Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Organisatie Ride&Run bedenkt truc om regels te omzeilen

 
Profiel   

Nieuwsredactie schreef
Marieke Elsenaar geeft meer uitleg in een filmpje op de website van RTV Drenthe


Wat is die Wenda een mooi mens! Geeft heel duidelijk haar mening, terwijl ze ook respectvol blijft naar Hans. Vind ik knap :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:49 



 
Profiel   

SARINO schreef
( tenzij je formule 1 organiseerd ,dan gelden er andere regels.........) Welkom in Vernederland.


Dat is nog wel het meest kromme er aan. Die leuke kleine evenementen worden allemaal om zeep geholpen. Maar de Formule 1 met veel meer stikstof, lawaai en drukte mag gewoon door gaan.

Dat mogen de mensen die er hier schande van spreken dat deze ride en run op een andere manier wel door gaat wel eens uit leggen. Maar volgens mij is dat niet uit te leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:56 



 
Profiel   

Loretta schreef
SARINO schreef
( tenzij je formule 1 organiseerd ,dan gelden er andere regels.........) Welkom in Vernederland.


Dat is nog wel het meest kromme er aan. Die leuke kleine evenementen worden allemaal om zeep geholpen. Maar de Formule 1 met veel meer stikstof, lawaai en drukte mag gewoon door gaan.

Dat mogen de mensen die er hier schande van spreken dat deze ride en run op een andere manier wel door gaat wel eens uit leggen. Maar volgens mij is dat niet uit te leggen.

De innovaties in de F1 worden gebruikt om de personenauto's te verbeteren, zowel motorisch als op brandstofgebied. Dus er zit wel waarde aan dergelijke evenementen.

Maar ik snap wel dat het dubbel voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 18:14 



 
Profiel   

Vergeet niet dat dit evenement plaats zou moeten vinden op ruiterpaden. Waar mensen toch wel rijden, en wandelen. Het is niet alsof je dwars door de natuur gaat banjeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 18:35 



 
Profiel   

Echte natuur hoef je niet te beschermen... Wij zouden onszelf moeten beschermen tegen echte natuur :') .

De stukjes beheerde groenstroken die we hebben moeten we zuinig op zijn, maar ook zeker niet teveel afsluiten naar mijn mening. Beesten passen zich aan, wennen aan de omgeving waarin ze opgroeien. Is die druk, dan wennen ze aan de drukte. Lijkt me nuttig in zo'n klein land als Nederland..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 20:30 



 
Profiel   

Wintu schreef
pillow schreef
Om het even bij Ridw en Run te houden. Volgens mij zei die vrouw dat het om 15 combinaties ging en geen 50. Het broedseizoen zou nu tot 1 oktober zijn? Deze deelnemers gaan niet van de paden af dus daar heeft geen enkele broedende vogel last van. Het is een ruiter met een loper er naast, dus enig geluid is er ook niet. Ik denk dat een groepje kakelende en schreeuwende gezinnen voor meer overlast zorgt.


Misschien is het al door voorgaande organisatoren van evenementen verknald en houden ze nu de poot stijf. Sowieso is men sinds corona strenger geworden.

Ik zou niet weten door wat voor evenement dat verknald geweest moet zijn, zoveel zijn daar niet. Het is gewoon die van der Starre die het voor de rechter heeft gesleept, meer niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 20:37 



 
Profiel   

pillow schreef
Wintu schreef


Misschien is het al door voorgaande organisatoren van evenementen verknald en houden ze nu de poot stijf. Sowieso is men sinds corona strenger geworden.

Ik zou niet weten door wat voor evenement dat verknald geweest moet zijn, zoveel zijn daar niet. Het is gewoon die van der Starre die het voor de rechter heeft gesleept, meer niet.

Hij doet z'n naam wel eer aan :=.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 20:40 



 
Profiel   

JudithGigi schreef
De enige stukken "natuur" hier in de buurt kun je op geen enkele dag in alle rust zijn, dat is elke dag weer een parade van wandelaars en mountainbikers.


Jij kunt er niet rustig zijn omdat er wandelaars en fietsers zijn. Maar die willen bij voorkeur ook ergens 'rustig zijn' anders waren ze ergens op de markt gaan staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 21:21 



 
Profiel   

pillow schreef
Wintu schreef


Misschien is het al door voorgaande organisatoren van evenementen verknald en houden ze nu de poot stijf. Sowieso is men sinds corona strenger geworden.

Ik zou niet weten door wat voor evenement dat verknald geweest moet zijn, zoveel zijn daar niet. Het is gewoon die van der Starre die het voor de rechter heeft gesleept, meer niet.


Mtb evenementen en clubs. Hebben het een en ander vernield. Ruimen rommel niet op achteraf, hebben afzettingen vernield, wedstrijden op niet daarvoor bestemde paden en conflict daardoor met andere gebruikers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 00:26 



 
Profiel   

Ik vind het heel erg dubbel. Ik snap idd heel goed dat de organisatie teleurgesteld was in het antwoord.
Aan de andere kant moeten we voorzichtig om gaan met het kleine beetje natuur in Nederland dat we nog hebben. We zijn met ruim 17 miljoen mensen en fokken flink door, dus er is steeds minder plaats voor natuur.
En als je dan sommige reacties in dit topic leest, dan zie je hoeveel egoisme er bij de mens naar boven komt wanneer er een evenement niet door gaat.
Ik zie hier in de omgeving ook hoeveel schade er aan de natuur ontstaat door de mens.. En nee, daar hoef je echt geen "natuurwappie" voor te zijn.
De mens denkt graag vooral aan zijn of haar eigenbelang en vergeet daarbij dat dieren en natuur ook rechten heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 04:40 



 
Profiel   

Precies Cayenne,

Het antwoord is nee en ik vind het geen schouderklopje waard dat ze nu achterpoortjes gaat gebruiken om het toch door te laten gaan. Voor mij verliest ze het sympathie en komt nu echt over als een stampvoetende kleuter.

Ga later in het jaar, zoek een andere locatie of wees op een andere manier creatief dan regels negeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 07:00 



 
Profiel   

Mondy schreef
speurneusc schreef
toch frapant is dat je de zeldzaamste salamanders, nl. orchidee soorten, bijzonderste uilen, vleermuizen vind op de vliegbasissen van de luchtmacht en naar bv vliegveld zestienhoven. Hebben zoooooveel last van de straaljagers helicopters vliegtuigen etc.


De reden dat op die plekken de natuur het zo goed doet is juist omdat er weinig tot geen mensen zijn. Zelfde bij schietbanen. De geluiden wennen ze aan, en het is er voor hun verder veilig gebied.

Door dit soort acties ga je denk ik alleen maar meer sluitingen in bossen krijgen..


Dat dus. Weinig mensen, geen mensen buiten paden, geen loslopende honden... Geen verstoringen. Geluid van verkeer kunnen ze prima aan wennen, het gaat om fysieke aanwezigheid van de mens (al dan niet op de fiets of te paard) dat meer verstoring en stress geeft.

Waarom kan 't evenement niet gewoon later worden georganiseerd? Triest dat pp deze manier de regels worden omzeilt en er toch meer druk op de natuur wordt gehouden. Vroegah kon het misschien, maar inmiddels is 't veel drukker met alles. Want dit is een evenement met paarden, maar dan heb je nog tig evenementen voor mountainbike, fietsers, wandelaars, hondenbezitters, skaters, nordikwalkers en ga zo maar door....

Door dit soort acties en eigen initiatieven kunnen uiteindelijk voor volledige afsluiting van gebieden zorgen. Snijden ze zichzelf en anderen mee in de vingers...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 07:49 



 
Profiel   

Als je even bekijkt hoe groot dat DFW is en hoeveel vierkante meter daarvan toegankelijk is voor mensen, de paden dus, dan heeft de natuur heel veel ruimte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:06 



 
Profiel   

Maar wat is nu uiteindelijk de reden dat het niet door mocht gaan?

Want het broedseizoen, daar kan je dan nog op wachten (alhoewel, ik haal van de site van de vogelbescherming dat het broedseizoen loopt van 15 mrt tot 15 juli, de R&R zou 16 juli zijn). Er zijn vogels die broeden tot augustus. Dus dan kan het daarna.

Maar als er een hek verplaast is waardoor de route door natura2000 gebied gaat, dan moet de route anders, of het kan heel niet.

Is dat nog toegelicht, wat de precieze reden is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:17 



 
Profiel   

Afgelopen weekend nog zijn wij wel 100 wandelaars van 1 of andere tocht tegengekomen en dat kon wel gewoon. Heel irritant, want die liepen dus ook op het ruiterpad als er een tweede pad naast liep. Veel gedeelde paden ook waar ze gewoon 3-4 man breed het hele pad in namen en pas op het laatste moment aan de kant gingen. Maar ook wel gewoon hele gezellige mensen allemaal. Maar ik snap gewoon niet hoe dat dan wel mag en een evenement met minder mensen mag ineens niet. Dat is gewoon krom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:24 



 
Profiel   

Cer schreef
Is dat nog toegelicht, wat de precieze reden is?


Als je het discussieprogramma kijkt dan zie je dat het grootste probleem vooral de ingewikkeldheid van regels zijn. Waardoor het vooral voor kleine evenementen organisatoren onmogelijk is geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:27 



 
Profiel   

Ik zie het zo................

Het natuurgebied is in deze maanden een kraamkamer van de natuur..........

De organisatie vraagt aan of ze op bezoek mogen komen in de kraamkamer met 50 paarden, 50 ruiters, 50 hardlopers/fietsers en de hele entourage daar omheen: grof geteld zo'n 150 mensen.......

De kraamverzorger (de natuurbeheerder), zegt nee, nu niet, wacht een aantal weken, dan zijn jullie welkom. De baby's zijn nu te klein om te vluchten, jullie geven een te grote druk in het gebied nu en verstoren de dieren.

Wat zegt de organisatie: ........wij doen het toch, of jullie nu willen of niet: wij komen op bezoek, want op het geboortekaartje staat dat we welkom zijn in kleine groepjes, dus........ 8)7


Ik vind dit echt niet kunnen :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:29 



 
Profiel   

Jorex schreef
Afgelopen weekend nog zijn wij wel 100 wandelaars van 1 of andere tocht tegengekomen en dat kon wel gewoon. Heel irritant, want die liepen dus ook op het ruiterpad als er een tweede pad naast liep. Veel gedeelde paden ook waar ze gewoon 3-4 man breed het hele pad in namen en pas op het laatste moment aan de kant gingen. Maar ook wel gewoon hele gezellige mensen allemaal. Maar ik snap gewoon niet hoe dat dan wel mag en een evenement met minder mensen mag ineens niet. Dat is gewoon krom.


Was dat wel een goed gekeurd evenement of hadden ze ook een loop hole gevonden? Was daar wel een vergunning voor?

Of kwamen die niet op Natura 2000 gebied?

Er zou een goede reden voor kunnen zijn natuurlijk.

@janouk _/-\o_

Maar he. We hebben HET RECHT om er te mogen zijn en WIJ houden ons aan de regels en netjes op de paden dussss.... En zo vind iedereen dat het niet voor hen geldt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:29 



 
Profiel   

janouk schreef
Het natuurgebied is in deze maanden een kraamkamer van de natuur..........

Is dat tot 15 juli of tot eind augustus?

Citaat
De kraamverzorger (de natuurbeheerder), zegt nee, nu niet, wacht een aantal weken, dan zijn jullie welkom. De baby's zijn nu te klein om te vluchten, jullie geven een te grote druk in het gebied nu en verstoren de dieren.

Moeten ze dan de route verleggen vanwege dat hek, of kan het na het broedseizoen op de 'gebruikelijke' route?

Ik vind dat als iets niet mag, dan mag het niet.
Maar ik ben wel benieuwd hoe men dit dan verder ziet, vanuit natuurbeheer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:33 



 
Profiel   

Cer schreef
janouk schreef
Het natuurgebied is in deze maanden een kraamkamer van de natuur..........

Is dat tot 15 juli of tot eind augustus?

Citaat
De kraamverzorger (de natuurbeheerder), zegt nee, nu niet, wacht een aantal weken, dan zijn jullie welkom. De baby's zijn nu te klein om te vluchten, jullie geven een te grote druk in het gebied nu en verstoren de dieren.

Moeten ze dan de route verleggen vanwege dat hek, of kan het na het broedseizoen op de 'gebruikelijke' route?

Ik vind dat als iets niet mag, dan mag het niet.
Maar ik ben wel benieuwd hoe men dit dan verder ziet, vanuit natuurbeheer..

Als ik het goed begrijp is voornamelijk het Natura 2000 gebied het 'probleem'. Voor het organiseren van evenementen die daardoorheen lopen moeten strenge procedures gevolgd worden en verschillende rapporten worden aangeleverd. Die kosten zijn voor een kleinere organisarie niet te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:39 



 
Profiel   

@cer
weet je wat het probleem is, het broedseizoen etc is heel erg afhankelijk van de weersomstandigheden. Dieren hebben geen vaste kalender.

Voorbeeld Torenvalken, zijn afhankelijk van de hoeveelheid muizen in de omgeving. Bij ons zijn de meeste Torenvalkenparen 3 weken later begonnen met eieren leggen dan vorig jaar.

En dat geldt voor veel dieren: veel vogels zijn afhankelijk van het aanbod van de hoeveelheid insecten. Koud voorjaar, bloemen laat, insecten laat, dus vogels gaan later broeden om hun kroost een betere start te geven.

Veel vogels zijn later terug gekomen uit Afrika, omdat het hier kouder was en te weinig insectenaanbod.

Het is een ecosysteem en alles hangt aan elkaar vast.


Ik snap best dat de organisatie teleurgesteld is. Er zijn gewoon heel veel verschillende doelgroepen waar rekening mee gehouden moet / wil worden.
Maar ik vind dat in een natuurgebied de flora en fauna de doelgroepen zijn die in geval van twijfel de voorkeur hebben. En dat daar meer ecologisch onderzoek gedaan moet worden, dat is logisch.


In de stad is dat weer anders misschien. Dan laat je als doelgroep de mensen prevaleren. Maar dan nog: er zijn zoveel verschillende mensen...............

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:42 



 
Profiel   

@Tancreda gezien de hoeveelheid mensen vermoed ik wel dat het een vergunning nodig had. Was vanuit Diever ook, dus ja door het natura2000 gebied. Die valt ook niet echt te vermijden daar, het hele zuidelijke deel is natura2000 gebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:49 



 
Profiel   

Ik denk dat dan ze heel geen evenementen meer moeten organiseren in natuurgebied.. want als de natuur zich niet laat sturen, dan kan je dus niks plannen als ik het goed begrijp?

Voor het aantal mensen wat in NL woont en wat ook graag van de natuur wil genieten, zijn het teveel mensen en te weinig natuur. Dan is natuur misschien gewoon voorbehouden aan de mensen die er toevallig wonen / langs rijden enzo.. En de rest zal dan wel op slot gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:50 



 
Profiel   

@cer
Dat is in grote delen van Nederland dan ook het probleem.
Je moet met zoveel groepen rekening houden.
Bijv. Festival organiseren, veel mensen vinden dat geweldig. Veel van de bewoners om het festival terrein vinden alle overlast vaak verschrikkelijk. De dagen er voor van opbouw, de dag zelf met veel geluidsoverlast, rotzooi in de buurt en parkeeroverlast, en de dagen er na voor afbouw. Rr komen vaak massa protesten en bezwaren tegen.
En al die belangen worden dan tegen elkaar afgewogen.

In dit geval denk ik dat de dieren waarschijnlijk het liefst de mensen helemaal niet in hun gebied hebben :D
De mensen willen wel recreƫren daar. Dus probeer je regels/ afspraken maken, om een en ander naast elkaar te laten bestaan en dat betekent soms afsluiting bepaalde maanden van het jaar voor grotere evenementen.

Er zijn namelijk meer belangen dan alleen van de organisatie van dit evenement.
Nee is dus ook een antwoord

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:57 



 
Profiel   

janouk schreef
Ik zie het zo................

Het natuurgebied is in deze maanden een kraamkamer van de natuur..........

De organisatie vraagt aan of ze op bezoek mogen komen in de kraamkamer met 50 paarden, 50 ruiters, 50 hardlopers/fietsers en de hele entourage daar omheen: grof geteld zo'n 150 mensen.......

De kraamverzorger (de natuurbeheerder), zegt nee, nu niet, wacht een aantal weken, dan zijn jullie welkom. De baby's zijn nu te klein om te vluchten, jullie geven een te grote druk in het gebied nu en verstoren de dieren.

Wat zegt de organisatie: ........wij doen het toch, of jullie nu willen of niet: wij komen op bezoek, want op het geboortekaartje staat dat we welkom zijn in kleine groepjes, dus........ 8)7


Ik vind dit echt niet kunnen :x

Het evenement zou 16 juli plaatsvinden, dan is de kraamkamer al weer leeg hoor. Die 50 ruiters en lopers gaan over de ruiterpaden. De entourage er omheen is niet in het bos. De eigenaar van het terrein heeft niet gezorgd dat het niet door mocht gaan. Dat was die beroepsprocedeerder die alle vergunningen napluist op fouten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen