Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Staleigenaar krijgt voorwaardelijke celstraf na ongeluk met hengst

 
Profiel   

Equnews
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Sebastian B., de eigenaar van een stal in Hamburg, is door het Amtsgericht Barmbeck veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van acht maanden. Daarnaast moet hij een schadevergoeding van 15.000 euro betalen aan een voormalige werknemer. De straf werd opgelegd vanwege het feit dat de staleigenaar een onervaren en onvoorbereide medewerker alleen liet werken met een jonge hengst.

Na een grondig onderzoek heeft de rechter in Barmbeck geconcludeerd dat B. zich schuldig heeft gemaakt aan grove nalatigheid, wat heeft geleid tot lichamelijk letsel. Verder oordeelde de rechtbank dat B. zich schuldig maakte door de medewerker onmiddellijk te ontslaan na het ongeval. "Vermoedelijk in de hoop zijn verantwoordelijkheid te ontlopen. Hij vervalste de handtekening van de medewerker op een eigen gemaakt document dat zijn aansprakelijkheid verwierp."

De staleigenaar werd daarom niet alleen voor grove nalatigheid maar ook voor valsheid in geschrifte veroordeeld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:21 



 
Profiel   

Lekker ventje.. 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:37 



 
Profiel   

Zo dan, da's lekker.
Ik vraag me bij dat soort mensen altijd af: als ze zo met mensen omgaan, hoe zal het dan gaan als één van de dieren een keer dwarsligt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:40 



 
Profiel   

Dat hij cel krijgt ie goed . Maar misschien moest hij even weg om ergens te helpen . Als je een stal runt kun je niet op veel plekken tegelijk zijn . Maar ik snap alle kanten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 09:40 



 
Profiel   

Belladonna1 schreef
Dat hij cel krijgt ie goed . Maar misschien moest hij even weg om ergens te helpen . Als je een stal runt kun je niet op veel plekken tegelijk zijn . Maar ik snap alle kanten


Heb je ook gelezen hoe de beste man de zaak heeft proberen af te handelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 09:42 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Belladonna1 schreef
Dat hij cel krijgt ie goed . Maar misschien moest hij even weg om ergens te helpen . Als je een stal runt kun je niet op veel plekken tegelijk zijn . Maar ik snap alle kanten


Heb je ook gelezen hoe de beste man de zaak heeft proberen af te handelen?

Ja dat heb ik gelezen . Maar het is een ongeluk en dat kan overal gebeuren . Zelfs als de eigenaar er bij was geweest . Om iemand gelijk te ontslaan vind ik ook gek . Of dat de onervaren zelf ontslag heeft genomen zelf is voor mij niet duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:25 



 
Profiel   

En de handtekening vervalsen dan? Dat vind ik eigenlijk nog het ergste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:28 



 
Profiel   

Dat is ook erg en daarom vind ik de cel straf terecht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:30 



 
Profiel   

Bij de titel dacht ik eerst wat overdreven… maar als je dan leest dat hij een handtekening vervalst… 8)7 raar ventje. En zoals iemand hierboven al zei… als hij zo met mensen om gaat hoe dan wel met dieren := .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:35 



 
Profiel   

Bij voorwaardelijk word je niet opgesloten he. Alleen als je nog een keer de mist in gaat tijdens je proeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:40 



 
Profiel   

Niks nieuws in de paardenwereld dat het zo gaat..maar goed dat het een keer aangepakt wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 11:32 



 
Profiel   

https://www.bild.de/regional/hamburg/ha ... .bild.html , als ik dit zo lees dan waren het behoorlijk lelijke verwondingen die de stalknecht heeft opgelopen.
Dan is 15.000 Euro eigenlijk veel te weinig, zeker met het ontslag ( met vervalste handtekening), verlies van woonplek als ik dat zo las en nog te weinig loon gekregen ook...

Hij heeft nog meer ernstige problemen veroorzaakt: https://www.bild.de/regional/hamburg/ha ... .bild.html , als je verder leest zijn er 4 ongevallen geweest, waarvan buiten deze nog een via de rechter gaat.


Laatst bijgewerkt door Jet op 04-06-23 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 14:04 



 
Profiel   

Zo snel krijg je geen straf, dus ik ga er vanuit dat het volledig terrecht is.

Er staat trouwens Wallach in de link hierboven en dat is een ruin, geen hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 14:07 



 
Profiel   

In het tweede bericht dat ik plaatste als aanvulling staat wel weer Hengst...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 14:13 



 
Profiel   

Hij hoeft dus niet de bak in hè. De straf is voorwaardelijk dus meer iets als: foei niet nog een keer doen hè.

Die vervalste handtekening is echt heel erg vind ik. Dan wist je precies wat je aan het doen was toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 14:13 



 
Profiel   

Melzazu schreef
Hij hoeft dus niet de bak in hè. De straf is voorwaardelijk dus meer iets als: foei niet nog een keer doen hè.

Die vervalste handtekening is echt heel erg vind ik. Dan wist je precies wat je aan het doen was toch?


Precies.
Zoiets doe je niet per ongeluk.
Dan ben je heel bewust bezig om de boel te belazeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 14:49 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Zo dan, da's lekker.
Ik vraag me bij dat soort mensen altijd af: als ze zo met mensen omgaan, hoe zal het dan gaan als één van de dieren een keer dwarsligt?


Ja, dat vraag ik me ook af...

Wat een misselijke streek om een werknemer die zó zwaar gewond is zo proberen af te schepen trouwens. De man heeft letterlijk alle botten in zijn gezicht kapot, moet nog jaren behandeld worden en dan eventje gauw dumpen met een vals ondertekend document.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 14:53 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Zo dan, da's lekker.
Ik vraag me bij dat soort mensen altijd af: als ze zo met mensen omgaan, hoe zal het dan gaan als één van de dieren een keer dwarsligt?

Slaat hij zijn vrouw, rijdt hij altijd door het rode stoplicht en steelt hij snoep van peuters?

Ik vraag me altijd af waarom mensen hun fantasie op hol laten slaan en compleet ongefundeerde speculaties posten.

Misschien is hij de grootste dierenvriend die er in heel Duitsland rondloopt, weet jij (en ik) veel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 15:00 



 
Profiel   

Ik zou zeggen: de aard van het beestje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 15:28 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Ik zou zeggen: de aard van het beestje.

En mijn argument was "die je niet kent".

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 15:59 



 
Profiel   

maria500 schreef
Bij voorwaardelijk word je niet opgesloten he. Alleen als je nog een keer de mist in gaat tijdens je proeftijd.

Ja, dat onvoorwaardelijk en voorwaardelijk schijnen heel veel mensen moeilijk te begrijpen... Maar wel commentaar leveren. :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:19 



 
Profiel   

Klopt wel wat jullie zeggen, wel jammer dat ik nergens kan vinden wat de proeftijd bij hem is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:43 



 
Profiel   

Jet schreef
Klopt wel wat jullie zeggen, wel jammer dat ik nergens kan vinden wat de proeftijd bij hem is.



Hoe bedoel je proeftijd?
Er staat toch 8 maanden voorwaardelijk?

Of wat bedoel je precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:06 



 
Profiel   

Melzazu schreef
Hoe bedoel je proeftijd?
Er staat toch 8 maanden voorwaardelijk?

Of wat bedoel je precies?


Hij krijgt 8 maanden (voorwaardelijk) celstraf, als hij binnen een x aantal jaar (de proeftijd) opnieuw in de fout gaat (de voorwaarde). Die x aantal jaar is niet bekend. Is dat 2 jaar, is dat 10 jaar?

Een voorwaardelijke celstraf heeft altijd een looptijd (x aantal maanden cel) en een proeftijd (het aantal jaren dat iemand zich moet gedragen, omdat anders die celstraf ingaat)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:13 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Melzazu schreef
Hoe bedoel je proeftijd?
Er staat toch 8 maanden voorwaardelijk?

Of wat bedoel je precies?


Hij krijgt 8 maanden (voorwaardelijk) celstraf, als hij binnen een x aantal jaar (de proeftijd) opnieuw in de fout gaat (de voorwaarde). Die x aantal jaar is niet bekend. Is dat 2 jaar, is dat 10 jaar?

Een voorwaardelijke celstraf heeft altijd een looptijd (x aantal maanden cel) en een proeftijd (het aantal jaren dat iemand zich moet gedragen, omdat anders die celstraf ingaat)


Ach ja natuurlijk!! Die proeftijd bedoelt ze.
Sorry ik dacht even een hele andere kant op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen