Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Sfeer impressie van het NK Dressuur, de zondag

 
Profiel   

Heb ook zat ergers gezien denk dat t paard van Marlies gewoon een iets onvoordeligere bouw heeft dan de poppetjes die je normaal ziet. Hij is wat lang in de rug. En die zadels tegenwoordig :7 wat een drama zeg.. dr zitten maar een paar in balans.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 21:34 



 
Profiel   

Dus omdat het eerst nog erger was mogen we er nu niks van vinden?

Ik vind het bizar dat het nog steeds geaccepteerd wordt om zo met een stang & trens om te gaan..
En eigenlijk nog erger dat dat nog een soort goed gepraat wordt :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:43 



 
Profiel   

En hoe is zo volgens jou? Was je er bij?

Waarom altijd die hetze tegen de dressuur? Ja, er waren een paar ruiters die niet fijn reden en teveel in de mond zaten. Zoals je die hebt in iedere dicipline en klasses.

Maar dat is gelukkig niet hetgene wat boven aan stond. (tenminste niet bij wat ik gezien heb) En ook Marlies heeft zich heel erg weten te verbeteren door een andere instructeur te zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:51 



 
Profiel   

Ik denk dat het niet zozeer een dressuurhetze is, althans ik kijk naar iedere discipline kritisch.
Wat mij verdrietig maakt is dat juist bij deze 'top' ruiters in de hoogste klasse, het er zo aan toe gaat.
Een groot gedeelte van paardrijdend NL neemt hier vervolgens een voorbeeld aan.
Terwijl het ook anders kán.
Dressuur/springen/cross/western... je ziet op hoog niveau overal dezelfde rariteiten/dier onvriendelijkheid terwijl er genoeg trainers zijn die weten hoe het anders kan, die krijgen alleen imo geen voet aan de grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:56 



 
Profiel   

Ja en dat is dus niet waar, ik heb bij het losrijden gekeken en in de ring en het merendeel reed gewoon paardvriendelijk op een paar uitzonderingen na (gelukkig).

Er is echt een trend verandering aan de gang, en aangezien ik ieder jaar ga kan ik dit gelukkig ook goed vergelijken met de afgelopen jaren.

Wat niet wil zeggen dat we er al zijn, want iedere onvriendelijk rijdende ruiter is er imo een teveel. Maar er gebeurd tenminste wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:02 



 
Profiel   

En denk ook echt dat het meer gewaardeerd wordt door juryleden als er nu een vriendelijk gereden combinatie door de baan gaat. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:04 



 
Profiel   

Ik vind dit op basis van deze foto's wel een lastige discussie. Foto's kunnen zoveel vertekenen... Ik zie soms ook wel is een foto van mezelf van een wedstrijd waarvoor ik me schaam, maar als ik dan hetzelfde proefje gefilmd zie is er echt wel ergens spanning, maar lang niet zoveel als lijkt op die foto bijv.

Natuurlijk kunnen we er met z'n allen iets van vinden, maar ik denk wel dat het langzaam de goede kant op gaat (bij de meeste ruiters). Hoe graag we het allemaal zouden willen om het nu allemaal correct te zien, mensen hebben moeite met verandering dus dit gaat ook niet van de ene dag op de andere. En dan ook nog is een keer op zo'n wedstrijd, met veel publiek en herrie. Lijkt me toch ergens logisch dat het dan op deze foto's er gespannener uitziet dan dat ze thuis rijden (en daarmee probeer ik het absoluut niet goed te praten, meeste van de profs hebben vast wel een mental coach oid dus zouden het moeten kunnen afvloeien maar foto's vertekenen gewoon heel erg)

idd wat Elisa zegt, ik was afgelopen weekend op een groot concours in de buurt en daar verbaasde ik me soms ook over het springen en de tuigers... Ik weet dat daar ook genoeg over gezegd wordt maar soms voelt het (voor mij als (amateur)dressuurruiter) alsof het alleen maar zoveel commentaar over dressuur komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:05 



 

Enzo_Ollie schreef
Ik vind dit op basis van deze foto's wel een lastige discussie. Foto's kunnen zoveel vertekenen... Ik zie soms ook wel is een foto van mezelf van een wedstrijd waarvoor ik me schaam, maar als ik dan hetzelfde proefje gefilmd zie is er echt wel ergens spanning, maar lang niet zoveel als lijkt op die foto bijv.

Natuurlijk kunnen we er met z'n allen iets van vinden, maar ik denk wel dat het langzaam de goede kant op gaat (bij de meeste ruiters). Hoe graag we het allemaal zouden willen om het nu allemaal correct te zien, mensen hebben moeite met verandering dus dit gaat ook niet van de ene dag op de andere. En dan ook nog is een keer op zo'n wedstrijd, met veel publiek en herrie. Lijkt me toch ergens logisch dat het dan op deze foto's er gespannener uitziet dan dat ze thuis rijden (en daarmee probeer ik het absoluut niet goed te praten, meeste van de profs hebben vast wel een mental coach oid dus zouden het moeten kunnen afvloeien maar foto's vertekenen gewoon heel erg)

idd wat Elisa zegt, ik was afgelopen weekend op een groot concours in de buurt en daar verbaasde ik me soms ook over het springen en de tuigers... Ik weet dat daar ook genoeg over gezegd wordt maar soms voelt het (voor mij als (amateur)dressuurruiter) alsof het alleen maar zoveel commentaar over dressuur komt
Ik denk dat dat voor een groot deel wordt veroorzaakt doordat mensen dressuur zien als een discipline waarin het juist gaat om lichtheid, ontspanning en correctheid, en daar is een aantal jaar weinig sprake van geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:33 



 
Profiel   

Dat is eigenlijk wel een hele logische verklaring! :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen