Drachtig paard valt van de schrik door Chinook-helikopter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41661
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:26

Ibbel schreef:
Vooral als je ettelijke malen geklaagd hebt (waarbij defensie zo fijn zegt dat dat kan, kijk maar, daar is het klachtenformulier) en er wordt niet op gereageerd.
Zoals ook in de OP staat: "we horen nooit wat, dús zullen er wel geen klachten zijn"
Nee, als je je eigen klachtenformulier kennelijk nooit leest, hoor je idd geen klachten :+

Wel mooie struisvogelpolitiek.

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Drachtig paard valt van de schrik door Chinook-helikopter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:37

Heb het hier gisteren met mijn vriend over gehad, want die zit hier dus in. Hij geeft wel aan dat oefengebied dus ook als zodanig gebruikt wordt. Maar wél dat er rekening gehouden moet worden met vee en paarden, en deze zoveel mogelijk te vermijden indien mogelijk. Ook dat er een minimale hoogte is waarop gevlogen moet worden, uitzonderingen bij sommige oefeningen daargelaten, zoals dropzones voor militairen.

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:43

Ibbel schreef:
Of je in laagvlieggebied woont is trouwens hier te zien, inclusief de regels:
https://www.defensie.nl/onderwerpen/vli ... ieghoogten


Wat goed dat je deze even deelt. Ik was al aan het zoeken.
Bij ons komen namelijk ook regelmatig helikopters van dit formaat over en daar geven de paarden geen snars om. Maar ik zie nu dus dat wij geen laagvlieg gebied zijn en dat dat dus een totaal onvergelijkbare situatie is.

Wat sneu voor deze stal.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Drachtig paard valt van de schrik door Chinook-helikopter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 13:42

Wij wel, maar ook hier geven ze er niets om.

Pareltjes
Berichten: 2217
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:22

DuoPenotti schreef:
Popstra schreef:
Las net een stuk over een boer die ook zo een last had van die laagvliegers over zijn mini shetjes. Hij had na veelal klachten gemaild te hebben eens met zijn luchtbuks op een laag overvliegende apache gericht. Enkel gerivht. Niet geschoten uiteraard en toen zijn ze hem met 20 man komen arresteren. Hij zit nog steeds vast, in beperking. Fam mag geen contact met hem hebben.

Naar wat ik begrepen heb is hij wel weer vrij en ging het om hertjes
https://www.gld.nl/nieuws/7914177/dit-h ... che-schoot



Ik moet hier wel vreselijk om lachen....wie niet luisteren wil...soms moet je je standpunt kracht bijzetten _/-\o_
Het maakt wel weer duidelijk hoe men soms maling heeft aan de klacht van de “ gewone man”.
Ludieke aktie en defensie gaat van volledig negeren naar totale overdrive.
Ik zou als ik de betreffende schutter was dit uitmelken tot het oneindige. Denk niet dat defensie wederom hertjes gaat pesten.

En voor ik de halve wereld over me heen krijg, ja maar er moet geoefend kunnen worden. Dat snap ik. Maar daarbij hoeft redelijkheid en de burgers die je dient te beschermen niet volledig aan de kant te worden geschoven.

Ik heb in de jaren jachtig eens een opmars van 5 tanks geblokkeerd. Was geheel onschuldig op de oirschotse heide aan het rijden met een jong paard ( eerste buitenrit ) toen ik oog in oog met 5 tanks kwam te staan. Die zijn ook niet gewoon rakelings langs mij af gereden maar keurig gestopt tot paardlief was uitgebokt. Was iets van een oefening want de F16 kwamen ook rakelings over.

En zo heb ik wellicht een “ invasie “ weten te voorkomen... :D :D