Haflingermerrie doodgeschoten, jager zag het dier aan voor wild zwijn

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Haflingermerrie doodgeschoten, jager zag het dier aan voor wild zwijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 02:20

Dit is dus waarom ik tegen jacht ben.

salome
Berichten: 87
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 07:05

Citaat:
Niet te geloven, wat een triest gebeuren.
En wat een kulverhaal, kom op...een zwijn van minimaal 1.40 m??

Dat ja, kan gewoon niet, waarschijnlijk gefrustreerd dat hij nog niets doodgemaakt had en dus maar op een paard schieten, heb je toch wat kapot gemaakt, wat moet dat een heerlijk gevoel voor dat onmens zijn geweest. Word hier zo boos om, ben ook zo tegen jagen, ziekelijk gewoon.
Heb zelf haflingers, moet er niet aan denken dat zoiets gebeurt. Zou hem gewoon naderhand.......

darkadia

Berichten: 5260
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Haflingermerrie doodgeschoten, jager zag het dier aan voor wild zwijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 07:51

Bizar dit. Op 60m in het donker dat verschil niet zien…. Kan ik moeilijk geloven. En dan ook nog eens niet het genadeschot willen geven en de buren ipv de eigenaren inlichten… dat soort mensen mogen ze van mij meteen alle vergunningen en wapens innemen…

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:41

salome schreef:
Citaat:
Niet te geloven, wat een triest gebeuren.
En wat een kulverhaal, kom op...een zwijn van minimaal 1.40 m??

Dat ja, kan gewoon niet, waarschijnlijk gefrustreerd dat hij nog niets doodgemaakt had en dus maar op een paard schieten, heb je toch wat kapot gemaakt, wat moet dat een heerlijk gevoel voor dat onmens zijn geweest. Word hier zo boos om, ben ook zo tegen jagen, ziekelijk gewoon.
Heb zelf haflingers, moet er niet aan denken dat zoiets gebeurt. Zou hem gewoon naderhand.......
paard leefde nog. Hij wou/kon het dier niet uit z'n lijden verlossen.

Dan moet je mijn inziens ook geen jager zijn als je zoiets niet kan/wil en een dier liever laat afzien

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:55

Palmera schreef:
Dit is dus waarom ik tegen jacht ben.


Naja, dat is wel wat kort door de bocht natuurlijk. Dan ga je dus alle mensen die het goed doen en het beste met de natuur voor hebben over een kam scheren met een of andere domme lamlul die echt te stom is voor woorden. :o Zo'n flapdrol had nooit een akte moeten kunnen krijgen.

Als je het zo kort ziet, dan worden wij ruiters ook gelijkgeschaard met iedere ruiter die zijn paarden mishandeld? Is ook iets dat enige nuance kan gebruiken....

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:27

Esperanza schreef:
Palmera schreef:
Dit is dus waarom ik tegen jacht ben.


Naja, dat is wel wat kort door de bocht natuurlijk. Dan ga je dus alle mensen die het goed doen en het beste met de natuur voor hebben over een kam scheren met een of andere domme lamlul die echt te stom is voor woorden. :o Zo'n flapdrol had nooit een akte moeten kunnen krijgen.

Als je het zo kort ziet, dan worden wij ruiters ook gelijkgeschaard met iedere ruiter die zijn paarden mishandeld? Is ook iets dat enige nuance kan gebruiken....

Dit soort ongelukken gebeuren te vaak. In spanje sla je achterover als je de kranten volgt. Iedere week wel ergens ongelukken, soms schietem ze zelfs per ongeluk op elkaar.
Sowieso gaat op dieren schieten en het goed voor hebben met de natuur bij mij niet samen; niet zolang ons bevolkingsaantal wél mag blijven groeien.

En de ruitersport: hoe ouder ik word; hoe meer incorrecte dingen ik zie. Je hoeft je paard heus niet met de zweep af te ranselen om hem stevig pijn te doem. Menig giedbedoelend ruiter doet zijn paard pijn.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:16

Vreselijk! Ik zou altijd een neon gekleurde deken opleggen in dat soort gebieden. Ook zomers.. een neon gekleurde vliegendeken oid. Maar vraag me af of dat genoeg zou helpen bij zó veel domheid.

Ibbel

Berichten: 49241
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:23

In de VS worden jagers met Hi-Viz kleding alsnog doodgeschoten, dus ik vrees het ergste...

moonfish13
Berichten: 18248
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:35

Heb dan ook de ballen om het dier dood te schieten.
Een clean schot in het hoofd, maar dit kun je echt echt niet maken.
Dit is al een oerdomme fout willig dan de wens van de eigenaar in door een fataal schot te geven.

En daarna vergunning inleveren, wapen, aangifte, hele rambam.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Haflingermerrie doodgeschoten, jager zag het dier aan voor wild zwijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:58

Hij zal wel te bang zijn geweest dat de kogel zou afketsen en karma het doel zou bepalen...

Ibbel

Berichten: 49241
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Haflingermerrie doodgeschoten, jager zag het dier aan voor wild zwijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:01

Als je een geweer bij je hebt om long range op zwijnen te jagen, en je durft niet short range een paard het genadeschot te geven, heb je héél slecht opgelet tijdens je theorielessen...

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Haflingermerrie doodgeschoten, jager zag het dier aan voor wild zwijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:03

Meeste jagers zijn niet echt dapper van dichtbij is mijn ervaring ;)

Zoolgangster

Berichten: 9730
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 00:52

Shirley schreef:
Hij zal wel te bang zijn geweest dat de kogel zou afketsen en karma het doel zou bepalen...


Zoiets vermoed ik ook. :j

moonfish13
Berichten: 18248
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 01:38

Ibbel schreef:
Als je een geweer bij je hebt om long range op zwijnen te jagen, en je durft niet short range een paard het genadeschot te geven, heb je héél slecht opgelet tijdens je theorielessen...


Nou ik wil net zeggen je haalt een hert of zwijn niet met een lullig kogeltje omlaag.
Dat is echt een stevig kaliber kogel meen ik van een jager die ik ken.
Maar zelfs ik zou mits weten hoe het doen.
Als het mijn paard was had ik dat wapen afgepakt en het zelf gedaan.
En hem daarna voor alles uitgemaakt wat te bedenken valt, blinde vink.

tamary

Berichten: 29239
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 02:00

Palmera schreef:
Sowieso gaat op dieren schieten en het goed voor hebben met de natuur bij mij niet samen; niet zolang ons bevolkingsaantal wél mag blijven groeien.

Wereldgemiddelde ligt inmiddels op 2.5 kind /vrouw en is nog steeds zakkende. Alles onder de 2.1 is krimp en de 2 grote bevolkingsgroepen, China en India zitten ver tot net onder die 2.1 inmiddels. We houden mensen langer in leven, maar afhankelijk van welke cijfers je neemt en hoe snel je denkt dat andere landen omschakelen naar ook minder kinderen, ziet het er naar uit dat we eind deze eeuw weer op zo 8 miljard zitten en zakkende blijven. Aantal vruchtbare vrouwen daalt (ook in veel landen omdat die geen meisjes willen al decennia) en ze willen minder kinderen, dus zorgen daar vaak ook voor. Ja er zijn groepen in een land die grotere gezinnen hebben, maar gemiddeld is de bevolking omgebogen naar krimp. We worden echter ouder en dan zie je "groei" door achterlopende sterftecijfers.

Competentie van jagers laat nogal eens te wensen over, doet niks af aan de noodzaak van dat werk, wel dat er lang niet zoveel goede rondlopen als zou moeten.

Bokt90
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 14:21

Dit is echt naar en vreselijk om te lezen. Vraag me zelf ook af hoe dit “per ongeluk” had kunnen gebeuren. Vind het sneu voor de eigenaren.

Elisa2

Berichten: 37654
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Haflingermerrie doodgeschoten, jager zag het dier aan voor wild zwijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 14:27

Zo'n fout zou niet gemaakt mogen worden, ik ben ook voor inlevering van de jachtvergunning. En inderdaad als je zo "dapper" bent om van een afstand te schieten moet je ook een dier uit het lijden kunnen verlossen.