Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verwaarloosde kittens en paarden: Stegeman confronteert dierenbeulen

 
Profiel   

Hart van Nederland
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Uitgemergelde honden, verwaarloosde kittens en ondervoede paarden. Daar zouden Raymond R. en Joyce L. verantwoordelijk voor zijn. In de laatste uitzending van het SBS-programma Undercover in Nederland zocht journalist Alberto Stegeman zondag uit hoe het zit. Kijkers spreken schande van het leed dat de dieren is aangedaan.

Een vrouw die in de aflevering te zien is, vertelt over twee katten van het stel die zij heeft opgevangen omdat ze er zo slecht aan toe waren. R. en L. zouden de katten ooit hebben meegenomen zonder ervoor te betalen. "De katten waren ernstig vermagerd, de vacht was vervilt en ze hadden wormenbuikjes. Ze hebben het niet goed gehad", vertelt ze.

De twee mishandelen niet alleen dieren, maar lichten ook mensen op. In de aflevering zien we slachtoffer Sophie van Dijk. Zij is eigenaresse van een manege in Biddinghuizen. R. en L. leaseden een paard en een pony van haar. Er werd alleen maar één maand betaald omdat ze zouden wachten op een erfenis. "Uiteindelijk was het allemaal één grote leugen", zegt Sophie.

Stegeman vertelt ook over paarden die vel over been gevonden zijn en verdunde honden. Hij confronteert Raymond R. en Joyce L. met al het dierenleed en de oplichting.
Kijkers reageren op Twitter geschokt op het dierenleed dat ze te zien krijgen. "Ik trek dat erg slecht", zegt een kijker. Een andere kijker noemt ze "harteloos".
Bekijk hier de hele aflevering.

Kort geding
Het was eerst nog maar de vraag of de laatste uitzending wel uitgezonden mocht worden. R. probeerde de uitzending namelijk tegen te houden met een kort geding. Stegeman heeft deze vrijdag uiteindelijk gewonnen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:25 



 
Profiel   

Beetje laat, haha.
Ik heb het gezien en vraag mij oprecht af, wat voor een nut het gehad heeft.
Ze zijn geconfronteerd- maar verder?
Wat wordt er daadwerkelijk ondernomen ?
Nog niet zo lang geleden ( moey in 19/of 20 geweest zijn) zijn 2 van hun honden (teefjes, Tervueren en Groenendaeler) als gevonden honden ( die zwerften afzonderlijk van elkaar rond) naar het asiel in Harderwijk gebracht.
Die waren in een verschrikkelijke toestand, broodmager en zo ontzettend bang.
De gehele Belgenwereld was in rep en roer. En iedere fokker over de hele wereld werd gewaarschuwd , want he Groenendaeler teefje kwam van een topfokker uit Hongarije (of Polen, als k mij niet vergis) ...
En wat gebeurt er ? Madame koopt gewoon onder valse naam weer puppies...

Dat verhaal hadden ze ook nog moeten brengen in de uitzending... dat ze de dieren als ze hun zat zijn gewoon ergens dumpen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:18 



 
Profiel   

ik heb een klein stukje gezien, maar volgens mij werd dat juist in dat stukje ook genoemd dat ze dieren n een lantaarnpaal bonden en katten in het bos dumpten ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:10 



 
Profiel   

Ja, maar jammer genoeg niet het hele verhaal omtrent de 2 teefjes.
Ben net aan het n spitten en wanneer het precies was.
Want na mijn weten zijn ze nooit voor het dumpen van deze 2 honden gestraft
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen