Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS Kampioenschap ZZ-Zwaar: titel voor Kirsten Brouwer

 
Profiel   

KNHS
Sport

[ img ]
Kirsten Brouwer met Lightning Star tijdens het NK 2023.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie


In het ZZ-Zwaar bleek Kirsten Brouwer een maatje te groot voor de concurrentie. De amazone uit Den Bosch scoorde 77,51 procent in de kür op muziek en stond daarmee bij alle drie de juryleden op de eerste positie. Het zilver was voor Dinja van Liere, Daniëlle Heijkoop was goed voor brons.

“Ik was superblij met Lightning Star”, vertelt de kersverse Nederlandse kampioen. “Ik ben ZZ-Zwaar gaan rijden om ervaring op te doen, want buiten de jongepaardenwedstrijden heeft ze nog maar heel weinig gezien. Lightning Star groeit er helemaal in. Gisteren liep ze al een hele goede proef, in de kür heb ik ook heel fijn kunnen rijden. Het voelde als een ontspannen ronde, waarin ik tijd over had om na te denken. Met deze merrie kan ik altijd heel fijn rijden.”

Bijzonder paard
“De kür op muziek was in de hoofdbaan en ze heeft wel eerder in zulke stadions gelopen, maar het was toch wel even heftig voor haar. Ik had voor de zekerheid al wat meer tijd genomen met losrijden, toch kon ik hier en daar nog wel wat spanning voelen. Het bijzondere aan Lightning Star is dat ze alsmaar doorgaat en het altijd voor me doet. Voor mij is dit echt een heel bijzonder paard.”

Goede generale
Brouwer mikt met de Ferguson-dochter op het WK voor Jonge Dressuurpaarden dat in augustus in Ermelo plaatsvindt. “Dat is het belangrijkste doel voor dit jaar en daar is het NK een mooie oefening voor. We moeten nog twee selecties rijden en dan mag ze hopelijk in augustus weer pieken.”

Podiumplekken
Dinja van Liere reed met de hengst Lowlands (v. Millennium) naar de zilveren medaille. Haar kür werd met 76,10 procent gewaardeerd en dat was voldoende om Daniëlle Heijkoop op afstand te houden. Heijkoop reed met Mac Toto USB (v. Glock’s Toto Jr.) naar 74,99 procent en stelde daarmee een bronzen medaille veilig in het KNHS Kampioenschap.

Uitslag Hengstenstation Van Uytert ZZ-Zwaar Kür op muziek:
1. Kirsten Brouwer (Gameren) - Lightning Star (v. Ferguson), 77.517%
2. Dinja van Liere (Uden) - Lowlands 3 (v. Millennium), 76.108%
3. Danielle Heijkoop (Rotterdam) - Mac Toto (v. Glock's Toto Jr. N.O.P.), 74.992%

ZZ-Zwaar KNHS kampioenschap:
Goud Kirsten Brouwer - Lightning Star (v. Ferguson), 73.666%/77.517% 151.183
Zilver Dinja van Liere - Lowlands 3 (v. Millennium), 72.142%/76.108% 148.250
Brons Danielle Heijkoop - Mac Toto (v. Glock's Toto Jr. N.O.P.), 70.476%/74.992% 145.468

Klik hier voor de uitslagen.



Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 27-05-23 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Foto gewijzigd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 19:06 



 
Profiel   

Wat een heerlijk paard (en combinatie uiteraard)! Wat beweegt deze merrie makkelijk. Genot om naar te kijken. Hoop dat ze geselecteerd worden voor het WK jonge paarden en hier ook mooie resultaten kunnen neerzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 23:26 



 
Profiel   

Britt Dekker zou toch ook aan de start komen met George?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 10:26 



 
Profiel   

Klopt, die startte in de kleine finale, niet in de kür.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 10:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen