Buren Sanne Voets niet blij met lichtmasten en camera's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chadje
Berichten: 102
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: midden nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:04

rien10 schreef:
Spenk schreef:
Ik vraag me inderdaad wel af hoe groot de overlast is...Sanne heeft 1 paard... en aan haar instagram te zien traint ze die ook nog is merendeel van de tijd overdag. En het zal ook wel niet elke dag zijn...

Weet jij hoeveel paarden daar gestald staan?
Ik niet.

In het bericht staat ook dat er maar 2 stallen zijn
Dus hooguit 2 paarden

Maar waarom via een rechtszaak, ga met elkaar om de tafel zitten, laat zien wat het probleem is en communiceer met elkaar voorkomt veel ellende

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:05

chadje schreef:
rien10 schreef:

Weet jij hoeveel paarden daar gestald staan?
Ik niet.

In het bericht staat ook dat er maar 2 stallen zijn
Dus hooguit 2 paarden

Maar waarom via een rechtszaak, ga met elkaar om de tafel zitten, laat zien wat het probleem is en communiceer met elkaar voorkomt veel ellende


Maar we weten niet of dat al niet gedaan is?

T lijkt me betreffende de lampen en camera's ook helemaal niet zo moeilijk. Zet er fatsoenlijke kappen op zodat het licht netjes in de bak valt en hang die camera's zo dat ze niet naar de buren filmen. Is volgens mij nog verboden ook om te filmen op andermans terrein.

Getup

Berichten: 8326
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:07

De fout ligt toch gewoon bij degene die dit goedgekeurd heeft?

Wbt die lampen en camera's snap ik die buren wel. Ze kunnen daar ook makkelijk wat aan doen , familie Voets.

Vraag me af, hoe vaak die lampen aan zijn met 1 paard om te rijden?

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:08

chadje schreef:
In het bericht staat ook dat er maar 2 stallen zijn
Dus hooguit 2 paarden

Maar waarom via een rechtszaak, ga met elkaar om de tafel zitten, laat zien wat het probleem is en communiceer met elkaar voorkomt veel ellende

Kijk jij nooit Frank Visser?
Dat communiceren werkt vaak niet.

Of het lang lopende topic hier op bokt, waar ts heel netjes blijft al voor jaren, maar de buren echt alles uit de kast halen om te etteren.
Je hebt van die mensen hoor.

En soms doordat beide niet kunnen communiceren, maar soms ook maar door een persoon.
Die gewoon schijt heeft aan alles. Dan ben je wel mooi de sjaak als buren.


Overigens zie ik in de OP niets over 2 stallen staan. Maar daar lees ik dan vast overheen.
Daarnaast misschien geeft ze mensen thuis les en zijn zo de lampen vaak aan?

Ibbel

Berichten: 49224
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:13

Getup schreef:
De fout ligt toch gewoon bij degene die dit goedgekeurd heeft?


Dat gaat de RvS dus beoordelen. Kan best dat de gemeente dit (alle verhalen, aannames en opmerkingen van de buren ten spijt) gewoon keurig volgens de regels gedaan heeft.

chadje
Berichten: 102
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: midden nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:25

DuoPenotti schreef:
chadje schreef:
In het bericht staat ook dat er maar 2 stallen zijn
Dus hooguit 2 paarden

Maar waarom via een rechtszaak, ga met elkaar om de tafel zitten, laat zien wat het probleem is en communiceer met elkaar voorkomt veel ellende

Kijk jij nooit Frank Visser?
Dat communiceren werkt vaak niet.

Of het lang lopende topic hier op bokt, waar ts heel netjes blijft al voor jaren, maar de buren echt alles uit de kast halen om te etteren.
Je hebt van die mensen hoor.

En soms doordat beide niet kunnen communiceren, maar soms ook maar door een persoon.
Die gewoon schijt heeft aan alles. Dan ben je wel mooi de sjaak als buren.


Overigens zie ik in de OP niets over 2 stallen staan. Maar daar lees ik dan vast overheen.
Daarnaast misschien geeft ze mensen thuis les en zijn zo de lampen vaak aan?


Over de twee stallen staat in het originele bericht op nieuwshorse.
Zover wij Sanne kennen geeft zij thuis geen les

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:29

Ik vraag me ook af wat mensen verwachten van het rond de tafel gaan zitten in zaken zoals dit.
"Meneer Voets, wil je a.u.b. je piste met alles erop en eraan weghalen, want ik denk dat de gemeente met twee maten gemeten heeft."

tiwi1969

Berichten: 7670
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:49

Dit artikel is duidelijk geschreven vanuit het perspectief van de buren. Of alles wat de buurman zegt waar is, dat is zo lastig te beoordelen.

Of de gemeente fouten heeft gemaakt is aan de RvSt.


Ondanks dat de bak van Sanne aan dezelfde straat ligt als de geweigerde bak wil dat nog niet zeggen dat er onderscheid is gemaakt. De afstand naar de buren kan kleiner zijn geweest bij de geweigerde bak, het perceel kan kleiner zijn geweest of er ligt een andere bestemming op dat perceel.

Ik hoop voor Sanne dat de uitkomst zo gaat zijn dat zij ongestoord kan trainen.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Buren Sanne Voets niet blij met lichtmasten en camera's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:56

Maar lees ik nou zo verkeerd, maar de advocaat van Sanne Voets zegt toch zelf ook dat de gemeente iets meer heeft toegestaan omdat ze paralympiër is?

Dorine92
Berichten: 5351
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:57

HorsePassion schreef:
Het kan toch niet zo zijn dat omdat je een paralympier bent meer rechten hebt dan een ander.
Ik vind dat Sanne het tegenwoordig behoorlijk hoog in de bol heeft.
Haar handicap wordt wel erg vaak als excuus gebruikt.
Doe gewoon, gedraag je normaal.

Alsof zij er wat aan kan doen dat ze toestemming krijgt.

En wb de reacties over weghalen van de bak .. lijkt me beetje vreemd als de bak weg moet, want als de gemeente toestemming heeft gegeven heeft deze familie niks verkeerd gedaan. En als de rvs dan het zou terugdraaien, zou dat betekenen dat deze mensen hun financiële investering kwijt zijn, plus nog de kosten om het hele zooitje weer weg te laten halen. Lijkt me niet dat je dit kunt maken als rvs zijnde als ze netjes toestemming hebben gehad van de gemeente

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:21

tiwi1969 schreef:
Dit artikel is duidelijk geschreven vanuit het perspectief van de buren. Of alles wat de buurman zegt waar is, dat is zo lastig te beoordelen.

Of de gemeente fouten heeft gemaakt is aan de RvSt.


Ondanks dat de bak van Sanne aan dezelfde straat ligt als de geweigerde bak wil dat nog niet zeggen dat er onderscheid is gemaakt. De afstand naar de buren kan kleiner zijn geweest bij de geweigerde bak, het perceel kan kleiner zijn geweest of er ligt een andere bestemming op dat perceel.

Ik hoop voor Sanne dat de uitkomst zo gaat zijn dat zij ongestoord kan trainen.

Ik niet per se. Ik hoop dat de uitkomst rechtvaardig en wettelijk is.

Ibbel

Berichten: 49224
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:43

Dorine92 schreef:
En wb de reacties over weghalen van de bak .. lijkt me beetje vreemd als de bak weg moet, want als de gemeente toestemming heeft gegeven heeft deze familie niks verkeerd gedaan. En als de rvs dan het zou terugdraaien, zou dat betekenen dat deze mensen hun financiële investering kwijt zijn, plus nog de kosten om het hele zooitje weer weg te laten halen. Lijkt me niet dat je dit kunt maken als rvs zijnde als ze netjes toestemming hebben gehad van de gemeente


Nog een keer: de RvS beoordeelt óf die toestemming volgens alle regels is geweest.

Is dat zo, dan is de klacht ongegrond. Is dat níet zo, dan moet idd de hele handel worden weggehaald, want dan is wat er staat illegaal neergezet.
De RvS kijkt expliciet níet naar of een klacht inhoudelijk gegrond is, of naar de gevolgen van het af- en toewijzen van een klacht. De RvS kijkt alléén naar of de regels gevolgd zijn.

office
Berichten: 811
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:04

Ik vind licht vervuiling minimaal zo irritant als geluids overlast .Ook voor de natuur trouwens er zijn meer levende wezens als mensen met paarden.

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Buren Sanne Voets niet blij met lichtmasten en camera's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:22

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de buren het niet hebben gehad over de camera's en licht van de bak met de famillie Voets. Als dat het probleem is dan kan daar toch wat aan gedaan worden zonder dat er gelijk allerlei juridische stappen nodig zijn?

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:24

Elisa2 schreef:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de buren het niet hebben gehad over de camera's en licht van de bak met de famillie Voets. Als dat het probleem is dan kan daar toch wat aan gedaan worden zonder dat er gelijk allerlei juridische stappen nodig zijn?


Weten we zeker dat dit niet is gebeurd? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar voor de meeste mensen is naar de rechter stappen een laatste redmiddel.

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Buren Sanne Voets niet blij met lichtmasten en camera's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:25

Ik denk dat de buren ook vooral het gevoel van rechtsongelijkheid hebben. En daar kan een gemeente zeker op aan worden gesproken.

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:29

KSHancox schreef:
Elisa2 schreef:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de buren het niet hebben gehad over de camera's en licht van de bak met de famillie Voets. Als dat het probleem is dan kan daar toch wat aan gedaan worden zonder dat er gelijk allerlei juridische stappen nodig zijn?


Weten we zeker dat dit niet is gebeurd? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar voor de meeste mensen is naar de rechter stappen een laatste redmiddel.


Je hebt gelijk, ik lees dat vader Voets de buren en andere buren regelmatig bedreigd. Dan valt er natuurlijk weinig te praten. En dat het volgens de buurman alleen zo goedgekeurd is omdat vader bij de gemeente heeft gewerkt en contacten heeft daar.

Als dat zo is laat de gemeente het dan maar uitzoeken inderdaad of de rechtstatelijke procedures gevolgd zijn.

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:46

KSHancox schreef:
Elisa2 schreef:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de buren het niet hebben gehad over de camera's en licht van de bak met de famillie Voets. Als dat het probleem is dan kan daar toch wat aan gedaan worden zonder dat er gelijk allerlei juridische stappen nodig zijn?


Weten we zeker dat dit niet is gebeurd? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar voor de meeste mensen is naar de rechter stappen een laatste redmiddel.


Ik was er niet bij, dus suggestief, maar bij een mogelijke "ik heb toestemming daarvoor" dan ben je uitgeluld

kamsel
Berichten: 3421
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 14:13

Ik vind het opmerkelijk dat bij meerdere mensen in die straat handhaving is geweest en zij hun illegale bouwwerken hebben moeten afbreken. En bij één adres zijn de illegale bouwwerken gelegaliseerd.
Toevallig bij een (oud?) medewerker van de handhavende gemeente..

Dan heb je de schijn in ieder geval tegen, ik ben benieuwd naar de uitspraak van de RvS…

Dorine92
Berichten: 5351
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 14:31

Ibbel schreef:
Dorine92 schreef:
En wb de reacties over weghalen van de bak .. lijkt me beetje vreemd als de bak weg moet, want als de gemeente toestemming heeft gegeven heeft deze familie niks verkeerd gedaan. En als de rvs dan het zou terugdraaien, zou dat betekenen dat deze mensen hun financiële investering kwijt zijn, plus nog de kosten om het hele zooitje weer weg te laten halen. Lijkt me niet dat je dit kunt maken als rvs zijnde als ze netjes toestemming hebben gehad van de gemeente


Nog een keer: de RvS beoordeelt óf die toestemming volgens alle regels is geweest.

Is dat zo, dan is de klacht ongegrond. Is dat níet zo, dan moet idd de hele handel worden weggehaald, want dan is wat er staat illegaal neergezet.
De RvS kijkt expliciet níet naar of een klacht inhoudelijk gegrond is, of naar de gevolgen van het af- en toewijzen van een klacht. De RvS kijkt alléén naar of de regels gevolgd zijn.


En dat moet dan via de portemonnee van de familie Voets? Zou wel raar zijn

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Buren Sanne Voets niet blij met lichtmasten en camera's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 14:42

Hoe slecht zijn die lampen dan wel niet afgesteld dat ze 56 meter verder nog last ervan hebben. Ik heb 1 lamp bij mijn paddock op 3 meter hoogte en aan de achterzijde van die lamp echt max 2 meter licht en daarna is het weer pikkedonker. Met een aantal van die lampen kun je ook prima de rijbak goed genoeg verlichten om te rijden lijkt mij.

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 14:49

Dorine92 schreef:
En dat moet dan via de portemonnee van de familie Voets? Zou wel raar zijn


Ik zou het nog raarder vinden als het met het geld van de gemeenschap betaald moet worden.

Schijnbaar weet Voets dat de gemeente met twee maten meet in hun voordeel, dan weet je dat je ooit eens iets tegen kan verwachten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 14:56

Jorex schreef:
Hoe slecht zijn die lampen dan wel niet afgesteld dat ze 56 meter verder nog last ervan hebben. Ik heb 1 lamp bij mijn paddock op 3 meter hoogte en aan de achterzijde van die lamp echt max 2 meter licht en daarna is het weer pikkedonker. Met een aantal van die lampen kun je ook prima de rijbak goed genoeg verlichten om te rijden lijkt mij.

Ligt aan de lampen, denk ik? Als het bouwlampen zijn, of zoals ze bij voetbalvelden hangen, dan heb je daar best een bak licht van.

hoogendroog
Berichten: 3286
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 15:57

Je kunt ook les nemen bij Sanne Voets... Kijk, en als er 's avonds ook les wordt gegeven, kan ik de buren wel begrijpen. Een groot gedeelte van de avond een bak licht van de lichtmasten, nee, da's niet plesant als omwonende.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:25

tiwi1969 schreef:
Dit artikel is duidelijk geschreven vanuit het perspectief van de buren. Of alles wat de buurman zegt waar is, dat is zo lastig te beoordelen.


Maar er is wel hoor en wederhoor toegepast en de advocaat van Sanne geeft min of meer ook toe dat er inderdaad sprake is van overlast.