Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zesjarig fietsertje raakt gewond na botsing met paard en wagen

 

Kabayo schreef
Ik rij ook over het fietspad met mijn span op het industrieterrein hoor. Wel als er een fietser aankomt ga ik ten alle tijden met tenminste twee banden in de berm. Moet prima kunnen, in mijn ogen. Fietsers en ook menners kunnen nadenken en anticiperen lijkt mij?
Hier is de berm overigens breed zat
[ [url=m/G5SaFk.jpg]Afbeelding[/url] ]
En wat wil je precies met deze post, horen hoe goed je bezig bent?

Sneu voor het jochie, hopelijk houdt hij er niets aan over en is hij er snel bovenop!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:09 



 
Profiel   

Brainless ik ga echt niet met mijn span die hooguit 10-11 km/h, maar meestal eerder 8/9 km/h draaft over de weg voor die ene sporadische keer dat er een fietser is die bang is voor paarden. Ik wil nog niet dood namelijk, wij hebben ook geen bak/bos dichtbij dus weinig andere keuze dan de weg uit. Meestal zijn ze dan overigens niet bang voor de mijne, want dat zijn meer honden dan paarden qua grootte. Natuurlijk als diegene dat communiceert ga ik voor ze helemaal in de berm staan of een stukje over de weg. Maar net wat er mogelijk is. Maar ik wil altijd wel meewerken met andere mensen zolang ze maar duidelijk zijn in wat ze doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:12 



 
Profiel   

OleJon schreef
[
De moeder zag de combinatie ook aankomen neem ik aan.
Ze ziet dan ook wel dat deze combinatie het grootste deel van het fietspad in beslag neemt. Ze had ook even met het kind aan de kant kunnen gaan staan.
Als ouder anticipeert je daar op.

Irrelevant. Hoe het ongeluk ook gebeurd is, de menner was op het fietspad onderweg; illegaal en met gruwelijke gevolgen.

En dat gejammer van "Het fietspad is VEILIGER!". Ga dát maar eens uitleggen aan dat zesjarige kind dat in het ziekenhuis ligt, hoe veilig dat fietspad is.


Laatst bijgewerkt door Kuggur op 31-05-23 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:16 



 
Profiel   

Jeetje dat is wel een nachtmerrie zeg voor alle betrokkenen :(:)

Dan ga je als moeder wellicht al expres over zo'n relatief veilig fietspad met die kleine, zet er ook nog een helm op (wat ik om mij heen zie fietsen de meeste 6-jarigen al zonder helm) en dan tref je alsnog dat kind flink gewond raakt..... hopelijk krabbelt iedereen hier weer bovenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:17 



 
Profiel   

En ik hoop dat de menner zwaar gestraft wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:19 



 
Profiel   

@Jorex Maar jij hebt sowieso maar een mini span dat is heel anders dan bv een 2-span tuigers.

Hier heb ik ook geen keus om een fietspad te nemen en rij ik of net aan in de berm (ze hebben helaas die eruit gehad en is mega zacht) en anders met de trailer weg.
Hier is maar een klein gedeelte 80 en de N weg heeft een B-weg ernaast. De rest zijn smalle 60km wegen met beide zijdes amper/geen berm en diepe sloten/vaarten.

Mij gaat het erom dat er bepaalde mensen vinden dat de schuld eigenlijk bij het jongetje (nou de moeder) ligt omdat zij hadden moeten stoppen. Maar de paarden horen er niet en zijn te gast op het fietspad, dus zij horen zich aan te passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:22 



 
Profiel   

Kuggur schreef
En ik hoop dat de menner zwaar gestraft wordt.

Hoezo? Je weet niet hoe groot het span was en of ze volle draf het kind ondersteboven hebben gelopen en de menner zich dus echt onredelijk heeft gedragen. Of dat ze netjes stonden te wachten totdat moeder en kind gepasseerd waren en het kind zelf per ongeluk richting de paarden is gefietst, waardoor deze in paniek raakten. Je weet helemaal niks van de situatie, dus je kunt geen schuldige aanwijzen in dit geval en zijn er alleen maar verliezers. Tenzij je er natuurlijk bij was toen het gebeurde, wat je nu wel insinueert.


Laatst bijgewerkt door Jorex op 31-05-23 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:26 



 
Profiel   

Wat laten mensen zich toch gruwelijk van hun slechtste kant zien op internet. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:26 



 
Profiel   

Kuggur schreef
En ik hoop dat de menner zwaar gestraft wordt.

Want dat maakt jouw dag op Ijsland beter ofzo?
Dat geeft je een goed gevoel?
Een mooier leven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:27 



 
Profiel   

Misschien zijn ze ook wel gestopt, we weten niet wat er gebeurd is. Kind kan ook omvallen terwijl koets langskomt, en er dan tussen terechtkomen. Al met al lijkt me de beste optie als je met een koets op het fietspad gaat, dat je zelf even stil gaat staan zover mogelijk langs de kant, als je iets als een kind tegenkomt.

Je bent immers ook te gast op het fietspad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:27 



 
Profiel   

Kuggur schreef
En ik hoop dat de menner zwaar gestraft wordt.


Jij denkt niet dat een zesjarig jongetje mogelijk verkreukeld onder je paarden niet al behoorlijk bijdraagt aan die gewenste zware straf van je? Wil je ze ook nog aan hun duimen op het dorpsplein hangen, op basis van je aannames? Als dat op z'n plaats is, zullen juridische consequenties zeker komen. Maar zullen we dat aan de juristen overlaten in plaats van aan de bokt toeschouwers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:27 



 
Profiel   

Jorex schreef
Kuggur schreef
En ik hoop dat de menner zwaar gestraft wordt.

Hoezo? Je weet niet hoe groot het span was en of ze volle draf het kind ondersteboven hebben gelopen en de menner zich dus echt onredelijk heeft gedragen. Of dat ze netjes stonden te wachten totdat moeder en kind gepasseerd waren en het kind zelf per ongeluk richting de paarden is gefietst, waardoor deze in paniek raakten. Je weet helemaal niks van de situatie, dus je kunt geen schuldige aanwijzen in dit geval en zijn er alleen maar verliezers. Tenzij je er natuurlijk bij was toen het gebeurde, wat je nu wel insinueert.

Ik insinueer niets. Mencombinatie op fietspad = illegaal.
De wet is hier duidelijk.
Gebruik eens je voorstellingsvermogen, en vul mountainbiker in voor de paard en wagen en 11 jarige amazone voor de verongelukte en ruiterpad voor fietspad....


Laatst bijgewerkt door Kuggur op 31-05-23 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:28 



 
Profiel   

Laten we hopen dat het jochie (en zijn moeder) er weer helemaal bovenop komen.

Feit: je mag als ruiter/menner niet op het fietspad, de weg is de plek waar je hoort te rijden gezien de wet.

Mening: ik snap heel goed dat je soms kiest voor de veiligheid van jezelf en je span door het fietspad te gebruiken.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit soort dingen verzekeringstechnisch zit en qua aansprakelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:28 



 
Profiel   

Jeetje, wat een nare aanrijding. Kindje van zes zwaar gewond.. niemand die zijn bed uit komt en denkt "laat ik dat vandaag eens even veroorzaken". Hopelijk knapt het slachtoffer snel en goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:28 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Jij denkt niet dat een zesjarig jongetje mogelijk verkreukeld onder je paarden niet al behoorlijk bijdraagt aan die gewenste zware straf van je?

Ehh nee?!
Jij vindt het dus een straf voor de menner die ergens illegaal rijdt en een ongeluk krijgt met een kind al een genoeg zware straf?
Dus stel ik rijd te hard door rood (illegaal) krijg een motorrijder op mijn motorkap (grote schrik) dan is dat al genoeg straf voor mij omdat ik iemand heb aangereden en daardoor geschrokken ben? -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:30 



 
Profiel   

Precies Brainless, dát was inderdaad mijn punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:32 



 
Profiel   

Ik zeg 'bijdragen', niet 'voldoet'. Lezen ipv woorden in de mond leggen.

Deze schrik + door juristen opgelegde juridische acties, dát voldoet. Niet dit volledige ongefundeerde schandpaal-gedoe van Bokt.


Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 31-05-23 10:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:32 



 
Profiel   

Brainless schreef
@Jorex Maar jij hebt sowieso maar een mini span dat is heel anders dan bv een 2-span tuigers.

Hier heb ik ook geen keus om een fietspad te nemen en rij ik of net aan in de berm (ze hebben helaas die eruit gehad en is mega zacht) en anders met de trailer weg.
Hier is maar een klein gedeelte 80 en de N weg heeft een B-weg ernaast. De rest zijn smalle 60km wegen met beide zijdes amper/geen berm en diepe sloten/vaarten.

Mij gaat het erom dat er bepaalde mensen vinden dat de schuld eigenlijk bij het jongetje (nou de moeder) ligt omdat zij hadden moeten stoppen. Maar de paarden horen er niet en zijn te gast op het fietspad, dus zij horen zich aan te passen.


Hier is het ook niet bekend wat voor span het is toch?
Kan ook een shetlanderspan zijn. We zagen pas bij dat politie bericht wel over de op hol geslagen paarden dat het om shets ging :)

Al ben ik het wel eens dat het span niet op het fietspad hoort. En het jongetje en de moeder dus geen schuldige zijn.
Maar goed menner hoort er dan wel niet.
Maar kan ook voor de algemene veiligheid voor het fietspad hebben gekozen. Dat er dan iets vreselijks gebeurt zat ook vast niet in zijn plan.

Dus ik hoop niet dat hij te hard word aangepakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:32 



 
Profiel   

Mkango schreef
Kabayo schreef
Ik rij ook over het fietspad met mijn span op het industrieterrein hoor. Wel als er een fietser aankomt ga ik ten alle tijden met tenminste twee banden in de berm. Moet prima kunnen, in mijn ogen. Fietsers en ook menners kunnen nadenken en anticiperen lijkt mij?
Hier is de berm overigens breed zat
[ [url=m/G5SaFk.jpg]Afbeelding[/url] ]
En wat wil je precies met deze post, horen hoe goed je bezig bent?

Sneu voor het jochie, hopelijk houdt hij er niets aan over en is hij er snel bovenop!

Zure worst gegeten?
Volgens mij wil kabayo aangeven dat het op sommigen plekken niet direct levensgevaarlijk is en je op een veilige manier elkaar kunt passeren.
Dit vraagt van beiden kanten oplettendheid, maar dat doet het verkeer altijd.
Je deelt ook het fietspad namelijk met bijvoorbeeld scooters, kudde racefietsers, skaters enz. Enz.
Dat maakt een fietspad voor een zesjarige zowieso een gevaarlijke plek.

En nogmaals: wie weet stond de menner stil, passeerde het kind, botste die tegen het paard (mijn neefje deed dat bij een auto) en die haalde uit.
Misschien reed de menner als een gek in draf over een druk fietspad.
Wie zal het zeggen en wat maakt het uit wat wij op bokt voor mooie stoere praat hebben over hoe en wat.
Het helpt niemand namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:33 



 
Profiel   

Heel veel sterkte voor het mannetje. Hoop dat hij iig weer lichamelijk en geestelijk beter wordt. En moeders ook goede hulp krijgt.

Maar waar ik me vooral weer over verbaas zijn de speculaties van sommige bokkers terwijl er niemand bij was.
Niemand weet wat er is gebeurt. Misschien ging de aanspanning netjes aan de kant maar is het mannetje er toch onder gekomen.
Wees toch eens lief en wens iedereen beterschap. Want dat iedereen een klap heeft gehad, lichamelijk of geestelijk, is 1 ding wat zeker is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:33 



 
Profiel   

Brainless schreef
VuurVleugels schreef
Jij denkt niet dat een zesjarig jongetje mogelijk verkreukeld onder je paarden niet al behoorlijk bijdraagt aan die gewenste zware straf van je?

Ehh nee?!
Jij vindt het dus een straf voor de menner die ergens illegaal rijdt en een ongeluk krijgt met een kind al een genoeg zware straf?
Dus stel ik rijd te hard door rood (illegaal) krijg een motorrijder op mijn motorkap (grote schrik) dan is dat al genoeg straf voor mij omdat ik iemand heb aangereden en daardoor geschrokken ben? -O-


Gelukkig neemt de rechter in NL dat wel vrijwel altijd in de overweging mee en volgt vrijwel nooit een 'zware straf'.


Laatst bijgewerkt door Sunnda op 31-05-23 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:34 



 
Profiel   

@Brainless niet als het aan de kletter gaat, dan is het net zo gevaarlijk als een groot span. Maar qua breedte wel beterder hanteerbaar op een fietspad. Sowieso zou ik met een groot span dan toch over de weg gaan zoals het hoort, want dan neem je wel de hele breedte van zo'n fietspad in. En als er geen ruimte is voor de fietser dan vind ik het asociaal en rijd daar ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:34 



 
Profiel   

Mkango schreef
Kabayo schreef
Ik rij ook over het fietspad met mijn span op het industrieterrein hoor. Wel als er een fietser aankomt ga ik ten alle tijden met tenminste twee banden in de berm. Moet prima kunnen, in mijn ogen. Fietsers en ook menners kunnen nadenken en anticiperen lijkt mij?
Hier is de berm overigens breed zat
[ [url=m/G5SaFk.jpg]Afbeelding[/url] ]
En wat wil je precies met deze post, horen hoe goed je bezig bent?

Sneu voor het jochie, hopelijk houdt hij er niets aan over en is hij er snel bovenop!

Enorm graag, stuur je ook een bloemetje op?

Ik wou laten weten dat je prima op een fietspad kan rijden als span als je maar rekening houdt met je medemens en je elkaar veilig kan passeren. Dat legt Sunnda mooier uit.

Oh nee brainless ik zeg nergens dat dit verwacht wordt. Ik doelde op anticiperen op een situatie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:35 



 
Profiel   

Het zal hier ongeveer gebeurd zijn denk ik: https://www.google.com/maps/@51.7977313 ... ?entry=ttu

Ik kan me best voorstellen dat je met je karretje voor het fietspad kiest. Maar je neemt dan wel behoorlijk wat ruimte in hoor op zo'n smal paadje. Lijkt mij voor menner zelf ook niet prettig als er dan ander verkeer langs moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:38 



 
Profiel   

Kabayo schreef
[
Ik wou laten weten dat je prima op een fietspad kan rijden als span als je maar rekening houdt met je medemens en je elkaar veilig kan passeren. Dat legt Sunnda mooier uit.

Geldt óók voor motorrijders. Die zijn ook kwetsbaar op de autowegen, en véél veiliger op het fietspad.
Geen probleem "zolang ze rekening houden met de medemens"?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen