Blue Hors Zackerey verkocht naar Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14065
Geregistreerd: 20-04-16

Blue Hors Zackerey verkocht naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 21:10

Eurodressage
Fokkerij

Afbeelding
Anna Skodborg Merrald met Blue Horse Zack, de vader van Blue Horse Zackery.
Foto: Marlies Trap Fotografie


De Deens Warmbloed goedgekeurde hengst Blue Hors Zackerey is verkocht naar Nederland. Door de sluiting van Stoeterij Blue Hors kwam de hengst te koop en is vastgelegd door de Nederlandse hengstenhouders Joop van Uytert en de gebroeders Brouwer.

Zackerey is een 10-jarige Deense warmbloedhengst van Blue Hors Zack uit Overgaard's Hit Me (v. Sandro Hit x Solos Carex). Hij is gefokt door Tove en Ove Møller Nørgaard.

Verhuizen tussen Denemarken en Duitsland
Hij was een premiehengst bij de Deense Warmbloed keuring en tevens goedgekeurd voor het Oldenburger stamboek en Zweeds Warmbloed. In 2018 werd hij erkent als Oldenburger Hauptprämiensieger voor zijn uitstekende eerste jaargang veulens en verrichtingstestresultaten.

Hij werd aanvankelijk opgeleid door Daniel Bachmann Andersen en werd als vierjarige reservekampioen op de Deense kampioenschappen voor jonge paarden in 2019. Toen Bachmann in 2020 Stoeterij Blue Hors verliet, werden de teugels verrassend genoeg overgenomen door de off-base Spanjaard Severo Jurado Lopez.

In 2021 verhuisde Zackerey naar Duitsland om op het station van Martin Determann te gaan staan. De teugels werden overgedragen aan Lukas Fischer, die de hengst in december 2021 één keer op M-niveau uitbracht.

Voor het dekseizoen 2022 verhuisde Zackerey naar het Dressur Leistungs Zentrum (DLZ) in Lodbergen en kwam helemaal niet op concours. Begin 2023 keerde hij terug naar Denemarken en de teugels werden overgedragen aan Nanna Skodborg Merrald. Hij werd niet op concours uitgebracht, en daarom dateert zijn laatste start van december 2021.

Nederland
Met de sluiting van Stoeterij Blue Hors op 1 april 2024 houdt het Deense hengstenstation nog slechts een kleine groep van 7 dekhengsten over. De rest is/wordt verkocht.

Zackerey is inmiddels naar Nederland verhuisd. Het nieuws werd bekend toen Joop van Uytert hem op zijn website en hengstenlijst voor 2024 vermeldde.

In de beschrijving staat: "Wij zijn trots dat we door onze goede samenwerking met Blue Hors hebben kunnen overleggen dat door hun inkrimping de Tophengst Blue Hors Zackerey naar ons Hengstenstation komt. We hebben deze bewegingskunstenaar samen aangekocht met onze collega Stal brouwer uit Gieten."

Het dekgeld van Zackerey is verlaagd van 1.700 euro bij Blue Hors naar 1.400 euro.

Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Blue Hors Zackerey verkocht naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:53

Bijzonder dat dat dier zo weinig uitgebracht is.

Voor een recreatiepaard totaal normaal, maar voor zo'n tophengst erg vreemd.
Plus dekgeld omlaag.

Is er een verhaal aan dit dier?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:30

Femke_Tweety schreef:
Bijzonder dat dat dier zo weinig uitgebracht is.

Voor een recreatiepaard totaal normaal, maar voor zo'n tophengst erg vreemd.
Plus dekgeld omlaag.

Is er een verhaal aan dit dier?

De Bokt conspiracy :D

Er zijn zoveel hengsten niet uitgebracht. Er staan filmpjes op Youtube waar hij GP oefeningen doet en hij heeft een fantastisch veulenrapport. Ik zou me er geen zorgen om maken.

€ 1400 is gewoon een prijs die in de lijn ligt van de meeste hengsten dus ik snap het wel.

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Blue Hors Zackerey verkocht naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 14:25

Het is al een iets oudere hengst (10) veel fokkers lopen achter de jonge hengsten aan. Ik denk dat dit een rol speelt wbt het dekgeld. Als hij nu heel goed blijkt te fokken dan zal het dekgeld wel weer omhoog gaan.

Hij is 10, die veulens zijn inmiddels al ohz en volgens mij zijn er niet direct enorme uitschieters bij geweest. Of ik heb dat gemist, maar dat zal ook een rol spelen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 16:31

Tijdens de Oldenburger Hengsttage 2018 werd hij beschreven als beste hengst van de gehele keuring en veroverde dan ook unaniem de prestigieuze Hauptprämien 2018. Deze geweldenaar ontpopte zich reeds tijdens de Oldenburger Hengstenkeuring 2016 als absolute bewegingsgigant. Zackerey is een prachtige verschijning, die qua type, beweging, afstamming en prestaties iedereen weet te overtuigen. Ook in Denemarken werd Zackerey met open armen ontvangen; hetgeen resulteerde in een premie tijdens de hengstenkeuring 2017, een Gouden medaille tijdens de Hengstenkeuring 2018, de reservetitel tijdens het Deense Kampioenschap voor 4-jarige dressuurpaarden met een score van 9.46 pnt - aanleg 9.8 - galop 9.5 - draf en instelling 8.8. Ook in de fokkerij drukt Zackerey zijn stempel. Zijn eerste excellente jaargang presenteerde hij in 2018, waarbij hij zowel in Vechta als in Luhmühlen de veilingtoppers bracht. In 2020 heeft hij zijn eerste zonen op de diverse keuringen door Duitsland goedgekeurd, waaronder zijn bekende zoon Zico.

Zinzi_jewel

Berichten: 8810
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Blue Hors Zackerey verkocht naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:14

Gewoon een hengst met veel kwaliteit, dat ie wat minder wedstrijden gelopen heeft maakt hem geen slechter paard !
En hoeft geen bokt theorie achteraan te komen imo
Kijk naar zijn cijfers...
En zijn 1e jaargang wordt benoemd als kwaliteit.

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Blue Hors Zackerey verkocht naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:27

Ik kan nergens iets vinden over zijn nakomelingen.. ik heb er 1 staan en die is gigantisch groot (1,88cm).
Moeder is niet persee groot (1.70cm) en zackerey ook niet.. vraag me af of hij vaker groot doorfokt? :o

DDDara
Berichten: 991
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Blue Hors Zackerey verkocht naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:38

Hopelijk mag hij op zijn huidige stal wat langer blijven staan. Als je zo leest wat hij de afgelopen jaren heeft gedaan is het vooral verhuizen. Dat lijkt me ook een reden om niet veel uit gebracht te worden, toch steeds weer een nieuwe combinatie moeten vormen.

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 20:42

Interessante hengst zo van de filmpjes te zien. Jammer dat hij niet vaker op wedstrijd is geweest, maar gezien alle verhuizingen en ruiterwissels wel begrijpelijk. Ik ben benieuwd of hij hier in Nederland een fijne ruiter krijgen uitgebracht gaat worden in de sport.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 09:39

supertammy schreef:
Interessante hengst zo van de filmpjes te zien. Jammer dat hij niet vaker op wedstrijd is geweest, maar gezien alle verhuizingen en ruiterwissels wel begrijpelijk. Ik ben benieuwd of hij hier in Nederland een fijne ruiter krijgen uitgebracht gaat worden in de sport.

Op Youtube staat een filmpje waar hij de GP oefeningen doet dus het zou best eens goed kunnen komen.

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Blue Hors Zackerey verkocht naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:50

Hij is zo te zien wel fijn gereden en opgeleid, ik ben ook benieuwd of we hem in de sport te zien gaan krijgen en ook wat zijn nafok gaat doen. Op zich ben ik wel fan van Zack bloed.