Autoverhuurder vindt twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14177
Geregistreerd: 20-04-16

Autoverhuurder vindt twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 18:41

Instagram politie_wveenzuidplas
Algemeen

Afbeelding


Gisteren stond de verhuurder van een bestelbus even raar te kijken toen hij achter in de bus twee verwaarloosde pony’s aantrof.

Eerder die dag was de verhuurder naar het adres van de huurder gereden omdat het voertuig niet was teruggebracht. Hij nam de bus mee terug naar Waddinxveen, maar was niet door de huurder ingelicht dat er nog een levende lading in zat.

De viervoeters werden door de politie in beslag genomen en overgebracht naar een verzorger. In dezelfde zaak werden ook nog een verwaarloosde kitten en een hond in beslag genomen.

belle_boef

Berichten: 10757
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 18:43

Ach gut. Er is nog wel de moeite genomen om stro en brokken in de auto te zetten.
Ik zou hier vooral benieuwd zijn naar het verhaal hierachter.
Ze zien er ook niet slecht uit zo op de foto.

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Autoverhuurder vind twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 18:45

Waarom is alles altijd meteen verwaarloosd of mishandeld.

Ik zie 2 shetlandveulens, bijna jaarlingen, in een droge 'stal' met eten en drinken.
Ja ze zijn harig, newsflash, shetlandersveulens zijn harig.

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 18:46

Staan ze een keer droog en goed in het stro, is het weer niet goed...

Dat die verhuurder dat niet gezien heeft via dat tussenraampje?!

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 18:52

Wat apart dat zo'n bus gewoon wordt meegenomen zonder even te kijken wat erin zit := De dieren hadden hun benen wel kunnen breken met de snelheid waarmee menig busjes-rijder over rotondes scheurt..
Ik vind ze er ook niet erg verwaarloosd uit zien. Puur vanaf de foto zou ik eerder verwachten dat de dieren net ergens zijn weggehaald (misschien door de hoge waterstand, tijdelijk in een bus gezet omdat de wei volledig blank stond?), netjes op het stro.. Niet ideaal, maar mishandeling lijkt het me ook niet.

Anastasia24

Berichten: 2728
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 18:58

Heb vaak gezegd de shetlander(s) in ons busje mee te nemen naar huis, zo te lezen kan het best. :+ . Gelukkig zijn die diertjes met veilige benen aangekomen. Dat tussen raampje is indd wel vreemd, en anders wel de hoeven, dat zie\hoor je toch? Zelfs door stro heen? Vind het toch niet echt een paard-waardige stal, hopelijk kunnen ze nu een weiland op en jaarling zijn.

pillow
Berichten: 7843
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:02

8nnemiek schreef:
Wat apart dat zo'n bus gewoon wordt meegenomen zonder even te kijken wat erin zit := De dieren hadden hun benen wel kunnen breken met de snelheid waarmee menig busjes-rijder over rotondes scheurt..
Ik vind ze er ook niet erg verwaarloosd uit zien. Puur vanaf de foto zou ik eerder verwachten dat de dieren net ergens zijn weggehaald (misschien door de hoge waterstand, tijdelijk in een bus gezet omdat de wei volledig blank stond?), netjes op het stro.. Niet ideaal, maar mishandeling lijkt het me ook niet.

Zoals er staat verwacht je als verhuurder geen levende have in een bus. Dus heel raar is het niet om niet te kijken. Het is ook wel heel aso om een bus te huren en die als ponystal te gebruiken.

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:07

Maar je kijkt toch eerst even in en om een bus als je hem weghaalt? Al is het maar om aan te kunnen tonen dat de bus van binnen helemaal kapot was gemaakt door de huurder. Dat kun je op het terrein van de huurder nog wel aantonen, maar eenmaal weggehaald en pas bekeken op de plek van aankomst; wie zegt dat je dan niet zelf de ravage veroorzaakt hebt?

Ik vind het een vaag verhaal.

Dat je een gehuurde bus niet als (pony-)stal gebruikt, ben ik met je eens

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:19

pillow schreef:
Zoals er staat verwacht je als verhuurder geen levende have in een bus. Dus heel raar is het niet om niet te kijken. Het is ook wel heel aso om een bus te huren en die als ponystal te gebruiken.

Maar je wil toch weten wat erin staat en of de bus nog heel is voordat je hem mee neemt? Stel er staat iets breekbaars in, of vloeistoffen.. of iets gevaarlijks als drugs, explosieven/vuurwerk.. Ik vind het echt heel raar om niet even binnen te kijken.

Verder inderdaad ermee eens dat je een gehuurde bus niet als ponystal hoort te gebruiken.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Autoverhuurder vind twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:26

Helemaal met je eens Annemieke.
Je kijkt er toch in, zit je dadelijk met drugsvaten te kijken.

Ook ik zat aan hoog water te denken, dan is dit best nog wel een noodoplossing.
Maar waarom ze dan achterlaten?

heel raar verhaal.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:32

Ben wel heel nieuwsgierig of we nog een vervolg op deze story krijgen. Zijn de pony's gekocht, gejat ergens, waren ze voor vlees bestemd? Was het een mislukt kerstcadeau? En waarom heeft de verhuurder niet even aangebeld, zo van, ik neem mijn bus weer mee terug. Intrigerend. Ik vind de pony's er trouwens ook niet echt verwaarloosd eruitzien. Wat ik wel gek vind is dat die ene ligt.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Autoverhuurder vindt twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:46

Die liggende pony doet een dutje (hahaha). Ik vind ze er ook niet verwaarloosd uitzien en ben ook nieuwsgierig naar het vervolg.

Gombal
Berichten: 121
Geregistreerd: 22-12-15

Re: Autoverhuurder vindt twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:14

Menig shetlander ( en ander ras en diersoort) staan er slechter bij .
Misschien is dit ivm met bepaalde weersomstandigheden wel heel lief en zorgzaam bedoeld .
Ze staan hoog en droog en beschut

ElfBeau_067

Berichten: 2010
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:16

Ben ik de enige of lijkt die rechter me wel te mager? Enne wat betreft dat stro en voer, hoe denk je in vredesnaam een paard in een BESTELBUS te krijgen zonder een laag stro en voer. Het kan ook zijn dat de paarden waar ze stonden niet goed verzorgd werden. Of misschien had diegene wel net 2 pony’s gekocht maar had hij geen zin om een trailer te huren/kopen.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:22

Rocamor schreef:
Maar je kijkt toch eerst even in en om een bus als je hem weghaalt?


Huurder brengt bus niet terug. Verhuurder is pissed off, kan huurder niet te pakken krijgen, raak nog meer pissed off, rijdt in arren moede naar het huisadres van huurder, ziet daar tot z'n opluchting z'n bus staan en denkt: die rijd ik eerst terug naar m'n bedrijf, voordat-ie straks foetsie is. En dan moet ik iemand meenemen om mij weer terug te brengen bij m'n auto, kost me &%$#@ de halve dag. Plus had-ie ondertussen misschien wel niemand om op de toko te passen.

Die had echt geen tijd/geen zin/was te pissig om die auto te controleren, die dacht maar 1 ding: straks is die bus gejat en dan heb ik een hele hoop sores aan m'n hoofd. Die was allang blij dat het ding daar stond.

Kalea

Berichten: 416
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:30

ElfBeau_067 schreef:
Ben ik de enige of lijkt die rechter me wel te mager? Enne wat betreft dat stro en voer, hoe denk je in vredesnaam een paard in een BESTELBUS te krijgen zonder een laag stro en voer. Het kan ook zijn dat de paarden waar ze stonden niet goed verzorgd werden. Of misschien had diegene wel net 2 pony’s gekocht maar had hij geen zin om een trailer te huren/kopen.


Het zijn maar jonge Shetlanders, die hef je er gewoon in als het nodig is.. ;)

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Autoverhuurder vindt twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:51

Shetlander zijn in de winter heel moeilijk visueel te schatten hoe hun conditie is, helemaal niet via een foto.
Dan moet je ze echt voelen.

Daarnaast zijn de bakjes en voerschep helemaal nieuw, ik kan mij zo voorstellen dat dat door de verhuurder van de bus of de politie is verstrekt in afwachting van passender vervoer en een opvang met plek.

In die bus staan ze in ieder geval droog voor zolang, maar in een dichte bus zal niet veel frisse lucht zijn.

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:15

Bijzonder dat iedereen er vanuit gaat dat de foto de situatie was waarin de dieren gevonden zijn.
Misschien zijn de dieren op deze manier vervoerd naar de verzorger?


Aangezien er ook een verwaarloosde kitten en hond in beslag zijn genomen is er misschien toch wel meer aan de hand geweest.

Daarbij het is sowieso aso om die huurauto niet terug te brengen.

Coco4life
Berichten: 1235
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:59

Apart verhaal maar de beestjes zien er gwn goed uit.
Ja idd raar, en zo hoor je een bestelbus niet te gebruiken. Maar verwaarloosd is een groot woord.

Verwaarloosd in een zin dat de huurder er niet meer naar omgekeken heeft.
Niet verwaarloosd met dat ie al jaren alleen is.

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Autoverhuurder vindt twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:47

Niks niet verwaarloosd ze zien er prima uit. Alles is meteen zielig.

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Autoverhuurder vindt twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:51

Ik denk dat ze die brokjes gekregen hebben toen ze gevonden waren. Anders zou je denken dat het wel op is. Ben heel benieuwd naar het vervolg.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Autoverhuurder vindt twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:36

is er nergens op fb iets te vinden over die pony's? Als er nu nog geen eigenaar is op komen draven, dan wordt het toch wel een heel gek verhaal?

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Autoverhuurder vindt twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:47

Verwaarloosd betekent meer dan alleen te mager zijn of hoeven die tot aan de oren krullen.

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:37

Gini schreef:
Verwaarloosd betekent meer dan alleen te mager zijn of hoeven die tot aan de oren krullen.



Hun vacht ziet er beter uit dan mijn 2 jongens.
Iig op het oog droog en schoon.

Er wordt te snel met termen als verwaarloosd en mishandeld gestrooid.
Zo verwaarloosd zijn ze niet als ze droog staan in een bed met stro.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Autoverhuurder vindt twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:49

Dit zal de situatie zijn nadat ze gevonden waren en voer en stro hebben gekregen. Ze hebben daar vast al een tijdje in gestaan en dan zou er vast wel hier een daar wat mest of natte plek van urine in het stro liggen. Je kunt van alleen maar deze foto toch niet echt oordelen hoe de pony's er goed of niet goed uit zien. Als er van dezelfde eigenaar ook nog een kitten en een hond in beslag zijn genomen, zal dat echt niet voor niets geweest zin.