Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Zesjarig fietsertje raakt gewond na botsing met paard en wagen

 
Profiel   

Goedzo, doe jij je plasje maar even op de man (Iew...)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:50 



 
Profiel   

En nu wil je een sticker ofzo? +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:53 



 
Profiel   

Even stilstaan: Zowel moeder als menner zouden er verstandig aan doen om dat te doen.

Maar ook dan kan het juist dáárdoor weer fout gaan natuurlijk. Scheve berm waardoor kind met voet de grond niet raakt en met fiets en al omvalt en lekker breeduit op het fietspad / precies voor of tussen de kar terechtkomt.

Of juist de paarden die onrustig worden van stilstaan en het toch al spannend vinden dat er bvb. een schel kwebbelend en felgekleurd fietshelmpje op hun af komt.

Je weet het gewoon niet door welke samenloop van omstandigheden het juist fout kan gaan.
Een kar met paard(en) is natuurlijk wel een vrij log ding, en met een dier er voor is dat best een potentieel gevaar waar je als fietser niet van gaat winnen :(:)

Paard kan raar doen, kind kan raar doen. Geen lekkere combinatie op 1 smal paadje....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:54 



 
Profiel   

Ja ik moest bij mijn moeder komen staan al ruim van te voren. Ze had der ogen ook als een havik overal.

Maargoed het blijft super triest voor alle partijen als zoiets gebeurt. Niemand wil dit of doet dit bewust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:59 



 
Profiel   

Ik snap het niet. Er is een kindje van een jaar of 6 met een ambu afgevoerd naar het ziekenhuis. Na een botsing met een paard / wagen. Op dik 75 berichten is het aantal berichten met daarin een bericht voor / aan de slachtoffers op 1 hand te tellen.

Ik vind dat te triest voor woorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:08 



 
Profiel   

Kan aan mij liggen, maar ik zie welgeteld één foto? Waaruit totaal niet blijkt wat er gebeurt is?
Dus kun je enkel afgaan op het mini beetje informatie in de tekst.
Wat gemeld wordt is dat het een ONGELUK is. Waarom moet het dan meteen iemands schuld zijn?
En wat ook gemeld wordt is dat het ERNSTIG is. Dat is afschuwelijk, dan denk ik: als het kind er maar niks (blijvends) aan over houdt.
Gisteren was ik even in het kapelletje hier vlakbij om een kaarsje te branden voor een dierbare. In gedachte plaats ik er nu een kaarsje bij. Voor alle betrokkenen en het kleine ventje in het bijzonder.
Gelukkig zijn er fijne mensen die zich inspannen om de slachtoffers van een ongeluk zo snel en zo goed mogelijk te helpen. En gelukkig had het jongetje een helm op.
Laten we afwachten en hopen op een goede afloop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:36 



 
Profiel   

Jemig wat een reacties..
Nou hierbij het laatste nieuws, dan kunnen we vanaf nu gewoon de betrokkenen sterkte wensen.

https://www.digitaalburg.com/rn02/112ne ... -fietspad/

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:43 



 
Profiel   

Ach jee, 1 van de leidsels schoot los dan zijn de paarden niet meer bestuurbaar. Wat een vreselijke samenloop van omstandigheden :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:08 



 
Profiel   

Jeetje wat naar.
Al hadden ze dan op de weg gelopen hadden ze nog het fietspad op kunnen rennen.

Jammer dat er geen bericht is over hoe het met het jongetje gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:09 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Jeetje wat naar.
Al hadden ze dan op de weg gelopen hadden ze nog het fietspad op kunnen rennen.

Ja hoor, blijf maar verantwoorden dat het evengoed beroerd voor het jongetje had kunnen aflopen..
Maar nee dus; zit een sloot(je) tussen weg en fietspad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:58 



 
Profiel   

Als het een kwestie was van koets dendert over het fietspad dan valt het ook niet mee om als moeder je kind-op-fietsje snel de berm in te krijgen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:00 



 
Profiel   

Misschien voor ons allemaal (oh nee Kuggur niet := ) een les om ons te realiseren dat waar wij wel eens even de regels overtreden omdat we vinden dat het wel kan, en misschien zelfs beter is, dat dat consequenties kan hebben.
Daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen altijd de regels moet volgen. Zelf nadenken en anticiperen lijkt me óók wenselijk. Maar tegelijkertijd zijn die regels er waarschijnlijk vaak met een reden. Het lijkt me goed als we ons daar bewust van zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:17 



 
Profiel   

Brainless schreef
DuoPenotti schreef
Jeetje wat naar.
Al hadden ze dan op de weg gelopen hadden ze nog het fietspad op kunnen rennen.

Ja hoor, blijf maar verantwoorden dat het evengoed beroerd voor het jongetje had kunnen aflopen..
Maar nee dus; zit een sloot(je) tussen weg en fietspad.

Jeetje ga je fijn?
Zo bedoelde ik het helemaal niet.
Maar zak er lekker in met je overdreven gedoe, fijn dat de azijn gesnaakt heeft

Daarnaast klopt wat je zegt ook niet eens of het is wel verrekte klein

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:19 



 
Profiel   

Brainless schreef
DuoPenotti schreef
Jeetje wat naar.
Al hadden ze dan op de weg gelopen hadden ze nog het fietspad op kunnen rennen.

Ja hoor, blijf maar verantwoorden dat het evengoed beroerd voor het jongetje had kunnen aflopen..
Maar nee dus; zit een sloot(je) tussen weg en fietspad.

Een slootje maakt de situatie juist gevaarlijker als ze van de weg richting fietspad waren gerend. Iets met de kar die dan op zijn kant kan vliegen en paarden die dan wel even over het slootje heen springen en dus hun weg vervolgen zonder menner/in het ergste geval ernstig gewonde inzittenden met een kar op zijn kant.

In dit geval dus echt een naar ongeluk door omstandigheden. Nogmaals heel veel sterkte voor het jongetje, de ouders en iedereen die erbij was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:23 



 
Profiel   

Jorex schreef
Kuggur schreef
En ik hoop dat de menner zwaar gestraft wordt.

Hoezo? Je weet niet hoe groot het span was en of ze volle draf het kind ondersteboven hebben gelopen en de menner zich dus echt onredelijk heeft gedragen. Of dat ze netjes stonden te wachten totdat moeder en kind gepasseerd waren en het kind zelf per ongeluk richting de paarden is gefietst, waardoor deze in paniek raakten. Je weet helemaal niks van de situatie, dus je kunt geen schuldige aanwijzen in dit geval en zijn er alleen maar verliezers. Tenzij je er natuurlijk bij was toen het gebeurde, wat je nu wel insinueert.


Links om of rechtsom, de aanspanning had niks te zoeken op dit fietspad, neem de moeite om even google te gebruiken en je zult zien dat het gewoon niet toegestaan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:38 



 
Profiel   

Gelukkig is het jongetje niet levensgevaarlijk verwond. Wel flinke verwondingen.

Ik denk dat de menner sowieso al met een schuldgevoel van hier tot Tokio rondloopt. Ik vraag me af of het voor de rechter gaat komen of dat er een bekeuring is uitgedeeld.

Ik zou het niet verkeerd vinden als de oude verkeersregels over paarden niet op het fietspad eens onder de loep genomen zouden worden. Ik zou het goed vinden als paarden ohz wél op het fietspad mogen en aanspanningen niet. Die lijken me te breed voor een fietspad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:34 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Het is heel begrijpelijk dat dit onderwerp jullie raakt en de gemoederen daarom hoog op lopen. Discussieren over waar er wel en niet met paard en wagen gereden kan worden is een logisch gevolg. Echter is het niet nodig om hierbij persoonlijk te worden. We vragen jullie dan ook dit achterwege te laten

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:47 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Ik zou het niet verkeerd vinden als de oude verkeersregels over paarden niet op het fietspad eens onder de loep genomen zouden worden. Ik zou het goed vinden als paarden ohz wél op het fietspad mogen en aanspanningen niet. Die lijken me te breed voor een fietspad.



Maar een tweespan shetlanders gaat MAX. 14 km/h tov auto's die 80 km/h gaan.
Tel daar bij op dat je mega klein bent en dus veel slechter te zien dan een tweespan kwpn-ers.

Overigens is het zo dat paarden niet op wegen mogen komen waar trekkers (langzaam verkeer) ook niet welkom zijn.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 18:36 



 
Profiel   

Niet alle 80km wegen zijn verboden voor trekkers ( langzaam verkeer ) maar wel goed dat je het aankaart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 18:42 



 
Profiel   

Vreselijk voor alle partijen. Dat voorop gezegd.

In de berm was ook niet echt een optie op de foto te zien. Als het gemaaid was had de menner misschien wel netjes in de berm gereden.

Je weet het niet en het heet niet voor niks een ongeluk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 18:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen