Het doorgeefstokje van februari: goldenarrow

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26328
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Het doorgeefstokje van februari: goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 13:36

*Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Afbeelding
Goldenarrow met haar merrieveulen ECF Zevesta tijdens het Arabian Horse Weekend.
Dit veulen won goud bij de merrieveulens, Most Beautiful Foal, Best Head en
Best Dutch Bred Overall. Foto: Henrike Hörmann


1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik was in die tijd heel actief op HetPaardenspel.nl, dat ook een forum had. Veel van de mensen die daar zaten bezochten ook Bokt. Dus op die manier ben ik hier eigenlijk terecht gekomen.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
goldenarrow schreef:
Lees eerst
[WN-AM] Inrijden jonge paarden?
en
[WN-AM] western,vroeg inrijden, aanvaardt?

Stel daarna je overige vragen hier :)

Graag alleen dingen die er echt toe doen, ontopic dus :D !


Overigens zat er tussen dit bericht en mijn bericht erna zo'n 4 jaar :')

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Ik vind ze niet beschamend, de persoon die ik toen was heeft er ook voor gezorgd dat ik nu ben wie ik ben. Natuurlijk denk ik nu over sommige dingen wel anders, maar dat lijkt me ook logisch :)

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik ben vooral actief in het Dikke Buiken Topic en de veulenkletstopics, of mijn eigen fokkerij-volgtopics. Al laat ik ook af en toe mijn hoofd zien binnen het 'Wie gaat er op zoek naar een paard'-topic, om soms ook even een tegengeluid te laten horen. En anders zou je me ook nog kunnen kennen van mijn tijd als moderator, al is dat al wel weer even geleden.

Afbeelding
ECF Galaria Di Yas, deze merrie werd in 2022 Nederlands kampioen en in 2023 werd ze
reserve Nederlands kampioen bij de junior merries. Foto: Lore Beckers
5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Ik breng toch best wel veel tijd van mijn dag op Bokt door. Ik ben niet meer zo actief met reageren als vroeger, daar heb ik echt de tijd niet voor. En ik heb ook niet altijd zin om aan hele discussies mee te doen, terwijl ik dat vroeger echt heel leuk vond. Maar ik lees wel mee in diverse topics. Het is altijd wel lekker makkelijk om in een dood moment even te kijken of er nieuwe berichten zijn.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Oh, die had ik niet alleen vroeger hoor :') Niks leukers dan mijn hengst een roze-eenhoorndeken om te doen, tot groot afgrijzen van mijn vriend trouwens. Maar goed, ik fok ook Arabieren, dus hoe penny wil je het hebben!

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan zou ik verhuizen naar een kant-en-klaar paardenobject met veel weiland :') Ik ben heel blij met waar we nu wonen, maar het is een oud pand, met oude schuren en dat betekent dat we enorm veel kluswerk hebben. Ook zou ik dan iemand inhuren voor het stallen mesten en terreinonderhoud, zodat ik me meer kan richten op het trainen en keuringsklaar maken van de paarden. En uiteraard staat mijn stal dan vol met zelfgefokte wereldkampioenen :))

8. Hoe is de liefde voor dit ras en jullie fokkerij van de Arabieren ontstaan?
Eigenlijk was ik zelf niet per se een Arabierenliefhebber, ik vond ze wel leuk, maar dat was het dan ook. Mijn vriend is wel van jongs af aan liefhebber van het ras. Hij had ook al een aantal fokmerries. Sinds ik hem heb leren kennen heb ik wel heel veel geleerd over de fokkerij en het ras en heb ik ook een grote input met betrekking tot de hengsten die we gaan gebruiken, of welke paarden naar de keuringen gaan. Van de paarden die mijn vriend had toen ik hem leerde kennen hebben we nog 1 merrie over, we hebben dus flink geselecteerd en dat werpt wel zijn vruchten af. Zo is onze 2-jarige hengst als veulen Nederlands Kampioen en Reserve Europees Kampioen geworden. We hebben ook een bijna 2-jarige merrie die als veulen Nederlands Kampioen werd en als jaarling Reserve Nederlands Kampioen (bij de 1-, 2- en 3-jarige merries). Aankomend jaar verwachten we 3 veulens, het is dus altijd spannend wat er geboren gaat worden.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Nieky1993

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Welk doel zou je graag willen bereiken met jullie tinkerfokkerij?

janouk
Blogger

Berichten: 17874
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Het doorgeefstokje van februari: goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 07:40

Leuk om je meer te leren kennen

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het doorgeefstokje van februari: goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 09:11

Leuk, ik wist niet dat jullie een Arabieren fokkerij hebben.

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 02:43

Super leuk stukje! Zo kom je toch meer te weten van elkaar :j

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Re: Het doorgeefstokje van februari: goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 06:48

Leuk dat jullie veel succes hebben met je zelf gefokte Arabieren!

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Het doorgeefstokje van februari: goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 08:28

Leuk stukje GN