Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jeroen Bosch Ziekenhuis verrast door bezoek van therapiepaard Zippie

 
Profiel   

Dtv Nieuws
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Bij de geriatrie-afdeling van het Jeroen Bosch Ziekenhuis stonden ze wel even raar te kijken toen er ineens een paard de afdeling op kwam gelopen. Het bezoek werd geregeld door Stichting Vrienden van Jeroen Bosch Ziekenhuis en Stichting Therapiepaard Heesch.

“Zodat de mensen hier even kunnen vergeten dat ze ziek zijn”, vertelt Annouchka Verploegen, van Stichting Therapiepaard Heesch. “Zodat ze even aan iets anders kunnen denken. Veel mensen kunnen daar zo van ontspannen.” Haar minipaardje bracht eerder al bezoekjes aan verpleegtehuizen, maar een ziekenhuis is nog nooit eerder voorgekomen.

Rinus Ketelaars is een van de mensen op de afdeling, die dankzij Zippie een leuke middag heeft gehad. “Ik heb hier nog nooit een paard gezien”, zegt hij. “Ik vind het zo’n schatje. Het is niet te geloven.”

Bijpassende schoenen
Om veilig en hygiënisch het ziekenhuis binnen te komen, kreeg Zippie van te voren onder andere vier schoentjes aan. “We komen natuurlijk ook binnen, in een lift bijvoorbeeld. Dan is de vloer soms best glad en dat wil ik niet voor Zippie, maar ik wil ook niet dat ze de vloer beschadigd."

Volgens Verploegen gaat Zippie zelf ook graag op bezoek bij mensen. “Anders zou ze echt niet mee gaan. Dan zou ze al weigeren bij de deur, en dat is niet.” Ketelaars heeft in ieder geval nog een duidelijke boodschap: “Zippie is hier altijd welkom.”

Op de website van Dtv Nieuws is een filmpje te zien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 08:20 



 
Profiel   

Superleuk <3

Vraag me wel af hoe ze dat doen als ie gaat plassen :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 08:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen