Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het doorgeefstokje van november: Fnanne

Profiel   

*Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

[ img ]
Lavender, Fnanne's gouden Bokt hengstveulen uit 2022.

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
In juli van 2004 heb ik mijzelf aangemeld op Bokt, nadat ik al een tijdje meegelezen had. Ik bedacht me dat het leuk zou zijn om zelf ook mee te gaan kletsen. Mijn eerste eigen paard was drachtig en ik was érg onzeker. Ik hoopte hier informatie te vinden en ook ervaringen van anderen te lezen :)
Alweer bijna 20 jaar geleden dus :oo

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Was deze helemaal vergeten... :=

Fnanne schreef
Wat te doen...
Mijn paard (merrie, 17 jaar) staat lekker in het weiland.
Hoewel? Met dit weer is het eerder een moeras dan een weiland...
Maargoed; ze vindt het heerlijk buiten. Enige nadeel: mevrouw heeft 3 witte benen en die zijn erg gevoelig voor mok. : Dit behandel ik met Hidrocotiderm...

Nou weet ik het heel behoorlijk onder controle te houden alleen... SInds gisteren heeft ze linksachter, aan de binnenkant van de koot, een zwelling. Nadere bestudering vandaag leerde mij dat er een minuscuul plekje mok zit. Maargoed, het is wel een beetje gezwollen. Ze belast het been gewoon en na wat werken of even stappen zakt de zwelling weg.

Nu heeft ze op stal altijd last van stalbenen, zouden weidebenen ook kunnen? Ze doet momenteel namelijk niet zo veel, haar motto: ik heb mijn buik rond en ga heerlijk staan soezen. Dus veel stilstaan = dikke benen? Hoewel ---> dan zouden beide benen dik moeten zijn? (Nee, dat hoeft ook veer niet, want soms heeft ze ook maar 1 stalbeen...)

Twijfel...
Zal ik de dierenarts erbij halen?
Mevrouw is namelijk ook nog eens een kleine 4 weken drachtig en ik wil niet dat er iets misgaat.
Wie heeft er suggesties? +:)+

THNX!!! :))

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Ben er speciaal even in gedoken, maar echt beschamend... Vooral onwetend :o
En wat was het allemaal spannend; een eigen paard :j maar wel super leuk om dan hier op Bokt informatie te vinden, en wat voor mij het aller belangrijkste was destijds: het Dikke Buiken Topic. Daar heb ik echt veel aan gehad. Kwam zelfs nog één van mijn eerste tekeningen tegen daar:

[ img ]

:D

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik denk vooral van mijn beeldend werk op Uit de Kunst? Met als klap op de vuurpijl het topic uit 2015: [UK] [CHALLENGE]2015: een paard per dag. dat was een fantastische ervaring :D
Maar ik ben ook jarenlang moderator geweest, dus dat zou ook kunnen :)
En natuurlijk een aantal keren actief in de Kraamstal :) met afgelopen jaar knappe Lavender die de meeste stemmen kreeg en gouden hengstveulen van het jaar werd :)

[ img ]
De nakomelingen van Linde.
5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Door de jaren heen heeft Bokt veel betekenis voor mij gehad. Allereerst als plek waar ik mijn ervaringen kon delen, en andermans ervaringen kon lezen. Ik heb hele fijne en mooie mensen leren kennen; verschillende meetings door het land heen (Dikke Buiken Topic/ a Pretty Place/ Tekenmensjes).
Op een gegeven moment werd ik gevraagd of ik moderator wilde worden; dat waren ook prachtige jaren. Veel geleerd en ook daar veel mensen leren kennen.
Tot en met vandaag de dag heb ik nog contact met mensen uit die eerste jaren; heel erg leuk :j

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Penny-gedachten... Die heb ik nog steeds wel := zo hoop ik nog steeds dat mijn huidige paard met de oortjes naar voren op mij af komt galopperen in de weide zodra ze mij ziet :D maar de realiteit is dat ik zelf de meters mag overbruggen in haar richting om het halster om te doen :=

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ah; dromen... Altijd leuk :)
Momenteel sta ik zo'n 4 dagen per week voor de klas (docent Beeldende Vorming en CKV). Ik zou wel graag meer met mijn eigen praktijk bezig willen zijn; lessen geven en workshops verzorgen in mijn eigen atelier. Veel eigen beeldend werk maken :)
Dat eigen atelier zou zich dan bevinden in de mooie voorkamer van mijn boerderijtje, met uitzicht op de paarden... Natuurlijk :D

8. Waardoor ben je destijds gevallen voor de Frederiksborger en waarin onderscheidt dit ras zich van de 'doorsnee' KWPN'er?
Wat betreft KWPN heb ik altijd al van de Gelderse paarden gehouden, ik was enorm fan van Parcival, en heb van hem dan ook een dochter gefokt uit Fanja (v. Lector). Dat werd Andante :)
In die tijd had één van mijn BoktDBT-vriendinnen een Frederiksborger fokkerij (kaotictjinta @ Bokt) en we raakten aan de praat over de beide rassen... En dat ze eigenlijk wel sterk in elkaars type staan.
Ik ben met haar wezen kijken bij Moravita en raakte daar verslingerd aan het ras. Mooie, barokke paarden, met een fijn en trots karakter. In gedachten begon het balletje te rollen, en zo zijn we dan ook tot de combinatie gekomen van Frederiksborger x Gelders paard.
Mijn huidige merrie is daar het eerste resultaat van:

[ img ]
Linde.

Uit Linde heb ik inmiddels 4 nakomelingen gefokt; 2 keer met een Frederiksborger, en 2 keer met een Gelderse hengst (Imposant EM).

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Ik zou wel meer willen lezen/horen van Bokker Muronia.

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe ben je uitgekomen bij het Groninger paard en wat vind je zo charmant aan deze paarden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-23 22:51 

Profiel   

Wat een leuk interview en daarbij een geweldige tekening. Een mooie avatar voor de moderators :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-23 00:47 

Profiel   

Leuk om te lezen, Fnanne. Wat maak jij schitterende tekeningen :wow: !

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-23 06:20 

Profiel   

Leuk, je maakt echt prachtige tekeningen!

Ik wist niet dat er al iemand fokte met deze combi, leek me namelijk ook al zo'n goed passende combinatie. Ben wel benieuwd naar de nakomelingen van Linde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-23 08:12 

Profiel   

Wat een leuk interview Fnanne! Niks mis met een beetje penny zijn op zijn tijd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-23 10:23 

Profiel   

Prachtig om te lezen @Fnanne . Zo heb ik je net weer wat beter leren kennen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-23 11:37 

Profiel   

*\o/* Superleuk *\o/*
Fnanne is mijn favoriete bokker - ook in irl :D

JPitty schreef
Ik denk vooral van mijn beeldend werk op Uit de Kunst? Met als klap op de vuurpijl het topic uit 2015: [UK] [CHALLENGE]2015: een paard per dag. dat was een fantastische ervaring :D

284/365 hangt bij mij aan de muur *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-23 14:05 

Profiel   

senna21 schreef
Wat een leuk interview en daarbij een geweldige tekening. Een mooie avatar voor de moderators :+

Dankjewel :)
En wat een leuk idee! :j

miereneter schreef
Leuk om te lezen, Fnanne. Wat maak jij schitterende tekeningen :wow: !

<3
Dankjewel :j

Elisa2 schreef
Leuk, je maakt echt prachtige tekeningen!

Ik wist niet dat er al iemand fokte met deze combi, leek me namelijk ook al zo'n goed passende combinatie. Ben wel benieuwd naar de nakomelingen van Linde.

Van de eerste twee (zijn niet meer in mijn bezit) heb ik geen recente foto's.
Lavender (2022) is nu anderhalf:

[ img ]

[ img ]

En Denso is bijna 7 maanden:

[ img ]

[ img ]

Zelfde combi, dus Imposant is van beiden de vader :)

Ania schreef
Wat een leuk interview Fnanne! Niks mis met een beetje penny zijn op zijn tijd :D

:D nee toch?? Ik hou er wel van... En hoop nog steeds dat Linde ooit de geest krijgt wat dat betreft :=

Signe schreef
Prachtig om te lezen @Fnanne . Zo heb ik je net weer wat beter leren kennen!

Dankjewel Signe :)

Wranglerbutt schreef
*\o/* Superleuk *\o/*
Fnanne is mijn favoriete bokker - ook in irl :D

JPitty schreef

284/365 hangt bij mij aan de muur *D

:o dat is lief :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-23 16:09 

Profiel   

Leuke dieren! veel massa.

Heeft de Frederiksborger minder "knie' dan een Gelderse? Want dat is eigenlijk het enige waar ik wat verschil aan kan zien haha. Ik vind het hele mooie types in ieder geval en dit zijn ook meer de types die ik in mijn hoofd krijg als ik denk aan Geldersen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-23 09:03 

Profiel   

Superleuk stukje Fnanne en leuk dat je mee wilde doen *\o/*

Elisa2 schreef
Leuke dieren! veel massa.

Heeft de Frederiksborger minder "knie' dan een Gelderse? Want dat is eigenlijk het enige waar ik wat verschil aan kan zien haha. Ik vind het hele mooie types in ieder geval en dit zijn ook meer de types die ik in mijn hoofd krijg als ik denk aan Geldersen.

Hier inmiddels dit jaar ook de eerste combinatie FredxGelders gemaakt en hopelijk volgend jaar een 2e *\o/*

Helaas heeft het KWPN afgelopen ledenvergadering Gelders paard nogmaals benadrukt niet geinteresseerd te zijn om de Frederiksborger te erkennen voor de Gelderse richting want ze vinden de paarden te vlak in beweging en niet voldoende kwaliteit bezitten :+ (Jaja, dit baseerden ze overigens op het zien van 4 frederiksborgers in 2019 en zonder zich ook maar verder te verdiepen in het ras ;) :') )

Net als Fnanne ben ik zeer te spreken over de combi en hoop ik deze in de toekomst meer te gaan maken.

Veulen van dit jaar uit onze voorl keur merrie van Elegant x Walser en de Frederiksborger hengst Honesta’s Christianso
[ img ]

[ img ]

Overigens is dit veulen niet vlakker in beweging dan andere nakomelingen uit deze merrie, heeft hij een heerlijk nuchter en mensgericht karakter en is hij volgens mij meer dan gelders genoeg qua type en uitstraling en heeft hij bovendien een prachtige zelfhouding.

Ben erg benieuwd naar de nakomeling van dezelfde hengst uit de dochter van deze merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-23 02:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen