Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Organisatie Ride&Run bedenkt truc om regels te omzeilen

 
Profiel   

pillow schreef
Het evenement zou 16 juli plaatsvinden, dan is de kraamkamer al weer leeg hoor. Die 50 ruiters en lopers gaan over de ruiterpaden. De entourage er omheen is niet in het bos. De eigenaar van het terrein heeft niet gezorgd dat het niet door mocht gaan. Dat was die beroepsprocedeerder die alle vergunningen napluist op fouten.


De natuurexpert dit :j

Dieren hebben geen kalender. Die zien niet; 16 juli, oh, dan is het voorbij kom allemaal volwassen, uit huis en foetsie. Het ligt aan het weer, aan de omstandigheden. En per diersoort. Broedseizoen loopt 'globaal' van 15 maart t/m 15 juli, maar kan langer of korter zijn afhankelijk van weersomstandigheden en verschilt per soort. Een bosuil is bijvoorbeeld al heel vroeg, terwijl bepaalde valken soorten pas veel later beginnen. En dan hebben we het alleen nog over broedvogels.

Maar dan nog zal je naar het grotere plaatje moeten kijken. Dit evenement is opzichzelfstaand wellicht niet zo'n groot probleem. Maar als je één evenement toestaat in een periode waarin dat niet wenselijk is, dan zullen een hoop anderen willen volgen. En dan heb je toch weer een hele opstapeling van evenementen en dus meer verstoringen.

Overigens zal elk natuurgebied/ provincie dat weer anders aanpakken. Ook afhankelijk van de soorten die er in die gebieden zitten en de doelstellingen die bepaalde gebieden hebben.


Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 30-05-23 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:36 



 
Profiel   

Mensen doen net alsof het door de beheerders is verboden. Geert Starre is niet de beheerder. En zijn stichting Natuurbeschermingswacht Meppel is ook geen beheerder.

Dit is net zo'n mannetje als Johan Vollenbroek en vroeger ook Volkert Van der Graaf voordat die laatste ging schieten.
Het zijn beroeps procedeerders. Mensen die er hun hobby of werk van hebben gemaakt om alle vergunningen aan te vechten. Daarbij gebruik makend van voornamelijk Europese regeltjes.

Een ander project van dit soort lui is nu het tegen houden van verduurzamingsplannen.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/247695 ... en-kabinet

Procederen om het procederen en dit verkopen met een mooi verhaal zodat ze een deel van de publieke opinie achter zich krijgen. En dankzij de habitatrichtlijn kunnen ze hier mee door gaan en velen verdienen er een behoorlijke boterham mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:36 



 
Profiel   

Loretta schreef
Mensen doen net alsof het door de beheerders is verboden. Geert Starre is niet de beheerder. En zijn stichting Natuurbeschermingswacht Meppel is ook geen beheerder.

Dit is net zo'n mannetje als Johan Vollenbroek en vroeger ook Volkert Van der Graaf voordat die laatste ging schieten.
Het zijn beroeps procedeerders. Mensen die er hun hobby of werk van hebben gemaakt om alle vergunningen aan te vechten. Daarbij gebruik makend van voornamelijk Europese regeltjes.

Een ander project van dit soort lui is nu het tegen houden van verduurzamingsplannen.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/247695 ... en-kabinet

Procederen om het procederen en dit verkopen met een mooi verhaal zodat ze een deel van de publieke opinie achter zich krijgen. En dankzij de habitatrichtlijn kunnen ze hier mee door gaan en velen verdienen er een behoorlijke boterham mee.


Ach, ik ben dan voornamelijk blij dat ze hun boterham-verdien-talenten inzetten voor natuurbehoud. En vanaf de andere kant bekeken: als ik Moeder Natuur zou zijn zou ik liever een beroepsprocedeerder voor me hebben willen vechten dan een hippie met een spandoek, even l*llig gezegd.

Door dit soort topics wordt emigreren naar een boshut in Scandinavië ofzo toch net elke keer weer een beetje aantrekkelijker... Zo klaar met dat absurde antropocentrisme hier in NL.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:57 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Loretta schreef
Mensen doen net alsof het door de beheerders is verboden. Geert Starre is niet de beheerder. En zijn stichting Natuurbeschermingswacht Meppel is ook geen beheerder.

Dit is net zo'n mannetje als Johan Vollenbroek en vroeger ook Volkert Van der Graaf voordat die laatste ging schieten.
Het zijn beroeps procedeerders. Mensen die er hun hobby of werk van hebben gemaakt om alle vergunningen aan te vechten. Daarbij gebruik makend van voornamelijk Europese regeltjes.

Een ander project van dit soort lui is nu het tegen houden van verduurzamingsplannen.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/247695 ... en-kabinet

Procederen om het procederen en dit verkopen met een mooi verhaal zodat ze een deel van de publieke opinie achter zich krijgen. En dankzij de habitatrichtlijn kunnen ze hier mee door gaan en velen verdienen er een behoorlijke boterham mee.


Ach, ik ben dan voornamelijk blij dat ze hun boterham-verdien-talenten inzetten voor natuurbehoud. En vanaf de andere kant bekeken: als ik Moeder Natuur zou zijn zou ik liever een beroepsprocedeerder voor me hebben willen vechten dan een hippie met een spandoek, even l*llig gezegd.

Door dit soort topics wordt emigreren naar een boshut in Scandinavië ofzo toch net elke keer weer een beetje aantrekkelijker... Zo klaar met dat absurde antropocentrisme hier in NL.

Mijn ervaring is dat mensen die het hardst roepen dat ze weg willen niet gaan. Naar een ander kijken en zeggen wat die fout doet of moet laten is veeeeeel makkelijker dan je eigen leven leiden en daadwerkelijk of the grid gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:05 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Door dit soort topics wordt emigreren naar een boshut in Scandinavië ofzo toch net elke keer weer een beetje aantrekkelijker... Zo klaar met dat absurde antropocentrisme hier in NL.


Als je het gedrag van een kleine groep mensen zoveel impact laat hebben, dan is dat misschien idd wel beter ..?
Ik denk nog steeds dat de meeste mensen best welwillend zijn :j maar misschien ben ik hierin naief..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:06 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Door dit soort topics wordt emigreren naar een boshut in Scandinavië ofzo toch net elke keer weer een beetje aantrekkelijker... Zo klaar met dat absurde antropocentrisme hier in NL.


Als je van strakke regeltjes houdt dan moet je zeker niet naar Zweden gaan, daar hebben ze namelijk het allemnsrecht. Dus ik snap dan even niet waarom je naar een boshut in Skandinavie wilt.

Ik zou juist eerder willen emigreren omdat ik die eindeloze betutteling zat ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:14 



 
Profiel   

Oké wauw, wel grappig dat één zinnetje zoveel reacties losmaakt en de rest genegeerd wordt. Ik heb nergens gezegd dat ik ga, alleen dat het aantrekkelijker wordt. Dus jullie invulling dat ik hard brul maar niks doe klopt een soort van wel/niet? Denk ik? Ingewikkelde materie dit!

Punt is dat mensen nou eenmaal graag zeiken en roeptoeteren maar niet stil staan bij het volledige plaatje. Ik vast ook niet hoor. Maar vind Janouk wel een mooi voorbeeld om te volgen, daar loop ik liever achteraan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:39 



 
Profiel   

Die "betutteling" is anders wel duidelijk nodig om de natuur nog een beetje ruimte en rust te kunnen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:42 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Oké wauw, wel grappig dat één zinnetje zoveel reacties losmaakt en de rest genegeerd wordt. Ik heb nergens gezegd dat ik ga, alleen dat het aantrekkelijker wordt.

zoveel = 2 reacties :j

Citaat
Dus jullie invulling dat ik hard brul maar niks doe klopt een soort van wel/niet? Denk ik? Ingewikkelde materie dit!

Jullie = Loretta?

:)
Het komt misschien doordat je zei "zo klaar met dat absurde antropocentrisme" dat ik ervanuit ging dat je het echt heel vervelend vond :) maar dan zal het meevallen?

Hippie met een spandoek.. nou ja, die doen ook hun best, denk ik dan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:47 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Die "betutteling" is anders wel duidelijk nodig om de natuur nog een beetje ruimte en rust te kunnen geven.


Mooie! Als we alles en iedereen maar z'n gang lieten gaan zouden we binnen de kortste keren héél nare situaties krijgen. Waarschijnlijk eerst alleen voor de dieren en de natuur zelf, maar dat gaat natuurlijk heel snel z'n weerslag hebben op de mens. Moet je eens kijken hoe hard mensen nu al op de achterste benen staan bij prijsstijgingen, nou, als chocolade zometeen 100 euro per reep kost omdat de bijen die de cacaoplanten helpen vrijwel uitgestorven zijn zal de wereld (ook letterlijk) te klein zijn.

Natuurlijk is dit wel een scenario die ver van de R&R af lijkt te staan. Maar 'every journey begins with a single step', daar ben ik echt van overtuigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:48 



 
Profiel   

Cer schreef
VuurVleugels schreef
Oké wauw, wel grappig dat één zinnetje zoveel reacties losmaakt en de rest genegeerd wordt. Ik heb nergens gezegd dat ik ga, alleen dat het aantrekkelijker wordt.

zoveel = 2 reacties :j

Citaat
Dus jullie invulling dat ik hard brul maar niks doe klopt een soort van wel/niet? Denk ik? Ingewikkelde materie dit!

Jullie = Loretta?

:)
Het komt misschien doordat je zei "zo klaar met dat absurde antropocentrisme" dat ik ervanuit ging dat je het echt heel vervelend vond :) maar dan zal het meevallen?

Hippie met een spandoek.. nou ja, die doen ook hun best, denk ik dan :)


Eens hoor, en beter hippies met spandoeken dan mensen die niks doen op de bank thuis puur en alleen omdat ze het gezeik en gedoe vinden.

Kan je niet iets heel erg vervelend vinden, maar tegelijkertijd andere belangen af moeten wegen waardoor je toch tot de conclusie komt dat het willen oplossen van datgene wat je heel erg vervelend vind niet de goede keuze is op dit moment? Of moet het één of het ander? ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:50 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Kan je niet iets heel erg vervelend vinden, maar tegelijkertijd andere belangen af moeten wegen waardoor je toch tot de conclusie komt dat het willen oplossen van datgene wat je heel erg vervelend vind niet de goede keuze is op dit moment? Of moet het één of het ander? ;)

Uhm, ik weet niet precies wat je bedoelt :) maar het is offtopic denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:52 



 
Profiel   

Cer schreef
VuurVleugels schreef
Kan je niet iets heel erg vervelend vinden, maar tegelijkertijd andere belangen af moeten wegen waardoor je toch tot de conclusie komt dat het willen oplossen van datgene wat je heel erg vervelend vind niet de goede keuze is op dit moment? Of moet het één of het ander? ;)

Uhm, ik weet niet precies wat je bedoelt :) maar het is offtopic denk ik?


= ik vind het heel erg vervelend, maar er spelen andere dingen waardoor emigreren naar een boshut in Scandinavië (was maar een voorbeeld mensen) nu niet de goede keuze zou zijn ;)

Maar inderdaad, redelijk off topic. Terug naar de kraamkamer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:54 



 
Profiel   

Het is toch altijd wel typisch. Wanneer een multinational of in het geval van evenementen de formule 1 de regels omzeilt dan hoor je weinig weerstand.
Wanneer een kleine organisator dat doet dan is Bokt te klein.

Want laten we wel wezen. De regels worden hier omzeilt, niet overtreden. Het zijn strikt genomen niet meer dan 50 verschillende ruiters die een buitenrit gaan maken. Iets wat gewoon is toegestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:36 



 
Profiel   

Cer schreef
Jullie = Loretta?

:)
Het komt misschien doordat je zei "zo klaar met dat absurde antropocentrisme" dat ik ervanuit ging dat je het echt heel vervelend vond :) maar dan zal het meevallen?

Hippie met een spandoek.. nou ja, die doen ook hun best, denk ik dan :)


Ben ik nu opeens de enige?
De rest is stil op het moment, ik weet ook niet waarom. Maar duidelijk ben ik niet de enige met dit standpunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:38 



 
Profiel   

Loretta schreef
Het is toch altijd wel typisch. Wanneer een multinational of in het geval van evenementen de formule 1 de regels omzeilt dan hoor je weinig weerstand.
Wanneer een kleine organisator dat doet dan is Bokt te klein.


Waar bazeer je dat op?

Want iedereen die nu piept heeft staan juichen bij 't andere? Ik gok juist dat degene die vallen over deze kleine organisatie al helemaal tegen het hele formule 1 gedoe waren. Ik in iedergeval wel. Maar dat lees je nu niet want nu gaat het om een paard gerelateerd topic. Open er eentje over de formule 1 situatie toen en je krijgt vanzelf je commentaar.

Er is enorme weerstand geweest tegen het formule 1 gebeuren all over. Het heeft alleen niets geholpen, dat is jammer.


Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 30-05-23 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:48 



 
Profiel   

Loretta schreef
Ben ik nu opeens de enige?
De rest is stil op het moment, ik weet ook niet waarom. Maar duidelijk ben ik niet de enige met dit standpunt.

Nee ik las het verkeerd, het was Sunnda die specifiek op Vuurvleugels reageerde met roepen, waar dan brullen van gemaakt werd (denk ik)
Excuus Loretta :j

ik ben altijd wel gefascineerd door uitingen als "zoveel" en "jullie" als in mijn idee het helemaal niet zoveel reacties of mensen betreft, vandaar dat ik het vroeg :j
Net zoals dat het nu lijkt alsof de meerderheid van NL absurd antropocentrisch is...
Maar dat is geheel offtopic.

En volgens mij ben je niet perse de enige met dat standpunt toch?
Ik denk dat er teveel mensen zijn cq te weinig natuur en dat de overlastbeperking ook vanuit de organisaties kan komen (zoals afval enzo)

Daarnaast was ik benieuwd hoe het zat met het broedseizoen (dat kan lopen tot augustus) of dat als de route gewijzigd zou worden of het dan na augustus wel kan, of dan nog steeds niet gaat (vanwege dat hek)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:49 



 
Profiel   

_San87_ schreef
De innovaties in de F1 worden gebruikt om de personenauto's te verbeteren, zowel motorisch als op brandstofgebied. Dus er zit wel waarde aan dergelijke evenementen.
Maar ik snap wel dat het dubbel voelt.


De formule 1 is wel genoemd hier.
Ik vind het jammer dat ze die innovaties niet kunnen doen zonder de races, maar dat zal vnl met geld te maken hebben.
Als het alleen om wetenschappers zou gaan, zonder commerciele sponsoring, kom je niet zo ver denk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:50 



 
Profiel   

Cer schreef
_San87_ schreef
De innovaties in de F1 worden gebruikt om de personenauto's te verbeteren, zowel motorisch als op brandstofgebied. Dus er zit wel waarde aan dergelijke evenementen.
Maar ik snap wel dat het dubbel voelt.


De formule 1 is wel genoemd hier.
Ik vind het jammer dat ze die innovaties niet kunnen doen zonder de races, maar dat zal vnl met geld te maken hebben.
Als het alleen om wetenschappers zou gaan, zonder commerciele sponsoring, kom je niet zo ver denk?


Die innovaties zijn voornamelijk voor verbrandingsmotoren. Iets waar men toch graag van af wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:54 



 
Profiel   

Cer schreef
_San87_ schreef
De innovaties in de F1 worden gebruikt om de personenauto's te verbeteren, zowel motorisch als op brandstofgebied. Dus er zit wel waarde aan dergelijke evenementen.
Maar ik snap wel dat het dubbel voelt.


De formule 1 is wel genoemd hier.
Ik vind het jammer dat ze die innovaties niet kunnen doen zonder de races, maar dat zal vnl met geld te maken hebben.
Als het alleen om wetenschappers zou gaan, zonder commerciele sponsoring, kom je niet zo ver denk?

Die races zorgen voor het geld om te kunnen innoveren :).

Ik noemde F1 ook alleen maar omdat het door iemand anders opgeworpen werd, trouwens.

Loretta schreef
Cer schreef
De formule 1 is wel genoemd hier.
Ik vind het jammer dat ze die innovaties niet kunnen doen zonder de races, maar dat zal vnl met geld te maken hebben.
Als het alleen om wetenschappers zou gaan, zonder commerciele sponsoring, kom je niet zo ver denk?


Die innovaties zijn voornamelijk voor verbrandingsmotoren. Iets waar men toch graag van af wil.

Correctie, fossiele brandstoffen willen 'ze' vanaf. F1 is ook bezig met bijvoorbeeld motoren die lopen op waterstof.

En zo lang fossiele brandstof nog de nummer 1 brandstof is, zijn ook innovaties op dat gebied handig.


Laatst bijgewerkt door _San87_ op 30-05-23 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:04 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Die races zorgen voor het geld om te kunnen innoveren :).

Ja precies wat ik al aannam :j

Toch jammer want de race op zich lijkt mij dan wel weer belastend.. maar goed, het is geen ride&run :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:04 



 
Profiel   

_San87_ schreef
En zo lang fossiele brandstof nog de nummer 1 brandstof is, zijn ook innovaties op dat gebied handig.


Dan is het nog steeds vreemd dat het perse in Zandvoort pal naast een natura 2000 gebied moest en st het niet in Assen plaats kon vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:06 



 
Profiel   

Als Zandvoortse weet ik iets meer van de historie. Er wordt al sinds 1930 geraced door de straten van Zandvoort; stratencircuit. Op 7 augustus 1948 vond de eerste autorace, toen nog onder de naam Grand Prix van Zandvoort, plaats op het circuit van Zandvoort. Eerste Grand Prix Formule 1 was in 1952.
Het natura 2000 gebied is later aangewezen. Mijn paard heeft jaren in het binnencircuit gestaan: uit ervaring weet ik dat de dieren gewend zijn aan de activiteiten op het circuit. De wilde dieren zoeken hun veilige plekken daar waar de mensen niet komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:16 



 
Profiel   

Maar dat een natura gebied later aangewezen wordt, maakt toch niet uit? Het is aangewezen en het circuit ligt ernaast.
Als dat schade oplevert aan een naturagebied, dan kan daar niet meer geraced worden, lijkt mij?

Edit: ik heb een stukje nagelezen maar wat een gedoe is dat zeg.
omdat er voorheen een vergunning was afgegeven om jaarrond het circuit te gebruiken en de nieuwe vergunning slechts 337 dagen betreft mag Zandvoort voor het vermindert aantal dagen gewoon gebruikt worden voor het racen met niet electrische auto's.
Het economisch belang weegt zwaarder...

Ik vind het een raar verhaal, de natuur laat zich niet in dagen sturen, dus als de uitstoot te hoog zou zijn, is dat ook te hoog tijdens die 337 dagen, zou ik denken.. Of het moet niet per dag gaan, maar dat de natuur in de tussenliggende dagen genoeg rust krijgt om te herstellen ofzo?

https://www.raadvanstate.nl/@132370/nat ... zandvoort/

Dan zou je denken dat als de R&R eerder ook een vergunning had, dat dit nu weer zou mogen. Als ze nooit eerder een vergunning hadden, dan worden ze nu voor het eerst getoetst..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:18 



 
Profiel   

Citaat
Het is toch altijd wel typisch. Wanneer een multinational of in het geval van evenementen de formule 1 de regels omzeilt dan hoor je weinig weerstand.
Wanneer een kleine organisator dat doet dan is Bokt te klein.

Want laten we wel wezen. De regels worden hier omzeilt, niet overtreden. Het zijn strikt genomen niet meer dan 50 verschillende ruiters die een buitenrit gaan maken. Iets wat gewoon is toegestaan.


Amen _/-\o_
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen