Paard headbangt op heavy metalmuziek

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26633
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Paard headbangt op heavy metalmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 18:26

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie, dit is niet het paard uit dit artikel. Foto: Marlies Trap Fotografie


Renpaard Pretty, een zevenjarige vosmerrie, is duidelijk fan van heavy metal. Er is nu een video verschenen waar op te zien is hoe ze even helemaal uit haar dak gaat.

De merrie woont op de Bogar Farms in Ontario, Canada, en kan headbangen. Hiermee geeft ze een hele nieuwe betekenis aan de Engelse term ‘Rocking Horse’.

Preety’s groom is Autumn Purdy. Zij vertelt dat metalmuziek ervoor zorgt dat ze gaat headbangen, de merrie schijnt dat echt leuk te vinden. Purdy heeft ook gemerkt dat hoe harder de heavy metal is, hoe meer Pretty gaat headbangen. Als de muziek stopt, stopt het paard volgens haar ook. “Ik keek naar de stalmanager en zei: ‘zie je wat ze doet?’”, vertelt Purdy.

Als er countrymuziek draait, draait Pretty haar achterwerk naar voren, maar haar voorkeur voor metal is duidelijk. Het lijkt er zelfs op dat ze headbangt op het ritme van de muziek.

“Het is ongelooflijk. Het maakt niet uit welk liedje we spelen. Als de muziek wat langzamer is, gaat zij ook wat langzamer. Bij heavy muziek gaat ze ook mee op de beat”, vertelt Purdy.

Pretty’s favoriete band tot op heden lijkt Slipknot te zijn. Verrassend genoeg is ze dan weer geen fan van Rage Against the Machine.

Haar groom denkt erover om wekelijkse muziekvideo’s van Pretty op TikTok te zetten, gebaseerd op de intensiteit van het headbangen of juist het gebrek daaraan.

Nieuwszender WFAB maakte een video over dit headbangende paard, deze is hier te bekijken.

Gebruikte bronnen:

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Paard headbangt op heavy metalmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:27

Wel een paard met goede smaak, maar is het echt op de muziek of zit er een gezondheidsreden achter vraag ik me dan af.

Melzazu
Berichten: 1820
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Paard headbangt op heavy metalmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:06

Mijn paard doet dit niet bij muziek maar wel als ik tegenover zijn stal bij een ander paard sta bijvoorbeeld. Dan gaat hij ook “headbangen” maar dan wil hij dus gewoon mijn aandacht. Ik kan er vast een keer een muziekje onder plakken :D

Verder niks mis met de mijne hoor behalve dus gewoon een beetje gek 8)7

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Paard headbangt op heavy metalmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:10

Leven deze mensen nou echt onder een steen?

Lieser
Berichten: 1562
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Paard headbangt op heavy metalmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:20

Het paard is duidelijk niet goed bij haar hoofd. Wie houdt er nou niet van Rage Against the Machine??? _/-\o_

Ik neem trouwens voor het gemak aan dat de schrijver dit verrassend vindt, en niet verassend. RAtM is goed, maar het publiek gaat niet in rook op of zo :)

Hannanasjuh
Berichten: 272
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Paard headbangt op heavy metalmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 08:46

Nou ik zie hier weinig leuks. Als ik mijn paard dit zou zien doen, dan vat ik dat eerder op als: wat een vervelend geluid, ik weet van stress niet wat ik moet doen en ga dit maar doen.

En nee dat is niet mijn projectie over de muziek want ik (hard)rock en metal zijn hier toch wel favoriet.

Elisa2

Berichten: 37654
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard headbangt op heavy metalmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:58

Ik denk ook dat het paard vooral reageert op de drukte in de muziek.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Paard headbangt op heavy metalmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:59

Only in America :')

petraaken

Berichten: 44230
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Paard headbangt op heavy metalmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:09

Tja, alleen amerikanen kunnen soms zo dom over komen. Paard reageert op de veels te drukke muziek. Het is een uiting van ongenoegen in mijn ogen.

BigOne
Berichten: 38490
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard headbangt op heavy metalmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:36

Aangezien het gehoor van een paard veel beter is dan van een mens zal hem dit eerder irriteren of pijnlijk overkomen.

prompter

Berichten: 11288
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Paard headbangt op heavy metalmuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:46

Pure frustratie van de kant van het paard IMO. Er is ooit wel eens onderzocht welke muziek paarden prettig vonden, daar kwam uit dat ze het liefste marsmuziek en klassieke muziek hadden.

pol013

Berichten: 9019
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:12

prompter schreef:
Pure frustratie van de kant van het paard IMO. Er is ooit wel eens onderzocht welke muziek paarden prettig vonden, daar kwam uit dat ze het liefste marsmuziek en klassieke muziek hadden.


En het kan niet mogelijk zijn dat individuele paarden andere voorkeuren hebben?

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 03:58

prompter schreef:
Pure frustratie van de kant van het paard IMO. Er is ooit wel eens onderzocht welke muziek paarden prettig vonden, daar kwam uit dat ze het liefste marsmuziek en klassieke muziek hadden.


Ik heb een paard gehad wat het nummer knocking van double vision helemaal geweldig vond. Dus niet elk paard heeft dezelfdse muzieksmaak.