanH schreef:
denisesilver schreef:
"Coco is anders altijd vriendelijk!" Meest gehoorde opmerking van eigenaren van onopgevoede honden ooit |o


Mijn hond heet Coco :') maar die is paarden gewend vanaf dat ze pup is :j . En goed opgevoed. Vind ik.

Dat gezegd hebbende, waarom loopt die hond daar los? Hier in NL mag bijna nergens meer de hond los. Kan me niet voorstellen dat dat daar wel mag.


Je weet niet of het daar wel mag.

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:34

Ailill schreef:
Volgens mij bedoelt Mir beide, dus en een fikse boete én het afschaffen van politiepaarden(werk), ik kan mij er wel in vinden.

En wat heeft het een met het ander te maken?

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Brits politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:38

Reactie van de eigenaar ook,

De hond voelde zich bedreigd, we weten niet waarom hij het deed.

De hele lichaamstaal van die hond heeft níéts te maken met een hond die zich bedreigd voelt.

Een omstander geeft aan dat de politie en ook de omstander zelf al zagen dat de hond 'veel te geïnteresseerd' was voor de eigenlijke aanval, en dat de eigenaar toen al is verzocht om het dier bij zich te houden.


Eigenaar die geen benul heeft wat hij in handen heeft, geen bal snapt van hinden in het algemeen en zijn eigen ras in het bijzonder, èn die niet weet hoe te handelen als het fout gaat.

En áls het dan fout gaat de schuld en verantwoordelijkheid volledig buiten zichzelf legt.


Kansloos.

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Brits politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:39

Geen zin om het filmpje te kijken, is het weer zo’n hond als het vorige filmpje met koets ?

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:40

sterregoud schreef:
Geen zin om het filmpje te kijken, is het weer zo’n hond als het vorige filmpje met koets ?


Zelfde categorie.

Of het exact hetzelfde ras is weet ik niet.

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:41

SusanH schreef:
Dat gezegd hebbende, waarom loopt die hond daar los? Hier in NL mag bijna nergens meer de hond los. Kan me niet voorstellen dat dat daar wel mag.


Hier in nederland lopen in de meeste parken ook honden los. Al dan niet terwijl het is toegestaan.

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:46

Femke_Tweety schreef:
sterregoud schreef:
Geen zin om het filmpje te kijken, is het weer zo’n hond als het vorige filmpje met koets ?


Zelfde categorie.

Of het exact hetzelfde ras is weet ik niet.


Dat zijn honden die moeilijk te stoppen zijn, zouden niet los moeten mogen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Brits politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:54

Wat een braaf paard eigenlijk nog. Niet wegrennen (en daarbij veel schade oplopen door zich los proberen te trekken van de kaken van de hond) en gericht trappen. Enkel springen, laten vallen en proberen te bijten.

Ik zal deze eigenaar nooit begrijpen. Heeft duidelijk geen verstand van dit ras, lichaamstaal honden en geen kennis over wat voor schade zo'n hond kan aanrichten. Zal waarschijnlijk ook totaal niet hebben opgevoed. Als het die vest is met zwarte jas/wit shirt die gewoon bij de boom blijft staan dan leest zijn hele lichaamstaal af dat hij het vooral grappig vond.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Brits politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:00

Ik heb had het filmje al gezien op Fb, wat een nachtmerrie. Valt me mee dat het paard er nog redelijk vanaf komt. Eigenaar een spuitje geven en de hond naar iemand met verstand zou eerlijker zijn, maar dat zal wel weer niet gebeuren.

Ik blijf het zo wie zo maf vinden dat iedereen maar zomaar een hond (of paard) aan kan schaffen zonder enige kennis van zaken. Een verplichte flinke opleiding zou veel ellende en impuls aankopen voorkomen.
Ook al kan ik wel prima mijn honden en paarden af richten, zou ik het nog steeds toejuichen in de weet dat dit veel leed zou voorkomen.

Django_Mette

Berichten: 1370
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Brits politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:15

Gadverdamme, vreselijk zeg. Die hond heeft nog heel veel geluk gehad. Zag toevallig van het weekend een filmpje voorbij komen van een trekpaard voor een koets die ook belaagd werd door een Stafford-achtige hond. Die werd op een gegeven moment zo hard getrapt door dat paard dat die onder de koets door vloog en vervolgens aan de verwondingen is overleden (dacht ik?).

De verwondingen hadden veel erger kunnen zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat dit niet had hoeven gebeuren indien de eigenaar veel sneller en accurater had ingegrepen :n

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:19

Onali schreef:
Ania schreef:
Voor de mensen die klagen over de wondfoto's: Stel je toch eens niet zo aan. Zoveel zie je er ook niet op.


Nou idd, wat is hier nu eng aan.
Soms ..


Misschien niet voor een ander bepalen waar die wel of niet tegen kan? Oordelen, oordelen, oordelen. Bah.

Ania

Berichten: 6101
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:21

Sourire schreef:
Misschien niet voor een ander bepalen waar die wel of niet tegen kan? Oordelen, oordelen, oordelen. Bah.


Nee aanstellen aanstellen aanstellen. Bah.

Ik word moe van al die sneeuwvlokjes die werkelijk waar nergens meer tegen kunnen. Als je al niet tegen dat soort wonden kunt waarom heb je dan überhaupt dieren. Hoe ga je reageren als jouw paard een schaafwond (of erger) heeft? Flauwvallen? Of gillend en jankend je moeder opbellen om vervolgens 3 weken lang niet naar je paard te gaan omdat zijn wondje aanstootgevend is?

Hoe overleven dat soort mensen eigenlijk überhaupt in de buitenwereld?
Alles moet tegenwoordig maar in spoilers en met triggerwarnings. Als je toch de topictitel ziet en je weet dat je er gevoelig voor bent dan sla je dat toch gewoon over?

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Brits politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:25

Ben ik de enige die niet snapt waarom zowel de berijder als de andere agenten gewoon op hun paard blijven zitten???

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:25

Ik heb geen paard. En ik weet niet hoe ik zou reageren, ik weet alleen dat ik er niet tegen kan. Ik hoef het gewoon niet te zien en dat mag ik best noemen zonder van die veroordelende reacties te krijgen. Op jou ga ik ook niet meer reageren. Jij bent duidelijk iemand zonder enig inlevingsvermogen. :roll:

[Edit]
Je hebt je post nog even aangedikt zie ik. Treurnis.
Laatst bijgewerkt door Sourire op 28-03-23 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Brits politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:26

Ik hoef het filmpje ook niet te zien, maar op de foto's is echt niets schokkends te zien.

Ania

Berichten: 6101
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:26

Autumnn schreef:
Ben ik de enige die niet snapt waarom zowel de berijder als de andere agenten gewoon op hun paard blijven zitten???


Wordt je geleerd vanwege de controle. Als je afstapt kan het helemaal uit de hand lopen. Paard kan ontsnappen oid.

Ania

Berichten: 6101
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:28

Sourire schreef:
Ik heb geen paard. En ik weet niet hoe ik zou reageren, ik weet alleen dat ik er niet tegen kan. Ik hoef het gewoon niet te zien en dat mag ik best noemen zonder van die veroordelende reacties te krijgen. Op jou ga ik ook niet meer reageren. Jij bent duidelijk iemand zonder enig inlevingsvermogen. :roll:

[Edit]
Je hebt je post nog even aangedikt zie ik. Treurnis.


Druk maken is voor compressors. Laat dat ook maar aan hun over, zijn ze voor gebouwd.

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:28

Mag t wat vriendelijker allemaal ;)
Niet iedereen kan even goed tegen bloed, of je nu wel of geen eigen dieren hebt maakt geen verschil.

Prima als je er tegen kan fijn toch.


Wat een misselijk filmpje en nog misselijkere reactie van de eigenaar... bah.

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:30

Autumnn schreef:
Ben ik de enige die niet snapt waarom zowel de berijder als de andere agenten gewoon op hun paard blijven zitten???


Veilige optie om eraf te springen was er sowieso niet. Daarbij heb je zelf kans ook door de hond aangegrepen te worden (stel je voor dat je valt)
Door erop te zitten misschien ook kans om weg te kunnen rijden bijv.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:30

Autumnn schreef:
Ben ik de enige die niet snapt waarom zowel de berijder als de andere agenten gewoon op hun paard blijven zitten???

Ik vroeg mij dat ook af. Zal dat protocol zijn?

Ik dacht: er af en die wapenstok gebruiken die ze bij zich hebben lijkt me logischer. Maar er zal vast een goede reden zijn dat ze blijven zitten.

De eigenaar van de hond is geen hond waard. Een dier waarvan je alle signalen mist voordat deze zo in de aanval gaat, heeft een baas nodig die tijdig aanlijnt of muilkorft.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:34

Ik heb het filmpje gezien en werd er naar van. Als het mijn hond was geweest, had ik hem zelf laten afmaken. Het ligt in mijn ogen ook aan het ras van de hond, al mag je dat tegenwoordig niet meer zeggen omdat een Malthezer ook kan bijten (ik zeg het op voorhand zelf maar ;) ).