Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 145 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kijktip: Vermeende misstanden maneges bij tv programma Kassa

 
Profiel   

Dorine92 schreef
Ik heb het programma gekeken, maar ik ben benieuwd wat nou de echte waarheid is. Dat weven en kribbebijten is natuurlijk gewoon een duidelijk verhaal... maar ik zie ook veel wat ook best wel eens een heel stuk minder erg zou kunnen zijn dan dat het wordt gepresenteerd. Als het echt zo is dat die paarden alleen een paar uurtjes in de stands staan (zelfs al is het daar te smal om te liggen en wat donker), vind ik dat niet zo heel schokkend vergeleken met de standaard hier in Nederland. Ik denk dat ze zich beter kunnen richten op alle maneges waarvan de stallen perfect aan de domme regeltjes voldoen, en waar dus geen weidegang is en of de paarden in de winter (of zelfs het hele jaar) amper buiten komen. Dat half uur vind ik wel een dingetje. 18 uur buiten en 6 uur stand (waar dan het rijden dus ook nog bij in zit, dus uiteindelijk gaat het misschien om 2 keer 2 uurtjes, met 2 uurtjes manegelessen er tussendoor) lijkt me velen malen beter


Zouden wevers en kribbebijters ook niet gewoon eerder gekocht worden door een manege omdat veel mensen ze niet willen en ze veel minder waard zijn?

Ik ben het wel eens met wat jij schrijft verder, maar ik heb het programma niet gekeken en ken de manege's verder ook niet dus.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:36 



 
Profiel   

cajabol schreef
Ik vind het werkelijk schandalig te horen dat een paard minimaal een half uur per dag vrije beweging moet kunnen hebben. Zoveel mogelijk hun natuurlijk gedrag kunnen tonen. En dan tegelijk zien we stallen waarin paarden opgehokt staan en zelfs nog stands. Paarden moeten gewoon 24 uur per dag vrije bewegig hebben en interactie met elkaar. En niet in hokjes staan wachtend tot ze er weer uit mogen. Maneges kunnen ook gewoon de paarden buiten laten, daar zijn er aan aantal van en dat voorbeeld moet gewoon gevolgd worden. Het is niet ok om deze prachtige dieren op deze manier te huisvesten zoals je ziet bij kassa en laten we eerlijk zijn, zo doen zoveel mensen dit nog. Laten we honden of poezen de hele dag in een bench zitten? Laat ik het hopen van niet. Het is hoog tijd dat de hele paardensport inderdaad onder de loep wordt genomen. Rijden op een paard? Ja prima, zolang het welzijn van het paard voorop staat en niet die van de mens/ruiter.


Dus als het aan jou ligt, zijn er straks in grote delen van Nederland, waaronder de randstad, geen maneges en ook veelal geen pensionstallen meer? (want voldoende grond voor 24/7 vrije beweging voor alle paarden is onbetaalbaar) En de weinige maneges die er zijn, vragen €60 per les, omdat ze de aanschaf van de dure weide/paddockgrond moeten terugverdienen? :) (Ik denk niet dat mensen bereid zijn dit bedrag te betalen, dus maneges zullen dan echt uitsterven)

Ik ben op zich niet tegen, het is een erg paardvriendelijk besluit, maar paardrijden zal hierdoor wel weer een echte elitesport worden - tenzij je ouders paarden hebben, zullen de meeste mensen pas dus leren paardrijden en met paarden leren omgaan als ze zelf een deeltijd- of voltijdbaan hebben. Want wie laat een complete beginner zonder paarden-ervaring nou zijn paard poetsen, laat staan berijden? De allereerste rijles en paardenervaring krijgt zo'n 80% van ons Bokkers op een manege.
En ik voorzie dan al dat veel Bokkers gaan klagen dat paarden nu al helemaal onbetaalbaar zijn... (Terwijl het gemiddelde paardenmeisje sowieso al zeer bevoorrecht is; paardrijden moet wel een van de duurste sporten zijn die er bestaat).

Mag ik weten in welke regio/provincie jij woont en hoeveel je daar betaalt voor 24/7 vrije beweging met gebruik van all-weather buitenbak? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:45 



 
Profiel   

24 uur is natuurlijk wel erg veel, maar 4 uur vrije beweging in een wei/paddock die groot genoeg is met soortgenoten zou toch wel de minimale norm moeten zijn in mijn ogen. Dat moet toch ook in de Randstad wel haalbaar zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:55 



 
Profiel   

waarom zou het de schuld van de gemeente zijn als een bepaalde manege de zaken niet voor elkaar heeft? Dan betekent dat waarschijnlijk teveel paarden. Dus...minder paarden, lesprijs verhogen en huidige gebouw aanpassen.
Is het erg dat het weer een elite sport wordt? Er zijn toch veel meer sporten die voor sommigen te duur zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:59 



 
Profiel   

Ik heb het programma niet gezien.
Maar als het is zoals enkele bokkers hier schrijven dat ze daar tijdelijk staan tijden de lessen zie ik het probleem ook niet.
Maar wel als dit hun vaste verblijf is naast de lessen en verder niets.

24/7 buiten is niet voor elke paard geschikt, en zie ik niet als eis voor paardenwelzijn.
Maar de stallen/maneges met in de winter alleen maar een kleine paddock van 10 x 10 waar ze een uurtje/paar uurtjes in staan zouden ook over 10 jaar uit gefaseerd moeten zijn.
Dat het dan duurder word is jammer dan. Ik kan hier in Limburg ook niet surfen op hoge zee golven of de Everest beklimmen. Als je het dan over kosten hebt: https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/a ... 000%20euro.

Minimale oppervlakte mag toch wel een grote volte zijn 20x20. Voor 1 of 2 paarden, 3 dan 20x30 enz.
En dan minimaal een dagdeel.
En ja dat mag ook voor de hobby houder als minimale! eis een wet worden.

Kan dat niet geregeld worden dan gewoon geen vergunning meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:01 



 
Profiel   

Bij mijn oude manege staan ze ook 4 uur per dag buiten hoor!
...

In een paddock net groter dan een stal, allemaal apart van elkaar. :') Maar zij willen al 10 jaar verhuizen naar een groter perceel maar daar zit de gemeente hen dwars. Dus zij proberen er ook het beste van te maken.

Wat ik het meest schandalig vind, is dat ik een tijd terug op een manege kwam waar ook een paardenhouderij opleiding werd gedaan. Hier kwamen de paarden zowaar wel een paar uur per dag buiten in de weide, maar het ene paard was nog gammeler dan het andere...
Bijna allemaal hadden ze drukplekken bij de schoft, dat was niet gek want de zadelkamer bracht me direct terug naar mijn jeugd, zelfs toen waren de zadels nog moderner dan wat er daar lag, echt bizar. Sommige waren in stap al kreupel, hadden dikke benen, duidelijk artrose in de gewrichten etc. Daar werkten de studenten dagelijks mee, ik vond dat echt een verschrikkelijk voorbeeld. Ik heb besloten er geen melding van te maken, want ik weet dat ze gewoon geen betere plek kunnen vinden en zonder deze manege is er geen paardenopleiding. Maar achteraf misschien wel beter, want dit is natuurlijk ook geen goed voorbeeld... Het was overigens ook een FNRS manege.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:04 



 
Profiel   

Als het werkelijk gaat om verbetering van het paardenwelzijn, dan kunnen sommige dingen niet. Maar heel veel van de ophef is helemaal niet gebaseerd op daadwerkelijk onderzoek, maar over geruchten, plaatjes, momentopnames. Als de paarden bij het opzadelen op een stand staan maar de rest van de dag vrij rondlopen, dan is dat gewoon prima. Dat is niet hetzelfde als paarden die 22 uur per dag op een stand staan en 1x per week even vrij mogen. Nogal een verschil, maar dat lijkt bijna niet belangrijk te zijn.

En dan vind ik het kwalijk als het leidt tot het bijna onmogelijk maken van het paardrijden, behalve als je de luxe hebt om het achter gesloten deuren te doen. Maar dan gaat het toch echt niet meer om paardenwelzijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:06 



 
Profiel   

Kinke schreef
waarom zou het de schuld van de gemeente zijn als een bepaalde manege de zaken niet voor elkaar heeft? Dan betekent dat waarschijnlijk teveel paarden. Dus...minder paarden, lesprijs verhogen en huidige gebouw aanpassen.
Is het erg dat het weer een elite sport wordt? Er zijn toch veel meer sporten die voor sommigen te duur zijn?


Het is zeker niet de schuld van de gemeente, maar we moeten dan ook niet met z'n allen gaan janken dat paardrijden zo duur wordt en dat het alleen iets is dat mensen op het platteland kunnen doen.

Okee, welke sporten zijn dan nog meer onbetaalbaar dan wel nog duurder dan paardrijden? Volgens deze link staat paardrijden op nummer 2 in de top 15 van duurste sporten. En kijk ook hier.
Ik denk dat alleen 'sport' waarbij je een motorvoertuig nodig hebt, zoals Formula1 (zodra je zelf geen fysieke energie verbruikt bij een sport, vind ik het persoonlijk geen sport) en zeilen (zeilschepen aanschaffen en onderhouden is duur!) nog duurdere sporten zijn - en hoeveel mensen ken jij die aan motorsport of zeilen doen?

Kinke, er valt te beargumenteren dat jij makkelijk praten hebt, je woont in Overijssel, wat niet echt een van de duurste provincies van Nederland is. Zou je ditzelfde standpunt innemen als je een minderjarig meisje in Amsterdam was? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:09 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
24 uur is natuurlijk wel erg veel, maar 4 uur vrije beweging in een wei/paddock die groot genoeg is met soortgenoten zou toch wel de minimale norm moeten zijn in mijn ogen. Dat moet toch ook in de Randstad wel haalbaar zijn?

De manege waar wij vroeger waren deden 's nachts alle manegepaarden plus pensionpaarden op één grote wei en ALLES kwam binnen een uur voor de lessen, en als het blubber was of glad ging de groep in de grote hal 's nachts. Dus veel sociaal contact altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:20 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Elisa2 schreef
24 uur is natuurlijk wel erg veel, maar 4 uur vrije beweging in een wei/paddock die groot genoeg is met soortgenoten zou toch wel de minimale norm moeten zijn in mijn ogen. Dat moet toch ook in de Randstad wel haalbaar zijn?

De manege waar wij vroeger waren deden 's nachts alle manegepaarden plus pensionpaarden op één grote wei en ALLES kwam binnen een uur voor de lessen, en als het blubber was of glad ging de groep in de grote hal 's nachts. Dus veel sociaal contact altijd.


sociaal contact wel, slapen en uitrusten??? hoe deden ze dat dan??

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:33 



 
Profiel   

daar heeft een paard geen nacht voor nodig....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:35 



 
Profiel   

Daar ben ik nooit bij geweest. Mce.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:37 



 
Profiel   

mce schreef
sociaal contact wel, slapen en uitrusten??? hoe deden ze dat dan??


Hmmm, paarden als kuddedieren hebben ongetwijfeld uitgevonden hoe je dat doet, slapen terwijl je in een kudde bent. Sommige paarden vinden het niet fijn, maar de meeste paarden kunnen het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:47 



 
Profiel   

Gaby schreef
Kinke, er valt te beargumenteren dat jij makkelijk praten hebt, je woont in Overijssel, wat niet echt een van de duurste provincies van Nederland is. Zou je ditzelfde standpunt innemen als je een minderjarig meisje in Amsterdam was? :)


Waarom minderjarig? Er zijn toch ook genoeg volwassenen die vinden dat een paard hebben een soort recht is? Ook al is de manier van het paard houden totaal niet paardwaardig? Hoe vaak lees ik niet op Bokt: hier in de regio vind je niks beters'. Tja, dat is dan jammer, dan kun je dus geen paard bezitten. Ik snap niet waarom het paard het 'kind' van de rekening moet zijn.
Toen ik een kind was kreeg ik gewoon geen dingen waar geen geld voor was, heel simpel. En ik wilde als klein kind al graag een pony. Dat heeft heel wat jaartjes sparen geduurd voor ik geld genoeg had, en ik weet het nog, m'n pony kostte 400 gulden. En we hadden thuis geen plek en geen stal, maar onze buurman huurde land van het Stroomdallandschap en hij had zelf een paar pony's dus dat lukte op die manier. Anders had ik nooit een pony kunnen hebben. Geld om de pony op een pensionstal te zetten was er bij lange na niet. Net als fatsoenlijk lessen op de 'goede' manege (er was ook nog een goedkopere waar het een zooitje was en op een foute manier werd lesgegeven). Ik ging dus gewoon buiten rijden met m'n pony, of in het weiland. Geen setjes, geen dure rijlaarzen etc.etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:48 



 
Profiel   

Ik zag eens op een poster op de manege: 'een paard heeft 1 uur vrije beweging nodig'. Nou, schiet mij lek hoor... Maar dat betekent dus 23 uur in de box of gedwongen beweging 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 13:09 



 
Profiel   

Kinke schreef
waarom zou het de schuld van de gemeente zijn als een bepaalde manege de zaken niet voor elkaar heeft? Dan betekent dat waarschijnlijk teveel paarden. Dus...minder paarden, lesprijs verhogen en huidige gebouw aanpassen.
Is het erg dat het weer een elite sport wordt? Er zijn toch veel meer sporten die voor sommigen te duur zijn?



Je hebt geen idee hoe lang vergunningstrajecten kunnen duren. Kun je geld hebben ( dat is trouwens absurd, hoeveel geld je kwijt ben aan 'niets' , dus adviesbureaus, onderzoeken van te voren etc).

Maar als een gemeente niet meewerkt kun je als ondernemer echt vast zitten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 13:29 



 
Profiel   

Gaby schreef
cajabol schreef
Ik vind het werkelijk schandalig te horen dat een paard minimaal een half uur per dag vrije beweging moet kunnen hebben. Zoveel mogelijk hun natuurlijk gedrag kunnen tonen. En dan tegelijk zien we stallen waarin paarden opgehokt staan en zelfs nog stands. Paarden moeten gewoon 24 uur per dag vrije bewegig hebben en interactie met elkaar. En niet in hokjes staan wachtend tot ze er weer uit mogen. Maneges kunnen ook gewoon de paarden buiten laten, daar zijn er aan aantal van en dat voorbeeld moet gewoon gevolgd worden. Het is niet ok om deze prachtige dieren op deze manier te huisvesten zoals je ziet bij kassa en laten we eerlijk zijn, zo doen zoveel mensen dit nog. Laten we honden of poezen de hele dag in een bench zitten? Laat ik het hopen van niet. Het is hoog tijd dat de hele paardensport inderdaad onder de loep wordt genomen. Rijden op een paard? Ja prima, zolang het welzijn van het paard voorop staat en niet die van de mens/ruiter.


Dus als het aan jou ligt, zijn er straks in grote delen van Nederland, waaronder de randstad, geen maneges en ook veelal geen pensionstallen meer? (want voldoende grond voor 24/7 vrije beweging voor alle paarden is onbetaalbaar) En de weinige maneges die er zijn, vragen €60 per les, omdat ze de aanschaf van de dure weide/paddockgrond moeten terugverdienen? :) (Ik denk niet dat mensen bereid zijn dit bedrag te betalen, dus maneges zullen dan echt uitsterven)

Ik ben op zich niet tegen, het is een erg paardvriendelijk besluit, maar paardrijden zal hierdoor wel weer een echte elitesport worden - tenzij je ouders paarden hebben, zullen de meeste mensen pas dus leren paardrijden en met paarden leren omgaan als ze zelf een deeltijd- of voltijdbaan hebben. Want wie laat een complete beginner zonder paarden-ervaring nou zijn paard poetsen, laat staan berijden? De allereerste rijles en paardenervaring krijgt zo'n 80% van ons Bokkers op een manege.
En ik voorzie dan al dat veel Bokkers gaan klagen dat paarden nu al helemaal onbetaalbaar zijn... (Terwijl het gemiddelde paardenmeisje sowieso al zeer bevoorrecht is; paardrijden moet wel een van de duurste sporten zijn die er bestaat).

Mag ik weten in welke regio/provincie jij woont en hoeveel je daar betaalt voor 24/7 vrije beweging met gebruik van all-weather buitenbak? :)


Maar rechtvaardigt het feit dat diervriendelijk paarden houden duur is en voor de elite wordt het dieronwaardig houden van paarden??

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 13:58 



 
Profiel   

Paardenfan25 schreef
Maar rechtvaardigt het feit dat diervriendelijk paarden houden duur is en voor de elite wordt het dieronwaardig houden van paarden??


Paarden van 'de elite' worden niet automatisch beter gehouden - er komt alleen een groter hek omheen. Dat doet niet automatisch iets voor het dierenwelzijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 14:07 



 
Profiel   

Kinke schreef
Gaby schreef
Kinke, er valt te beargumenteren dat jij makkelijk praten hebt, je woont in Overijssel, wat niet echt een van de duurste provincies van Nederland is. Zou je ditzelfde standpunt innemen als je een minderjarig meisje in Amsterdam was? :)


Waarom minderjarig? Er zijn toch ook genoeg volwassenen die vinden dat een paard hebben een soort recht is? Ook al is de manier van het paard houden totaal niet paardwaardig? Hoe vaak lees ik niet op Bokt: hier in de regio vind je niks beters'. Tja, dat is dan jammer, dan kun je dus geen paard bezitten. Ik snap niet waarom het paard het 'kind' van de rekening moet zijn.
Toen ik een kind was kreeg ik gewoon geen dingen waar geen geld voor was, heel simpel. En ik wilde als klein kind al graag een pony. Dat heeft heel wat jaartjes sparen geduurd voor ik geld genoeg had, en ik weet het nog, m'n pony kostte 400 gulden. En we hadden thuis geen plek en geen stal, maar onze buurman huurde land van het Stroomdallandschap en hij had zelf een paar pony's dus dat lukte op die manier. Anders had ik nooit een pony kunnen hebben. Geld om de pony op een pensionstal te zetten was er bij lange na niet. Net als fatsoenlijk lessen op de 'goede' manege (er was ook nog een goedkopere waar het een zooitje was en op een foute manier werd lesgegeven). Ik ging dus gewoon buiten rijden met m'n pony, of in het weiland. Geen setjes, geen dure rijlaarzen etc.etc.

Hier ben ik het mee eens.
Bij ons was vroeger geen geld om te lessen, laat staan voor een eigen paard. Ja 10 lessen heb ik ooit als verjaardagscadeau gehad. Het duurste ooit
Ik ben toen bij een plaatselijke handelsstal mee gaan helpen in alles wat er voor kwam, van tuig poetsen, vegen tot mesten. En in ruil mocht ik rijden en kreeg ik les.
Deze plek verhuisde naar te ver weg en zo ben elders gaan helpen, mocht ik zelfs op concours.
Maar ik was daar 7 dagen in de week na school en later werk.

En zo heb ik ook gezien wat ik niet wilde.
Heb heel even op een plek gereden waar de dieren de hele dag binnen stonden en waar ze met slof in elkaar getrokken werden want ze waren te fris met rijden. En ja daar reden 2 Deurne instructeurs.... ik ben er na enkele maanden afgehaakt. Ik wist toen als jonge meid al anders....

Na enkele jaren werken mijn eigen paard gekocht in 96 en deze heeft nooit op een stal gestaan met hele dag binnen of met paddocks.
Uiteraard had ik in Brabant meer keuzes als in de randstad, maar ik reed toen fanatiek sport en de sportstallen met binnenbak en springweide waren dan ook een makkelijkere keuze geweest. Maar daar stonden de paarden binnen, dus dat werd niet mijn keuze.

Auto/trailer alles bij elkaar gespaard met een minimumloon.
Maar vakantie...wat is dat? Setjes, wat is dat?
Dus voor de elite, of juist goedkoper maar paard vriendelijker stallen?
En nee als dat niet kan door de regio is het maar pech hebben.

Een paard is een luxe hobby waar het paard niet de rekening van gepresenteerd moet krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 14:08 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Ik zag eens op een poster op de manege: 'een paard heeft 1 uur vrije beweging nodig'. Nou, schiet mij lek hoor... Maar dat betekent dus 23 uur in de box of gedwongen beweging 8)7


Zo blij dat wij dat altijd andersom kunnen zeggen. Hier hebben ze 23 uur vrije tijd per dag en regelmatig een uur 'in het gareel'. Ik hoop van harte dat ook zo te kunnen houden in de toekomst

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 14:15 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Paardenfan25 schreef
Maar rechtvaardigt het feit dat diervriendelijk paarden houden duur is en voor de elite wordt het dieronwaardig houden van paarden??


Paarden van 'de elite' worden niet automatisch beter gehouden - er komt alleen een groter hek omheen. Dat doet niet automatisch iets voor het dierenwelzijn.


Ik bedoel dat als maneges paarden diervriendelijk moeten houden, het leren paardrijden veeeel duurder wordt en niet voor iedereen meer te betalen.
Moet je dan paarden (bv in randstad) maar 'ophokken ' omdat je dan goedkoop lessen kan blijven geven? Misschien heeft paardrijden in Nederland met ruimtegebrek wellicht zijn langste tijd wel gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 14:20 



 
Profiel   

Kan natuurlijk een reden zijn dat er geen plek is, maar ik vind dat voor veel gevallen wel een beetje een non argument.
Er is vaak ook plek voor een groot parkeerplaats, een mooi aangelegde tuin, een trailerstallingsplek, een stapmolen. Dan heb je ook plek voor paddocks. Tis vaak de makkelijkheid voor maneges dat de paarden in individuele hokken staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 14:50 



 
Profiel   

Paardenfan25 schreef
Ik bedoel dat als maneges paarden diervriendelijk moeten houden, het leren paardrijden veeeel duurder wordt en niet voor iedereen meer te betalen.


Ik denk dat er meer gekeken moet worden naar hoe het werkelijk zit op maneges, en naar de volledige situatie daar. Nu wordt er namelijk niet gekeken naar het dierenwelzijn, maar specifiek ingehakt op maneges. Dat verbetert de situatie van paarden niet, het maakt alleen maar dat een deel van de omgang met paarden voor een deel van de mensen verdwijnt.

Nogmaals: andere paarden hebben het beslist niet automatisch beter. Toch wordt er steeds gekozen om maneges te gebruiken als voorbeeld van slecht paardenhouden. Niet de andere paardenbedrijven, steeds weer de maneges.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 15:23 



 
Profiel   

Gitana schreef
Kan natuurlijk een reden zijn dat er geen plek is, maar ik vind dat voor veel gevallen wel een beetje een non argument.
Er is vaak ook plek voor een groot parkeerplaats, een mooi aangelegde tuin, een trailerstallingsplek, een stapmolen. Dan heb je ook plek voor paddocks. Tis vaak de makkelijkheid voor maneges dat de paarden in individuele hokken staan.


Ja? Kan je paddocks maken op je parkeerplaats? Waar moeten de auto's dan staan?

Daarnaast is dat een verandering van je bebouwing en daar heb je dus vergunning voor nodig.

Oprecht, het verbaasd mij echt hoe makkelijk er hier gedacht word over veranderen op je bedrijf...

Net alsof alle manegehouders niet 'willen' . Daar zijn er vast ook van. Maar er zijn er ook een hoop die niets mogen of kunnen :o . Het is allemaal niet zo zwart wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 15:59 



 
Profiel   

Kinke schreef
waarom zou het de schuld van de gemeente zijn als een bepaalde manege de zaken niet voor elkaar heeft?

Ehm...
De manege die ik ken wacht al tien jaar op een vergunning.
Maar 'dat ze het niet voor elkaar hebben' - ?
De lesponies staan het grootste deel van hun tijd in een ruime loopstal.
Maar ivm beginners en verjaarspartijtjes is de afstand van loopstal naar bak erg ongunstig.
Dus staan ze rond de lestijden in stands, met hooi en ruimte om te liggen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 17:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 145 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen