Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Terugblik op het WK ponymennen in Oirschot

Profiel   

*Bokt
Sport
Tekst & foto's door Cynn van RosFotografie

Begin september was het zover, het WK ponymennen in Oirschot! Vorig jaar zijn we met heel veel plezier voor het eerst op deze locatie geweest, en ook al blijft het dreunen van de aarde door 4 grote tuigers een heel spektakel, de kleine pony's hebben ten allen tijden mijn hart gestolen. Iedereen heeft gelukkig zo zijn/haar eigen voorkeur, toch?!

Al vrij vroeg in het jaar stuurde ik een berichtje naar de organisatie of wij weer welkom waren om te komen fotograferen, en vrij vlot kreeg ik groen bericht. Super, we hadden er al veel zin in. Ik weet nog goed dat mijn partner, Gilian, na de goedkeuring voor het fotograferen gelijk vroeg of de stippels van Anneke Cremers er ook weer bij zouden zijn. ‘Vast wel!’, zei ik nog. Hij is helemaal verliefd op die pony's.

Na aankomst op het terrein ontdekte we eerst een heel leuk strodorp, waar we na afloop ook nog even rondgesnuffeld hebben en nog een leuk aandenken mee hebben genomen voor een vriendin van ons.
Net als vorig jaar waren alle hindernissen mooi aangekleed en lag het terrein er weer fantastisch bij. De waterbak had het alleen wat zwaar, deze werd wat glibberig des te meer combinaties er doorheen gingen. De organisatie deed er alles aan om tussendoor de hindernis aan te pakken.

Ik had dit verslag eerder willen maken, maar er waren ook een aantal bruiloft rapportages die afgerond moesten worden en mijn partner Gilian had een fotoreis naar het buitenland, hem heb ik natuurlijk ook geholpen met de voorbereiding.
Hopelijk kunnen jullie alsnog genieten van deze terugblik op dit prachtige evenement. Volgend jaar geen WK maar vast weer een mooie wedstrijd, komen jullie dan ook een kijkje nemen in Oirschot?

[ img ]
We begonnen met de enkelspan combinaties. Hier rijdt in hindernis 2 Milou Huisman (NED). Aan het einde van de wedstrijd pakte zij de 14e plaats.

[ img ]
In de waterbak hindernis was hier Patrick Gösweiner (AUT) op weg naar een 31e plaats.

[ img ]
De waterbak was (voornamelijk) voor de enkelspan combinaties best zwaar. Hier zie je ook goed hoe de pony van Patrick om kracht bij te zetten zijn hoofd liet zakken en echt een tandje moest bijzetten om de koets door de modderige ondergrond te trekken.

[ img ]
De aankleding van de hindernissen was weer erg leuk gedaan!

[ img ]
Achterin het veld was Gilian een aantal combinaties aan het fotograferen, hier is Weronika Bogacz (POL).

[ img ]
En ik kwam de combinatie bij de waterhindernis tegen!

[ img ]
Ik had een mooie plek gevonden bij de VIP tent waardoor ik heel makkelijk tussen twee hindernissen kon switchen. Hier heb ik aan het begin van de dag even goed gebruik van gemaakt, zo hoefde ik mij niet constant tussen de mensenmassa te verplaatsen. Want het was er goed druk! Hier rijdt Anna Koopman (USA).

[ img ]
En in de waterbak!

[ img ]
Voor de Nederlanders lopen we uiteraard graag even wat harder, dus in hindernis 1 wachtte ik Brent Janssen (NED) op. Hij kreeg een mooie 8e plaats.

[ img ]
Gilian zette de mooie pony van Deilina Bishop-Westerlund (FIN) op de foto.

[ img ]
Zoals altijd, zoeken we graag onze limieten op door er met onze neus bovenop te zitten. Met een 28mm objectief, laag op de grond houdend direct naast de hindernis kregen we Claire Lefort (FRA) op de kiek.

[ img ]
En ik legde ondertussen de opperste concentratie van Klaas van der Sande (NED) vast bij de waterhindernis. Hij reed naar een 17e plaats.

[ img ]
De mooie combinatie Kjell Oeivind Mikkelsen (NOR).

[ img ]
Regelmatig proberen we close-up shots te maken van mooie gekleurde voetjes, maar toevallig deze keer hebben we dat allebei niet gedaan. Maar toch is dit shot van de swingende roze voetjes bij de pony van Lucy Scott (GBR) erg leuk.

[ img ]
De 11e plaats ging naar, Gilles Pirotte (BEL), hier in hindernis 1.

[ img ]
Cédric Scherrer (SUI) was het hele weekend onverslaanbaar, de terechte winnaar.

[ img ]
In de allerlaatste marathonhindernis, nummer 8, zet Berengere Cressent (FRA) nog even aan bij de sprint richting de finish. Berengere eindigde op het podium met de tweede plaats!

[ img ]
En bij dezelfde eindsprint bij hindernis 8, hier een close-up van Anna Genkinger (GER). Zij pakte de derde plaats.

Top 5 van de enkelspan combinaties

1. Cédric Scherrer (SUI) met totaal 143.94 strafpunten.
2. Berengere Cressent (FRA) met totaal 149.72 strafpunten.
3. Anna Genkinger (GER) met totaal 151.86 strafpunten.
4. Anniek Schuiling (NED) met totaal 152.59 strafpunten.
5. Marie Verna (FRA) met totaal 153.63 strafpunten.

Na een grote groep eenspan combinaties, was het tijd voor de tweespan combinaties. Ook hier hebben wij hele mooie ritten gezien, maar ook helaas een aantal uitvallers.
Op hindernis 1 zag ik vanuit mijn ooghoek helaas tweemaal achter elkaar wagens omslaan, wat gelijk einde wedstrijd betekent. Gelukkig mochten deze combinaties de volgende dag nog wel de vaardigheidsproef rijden.

[ img ]
Annika Rohrssen (IRL) eindigde de wedstrijd op een hele nette 6e plaats.

[ img ]
De mooie pony's van Marika Strönberg (SWE) kwamen aan Gilian voorbij.

[ img ]
En ik kwam ze ook tegen, zij pakte de 26e plaats.

[ img ]
De organisatie deed erg hun best om de waterbak goed te houden door zand erbij te gooien, maar jammer genoeg leverde dit ook weer bandensporen op. Het was geen makkelijke hindernis om goed te houden.

[ img ]
Deze wedstrijd had ik een cameraset van Gilian in mijn handen om uit te proberen, omdat mijn pols na drie operatie toch erg verzwakt is en mijn eigen set mij stomweg te zwaar wordt. Gilian heeft een ander merk en is ruim een kilo lichter. Als je 8 uur op een dag moet fotograferen dan kan dat voor een zwakke pols wel eens hét verschil maken. Maar eerst kijken of ik er vriendjes mee kon worden, voordat ik uiteindelijk definitief ga overstappen. En ook die geldboom nog vinden.
Met de live-view kon ik vanaf de grond Mia Ventoniemi (FIN) goed vastleggen op het water met een mooie weerspiegeling. Ik ben erg blij met alle foto's die ik heb gemaakt deze dag, het fotograferen was weer leuk!

[ img ]
Het podium van de tweespan combinaties kleurde volledig oranje, met de tweede plaats voor Melanie van de Bunt (NED).

[ img ]
Nog even aanzetten richting de finish van de waterhindernis. Hier Antoine Jeanson (FRA), hij eindigde na alle onderdelen op de 12e plaats.

[ img ]
Plek 3 op het podium was voor Cas Hendriks (NED) met zijn mooie schimmel pony's.

[ img ]
Maar deze zwarte schatjes van Carina Sandberg (SWE) veroverde wel lichtelijk mijn hart. Kijk die koppies nou! <3

[ img ]
Hier reed Averina Snow (GBR), ook al zo'n mooie sprint.

[ img ]
De overwinning ging zonder twijfel naar Rodinde Rutjens (NED). Zij reed fantastisch deze wedstrijd en uitermate snel.

Top 5 van de tweespan combinaties

1. Rodinde Rutjens (NED) met totaal 146 strafpunten.
2. Melanie van de Bunt (NED) met totaal 151.25 strafpunten.
3. Cas Hendriks (NED) met totaal 153.99 strafpunten.
4. Vera Bütikofer (SUI) met totaal 156.61 strafpunten.
5. Christof König (SUI) met totaal 162.59 strafpunten.

Daarna was het tijd voor de afsluitende rubriek, de vierspan combinaties.

[ img ]
Lars Dau (DEN) was jammer genoeg geëlimineerd, maar ik genoot wel van zijn prachtige span. Hier zie je goed hoe Lars zijn span door de krappe hindernis moest laten manoeuvreren. Een hele opgave.

[ img ]
Julien Vanhoenacker (BEL) reed naar een 4e plaats.

[ img ]
Inmiddels had Gilian zich aan mijn kant van het terrein aangesloten om even te gaan spelen bij de waterbak met zijn 28mm. Zo dicht mogelijk bij de frontlinie zitten, om de vierspanners op de foto te krijgen. Dit kon mooi vanaf de VIP plekken bij de waterhindernis. Hier rijdt Bert van den Bosch (BEL) naar een 12e plaats.

[ img ]
Mary Phelps (USA) samen met Bram Chardon reed haar fantastische span weer in het rond, maar helaas werd zij geëlimineerd in de marathon.

[ img ]
Mary nogmaals in de waterbak.

[ img ]
Team België was goed vertegenwoordigd op deze wedstrijd, wat hadden zij toch mooie combinaties! Tinne Bax (BEL) reed naar een fantastische 5e plaats.

[ img ]
Strikvraag, hoe nat was Gilian na het maken van deze foto? Dianne Legemaat - van Bemmel (NED) lag jammer genoeg uit de wedstrijd.

[ img ]
Marijke Hammink (NED) kwam ondertussen aan ons voorbijgereden, later meer foto's van haar.

[ img ]
De tweede plaats van het podium ging naar Yannik Scherrer (SUI).

[ img ]
Voor de mooie pony's van Julien Vanhoenacker (BEL) ging Gilian graag over de reling hangen.

[ img ]
Ik kwam Marijke Hammink (NED) tegen in hindernis 3.

[ img ]
En nogmaals in de waterbak, Marijke was de winnaar van de vierspan combinaties.

Top 5 van de vierspan combinaties

1. Marijke Hammink (NED) met totaal 155.46 strafpunten.
2. Yannik Scherrer (SUI) met totaal 156.93 strafpunten.
3. Steffen Brauchle (GER) met totaal 170.66 strafpunten.
4. Julien Vanhoenacker (BEL) met totaal 173.10 strafpunten.
5. Tinne Bax (BEL) met totaal 179.31 strafpunten.

Klik hier voor de volledige uitslag

Bedankt voor het kijken en wie weet tot een volgende keer! :wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-23 10:03 

Profiel   

Wow, wat een gaaf verslag weer! En de foto's spetteren weer letterlijk vanaf het beeld!
Dank je wel dat je er weer voor ons was!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-23 10:23 

Profiel   

Prachtige platen weer Cyn! :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-23 18:19 

Profiel   

Schitterende foto's. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-23 18:36 

Profiel   

Prachtige foto's!! En ook een heel mooi verslag, je schrijft erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-23 10:39 

Profiel   

Wat een ongelooflijk gave foto’s. Ik vind ze echt geweldig omdat ze zo goed de actie en de spanning weergeven! En ik hou ook van je schrijfstijl dus een goed geslaagd topic na een geslaagd wk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-23 11:24 

Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties, zeker over mijn schrijfstijl. Ben helemaal geen schrijver maar vind het wel fijn om jullie een beetje een indruk te geven van de dag op die manier, dus dank jullie wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-23 12:00 

Profiel   

Wat een mooi geschreven en gefotografeerd verslag weer. Dank je wel. Jullie maken beide echt mooie actie fotos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-23 14:56 

Profiel   

Erg mooi verslag :)) ziet eruit als een zeer geslaagd kampioenschap

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-23 16:01 

Profiel   

Fantastische actiefotos! Zeker die roze voetjes van Lucy Scott vielen mij enorm op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-23 16:06 

Profiel   

prachtige foto's weer!! En een leuk verslag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-23 00:28 

Profiel   

Hele mooie actie-foto's!

Cynn schreef
[ Afbeelding ]
Het podium van de tweespan combinaties kleurde volledig oranje, met de tweede plaats voor Melanie van de Bunt (NED).

MelanieB op Bokt! Was een heel bijzondere wedstrijd voor haar, de laatste na een waanzinnige mencarriere :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-23 22:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen