Paardenstal gaat verloren bij brand in Boxmeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Paardenstal gaat verloren bij brand in Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 13:35

vermoedelijk een pyromaan, die kickt op het zien van de vlammen

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paardenstal gaat verloren bij brand in Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:22

Wat vreselijk!!
Ik heb je een pb gestuurd om een financiële bijdrage geleverd aan je.

Mocht je ervoor open staan kan er vast een crowdfunding worden gestart, als die er niet al is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:34

kyrkelover schreef:
Het waarom is ook iets wat wij ons afvragen. Het lijkt niet op iets van een kwajongens streek want dan ga je niet eerst een paar minuten staan kijken tot het hard genoeg fikt...


Pyromanen blijven vaak kijken bij hun "werk" dus wellicht zit het in die hoek..
Zijn er de afgelopen tijd meer branden in jullie omgeving geweest?
Echt verschrikkelijk! Gelukkig stonden de pony's buiten en is er niemand gewond geraakt!

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:58

Jolliegirl schreef:
Wat vreselijk!!
Ik heb je een pb gestuurd om een financiële bijdrage geleverd aan je.

Mocht je ervoor open staan kan er vast een crowdfunding worden gestart, als die er niet al is.

Is ze niet verzekerd dan? En als de dader gepakt wordt draait die voor de kosten op.

Dorien66

Berichten: 1649
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 13:04

pillow schreef:
Jolliegirl schreef:
Wat vreselijk!!
Ik heb je een pb gestuurd om een financiële bijdrage geleverd aan je.

Mocht je ervoor open staan kan er vast een crowdfunding worden gestart, als die er niet al is.

Is ze niet verzekerd dan? En als de dader gepakt wordt draait die voor de kosten op.

Geen verzekeringsmaatschappij die het volle pond aan schade zal uitkeren. En gevolgschade is al helemaal lastig te verhalen. De dader… pfff, áls die al gepakt wordt, moet het geen kale kip zijn. Voordat je je geld op je rekening hebt, ben je wel even bezig.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenstal gaat verloren bij brand in Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 14:09

Oh jeetje Yvonne, wat is dit akelig :(:) God zij dank waren de paarden buiten, maar dit gun je evengoed niemand.
Heel veel sterkte met de afwikkeling.

YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 14:17

Moderatoropmerking:
Delen van crowdfunding acties zijn op Bokt niet toegestaan.

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Paardenstal gaat verloren bij brand in Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 14:24

Verschrikkelijk om brand te krijgen, laat staan als het aangestoken is. Sterkte met het afhandelen van dit alles. Ik hoop dat ze de dader snel te pakken hebben. :knuffel:

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 18:20

Goed dat je het deelt. Ik heb ook gedoneerd. Hopelijk haal je het beoogde bedrag. En dan nog denk ik dat je niet helemaal uit de kosten komt. Heel veel sterkte de komende tijd.

Dorien66

Berichten: 1649
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:25

Moderatoropmerking:
Delen van crowdfunding acties zijn op Bokt niet toegestaan.

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paardenstal gaat verloren bij brand in Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 22:01

Ondanks dat de linkjes weggehaald worden, heb ik inmiddels de crowdfunding gevonden en gedoneerd.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 22:07

Jolliegirl schreef:
Ondanks dat de linkjes weggehaald worden, heb ik inmiddels de crowdfunding gevonden en gedoneerd.

Wil je mij de link in PB sturen? :)

Bah, brand is al vreselijk. Moedwillig is te erg.

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paardenstal gaat verloren bij brand in Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 22:08

Zal hem in mn onderschrift zetten. Dat is namelijk wel toegestaan

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 04:59

Jolliegirl schreef:
Ondanks dat de linkjes weggehaald worden, heb ik inmiddels de crowdfunding gevonden en gedoneerd.

Bedankt jolliegirl voor de link. Ik heb gedoneerd. Hoop dat je straks genoeg hebt om weer op te kunnen bouwen.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:51

Bedankt allemaal voor de lieve berichten en donaties!

Wat loef Jollie dat je het in je onderschrift gezet hebt, ik wist niet dat dit wel mocht.
Ik zal later nog een wat uitgebreider verslag doen, maar eerst veel regelwerk gezien Pinksteren er tussen zat.

De pony's staan sinds gisteren veilig op een andere locatie.

Afbeelding

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paardenstal gaat verloren bij brand in Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:08

Fijn dat je zo snel een plek hebt kunnen vinden voor de pony's.
En wat angstig dat de brand is aangestoken. Ik zou daar ook niet willen blijven, zolang de brandstichter(s) niet is gepakt. En ook al worden ze gepakt, staan ze meestal ook snel weer op straat.
Het enige dat dan wellicht nog helpt is met naam en toenaam op FB delen en waarschuwen.

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:14

Wat erg en wat schrikken. Gelukkig zijn de paarden er goed afgekomen.

Over de crowdfunding. Ik heb begrepen van een vriendin die het ook een keer nodig had voor haar dieren dat er enorm veel aan de strijkstok blijft hangen. Dat het dus beter recht streeks overgemaakt kan worden en dus alles goed terecht komt

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 11:33

anca schreef:
Wat erg en wat schrikken. Gelukkig zijn de paarden er goed afgekomen.

Over de crowdfunding. Ik heb begrepen van een vriendin die het ook een keer nodig had voor haar dieren dat er enorm veel aan de strijkstok blijft hangen. Dat het dus beter recht streeks overgemaakt kan worden en dus alles goed terecht komt


Ik geloof inderdaad wel dat er 1 belasting over betaalt moet worden en 2 een afdracht aan de site zelf.

Er blijft in ieder geval niks aan de strijkstok van mijn vriendin hangen, zij doet dit belangeloos.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 11:45

anca schreef:
Wat erg en wat schrikken. Gelukkig zijn de paarden er goed afgekomen.

Over de crowdfunding. Ik heb begrepen van een vriendin die het ook een keer nodig had voor haar dieren dat er enorm veel aan de strijkstok blijft hangen. Dat het dus beter recht streeks overgemaakt kan worden en dus alles goed terecht komt

Bij rechtstreeks overmaken zal er boven x-bedrag ook belasting over betaald moeten worden. Dat er een percentage afdracht naar het bedrijf achter de site gaat, lijkt me logisch.

Dreamboy

Berichten: 2420
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:01

pillow schreef:
Jolliegirl schreef:
Wat vreselijk!!
Ik heb je een pb gestuurd om een financiële bijdrage geleverd aan je.

Mocht je ervoor open staan kan er vast een crowdfunding worden gestart, als die er niet al is.

Is ze niet verzekerd dan? En als de dader gepakt wordt draait die voor de kosten op.


Weer zo'n rare reactie. Als zij dit wil doen, laat haar dan. Je hoeft niets te geven toch?

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:04

kyrkelover schreef:
anca schreef:
Wat erg en wat schrikken. Gelukkig zijn de paarden er goed afgekomen.

Over de crowdfunding. Ik heb begrepen van een vriendin die het ook een keer nodig had voor haar dieren dat er enorm veel aan de strijkstok blijft hangen. Dat het dus beter recht streeks overgemaakt kan worden en dus alles goed terecht komt


Ik geloof inderdaad wel dat er 1 belasting over betaalt moet worden en 2 een afdracht aan de site zelf.

Er blijft in ieder geval niks aan de strijkstok van mijn vriendin hangen, zij doet dit belangeloos.


Ik bedoel ook zeker jou vriendin hier niet mee hoor. Maar de afdracht aan de site was meer dan dat wij toen konden bedenken. En dat vonden wij jammer ipv het goede doel er mee te steunen.

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:11

Dreamboy schreef:
Weer zo'n rare reactie. Als zij dit wil doen, laat haar dan. Je hoeft niets te geven toch?


Laat gaan joh ;)

Zelfs mijn partner heeft mn donatiebedrag verdubbeld omdat hij het ermee te doen heeft.


Laat iedereen lekker doen wat ze willen

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:18

Ooh verschrikkelijk!
Dat iemand dit moedwillig heeft veroorzaakt maakt het des te verdrietiger.
Een geluk bij een ongeluk dat de dieren niet op stal waren en fijn dat ze nu op een andere plek staan maar pfoe, wat moet dit heftig voor je zijn!
Heel veel sterkte gewenst en hopelijk kan de dader snel opgepakt worden.

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Paardenstal gaat verloren bij brand in Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:20

Je paarden staan er iig goed bij, dat is fijn!

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:46

Dreamboy schreef:
pillow schreef:

Is ze niet verzekerd dan? En als de dader gepakt wordt draait die voor de kosten op.


Weer zo'n rare reactie. Als zij dit wil doen, laat haar dan. Je hoeft niets te geven toch?


Ik denk dat het wel een goede vraag is. Niet als verwijt naar TS, maar wel om te weten of - als je zelf een iets ergens zou willen huren - het antwoord moet meenemen in je overwegingen.

Als het antwoord nl is dat je zo'n stal niet kúnt verzekeren omdat het niet bij een woonhuis ligt (ik meen dat begrepen te hebben, correct me if I'm wrong), dan is dat wel iets om over na te denken.

Normaalgesproken heb je als eigenaar van een huis een brandverzekering incl. inboedel en daarnaast een inboedelverzekering (voor diefstal). Die verzekeringen gelden ook voor de opstallen bij zo'n huis, maar dan vaak wel al met beperkingen. Een duur schilderij in je huis kun je nog verzekeren, hang je 'm in je schuur dan zal dat niet lukken, bv. Want in een schuur breek je over het algemeen makkelijker in, én hij fikt misschien eerder af.

Hoe het zit als je ergens iets huurt (ik begrijp tenminste dat het stalgebouw geen eigendom was van TS), of je dan je eigen kostbaarheden (want zadels zijn sowieso al geen gewone inboedel als ze boven een bepaalde waarde uitkomen) daar kunt verzekeren, of dat jouw 'inboedel' meetelt op een brandverzekering van de eigenaar van het gebouw, zijn allemaal dingen die een hoop mensen mogelijk van te voren niet bedenken of navragen als ze ergens 'in eigen beheer' gaan staan. Want dat is voor velen wel het ideaal.

TS: fijn dat je een goede plek hebt gevonden voor je paarden!